بازدید 23946
آخرین تحولات خاورمیانه؛

اعزام هیأت امنیتی بلندپایه عربستان به ترکیه/بازتاب گسترده تصویب CFT در رسانه های بین المللی/واکنش جالب روزنامه سعودی به اظهارات ترامپ در مورد عربستان/سفر محرمانه مدیرکل امنیت عمومی لبنان به اردن

واکنش جالب روزنامه سعودی به اظهارات ترامپ در مورد عربستان، واکنش آمریکا به قتل منتقد سعودی در استانبول، سفر محرمانه مدیرکل امنیت عمومی لبنان به اردن، تأکید برهم صالح بر گسترش روابط با ایران و بازتاب گسترده تصویب CFT در رسانه های بین المللی از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به اعزام هیأت امنیتی بلندپایه عربستان به ترکیه نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۸۴۰۶۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 08 October 2018

واکنش جالب روزنامه سعودی به اظهارات ترامپ در مورد عربستان، واکنش آمریکا به قتل منتقد سعودی در استانبول، سفر محرمانه مدیرکل امنیت عمومی لبنان به اردن، تأکید برهم صالح بر گسترش روابط با ایران و بازتاب گسترده تصویب CFT در رسانه های بین المللی از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به اعزام هیأت امنیتی بلندپایه عربستان به ترکیه نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ روز گذشته، یک هیأت امنیتی عالی رتبه از سوی عربستان سعودی وارد آنکارا پایتخت ترکیه شده است.

ورود این هیأت امنیتی به آنکارا پس از انتشار گزارش های متعدد از نقش ریاض در مرگ مشکوک «جمال خاشقجی» فعال مدنی و منتقد سعودی، صورت گرفته است.

طبق اعلام رسانه های عربی، ورود این هیأت به آنکارا با موافقت قبلی مقامات ترکیه ای صورت گرفته است.

اعزام هیأت امنیتی بلندپایه عربستان به ترکیه/بازتاب گسترده تصویب CFT در رسانه های بین المللی/واکنش جالب روزنامه سعودی به اظهارات ترامپ در مورد عربستان/سفر محرمانه مدیرکل امنیت عمومی لبنان به اردن

قرار است این هیأت امنیتی به مقامات ترکیه جهت یافتن علت اصلی مرگ مشکوک خاشقجی کمک کند.

واکنش جالب روزنامه سعودی به اظهارات ترامپ در مورد عربستان

پس از گذشت چند روز از سخنان تحقیرآمیز دونالد ترامپ در خصوص وابستگی امنیت عربستان به حمایت آمریکا و سقوط آل سعود در صورت عدم پشتیبانی آمریکا، روزنامه سعودی الریاض در مطلبی به این سخنان واکنش نشان داد و مدعی شد که این عربستان است که با دلارهایش قدرت آمریکا را حفظ کرده است.

« عبدالله ناصر الفوزان» در این یادداشت تأکید می‌کند: به روشنی این سخنان تحریک‌آمیز، ناپسند و نادرست است. آمریکا کسی را حمایت نمی‌کند، بلکه همانند دیگر کشورها در پی حمایت از منافع خودش است.

او افزود: آمریکا با این حال بارها از حفظ منافع خود ناتوان بوده است. همچون افغانستان و عراق که صدها میلیارد دلار در عراق صرف کرد و نتیجه کارهایش این بود که خسارت بسیاری به عراق زد و سپس این کشور را در یک سینی طلا به ایران واگذار کرد و ایران به قدرت اول نظامی و سیاسی در این کشور بدل شد.

الریاض در ادامه از آمریکا می‌خواهد به جای سخن گفتن درباره عربستان به فکر حفظ منافعش در منطقه باشد و می‌نویسد: ایران از کانال عراق به سوریه راه یافت و به بزرگترین تهدید منافع آمریکا در منطقه تبدیل شد .. این بدون شک نتیجه اقدامات رؤسای جمهور سابق آمریکا به خصوص اوباماست و ترامپ تلاش دارد این مسیر اشتباه را تصحیح کند؛ اما با این حال، آمریکا باید به جای سخن گفتن درباره‌ی محافظت از هم‌پیمانانش به حفظ منافعش در منطقه توجه کند.

واکنش آمریکا به قتل منتقد سعودی در استانبول

یکی از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا روز یکشنبه در واکنش به اخبار منتشره درباره قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار مشهور سعودی و منتقد ریاض در استانبول اعلام کرد: واشنگتن هم اکنون نمی تواند این خبر را مورد تأیید قرار دهد.

این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این خصوص گفت: به دقت اوضاع را پیگیری می‌کنیم.

این در حالی است که «یاسین آکتای» مشاور رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی گفت: معتقدم که جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول کشته شده است.

وی همچنین خبر واشنگتن پست مبنی بر اینکه یک تیم پانزده نفره از عربستان سعودی برای کشتن خاشقجی مامور شده بودند را تأیید کرد.

مشاور رئیس جمهور ترکیه همچنین اظهارات مقامات عربستانی در مورد اینکه هیچ تصویر ویدیویی از زمان حضور خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول وجود ندارد را غیرصادقانه خواند.

سفر محرمانه مدیرکل امنیت عمومی لبنان به اردن

«عباس ابراهیم» مدیرکل امنیت عمومی لبنان فاش کرد، به درخواست کشاورزان لبنانی و نیز به دستور «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان سفری مخفی به اردن داشته است.

وی گفت: هدف از این سفر مشورت با طرف سوری درباره بازگشایی گذرگاه «نصیب» بوده است خصوصا اینکه این گذرگاه قادر است یک بیلیون دلار وارد چرخه اقتصادی لبنان کند.

ارتش در نیمه تیرماه امسال توانست گذرگاه مرزی مهم نصیب در مرز این کشور با اردن را آزاد کند و پرچم سوریه را در این گذرگاه به اهتزار درآورد. وزارت حمل و نقل سوریه هفته گذشته از بازگشایی گذرگاه مرزی نصیب خبر داد؛ اما اردن آن را تکذیب کرد.

تاکید برهم صالح بر گسترش روابط با ایران

رئیس جمهوری عراق، یکشنبه شب در دیدار ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد با وی در محل قصر سلام (صلح) با اشاره به ریشه های مشترک و روابط دیرینه دو کشور، خواستار تعمیق آن در ابعاد مختلف شد.

برهم صالح گفت: در تماس های تلفنی با رؤسای کشورهای منطقه و دیدارهای خود با سفرای مختلف بر ضرورت کاهش تنش در منطقه و گسترش روابط با ایران تأکید کرده است.

وی گفت: گسترش روابط و تعامل میان کشورهای منطقه به سود عراق و تمامی منطقه خواهد بود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد نیز در این دیدار ضمن تبریک انتخاب برهم صالح بعنوان رئیس جمهوری عراق بر آمادگی خود برای تلاش هر چه بیشتر برای گسترش روابط میان دو کشور تأکید کرد.

بازتاب گسترده تصویب CFT در رسانه های بین المللی

تصویب کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم ( CFT) توسط مجلس شورای اسلامی ایران بازتاب گسترده ای در رسانه های خارجی داشت و این رسانه ها آن را تغییر در جهت همسو شدن باهنجارهای بین المللی ارزیابی کردند.

خبرگزاری رویترز در گزارش خود نوشت: مجلس ایران اقدامات جدیدی را برای مقابله با پولشویی و مبارزه با تروریسم در روز یکشنبه تصویب کرد؛ تغییراتی که به گفته مقامات، تهران را به هنجارهای جهانی نزدیک تر می کند.

این خبرگزاری افزود: ایران تلاش کرده استانداردهای بین المللی تعیین شده توسط گروه ویژه اقدام مالی (FATF) را اجرا کند؛ به این امید که تهران از فهرست سیاهی که برخی از سرمایه گذاران خارجی را نسبت به معامله با این کشور دلسرد می کند، خارج کند.

اعزام هیأت امنیتی بلندپایه عربستان به ترکیه/بازتاب گسترده تصویب CFT در رسانه های بین المللی/واکنش جالب روزنامه سعودی به اظهارات ترامپ در مورد عربستان/سفر محرمانه مدیرکل امنیت عمومی لبنان به اردن

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز گزارش داد: پارلمان ایران به پیوستن به کنوانسیونی جهانی رأی داد که تأمین مالی تروریسم را مسدود می کند. این کشور امیدوار است با تصویب این کنوانسیون، از تحریم های بین المللی بیشتر جلوگیری کند.

روزنامه های مهم آمریکایی از جمله نیویورک تایمز، واشنگتن تایمز و روزنامه انگلیسی تلگراف، گزارش آسوشیتدپرس درباره الحاق به CFT را بازنشر کردند.

خبرگزاری فرانسه امروز از تهران گزارش داد، به رغم مخالفت شدید برخی نمایندگان، مجلس با لایحه مبارزه با تأمین مالی تروریسم موافقت کرد.

این خبرگزاری افزود: محافظه کاران به شدت با این لایحه که برای نجات توافق هسته ای با شرکای اروپایی و آسیایی حیاتی است، مخالف بودند. این لایحه یکی از لوایحی است که دولت برای اجابت خواسته های FATF ارائه کرده است.
خبرگزاری ترند جمهوری آذربایجان هم نوشت: «پارلمان ایران لایحه تاریخی درباره الحاق به CFT را تصویب کرد.»

ترند نوشت: دولت «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران، چهار لایحه را برای تصویب به پارلمان پیشنهاد داده بود که هنوز درباره دو لایحه از جمله کنوانسیون پالرمو (کنوانسیون ملل متحد علیه جرائم سازمان‌یافته فراملی) تصمیم گیری نشده است.

این خبرگزاری افزود: مجلس ایران در ماه می اصلاحات پیشنهادی دولت در زمینه مبارزه با پولشویی را به عنوان بخشی از تلاش ها برای ارتباط با نظام تجاری و بانکداری بین المللی تصویب کرد. با وجود تصویب مجلس، این لوایح هنوز لازم الاجرا نیستد، زیرا شورای نگهبان باید آن را تصویب کند. این شورا اشکالاتی در این لوایح پیدا کرد و آن را برای بررسی دوباره به مجلس فرستاد.

این لوایح برای تصویب نهایی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شده اند.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص نیز با بازنشر گزارش رویترز درباره تصویب CFT افزود: تهران می گوید، تلاش می کند استانداردهای بین المللی مقابله با پولشویی و تأمین مالی تروریسم را که در FATF تعیین شده است، اجرا کند.

شرکت های خارجی می گویند، قانونی که شامل دستورهای FATF است، ضروری است اجرا شود تا آنها فعالیت سرمایه گذاری خود را افزایش دهند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) موافقت کردند.

در این رأی گیری از مجموع 271 نماینده حاضر در جلسه، 143 رأی موافق، 120 نماینده مخالف و پنج نماینده رأی ممتنع به الحاق ایران به این کنوانسیون دادند.

این لایحه شامل یک مقدمه، 28 ماده و یک پیوست است و بر اساس آن جمهوری اسلامی ایران، الحاق به کنوانسیون بین المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم را با شروطی پذیرفت.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۳۲
امریکا و اسراییل از تصویب CFT خوشحال اند..چون تحریم هایشان هدفمند تر میشه..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
همیشه راست بگو حتی اگر بنفع
. جناحت و گروهت نباشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
دیگه از این بدتر هم میشه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
نگران نباش- طبق گذشته همه مسائل مالی در ایران انجام خواهد شد. این ها همش فیلم است تا مثلا بگویند در ایران مخالفت وجود دارد و از این پس گروه های مخالف امریکا در ایران محدود می شوند. آخر مگر می شود؟!
این روزها در مورد FATF حرفهای زیادی میشنویم . من بعنوان یکی از خوانندگان تابناک انتظار داشتم بصورت خاص مبانی و کلیات این کنوانسیون را از یک مرجع علمی معتبر جهت آگاهی خوانندگان اطلاع رسانی کند .در زیر اطلاعات خلاصه ای را آورده ام :

FATF (گروه کاری اقدام مالی) در سال 1989 توسط گروه G7 تاسیس شد و مقر آن در سازمان همکاری توسعه اقتصادی OECD در پاریس است.

بدنه اصلی FATF از 35 کشور و دو سازمان تشکیل شده که اکثر آنهاکشورهای توسعه یافته هستند. اعضای اصلی غیرکشوری کمیسیون اروپا و شورای همکاری خلیج فارس هستند . علاوه بر اعضای اصلی حدود40 عضو ناظر هم در FATF عضوهستند که از جمله آنها می توان از بانک جهانی، صندوق بین المللی پول و اینترپل و ... نام برد.

در میان کشورهایی که به عنوان ناظر عضویت دارند،اسرائیل و عربستان برای جمهوری اسلامی ایران دارای اهمیت ویژه ای هستند.این اهمیت آنجا دوچندان می شود که این دوکشور تا پایان2018 عضو اصلی می‌شوند.

چندکشور به FATF نپیوسته‌اند؟

سایر اعضای FATF در قالب مناطق مختلف دنیا طبقه بندی شده اند. در واقع مجموعا 194 عضو منطقه ای در آن حضور دارند. و تنها دو کشور ایران و کره شمالی آن را نپذیرفته‌اند.

آیا بحث این روزها عضویت است؟
بررسی ها نشان می دهد که اصلا چنین موضوعی مطرح نیست و حتی اگر ایران بخواهد عضو اصلی شود باید فرایندی چندساله را طی کند و ابتدا باید به گروه منطقه ای بپیوندد.

آنچه هم اکنون مطرح است صرفا خروج از لیست سیاه و تبدیل وضعیت ایران به حالت نرمال است یعنی ورود به گروه منطقه ای که شامل 194 کشور است. توجه کنیم که این به مفهوم عضویت اصلی نیست .

آیا FATF قرارداد است؟

بر خلاف بحث‌های رایجی که افراد ناآشنا مطرح می کنند FATF یک گروه بین دولت هاست که حتی قطعنامه هم صادر نمی کند و تصمیماتش صرفا در حد بیانیه است. بیانیه هایی که حتی برای کشورها لازم الاجرا نیست. در واقع تنها کاری که انجام می دهد، رتبه بندی ریسک کشورها در "مبارزه با پولشویی" و "عدم تامین مالی تروریسم" است.

کشورها برای اینکه ریسک را در دو مقوله فوق،بالا نبرند بیانیه را صرفا جهت اطلاع به نهادهای مالی و بانکی خود ارجاع می‌دهند.


اگر در لیست سیاه بمانیم چه اتفاقی می‌افتد؟

معنای بازگشت به لیست سیاه این است که FATF اعلام خواهد کرد ریسک ایران در پولشویی و تامین مالی تروریسم بالاست و در واقع از برقراری هر گونه رابطه مالی با ایران را پر خطر اعلام میکند .

همانطور که اشاره شدبیانیه های FATF الزام آور نیست وکشورها مجبور نیستند آن را رعایت کنند اما در صورت عدم اجرا عملا میزان ریسک خود را افزایش می دهند. به همین دلیل معمولا کشورها حاضر نیستند بیانیه ها را زیر پا بگذارند.

همکاری با FATF یعنی افشای اطلاعات مالی ایران؟

تنها اقدامی که کشورها در همکاری با FATF انجام می دهند این است که به جامعه حهانی اعلام می کنند که سازوکارهای مالی و قانونی در داخل کشورشان این قابلیت را دارد که با پولشویی مقابله کنند. به این ترتیب هیچ اطلاعاتی در باره موضوعات مالی کشورها رد و بدل نمی شود.

ارتباط برجام و FATF:

در خرداد سال 89 که هنوزبحث برجام مطرح نبود، دولت احمدی نژاد لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسم را تصویب و به مجلس تقدیم کرد. این قانون بهمن ماه سال 90 مصوب شد . این مصوبه در اسفند 90 به شورای نگهبان ارسال شد و شورا به آن ایراد اصل 158 قانون اساسی گرفت. این قانون باید توسط قوه قضاییه تهیه می شد. بدنبال این اشکال،لایحه مزبور از اسفند 90 تا 94 پنج بار بین مجلس، قوه قضاییه، شورای نگهبان و دولت در رفت و آمد بود.

به این ترتیب اگر این سه چهار سال وقت‌کشی نمی‌شد و ایران در سال 91 وارد پروسهaction plan می شد،مدتها قبل از برجام مساله تمام می شد.
پاسخ ها
نسیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
از بین اینهمه کامنت و پیام چرت ،یکی دو کلمه حرف حساب زد
یعنی این کشورهای غربی نمی توانند برای ادای احترام به آزادی بیان نسبت به قتل خبرنگار سعودی ابراز نگرانی کنند نمی خواهد محکوم کنید دست کم برای حفظ ظاهر ابراز نگرانی که کار سختی نیست.
اين مسله عمق وابستگي سعودي ها را به امريكا نشان ميدهد واقعاً ترامپ انها را تحقير و ذليل كرد
باور کردنی نیست اماواقعیت دارد:
شاخص کل بورس تنهادر۵ دقیقه اول شروع بکارتالاربوس بیش از ۲۰۰۰ واحدسقوط کرد ! تخلیه حباب بزرگ بورس باشدت ادامه دارد همه فروشنده شدند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
دلار را رها کرده اید و حالا نوبت بازار بورس است
مگر کار و زندگی ندارید که دم بدم دنبال سوژه منفی جدید می گردید. بازار بورس هم انشاءالله نیّات بد را پایمال خواهد کرد
با سلام . راهپیمایی اربعین یکی ا ز بهترین زمان است که مردم یاد بگیرند در سفرهای خارجی گردش مالی خود را با کارت بانکی ( ریالی و یا ارزی ) انجام دهند . و این نیاز به تفاهم بانک مرکزی ایران با بانک مرکزی عراق است مخصوصا که ایران به کنوانسیون ( (CET پیوسته است . برای اینکه به شفافیت مالی مانند کشورهای پیشرفته در کشور برسیم . و کشور را از اسیب های داخلی و خارجی حفظ کنیم . حتما باید گردش مالی با کارت بانکی ریالی و ارزی باشد .
نظر ذیل پیش بینی روز ١٥ سپتامبر ٢٠١٨ ام است که بی ربط با خبر فوق نیست.

هر کسی که محمد بن سلمان از او می ترسد، او باید از این ترس بن سلمان بلرزد یا از عربستان به یک جای کاملا امن فرار کند !

محمد بن سلمان به صغیر و کبیر، دوست و دشمن و فامیل و غریبه رحم نمی کند و من تعجب می کنم که چرا پدرش تا قبل از این، خصلتهای خطرناک پسرش را نشناخته است ؟

سلمان به غیر از اینکه حتی درایت لازم نه اندازه یک پادشاه که در حد یک شخص معمولی را هم ندارد که حتی تاریخ را هم نخوانده تا لااقل از آن درس بگیرد و اگر بخواند از دانسته های آن با وجود این پسر و سابقه کارهایی که انجام داده است، به لرزه می افتد.

پیش بینی مرا فراموش نکنید تا ببینید چقدر با واقعیت منطبق خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
اینکه پیش بینی نیست . ما هم میدونیم این آدم خطرناکیه
"اعزام هیأت امنیتی بلندپایه عربستان به ترکیه" با چمدان هایی پر از پول
چقدر درد داره
هنوز تصویر اون طلبه که بخاطر تصویب ۲۰ دقیقه ای برجام به نشانه اعتراض با خانواده ش توی سرما شب تا صبح جلو مجلس تحصن کرد جلو چشممه

آقایون هیچ کس قبول نکردند که با برجام قرار نیست هیچ مشکلی حل بشه
همشون از بح بح و چح چج بودن برجام میگفتن و مست برجام شده بودن
کو کجاست؟؟؟ مرحوم برجام رو میگم کو کجاست؟؟؟
اینکه دولت حسن روحانی میخاد با تنفس مصنوعی اروپایی چند صباح بیشتر برجام رو زنده نگه بداره حکایت دیگریست
اما
اما دوستان اینکه ظریف در صحن مجلس اعتراف میکند که با تصویب اف ای تی اف من و رئیس جمهور هیچ تضمینی برای حل مشکلات نمیدهیم و تصویب این قانون فقط یک بهانه رو از آمریکا میگیره اینو کجای دلم بزارم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

واقعا نمایندگان مجلس ما چشون شده چرا اینقدر تغییر کردن؟؟؟؟؟
یعنی فقط بخاطر رفع یک بهانه میخاید این قرارداد ننگین رو به کشور تحمیل کنید؟؟؟؟؟؟؟

عزیز دل برادر ای نماینده محترم مجلس اون برجامی که
میگفتید خوبه عالیه چه میدونم آفتابه تابانه و فلانه و بهمانه گفتن با برجام ایران گلستان میشود اومدن تو خیابونا بخاطر تصویبش رقصیدن نتیجه اش شد این ؛ اینکه از همین الان معلومه خودشون دارن میگن هیچ تضمینی نمیدیم برای حل یک مشکل پس چرا تصویب میکنید پس چرا رای مثبت میدید؟؟؟؟؟؟
آدم مومن که از یک سوراخ دوبار گزیده نمیشه ، میشه؟؟؟؟؟

میخاید برای دشمن شفاف سازی کنید به چه قیمتی؟؟؟؟؟
در مقابل چیو میخاید بگیرید؟؟؟؟؟؟؟
الله اکبر آدم هنگ میکنه از تصمیم این نمایندگان

لااقل رای خودتون رو هم شفاف کنید که ما خودی رو از غیر خودی تشخیص بدیم و در انتخابات آتی مجلس بدونیم به کی باید رای بدهیم و به چه و کسی نباید رای بدهیم

اسامی مخالفان و موافقان اف ای تی اف رو بدید به رسانه ها

این حق مردم هست که نماینده شون رو بشناسند و بدونند نماینده شون با خط فکریشون میخونه یا نه

بله برادر این حق منه که بدونم نماینده ای که انتخاب کردم با عقیده فکری من همخوانی دارد یا ندارد؟؟؟؟؟؟؟؟

اگر داشت که انتخابات آتی مجلس بهش رای میدم
نداشت دفعه بعد بهش رای نمیدم

آقایان نمایندگان مجلس شما که از شفاف سازی در مقابل دشمن واهمه ای ندارید چرا از شفاف سازی در مقابل مردمی که به شما رای داده و انتخابتان کرده اند واهمه دارید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پس به طرح شفافیت آرا نمایندگان هم رای بدید

شفافیت حق دشمن نیست ؛ شفافیت حق مردم است آنهم با تصویب طرح شفافیت آرا نمایندگان

کدوم مردم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
همین مردمی که ۸ سال دست خالی جنگیدن
همین مردمی که جوانان و نوجوانان مث دسته گلشون رو فرستادن جلوی توپ و تانک تا شما الان راحت روی صندلی مجلس تکیه بدید
همین مردمی که خون دادند و همین الان هم دارند خون میدن

کدوم مردم مردمی که در همه ی انتخاباتها با عشق به میهن پرشور پای صندوقهای رای حاضر میشن

شفافیت حق مردم عزیز ایران است نه حق دشمن

ما مردم منتظر تصویب طرح شفافیت آرا نمایندگان هستیم
با عرض سلام
مجلس ایران تسلیم فشار تندروها نشدومنافع ملی را ترجیح داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
باید منتظر بود و دید شورای نگهبان هم ایا نظر اکثریت را قبول میکند یا نه ؟
در خصوص بازتاب گسترده تصویب این قانون در رسانه های جهان باید بگم اونا هم تعجب کردن که ما چی شده این قانون رو تصویب کردیم و خودمون داریم تیشه به ریشه خودمون میزنیم
بازتاب گسترده این خبر بهمین دلیله بخاطر تعجب و حیرت فراوان
اینکه ما دست از آرمانهای انقلابمون برداریم و قانون اف ای تی اف رو تصویب کنیم تعجب نداره ؟؟؟؟ خیلی تعجب داره بایدم بازتاب داشته باشه
آیا مگر شرع ما دین ما بما توصیه دفاع از مظلوم نکرده؟؟؟؟
درس امام حسین (ع) و قیام عاشورا چه بود؟؟؟؟

آیا مگر امنیت ما بستگی به سپاه و سایر ارگان های امنینی ندارد؟؟؟؟

پس تصویب قانون fatf چرااااااااااااا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اون برجامی که اونهمه در بوق و کرنا کردند که قرار است چه بکند و چه بکند کاری نکرد
اینکه از همین الان خودشون دارن میگن با تصویب و اجراش هیچ تضمینی نیست که هیچ مشکلی حل بشه
خوب مرد مومن تصویبش واسه چیه؟؟؟؟؟

بخدا آدم حیرون می مونه نمیدونه که بخنده یا به حال نمایندگان مجلس گریه کنه
والا بخدا
بقول شاعر : من از بیگانگان هرگز ننالم /که هرچه کرد با من آشنا کرد

البته باید گفت
ما از بیگانگان هرگز ننالیم
که هرچه کرد با ما آشنا کرد


لااقل اون طرح شفافیت آرا نمایندگان را لطف کنید تصویب کنید که ما در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی تکلیفمون مشخص شه بدونیم به کی باید رای بدیم و به کی نباید رای بدیم
شناخت نماینده شهرم حق من هست ؛ بهش رای دادم و قراره دوباره رای بدم

با تصویب و اجرای لایحه شفافیت آرا نمایندگان تکلیف مردم را روشن کنید
این خواسته و مطالبه ملی مردم هست
خبر واشنگتن پست مبنى براعزام تيم پانزده نفره ازعربستان به تركيه به اين معنى است كه ماموران امنتى مسؤل قتل روزنامه نگارناراضى عربستانى هستند وكيست كه نداند ماموران امنيتى كشورهايى كه درسبد امريكا هستند از قدرت واحدى دستور ميگيرند اختلافات بين امريكا وعربستان بشدت درحال افزايش است وامريكا ميخواهد عربستان را به شوراى امنيت ببرد وگوشمالى دهد
تصويب cft به اين خاطر است كه اروپاقرارنيست به برجام پايبند بماند بهانه را از دستش گرفتند تا دراينده نزديك اصلاح طلبان سيه روى شوند
پاسخ ها
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
هر وقت شما به خاطر احمدي نژاد و بقيه كارهاي اشتباه پاسخگو شديد و سيه روي ! شديد انتظار سيه روي شدن اصلاح طلبان را كه با انواع كارشكني روبرو هستند را داشته باشيد !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
همه به هستند و فقط شما تند روها خوبید !؟
سید علی کاظمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
دقیقا
خدایی من دلیل تایید یا رد کنوانسیون مذکور را دقیق نمی دانم اما دیروز مجلس ،بهارستان بود
ای خدا بیار روزی را که آمریکا برای بلند شدن هواپیماهایش یا حرکت ماشین هایش یک لیتر بنزین نداشته باشد...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
چی میگی خوش خیال ؟ حجم منابع نفتی آمریکا میدونی چقدره ؟ از ایران بیشتره
مطمعن باشید نام تصویب کنندگان سی اف تی در تاریخ ثبت خواهد شد و آیندگان از آنها به نیکی یاد نخواهد نمود من هم یک شهروندی هستم که با سختی گذران معاش می کنم ولی همینکه خانواده ام در امنیت به سر می برند و احساس می کنم در کشوری زندگی می کنم که مثل عربستان نوکر و مستعمره آمریکا نیستیم که هر روز از ترامب اهانت بشنویم از تصویب این لایحه دشمن شاد کن خیلی ناراحت شدم ان شاءالله شورای نگهبان ردش می کند
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
به چی میگی امنیت ؟
کسی که بسختی امرار معاش میکنه بفکر عربستان و سیاست های اون نیست . اونی که بسختی امرار معاش میکنه بجز به تامین خانواده اش نمیتونه به چیز دیگه ای فکر کنه . خیلی ها توی جامعه ما اینطورین .
وقتی مدتها جون میکنی تا یه پراید دست دو بگیری و بیافتی به مسافرکشی و شرمنده خانواده ات نباشی بعد یهو قیمتش میشه دوبرابر و تو میمونی حسرت یه ماشین احساس امنیت نمیکنی .
وقتی با همون پولی که پارسال 5 کیلو میوه میخریدی الان یک کیلو میخری و نمیدونی ماه دیگه آیا همین رو
هم میتونی بخری یا نه احساس امنیت نمیکنی . وقتی بچه ات که دبستانیه ازت لوازم تحریر نو میخواد و تو توان خرید نداری تا چیزی رو که میخواد بخری احساس امنیت نمیکنی .
وقتی بسختی امرار معاش میکنی و بفکر یه لقمه حلالی اونوقت میبینی بعضیا با زد وبند و دلالی به
کجاها رسیدن احساس امنیت نمیکنی .

تو اونی که بسختی امرار معاش میکنه نیستی . تو ماموری بیایی اینجا و از این حرفها بزنی ، یا همون پورشه سواری هستی که از این تحریمها و بحران پورشه سوار شده و اینجا میخواد بگه ما محرومها مخالف مصوبه مجلس هستیم .
وگرنه اگه برات مهم بود به خودت یه زحمت میدادی در مورد این کنوانسیون قدری مطالعه میکردی تا امنیت و تصویب لایحه دشمن شاد کن و نوکری آمریکا و اهانت ترامپ رو با هم قاطی نکنی .
دوشنبه ۱۶ مهرساعت ۱۳:۱۵
دلار ۱۴۴۰۰ تومان !!!
پاسخ ها
قلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
الکی جو نده قیمت نسبت به دیروز تغییر نکرد.مسخره
خوب تابناک نباید قیمت دلار را در اینجا منتشر کنه . اینجا که بانک مرکزی و یا صرافی نیست!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان