بازدید 54941
آغاز بارش‌های سیل آسا در استان‌های شمالی کشور؛  

وضعیت در بسیاری از شهرستان‌های شمالی کشور بحرانی است / بارش شدید باران در بسیاری از مناطق شمالی ادامه دارد/ سقوط خودرو به داخل رودخانه جان سه نفر را گرفت

پس از اطلاع رسانی سازمان هواشناسی کشور در مورد احتمال وقوع بارش‌های شدید در روز جمعه و استمرار آن به مدت دو روز، اکنون گزارش‌های رسیده از استان‌های شمالی کشور، حکایت از تحقق این پیش بینی دارد؛ شرایطی که بارش‌های شدید باران را برای استان‌های مازندران، گیلان و چند استان دیگر رقم زده است و به احتمال زیاد تا پایان روز شنبه نیز ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۸۴۰۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۵ 05 October 2018
وضعیت در بسیاری از شهرستان‌های شمالی کشور بحرانی استپس از اطلاع رسانی سازمان هواشناسی کشور در مورد احتمال وقوع بارش‌های شدید در روز جمعه و استمرار آن به مدت دو روز، اکنون گزارش‌های رسیده از استان‌های شمالی کشور، حکایت از تحقق این پیش بینی دارد؛ شرایطی که بارش‌های شدید باران را برای استان‌های مازندران، گیلان و چند استان دیگر رقم زده است و به احتمال زیاد تا پایان روز شنبه نیز ادامه خواهد داشت.

به گزارش «تابناک»؛ از بعدازظهر روز جمعه، بارش شدید باران در استان‌های شمالی کشور موجب اختلال در برنامه‌های عادی شهر و روستا‌های این منطقه از کشورمان شده است و در حال حاضر با توجه به استمرار بارندگی ها، اداره کل بحران دو استان گیلان و مازندران و دیگر نهاد‌های امدادی در حال آماده باش هستند.

گفته می‌شود در استان گیلان، دمای هوا تا ۱۰ درجه کاهش پیدا کرده و بارش شدید باران همراه با وزش شدید باد و تگرگ، بسیاری از شهرستان‌های این استان را در بر گرفته است.

در همین رابطه، معاون اداره کل ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان، عصر جمعه در گفت وگو با فارس با اشاره به بحرانی شدن گیلان در پی بارش‌های باران اظهار کرد: در پی بارش‌های باران ناشی از نوسانات جوی، وضعیت استان بحرانی شده است.

کاظم یوسفی با بیان اینکه بیشترین بارش‌ها را در شهرستان رودسر شاهد بوده‌ایم افزود: از آغاز بارش باران تاکنون در شهرستان رودسر، بیش از ۱۵۵ میلی‌متر باران باریده است.

وی با اشاره به اینکه بارش باران به ‌تناوب در شرق گیلان بیشتر است، گفت: به‌ جز شهرستان آستارا و تالش، مابقی شهرستان‌های استان درگیر بارش باران هستند.

معاون اداره کل ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به وضعیت شهرستان‌های شرقی استان در پی بارش باران بیان کرد: هم‌اکنون در شهرستان‌های رودسر، لنگرود، لاهیجان و ماسال، گزارش‌هایی مبنی بر جاری شدن سیل به ستاد بحران مخابره شده است.

یوسفی با اشاره به وضعیت شهرستان رشت در پی بارش باران تصریح کرد: طی حدود یک‌ساعتی که بارش باران در شهرستان رشت شروع به باریدن کرده، برخی معابر شهری دچار آب‌گرفتگی و رودخانه‌های شهر پر آب‌شده‌اند و این میزان از آب‌گرفتگی مورد انتظار ستاد مدیریت بحران بوده است.

در رابطه با جزئیات بیشتر بارندگی‌های صورت گرفته، رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان صومعه‌سرا نیز به رسانه ها گفت: بارش باران در صومعه‌سرا نسبتاً شدید است، اما خوشبختانه تاکنون شرایط بحرانی نشده است.

علی فتح‌اللهی با بیان اینکه اعضای ستاد مدیریت بحران صومعه‌سرا در حالت آماده‌باش هستند افزود: با توجه به اعلام شرایط ناپایدار جوی از سوی سازمان هواشناسی تمامی اعضای ستاد مدیریت بحران صومعه‌سرا برای خدمات‌رسانی به مردم در حالت آماده‌باش کامل هستند.

وی از افتادن چند اصله درخت در صومعه‌سرا بر اثر شدت بارش‌های باران خبر داد و گفت: در روستای لاله سر چند درخت بر اثر بارش باران و باد بر زمین افتاد که در همان دقایق نخست توسط راهداران رفع مانع شده است.

گفته می‌شود در شهرستان لاهیجان بیش از ۸۰ میلی‌متر باران باریده و بارش‌ها همچنان در این منطقه از کشور ادامه دارد؛ وضعیتی که موجب آب گرفتگی معابر نیز شده است.

در شهرستان رودسر نیز شدت بارندگی‌ها بالا گزارش شده و تاکنون ۱۷۷ میلی‌متر بارش باران در شهرستان باریده است. همچنین به دلیل جاری شدن سیل در جاده خرجگیل اسالم عبور و مرور در جاده اسالم به خلخال و نیز جاده ترانزیتی اسالم به خلخال در محدوده روستای شیخ محله خرجگیل تا اطلاع ثانوی مسدود شده است.

در آستانه‌اشرفیه نیز بارندگی از صبح امروز پراکنده آغاز و از ظهر امروز شدت بیشتری به خود گرفته و انتظار می‌رود، این روند تا بعدازظهر روز شنبه ادامه پیدا کند. بارش سیل‌آسای باران همچنین بیشتر شهر‌های مازندران را در برگرفته و بارش باران شدید به همراه رعد و برق موجب نگرانی بسیاری شهروندان در شهرستان‌های استان مازندران شده است.

هم اکنون بر پایه گزارش های رسیده، روستا‌های استان مازندران با بارش‌های سیل‌آسا مواجه هستند و آبگرفتگی بیشتر گذرگاه ها و خیابان‌های شهر‌های استان را در بر گرفته است. گزارش ها حاکی از آن است که بارش باران، باعث قطعی برق در برخی شهرستان‌های استان مازندران مثل شهرستات قائم شهر شده و دست کم سه پرواز فرودگاه ساری را لغو کرده است.

بنا به اعلام ستاد مدیریت بحران استان مازندران و به دنبال استمرار بارندگی ها، مدارس شهرستان های رامسر، تنکابن و عباس‌آباد در نوبت صبح تعطیل است. همچنین اداره آموزش و پرورش شهرستان چالوس نیز طی اطلاعیه‌ای از تعطیل شدن تمامی مدارس دو شهر چالوس و هچیرود به علت بارش شدید باران خبر داده است. بارش باران در شهرستان نور نیز باعث تعطیلی همه مدارس مقطع ابتدایی اول و دوم (اول تا ششم) شد.

همچنین به‌ دلیل وقوع سیل جاده سلیمان‌آباد در رامسر و راه ارتباطی شیرود به تنکابن مسدود شده که مأموران راهداری در حال بازگشایی محور هستند.

به دنبال افزایش شدت بارش ها، سقوط یک دستگاه پژو ۲۰۶ در رودخانه حویق در جاده تالش- آستارا سه کشته برجا گذاشت. مسئول واحد آتش نشانی شهرداری حویق تالش در این باره به رسانه ها گفت: بامداد امروز بر اثر سقوط یک دستگاه پژو ۲۰۶ به رودخانه حویق در محور تالش – آستارا یک کودک ۶ ساله،  ۲ زن ۶۵ و ۲۷ ساله غرق شدند.

پروایی افزود: ۲ مرد ۴۰ و ۴۵ ساله نیز که سرنشین این خودروی سواری بودند با کمک ماموران آتش نشانی حویق از غرق شدن در سیلاب رودخانه نجات یافتند.

البته بارش باران در روز شنبه تنها به دو استان شمالی کشور یعنی مازندران و گیلان اختصاص ندارد و هم اینک در استان های اردبیل، البرز، خراسان شمالی، تهران، آذربایجان شرقی، مرکزی و همدان نیز بارش باران گزارش شده است.

همچنین در استان هایی مثل اردبیل در محورهای اسالم ـ خلخال گردنه الماس و رضی ـ گرمی، آذربایجان شرقی محورهای تبریز ـ اهر و اهر ـ کلیبر، استان مازندران ارتفاعات محور کیاسر به سمنان نیز مه گرفتگی همراه با کاهش دید وجود داد.

با توجه به پیش بینی‌های سازمان هواشناسیف مبنی بر استمرار وضعیت حاکم تا بعد از ظهر روز شنبه، از شهروندان استان‌های شمالی کشور انتظار می‌رود نکات ایمنی لازم را رعایت کنند و از مسافرانی که از این استان ها قصد عزیمت به استان محل سکونت خود را دارند نیز انتظار می رود با احتیاط کامل رانندگی کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۴
چه برنامه ریزی که کشور ما دارد باران می آید اینجور نمی آید اونجور
پاسخ ها
سبوس برنج شمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
من نمیدانم مسئولان در کجا آماده باش هستند؟
ناشناس
| Thailand |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
من میدانم مسئولان در کجا آماده اند: هر خبری که به زیان شان باشد، چه درست و چه غلط، برای تکذیب کردن آن کاملا آماده اند و فورا اقدام به تکذیب می کنند
مخاطب تابناک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
اگر فلورانس بود چکار میکردید برای آمریکا میگید خودتون با یه بارو اینطوری میشید
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
تو زلزله کرمانشاه مسئول ستاد بحران گفت ما غافلگیر شدیم. دیگه چه انتظاری دارید؟
]جه بحرانی ! باران رحمت الهی همه ساله در پاییز درشمال میبارد بدیهی است ارگانهای مسئول ومردم هم باستی متناسب با شریط طبعیی امادگی لازم را داشته باشند
ترس مدیران ناکارامد در انجام وظایف بدیهی خود ازطرفی ، علاقه برخی رسانه ها همواره دنبال اسمان ریسمان هستند .
تغیرات فصلی وتحولات طبعیی را بحران تعبیر نکنیم
پاسخ ها
شمالی دوم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
درست است چه بحرانی . این بارندگی طبیعی این منطقه است. خوب شد بعد از چند سال خشکسالی باران خوبی آمد
متاسفانه نه توان استفاده از نور فراوان خورشید را داریم و نه از بارندگی میتوانیم بهره درست را ببریم و هر دو برامون بجای نعمت تبدیل به بلا میشوند .
با برنامه ریزی و استفاده از تکنولوزی های روز و سرمایه گداری درست و استفاده از مدیران لایق عاشق و باسواد و مجرب بدون در نظر گرفتن باورها و نگرش سیاسی شان میتوانستیم کشور و مردم را به خوشبختی و رفاه و توسعه برسانیم
فقط وقت و انرزی و ثروتمان صرف شعار و حرف و دعواهای سیاسی جناحی شد
خدا را شکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
قوم بنی اسرائیل مشکلشان کم عقلی بود
چیه بازم غافل گیر شدیم ؟؟
زلزله؟
سیل؟
طوفان؟
ما همش غافل گیر میشیم حتی اگه اون پدیده 10 بار قبلا اتفاق افتاده باشه
تابی جان روزت بخیر امروز برای مسافرت به شهرستان رامسر و تنکابن رفتم بارش باران از پیش از ظهر دیروز با شدت شروع شد و یکسره و بدون وقفه بصورت سیل آسا اصلا در عمرم چنین بارانی را ندیده بودم و هنوز هم ادامه دارد . اما خیابانها و معابر پر از آب هست و خوبی که دارد باخاطر نزدیکی دریا و کوه سیل به دریا میریزد ایکاش ایران ما چنین بارشی داشت
اگه اون بارون تهران می اومد، اوضاع بهتر از اونجا هم نبود...
بازهم مسولین ناکارامد با توجه به هشدار هواشناسی غافلگیر شدند
دست بردن انسان در محیط زیست نعمت خدا را هم موجب نقمت میکند
در مناطق بی باران کلی سد ساخته اند که همه خالی هستند در برخی موارد پشت سد کاملا خشک است سدها میتوانند در مناطق پر باران از خسارات های زیادی جلوگیری کنند
خسارت سیل بهتر از خسارت خشکسالیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
اگه وسط سیل باشی نظرت عوض میشه
درحالی که بسیاری از مناطق کشور بخاطر استفاده بی رویه از چاههای آب برای کشاورزی درحال فرونشست است این آبها به دریایی میریزند که 1000 متر عمق دارد
کاری نکنید که چیزی شود بعد که چیز شد بگین چرا چیز شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
شما مگه تو حصر دسترسی به اینترنت داری؟
ایران کشور جالبیه !!!! بارون میاد میشه بحران ؛ بارون نمیاد باز هم میشه بحران ؛ تحریم میشیم یه عده میگن بحرانه ؛ یه عده میگن نعمته !!!!
بارون کم بیاد بحران داریم بارون زیاد بیاد بحران داریم. دعا کنیم باران متوسط بیاید.
این ابارو مهار کنید برای استفاده مردم .باز فردا میگید اب نداریم
همش نق نزنید حجم بارش بی سابقه بوده در عرض نیم ساعت تو گلوگاه ۷۰ میلیمتر بارون اومده یعنی اگر به برف تبدیلش کنی میشه ۷۰ سانت برف در عرض نیم ساعت
در کشورهای پیشرفته با استفاده از اطلاعات دقیق ماهواره ای چند روز قبل از ورود توده هوای پربارش اطلاعیه های لازم صادر و اقدامات اساسی برای کم کردن اثرات مخرب را قبل از شروع بارش ها با سرعت و دقت هر چه بیشتر انجام میدن. اما در ایران با اینکه سالهاست که از سیستم ماهواره ای استفاده میشه اما اعلام خطر در مواقع بحرانی یا انجام نمیشه یا خیلی دیر انجام میشه. ستادهای بحران هم فقط اعلام آماده‌باش میکنن و منتظر میشینن تا بحران شروع بشه بعد برای کمک رسانی به آسیب دیدگان راه میفتن، ولی از قبل خبری از اقدامات کاهنده آسیب های احتمالی نیست. اینجا ایران است.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
مشکل خیلی فراتر از این حرفاست. ستاد بحران حتی حدس هم نمی زنه که چه چیزایی بحران زا خواهد بود. جالب اینجاست خونه پدر خانوم من تو چالوس تو یه کوچه بن بست بوده. انتهای این بن بست ساخت و ساز میشه و دیوارکشی می کنن. از اونجایی که کوچه سرپایینی بوده قبلا از تو زمینای خالی آب رد میشده ولی حالا که دیوار کشیدن آب تو کوچه پر شده. من نمی دونم شهرداری این همه پول کارشناس و خیابون متر کن واسه چی می گیره که همچین چیز تابلویی رو اجازه ساخت میده یا حداقل کنارش یه جوب تعبیه نمی کنه. ستاد بحران تشریف آورد با یه لودر دیوار آپارتمان رو ریخت پایین تا آب رد بشه. الان این خسارت رو کی باید بده؟
باران نعـــــــــمت و رحمـــــــــــت الهی است

شــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــکر گذار باشیم
پاسخ ها
سعید محمدی
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
بنده هم موافقم...حالا در این شرایط بعضی برای بیگانگان خوش رقصی میکنند....خوش رقص نباشید...به مساجد پناه ببرید...
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
کسی از اینکه بارون میاد شاکی نیست. میگن چرا یه فکری به جال این جوبا و خیابونا که هر سال تو این شهرا سیل میاد نمیشه.
مالزی 10 برابر این بارون میاد بعد از بارون شما یه گودی آب نمیبینی و همش میره در کانالهای تعبیه شده... بارندگی بلا نیست .. مسئولان ناکارامد بلا هستند....
پاسخ ها
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
دقیقاً هر روز بعد از ظهر در مالزی انگار یه نفر دوش آب را بیرون باز می کند ولی یه چاله آب در شهر بزرگ و شلوغی مثل کوالالامپور نمی بینی. مشکل از عدم مدیریت است نه حجم بارش باران
پلهای که در مسیر های شمال یا در سراسر ایران کشور توسط آلمانیها در حدود هشتاد ساب پیش ساخته شده اند گاهی میبینم که چون از سازه فلزی ساخته شده اند نیاز به نگهداری دارند اکثر وقتها میبینم که زیر پلها فلز آن در حال اکسیده شدن هستند آیا متولیان امر راه سازی بازدید سالیانه به زیر پلها جهت مرمت ترکیدگی یا خراب شدن هست را دارند . فکر نمیکنم کسی بازدید داشته باشد تابی جان میشه گزارش تهیه شود
الان توی منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر هوا غبارآلود.کاش سیل بیاد اینجا
با باران با ترانه با بحران های فراوان میخورد بر بام ایران!!!!
باران اومده دیگه همه جای دنیا باران شدید میاد این جوری میشه.
اینم از بارورسازی ابرها
وضعيت شمال بحراني است بدليل باران
وضعيت جنوب بحراني اين بدليل خشكسالي
وضعيت غرب بحراني است بدليل كامل نشدن مسكنهاي زلزله زدگان
وضعيت شرق بحراني است بعلت فقر شديد بلوچستان
وضعيت اقتصاد بحراني است
روابط با كشورهاي خارج بحراني است
وزيرش مي گه هميني كه هست يا خودت برو بمالش
اون يكي مي گه انگ بپوشيد و نون خشك بخورين
........
هر روز بايد چند تا خبر تاثر آور تيتر اول اخبار باشه بعد مي خواهيم نزاع اولين جرم تهران نباشه . سلامت روان مردم داره به صفر مي رسه . دولتمردان هم انگار نه انگار
مسولیین محترم بی تقصیرهستندمقصراصلی باران است
بسمه تعالی
مسئولین خورد و خوراک ندارند از بس که به فکر مردم هستند.؟؟؟؟!!!!عجب
مردم ایران دوست دارن فقط حرف بزنن و انتقاد کنن. این حجم بارش در پیشرفته ترین کشورها با بهترین زیرساختها هم بیاد سیل و آبگرفتگی ایجاد میکنه. خدا رو شکر خسارت زیاد نبوده
خدیرجان. چرا در مورد تشابه نشانه های کنونی با نشانه های نازل شده بر بنی اسراییل و ثمود غیره ننویسی و نپرسی که چرا روحانیون ساکتند و این همه بحران پی در پی را بلا اعلام تمی کنند؟ آیا اگر حکومت دست دیگری بود باز هم همین نگاه را داشتند؟
عجب سایت جالبی هستید نظرات چیپ را می زنید نظرات وزین را نمی زنید
بارون نعمت الهیه
همش میگیم مسئول آخه لامصبا مسئول کیه ؟؟یکی مثل من و شماا؟؟
ماهایی که دم از مسئولیت میزنیم خودمون ته جدولیم
مسئول دزده مسئول کارشو بلد نیست
یکی از ماها سر کاری که هستیم حداقل به کار خودمون تعهد داریم مسئولیت اشتباه کار خودمونو گردن میگیریم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

جمع کنید این مسخره بازیاروو سیل اومده یارو نونوا به جای اینکه تند تند نون درست کنه با قیمت روزش به مردم بفروشه همین دیروز توی همین منطقه دوهزار نون لواش رو میده 4000 تومن
نکنه اینم مسئوله هاااااان
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار