بازدید 11307

فوت دنیای اول دبستانی بر اثر ریزش دیوار مدرسه در کردستان

در دورانی که جریان رسانه ای غالبی مبنی بر اهتمام مسئولان اجرایی کشور مبنی بر بهسازی و نوسازی مدارس روستایی به وجود آمده و سالانه بودجه ای هنگفت برای این مهم اختصاص می یابد, هنوز مدارس فرسوده ای در کشور وجود دارد که ضریب امنیتی آنها صفر و حتی زیر صفر است. مثل مدرسه ای در استان کردستان که ریزش دیوارش جان یک دانش آموز روستایی را گرفت.
کد خبر: ۸۴۱۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ 09 October 2018
تخریب سازه‌های عمرانی، حاصل امضاء فروشی مهندسین خاکستری است/ واگذاری پروژه‌های عمرانی به سرمایه داران، نتیجه‌ای جز تحویل پروژه ضعیف و نا ایمن ندارد ندارد

 در دورانی که جریان رسانه ای غالبی مبنی بر اهتمام مسئولان اجرایی کشور مبنی بر بهسازی و نوسازی مدارس روستایی به وجود آمده و سالانه بودجه ای هنگفت برای این مهم اختصاص می یابد, هنوز مدارس فرسوده ای در کشور وجود دارد که ضریب امنیتی آنها صفر و حتی زیر صفر است. مثل مدرسه ای در استان کردستان که ریزش دیوارش جان یک دانش آموز روستایی را گرفت.


به گزارش «تابناک»، نوسازی و بهسازی مدارس کشور در حالی به یک رسالت خطیر و ویژه مسئولان اجرایی کشور بدل شده است که وقوع برخی سوانح دردناک در بازه های زمانی متفاوت بیانگر ضعف اساسی در فرایند اقدامات مربوطه در بسیاری از شهرستان های کشور است.


هنوز خاطره تلخ آتش سوزی در مدرسه ای در شهرستان پیرانشهر استان آذربایجان غربی از ذهن میلیون ها ایرانی فراموش نشده, دوباره خبر تلخی از وقوع یک سانحه در مدارس مناطق شمال غربی کشور و اینبار شهرستان سنندج روی خروجی رسانه ها رفت.


حادثه ای تلخ و غیر قابل باور که پس از ریزش دیوار یکی از مدارس حاشیه ای شهرستان سنندج رخ داد و جان یک دانش آموز بیگناه را گرفت.


مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان در همین رابطه به رسانه ها گفت: "دنیا ویسی" دانش‌آموز پایه اول دبستان روستای گرماش شهرستان سنندج، بر اثر ریزش دیوار حیاط مدرسه جان خود را از دست داد.
 

رشید قربانی در گفت‌وگو با تسنیم، از فوت یک دانش‌آموز بر اثر ریزش دیوار حیاط مدرسه خبر داد و اظهار داشت: "دنیا ویسی" دانش‌آموز پایه اول دبستان روستای گرماش شهرستان سنندج، بر اثر ریزش دیوار حیاط مدرسه جان خود را از دست داد.


وی در تشریح نحوه وقوع این حادثه گفت: امروز براثر ریزش بخشی از دیوار حیاط آموزشگاه مدرسه روستایی به علت فرسوده بودن بنا، این دانش‌آموز مصدوم و بلافاصله توسط مدیر آموزگار و پدر نامبرده به بیمارستان بعثت سنندج اعزام شد اما متأسفانه براثر جراحات وارده فوت کرد.


مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان با اشاره به اینکه این دبستان دارای 13 نفر دانش‌آموز و یک کلاس چند پایه است، تصریح کرد: متأسفانه بارها در جلسات و گفت‌وگوهای مختلف هشدار داده‌ایم که مدارس سطح استان فرسوده هستند، اما مورد بی‌توجهی مسئولان قرار گرفته است.


این اتفاق تلخ آن هم در روزهای آغازین سال تحصیلی جاری و در شرایطی که مدیران آموزش و پرورش استان کردستان سه ماه فرصت داشتند پس از ارزیابی ضریب ایمنی و مقاومت ساختمان مدرسه نسبت به ایمن سازی آن اقدام کنند به هیچ وجه قابل قبول نیست.


مدیران آموزش و پروش حداقل می توانستند در صورت نبود بودجه مالی قبلا اقدام به تخریب دیوار کنند و یا از تردد دانش آموزان در نزدیکی دیوار جلوگیری کنند.


با توجه به اینکه اکنون در ماه اول بازگشایی مدارس هستیم و شرایط مشابه با مدرسه گرماش در اقصی نقاط کشور کم نیست, انتظار می رود متولیان آموزش و پرورش کشور نسبت به اقدام جدی در این زمینه اهتمام بیشتری داشته باشند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۳
بمیرم برای دل مادرش
وزیر آموزش و پرورش باید جوابگو ملت باشد
افسوس و تاسف شدید.. مسببین این بی مبالاتی شوم باید شناسایی شوند
واقعا جای تاسف داره. پس خیرین مدرسه ساز کو؟ اهل دلار و سکه کو؟ مسئولین استانی کو؟ و .....هزاران سوال دیگر...........
چه گل زیبایی از دست رفته. افسوس
لعنت خدا بر اختلاسگران و غارتگران بیت المال و مدیران بی خیال!!!!
طبق گفته ایت اله شیرازی , ما غیرتمون روی لنبان و سوریه و عراق هست.
الهی بمیرم برای دل مادرت من خودم دختر دارم خدایا خودت ما رو نجات بده
کاش در کنار هزینه های مذهبی به این موارد هم توجه میشد تا دیگه شاهد این اتفاقات نباشیم.
از دیدن چهره معصوم دنیا قلبم درد گرفت.
کاش مردم به فکر هم بودن.
با هزینه برای مدارس فرسوده هم انسان به بهشت میره و شامل شفاعت پیامبر و اهل بیت در روز قیامت میشه............................................
الهی بمیرم برای دل پدر و مادرش
خدا صبر بده به پدر و مادرش
آدم خون به جگر می شه
بريم سوريه يمن و لبنان بيروت و فلسطين ميانمار رو بسازيم
وزير آموزش و پرورش ، مديركل آموزش و پرورش سنندج و مدير مدرسه استعفا دهيد شماها مقصريد
لعنت به بی مدیریتی .لعنت به ریا. لعنت به هر چه خائن به این آب و خاک .طفل معصوم با چه رویایی به مدرسه رفت و چی شد.جگرم کباب شد.خودم بچه کلاس اولی دختر دارم
ضعف مدیریت
مثل همیشه...
اینجا قهرن آدما با مهربونی
تو، تو جنگل نمب تونستی بمونی
بچه هاي استاندار و فرماندار و مسئولان را كه زير ديوار بگذاري ديگر كسي جرات ندارد گوش نكند.
مملكت يك مسئول ميخواهد
تابناک به وا... ما دق اومدیم ما آب شدیم ما له شدیم
خدایا از مسببینش، از اونها که باید اون دیوار رو تعمیر می‌کردند، از اونها که حواسشون به ناامنی اونجا باید می بود، از اونها که باید نظارت می کردن، از اونها که ریخت و پاش ها کردن به جای هزینه های ضروری اینچنینی لطفا هرگز نگذر....
سوریه و لبنان مهمترهست
این مسائل جزیی را رها کن، حزب الله لبنان یک موقع خدای نکرده از نظر بودجه کم نیاورند.
وقتی میرن مدارس لبنان و سوریه و... را درست میکند دیگه پولی برای مدارس ایران نمیمونه
واقعاٌ‌در غمشان شریک ام،‌ با چه ذوق و شوقی فرزندشان را راهی مدرسه کردند و همه آرزوهایشان نابود شد.... تسلیت هموطن عزیز
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل