بازدید 20242

ابداع مهندس سوری برای دفاع از روستایش

کد خبر: ۸۴۱۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۴:۳۰ 09 October 2018

یک مهندس سوریه ای برای دفاع از روستای خود در مقابل حملات داعشی ها، دستگاه شلیک خودکار مسلسل با استفاده از دوربین الکترونیکی را اختراع کرد.

به گزارش اسپوتنیک، "حمزه سلام" مهندس جوان سوریه ای ساکن روستای شریحی از توابع استان السویدا، سکوی شلیک خودکاری ساخته است که می تواند با تجهیز شدن به انواع اسلحه های سبک و سنگین، بدون نیاز به حضور کاربر، اقدام به آتش گشودن بر روی دشمن کند.

ابداع مهندس سوری برای دفاع از روستایش

او که اختراع خود را "سلاح تک تیرانداز الکترونیکی" نام گذاشته، بعد از آن به فکر ساخت چنین اسلحه ای افتاد که گروه تروریستی داعش ده ها تن از افراد روستای او را طی همین تابستان به قتل رسانده، مجروح کرده و یا ربودند.

دستگاه او که با مسلسل PK ساخت روسیه مجهز شده است، می تواند شرایط محیطی را با استفاده از دوربین تعبیه شده بر روی آن کنترل کرده و در صورت نیاز، به طور اتوماتیک اقدام به شلیک کند. این اسلحه می تواند به طور هوشمند و یا از طریق کاربر به صورت کنترل از راه دور تیراندازی کند.

به گفته مهندس سازنده، این دستگاه می تواند با هر اسلحه ای کار کند، از سلاح های کوچک گرفته تا انواع مسلسل و تفنگ های تک تیرانداز.

دوربین این دستگاه پس از تشخیص حرکت مشکوک، با ارسال سیگنال به یک کامپیوتر و تحلیل داده ها، در صورت لزوم دستور شلیک خودکار به سوی هدف را صادر می کند.

ابداع مهندس سوری برای دفاع از روستایش

با مجهز شدن به دوربین دید در شب و قابلیت چرخش 360 درجه، این دستگاه می تواند در تمامی طول شبانه روز و پوشش آتش دفاعی در تمامی زوایا مورد استفاده قرار گیرد.

حمزه سلام از کودکی علاقه مند به تجهیزات الکترونیکی بود و در دانشگاه نیز بر روی فن آوری حسگرها مطالعه کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر