بازدید 4724

بنیاد نخبگان به دانشجویان مستعد وام می‌دهد

کد خبر: ۸۴۰۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۲ 08 October 2018

نو ورودی‌های همه مقاطع تحصیلی دانشگاه‌های سراسر کشور که واجد شرایط بنیاد نخبگان باشند، می‌توانند برای دریافت تسهیلات دانشجویی اقدام‌کنند.

به گزارش آنا، اگر دانشجوی ورودی یکی از مقاطع تحصیلی دانشگاه هستید و مدارکی دارید که نشان می‌دهد کاری انجام داده‌اید که در زمره افراد نخبه قرار می‌گیرید می‌توانید با مراجعه به بنیاد نخبگان از تسهیلاتی که این بنیاد برای دانشجویان مستعد در نظر‌گرفته است‌، استفاده کنید.

این وام به دانشجویان نو‌ورود (دانشجویان سال اول دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) در سال تحصیلی ۹۸-۱۳۹۷ داده می‌شود و هدفش هم پشتیبانی از فعالیت‌های علمی و فرهنگی دانشجویان مستعد است البته تا چند سال پیش نام این تسهیلات آیین‌نامه اعطای جایز‌ه‌های تحصیلی به دانشجویان صاحب استعداد برتر بود اما کم‌کم به اعطای تسهیلات به دانشجویان مستعد تغییر نام داد.

چه کسانی وام می‌گیرند

دانشجوی هر دانشگاه و یا هر رشته‌ای که باشید تفاوتی ندارد باید چند شرط داشته باشید تا این تسهیلات به شما تعلق بگیرد.اول آنکه نخستین سال تحصیلتان در مقاطع مختلف باشد اما این کافی نیست و باید مدارکی ارائه کنید که نشان دهد شما دانشجوی مستعدی هستید به طور مثال برای دانشجویانی که رتبه یک تا ۱۰۰ کنکور در رشته ریاضی، یک تا ۱۰۰ کنکور در رشته تجربی، یک تا ۸۰ رشته انسانی و یک تا ۴۰ رشته هنر را کسب کرده‌اند،بدون محدودیت تسهیلات تعلق می‌گیرد و می‌توانند با مراجعه به سایت https://sina.bmn.ir مدارکشان را بارگذاری کنند و از این تسهیلات استفاده کنند.

اما در مقاطع دیگر هم با بارگذاری مدارکی که نشان می‌دهد شما دانشجوی مستعد و نخبه‌ای هستید، می‌توانید به فکر دریافت آن باشید.

این تسهیلات کدامند

تسهيلات ويژه‌ای از قبيل راتبه دانشجويی، اعتبار آموزش‌ياری، اعتبار پژوهش‌‌ياری، اعتبار فن یاری، اعتبار توانمندی آموزشی، اعتبار ارتباطات علمی و اعتبار توان‌مندی كارآفرينی را به دانشجويان مستعد دانشگاه‌های سراسر کشور اعطا می‌شود که مبلغ آن از ۳ میلیون تا ۴میلیون و۵۰ هزارتومان متغیر است.

نحوه ثبت نام تسهیلات بنیاد نخبگان

اما حواستان باشد که تا ۳۰ مهر بیشتر فرصت ندارید که برای این تسهیلات ثبت‌نام کنید. شما پس از مراجعه به سایت بنیاد نخبگان باید اطلاعات و مدارک خود را بارگذاری کنید.

دانشجویان سال اول مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی باید مشخصات فردی، سوابق تحصیلی و فعالیت‌های پژوهشی خود را به همراه تصویر وضعیت ثبت‌نام در نیمسال اول سال تحصیلی ۹۸-۱۳۹۷ در پورتال آموزشی دانشگاه در سامانه درج کنند. همچنین سوابق درج‌شده در پرونده الکترونیکی خود در خصوص کسب مدال در المپیادهای دانش‌آموزی، کسب رتبه برتر در آزمون‌های سراسری ورود به دانشگاه، کسب رتبه برتر در المپیادهای دانشجویی و اختراعات مورد تأیید بنیاد را بارگذاری کنید.

یادتان باشد پس از بررسی پرونده‌ها و انتخاب برگزیدگان، نتایج از طریق سامانه سینا به اطلاع متقاضیان خواهد رسید. ثبت اطلاعات،‌ بررسي پرونده و اعلام نتايج، صرفاً از طريق سامانه مذکور و به‌صورت الكترونيكي انجام می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی