بازدید 16922
۸
آخرین تحولات خاورمیانه؛

قتل جنجالی روزنامه نگار سعودی در ترکیه/آغاز اجرای توافق سوچی در ادلب سوریه با انتقال سلاح های سنگین تروریست ها/ وقوع درگیری های شدید میان تروریست ها در ادلب/پایان سفر دو هفته ای محمد جواد ظریف به نیویورک

آغاز اجرای توافق سوچی در ادلب سوریه با انتقال سلاح های سنگین تروریست ها، وقوع درگیری های شدید میان تروریست ها در ادلب، آغاز عملیات امنیتی «گسترده» الحشد الشعبی در عمق صحرای غربی الانبار و پایان سفر دو هفته ای محمد جواد ظریف به نیویورک، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به قتل جنجالی روزنامه نگار سعودی در ترکیه نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۸۴۰۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 07 October 2018

آغاز اجرای توافق سوچی در ادلب سوریه با انتقال سلاح های سنگین تروریست ها، وقوع درگیری های شدید میان تروریست ها در ادلب، آغاز عملیات امنیتی «گسترده» الحشد الشعبی در عمق صحرای غربی الانبار و پایان سفر دو هفته ای محمد جواد ظریف به نیویورک، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به قتل جنجالی روزنامه نگار سعودی در ترکیه نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ ارزیابی‌های اولیه پلیس ترکیه، حاکی است «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار منتقد آل‌سعود داخل کنسولگری عربستان در ترکیه کشته شده است.

خبرگزاری رویترز با گزارش این خبر به نقل از منابع آگاه افزود: وی ترور و جسدش از کنسولگری به بیرون منتقل شده است.

یکی از این منابع آگاه گفت: «ارزیابی اولیه پلیس ترکیه این است که آقای خاشقجی داخل کنسولگری عربستان سعودی در استانبول کشته شده است. ما معتقدیم این قتل با برنامه‌ریزی قبلی صورت گرفته و جسد او به بیرون از کنسولگری منتقل شده است.»

جمال خاشقجی که از منتقدان سرسخت حکومت آل‌سعود است، از بعدازظهر سه‌شنبه هفته گذشته (دهم مهر) بعد از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شده بود.

منابع مورد استناد رویترز نگفته‌اند به نظر آنها قتل خاشقجی چگونه انجام شده است. رسانه‌های ترکیه گزارش داده‌اند، انتظار می‌رود پلیس این کشور روز یکشنبه ویدئویی درباره این ماجرا منتشر کند.

نام جمال خاشقجی پیشتر در فهرست افراد بازداشتی تحت تعقیب توسط «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی قرار گرفته بود، لذا بعد از ناپدید شدن او، برخی از فعالان در صفحه توئیتر خود نوشتند که آقای خاشقچی به دستور بن سلمان ربوده شده است.

قتل جنجالی روزنامه نگار سعودی در ترکیه/آغاز اجرای توافق سوچی در ادلب سوریه با انتقال سلاح های سنگین تروریست ها/ وقوع درگیری های شدید میان تروریست ها در ادلب/پایان سفر ۲ هفته ای محمد جواد ظریف به نیویورک

خاشقچی، ستون‌نویس ثابت روزنامه سعودی الحیاة بود که تا چند ماه پیش، همزمان در لندن‌، ریاض و بیروت چاپ می‌شد؛ اما چند ماهی است که انتشار کاغذی آن متوقف شده است. خاشقچی به دلیل انتقاد از سیاست‌های دولت فعلی عربستان، از نوشتن در این روزنامه منع شد و مدتی بعد، راهی آمریکا و مقیم این کشور شد. او اخیراً با روزنامه واشنگتن‌پست همکاری می‌کرد.

روزنامه واشنگتن‌پست بامداد یکشنبه (به وقت تهران) به نقل از دو منبع آگاه به تحقیقات در خصوص این پرونده گزارش داده ترور خاشقجی به دست یک تیم سعودی انجام شده که با هدف مشخص قتل او به استانبول اعزام شده بودند.

یکی از این منابع به واشنگتن‌پست گفته است: «محققان ترکیه‌ای معتقدند تیمی با پانزده عضو از عربستان برای انجام این کار آمده بودند؛ قتل از پیش‌برنامه‌ریزی‌شده انجام شده است.

محمد بن سلمان در مصاحبه‌ای با بلومبرگ مدعی شده بود، این روزنامه‌نگار منتقد حکومت عربستان سعودی، مدت کوتاهی بعد از ورود به کنسولگری از آن خارج شده است، حال آن که مقام‌های سعودی، هنوز مستنداتی برای تأیید این ادعا ارائه نکرده‌اند.

آغاز اجرای توافق سوچی در ادلب سوریه با انتقال سلاح های سنگین تروریست ها

خبرگزاری آناتولی ترکیه اعلام کرد، در اجرای توافق سوچی درباره ادلب، کار انتقال سلاح‌های سنگین در خطوط تماس عناصر مخالف تروریستی با نیروهای ارتش سوریه آغاز شده است.

آناتولی به نقل از «ناجی مصطفی» که او را سخنگوی «جبهه آزادی‌بخش ملی سوریه» و از گروه های وابسته به ارتش آزاد سوریه خواند، اعلام کرد که نیروهای مخالف دولت سوریه در ادلب در چهارچوب توافق حاصله میان ترکیه و روسیه در شهر سوچی، کار انتقال سلاح‌های سنگین را به خارج از مناطق تعیین شده، آغاز کرده‌اند.

قتل جنجالی روزنامه نگار سعودی در ترکیه/آغاز اجرای توافق سوچی در ادلب سوریه با انتقال سلاح های سنگین تروریست ها/ وقوع درگیری های شدید میان تروریست ها در ادلب/پایان سفر ۲ هفته ای محمد جواد ظریف به نیویورک

رجب طیب اردوغان و ولادیمیر پوتین، رؤسای جمهوری ترکیه و روسیه 17 سپتامبر(26 شهریورماه 1397) در شهر سوچی درباره ادلب به توافقی دست یافتند که بر اساس آن مقرر شد تا 15 اکتبر(23 مهرماه 1397) منطقه عاری از سلاح تا عمق 15 تا 20 کیلومتری در خطوط تماس نیروهای دولت سوریه و عناصر مخالف ایجاد شود و مقامات نظامی ترک و روس بر این روند نظارت داشته باشند.

وقوع درگیری های شدید میان تروریست ها در ادلب

درگیری بین برخی از شخصیت‌های برجسته معارضان تشدید شده و آنها هیأت عالی مذاکرات برخاسته از کنفرانس ریاض را به قبول دیدگاه روسیه برای حل بحران سوریه متهم کردند؛ موضوعی که "یحیی العریضی" سخنگوی هیأت عالی مذاکرات را به واکنش واداشت و او معترضان را هوچی‌گر خطاب کرد.

از سوی دیگر، روز جمعه گذشته در پی درگیری بین گروه تروریستی بین «هیأت تحریر الشام» و «الجبهة الوطنیة للتحریر» در روستای کفر حلب در غرب حلب دو کودک کشته و یک تن زخمی شدند.

برخی فعالان گفتند، این درگیری‌ها در پی حمله گروه تروریستی تحریرالشام به معترضان در روستای کفر حلب صورت گرفت.

این در حالی است که رقابت شدیدی بین هیأت تحریر الشام و الجبهة الوطنیة للتحریر برای کنترل بر شهر ادلب بعد از توافق روسیه و ترکیه درباره این شهر وجود دارد.

آغاز عملیات امنیتی «گسترده» الحشد الشعبی در عمق صحرای غربی الانبار

روز گذشته، عملیات امنیتی «گسترده» نیروهای الحشد الشعبی برای تأمین امنیت صحرای غربی استان الانبار آغاز شد.

در همین راستا، «احمد نصرالله» معاون فرمانده عملیات الحشد الشعبی در محور غرب الانبار روز شنبه گفت: یگان مشترک فرماندهی عملیات الحشد و لشکر۱۳ با همکاری سازمان اطلاعات نظامی، این عملیات را از منطقه «السرجه» واقع در صحرای غربی الانبار آغاز کرده تا به مناطق «ام تینه»، «مقالع ابراهیم» و«الخرجه» برسند.

قتل جنجالی روزنامه نگار سعودی در ترکیه/آغاز اجرای توافق سوچی در ادلب سوریه با انتقال سلاح های سنگین تروریست ها/ وقوع درگیری های شدید میان تروریست ها در ادلب/پایان سفر ۲ هفته ای محمد جواد ظریف به نیویورک

به گزارش السومریه نیوز، نصرالله افزود: «نیروهای الحشد الشعبی به عملیات امنیتی خود در عمق صحرای غربی الانبار ادامه می‌دهند، تا کنترل بیشتر مناطق استان را از چنگ تروریست‌ها خارج کنند و در دست خود بگیرند.»

وی تأکید کرد: «این عملیات با هدف پاکسازی و تأمین امنیت مناطق مزبور که در آن عناصر داعش به دلیل دور دست بودن این مناطق و فقدان امنیت حضور دارند، صورت می‌گیرد.»

مناطق مختلف عراق اکنون از لوث وجود داعش پاکسازی شدند؛ اما عناصر این گروه تروریستی تکفیری معمولا در مناطق دور دوست صحرایی الانبار به دلیل نبود امنیت لازم، حضوری پراکنده دارند.

پایان سفر دو هفته ای محمد جواد ظریف به نیویورک

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده بود، شب گذشته (شنبه) به تهران بازگشت.

وزیر امور خارجه بیش از صد برنامه کاری اعم از دیدار و مذاکره با مقامات و شخصیت های خارجی به ویژه همتایان خود، سخنرانی در مجامع بین المللی و اندیشکده های آمریکایی، نشست های چند جانبه با موضوعات منطقه ای و بین المللی و نیز گفت وگو با رسانه های معتبر بین المللی و آمریکایی در این سفر دو هفته ای داشت.

ظریف ـ که در این سفر سید عباس عراقچی معاون سیاسی اش او را همراهی می کرد ـ در مدت حضور در نیویورک، در نشست وزرای خارجه ایران و گروه ۱+۴ به منظور رایزنی برای حفظ برجام شرکت کرد.

وی به همراه حسن روحانی، رئیس جمهور به نیویورک رفت و همزمان با حضور روحانی و پس از بازگشت رئیس جمهور به ایران نیز با برخی مقامات و همتایان خود دیدار و درباره مسائل دوجانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی به گفت وگو نشست.

دیدار با وزرای خارجه آلمان، انگلیس، فرانسه، عمان، هند، چین، اتریش، هلند، اسلوونی، سوریه، ونزوئلا، رومانی، نروژ، پرتغال، سوئد و ... از جمله این دیدارها بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همچنین با فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و یان کوبیش، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور عراق دیدار و گفت وگو کرد.

وی همچنین در نشست سه جانبه ای با همتایان روس و ترکیه ای خود درباره آخرین تحولات سوریه و توافق ادلب شرکت کرد.

 

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۸
یه سلفی باموگرینی مینداختی
چون آمریکا میخواد پس میشه ترور یک روزنامه نگار مخالف سعودی کاملا حقوق بشر محسوب بشه ... معیار حق آمریکاست ...!!!!!!العیاذبالله ...خدایا توکل به تو میکنیم خودت نجاتمون بده
این عربستان سعودی چه قدرتی دارد که حتی کشورهای مدعی حقوق بشر مثل فرانسه و آلمان درخصوص قتل این روزنامه نگار سکوت کرده اند. حالا اگه یک گروه حرکتی انجام دهد چقدر در ظاهر اگه نشد در باطن ازش حمایت می کنند.(هنوز که هنوز است اجازه نمی دهند داعش بطور کلی از بین برود، اگه یک روزی از بین برود کشورهای غربی بخصوص امریکا می گوید ما شر این گروه وحشی را از سر بشریت کم کردیم. این قدر هزینه کردیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
چیزی که آمریکا داره تبلیغات قوی
حالا ترکیه باید سفیر عربستان را در ترکیه دستگیر ومحاکمه کند چطور ایران به بهانه واهی فرانسه که می خواهد مخالفان تروریست خودشو ترور کنه سفیر ایران بازداشت می کنه وسر وصدای غرب دنیا را کر می کند ولی عربستان مخالف زیانی نه مسلح خودشو توکشور دیگر می کشه وهیج سزوصدایی نمی شود
تصویب fatf هم نتوانست جلوی سقوط سهمگین بورس رابگیرد شاخص کل تااین لحظه (ساعت ۱۲ بکشنبه ۱۵ مهر)فقط دریک روزحدود هشت هزارواحدسقوط کرده و درمجموع ظرف تنهاسه روز ۲۰ هزار واحدسقوط کرده حباب بزرگ بورس درحال تخلیه است همه فروشنده اند
دوتا گروه تروریستی با هم درگیر شدید شدن اونوقت دوتا کودک کشته شدند؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
چه جهان بی نظم شده نخست وزیر گروگان میگیرن روزنامه نگار میگیرن میکشن جلو چشم همه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر