بازدید 21991
آخرین تحولات خاورمیانه؛

همکاری هفت بانک مرکزی اروپا با ایران برای مقابله با تحریم ها/درخواست وزارت خارجه آمریکا برای ایجاد ناآرامی در ایران/درخواست عراق از ایران و کشورهای عربی برای گفت وگوی صریح/تنش دوباره در روابط قطر و عربستان به درگیری لفظی وزرای خارجه دو کشور

درخواست وزارت خارجه آمریکا برای ایجاد ناآرامی در ایران، تنش دوباره در روابط قطر و عربستان به درگیری لفظی وزرای خارجه دو کشور، درخواست عراق از ایران و کشورهای عربی برای گفت وگوی صریح و آغاز روند تحویل سامانه پدافند موشکی اس-۳۰۰ به سوریه، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به همکاری هفت بانک مرکزی اروپا با ایران برای مقابله با تحریم ها نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۸۳۸۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 29 September 2018

درخواست وزارت خارجه آمریکا برای ایجاد ناآرامی در ایران، تنش دوباره در روابط قطر و عربستان به درگیری لفظی وزرای خارجه دو کشور، درخواست عراق از ایران و کشورهای عربی برای گفت وگوی صریح و آغاز روند تحویل سامانه پدافند موشکی اس-۳۰۰ به سوریه، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به همکاری هفت بانک مرکزی اروپا با ایران برای مقابله با تحریم ها نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در سازمان ملل درباره سازوکار ویژه گروه 1+4 گفت: اروپایی ها در چند ماه گذشته، تلاش وسیعی انجام دادند و دست کم تاکنون هفت بانک مرکزی توافق کرده اند، راهکار ویژه مالی برای ارتباط با ایران ایجاد و در آینده نیز این راه کار را به مؤسسه ای تبدیل کنند.

ظریف افزود: آنچه به مسأله ایران ربط دارد، در آینده ای نزدیک انجام می شود؛ اما آنچه آنها می خواهند مؤسسه ای تشکیل دهند که فراتر از ایران بتواند کار کند، ممکن است بیشتر طول بکشد.

وی توضیح داد: همان گونه که خانم موگرینی (هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا) در مصاحبه گفت، این راهکار ویژه تنها برای اروپا نیست، بلکه سایر کشورها و شرکت هایی است که با ایران تعامل مالی دارند تا بتوانند پول را به این حساب واریز کنند و هزینه های صادرات را نیز ازاین حساب برداشت کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: این راهکار مفیدی است برای اینکه مؤسسات مالی که بیشتر با دلار کار می کنند و به خاطر کار کردنشان با دلار حتی در معاملات یورویی با ایران هم می توانند مورد تحریم آمریکا قرار گیرند، از فشار و تحریم آمریکا مصون بمانند.

ظریف در گفت وگو با صدا و سیما اظهار کرد: یعنی کار فقط با یورو انجام می شود و هیچ حضوری در بازارهای دلاری و آمریکا ندارد، به نظرم راهکار خوبی برای از بین بردن یکی از ساز و کارهای تحمیلی آمریکا در حوزه بانکی است.

همکاری 7 بانک مرکزی اروپا با ایران برای مقابله با تحریم ها/درخواست وزارت خارجه آمریکا برای ایجاد ناآرامی در ایران/درخواست عراق از ایران و کشورهای عربی برای گفتگوی صریح/تنش دوباره در روابط قطر و عربستان به درگیری لفظی وزرای خارجه دو کشور

دیدار پمپئو با همتایان عرب خود برای تشکیل ناتوی عربی

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، روز جمعه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با همتایان عربی خود جلسه‌ای برای بررسی تشکیل «ناتوی عربی» و فعالیت‌های ایران برگزار کرد.

پمپئو با وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، مصر و اردن در نیویورک نشستی برگزار کرد. گفته می‌شود این نشست که در حاشیه هفتاد و سومین مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شده، با هدف بررسی طرح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای تشکیل ائتلاف جدید با کشورهای عربی موسوم به «ناتوی عربی» است.

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، وزیر خارجه قطر، نشست با همتای آمریکایی را سازنده و پرثمر توصیف کرد. بن عبدالرحمن گفت: «قطر می‌تواند (برای رفع بحران خود) سال‌ها هم صبر کند؛ اما مسأله مهم و اولویت، مقابله با دیگر چالش‌های منطقه‌ای است».

«خالد بن احمد بن محمد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین نیز بعد از این نشست مدعی شد دیدارشان درباره تهدیدات ایران بوده است.

درخواست وزارت خارجه آمریکا برای ایجاد ناآرامی در ایران

«هدر نائورت» با شرکت در یک کنفرانس خبری گفت: ما از شرکا، تمامی متحدان خود و همچنین همه ملت ها می خواهیم تا از مردم ایران و خواسته های آنها در خصوص حقوق بشر و آزادی های اساسی حمایت کنند.

این نخستین بار نیست که مقامات آمریکایی چنین موضعی را در خصوص ایران اتخاذ می کنند.

همکاری 7 بانک مرکزی اروپا با ایران برای مقابله با تحریم ها/درخواست وزارت خارجه آمریکا برای ایجاد ناآرامی در ایران/درخواست عراق از ایران و کشورهای عربی برای گفتگوی صریح/تنش دوباره در روابط قطر و عربستان به درگیری لفظی وزرای خارجه دو کشور

بر اساس سند محرمانه تهیه شده برای شورای امنیت ملی آمریکا، واشنگتن درصدد است با تشدید فشار اقتصادی بر مردم ایران و دامن زدن به ناآرامی ها، مردم ایران را در برابر مقامات قرار دهد و بدین ترتیب به خیال خود مقدمات تغییر در ایران را بوجود بیاورد.

تنش دوباره در روابط قطر و عربستان به درگیری لفظی وزرای خارجه دو کشور

عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان به موضع گیری جدید ضد قطر پرداخت.

وی گفت: قطر از مخالفان امارات، بحرین، عربستان و کویت حمایت و دولت های این کشورها را با مشکل روبه رو کرده و موجبات بی ثباتی این کشورها را فراهم آورده است؛ چرا این کار را می کنند؟

الجبیر افزود: قطری ها از دهه نود ملت ها را تحریک می کنند و قطر، مرکزی برای رهبران اخوان المسلمین شده است و اخوان المسلمین گروه هایی مانند تکفیری ها، الهجره، القاعده و جبهه النصره را به وجود آورده است. قطری ها به شخصیت های دینی اجازه حضور در شبکه های تلویزیونی را می دهند تا انفجارهای انتحاری را توجیه کنند. آنان گروههای تروریستی را پناه می دهد و این مردود است.

وزیر خارجه عربستان گفت: الناشری رهبر القاعده در شبه جزیره عربی در سال ۲۰۰۰ با گذرنامه قطری وارد عربستان شد. ما تعدادی از اعضای القاعده را با گذرنامه قطری بازداشت کردیم. قطری ها، آمریکایی ها و همه جهان آن را می دانند.

وزیر خارجه قطر شامگاه جمعه طی کنفرانس خبری با اصحاب رسانه در حاشیه هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در واکنش به اظهارات اخیر همتای سعودی خود گفت: «اگر سطحی‌ نگاه کنیم، ما هم به کشورهای محاصره قطر نیازی نداریم».

بن عبدالرحمن این سخنان را در واکنش به اظهارات دیروز «عادل الجبیر» طی نشستی در نیویورک گفت و در پاسخ به پرسشی در مورد اختلافات بین ریاض و دوحه گفته بود: «بحث اختلاف نیست؛ ما اصلا نیازی به روابط با قطر نداریم».

وزیر خارجه قطر در آغاز این نشست خبری از «مایک پامپئو»، همتای آمریکایی خود بابت دور هم جمع کردن مقامات شورای همکاری خلیج فارس از ابتدای بحران قطر تشکر کرد.

چهار کشور عربستان سعودی، امارات، مصر و بحرین از آذر ماه سال گذشته دوحه را به حمایت مالی از تروریسم متهم و همه روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع و حتی تحریم‌های علیه این کشور وضع کردند.

محمد بن عبدالرحمن در چرایی آغاز این بحران به خبرنگاران گفت، بحران قطر با چهار کشور مذکور به «دلایل واهی» ایجاد شد و شورای همکاری خلیج فارس را فشل کرد.

درخواست عراق از ایران و کشورهای عربی برای گفت وگوی صریح

ابراهیم الجعفری، وزیر خارجه عراق در سخنانی مطبوعاتی بعد از نشست وزیران خارجه عرب در حاشیه اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک گفت: گزینه ای جز در پیش گرفتن رویکرد باز و گفت وگو با ایران وجود ندارد. این گفت وگو باید صریح باشد و مشکلات در آن مشخص و راه حل ها در آن برای برقراری ثبات در منطقه تدوین شود.

وی موضوعات مطرح در نشست سران عرب را برشمرد و از جمله به وحدت موضع اعراب در قبال مسأله فلسطین در این نشست اشاره کرد و گفت: عراق روی تدوین یک موضع عربی متحد و راهبردی در نشست تمرکز داشت.

همکاری 7 بانک مرکزی اروپا با ایران برای مقابله با تحریم ها/درخواست وزارت خارجه آمریکا برای ایجاد ناآرامی در ایران/درخواست عراق از ایران و کشورهای عربی برای گفتگوی صریح/تنش دوباره در روابط قطر و عربستان به درگیری لفظی وزرای خارجه دو کشور

الجعفری با اشاره به شدت تنش در منطقه به خاطر بحران ها گفت: ما از همه فرصت های مسالمت آمیز برای حل مشکلات و دور کردن شبح جنگ بهره برداری می کنیم تا رنج و مشکلاتی که در مناطق دیگر جهان روی داد و باعث التهاب کشورها شد، به منطقه ما سرایت نکند.

وی اولویت عراق درخصوص مشارکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل را "حفاظت از وحدت صفوف اعراب، حل مشکلات مشترک عربی و مسائل راهبردی اساسی نظیر پرونده فلسطین" توصیف کرد و گفت که این پرونده باید با توجه به افزایش چالش ها در اولویت باشد.

آغاز روند تحویل سامانه پدافند موشکی اس-۳۰۰ به سوریه

«سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه جمعه شب (به وقت تهران) گفت، روند تحویل سامانه پدافند موشکی اس-۳۰۰ به سوریه آغاز شده است.

لاوروف که در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک در یک نشست خبری صحبت می‌کرد، گفت: «تحویل آن‌ها پیش از این آغاز شده و همان طور که رئیس‌جمهور [ولادیمیر] پوتین گفت و با توجه به تصاویری که وزارت دفاع ما منتشر کرد، هدف از اقداماتی که اجرایی می‌شوند، اطمینان صد در صدی از امنیت نیروهای ما در سوریه است. این کار را خواهیم کرد.»

وزارت دفاع روسیه هفته گذشته در واکنش به ساقط شدن یک فروند هواپیمای این کشور در آب‌های مدیترانه همزمان با حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به سوریه، اعلام کرد که دمشق را به سامانه اس-۳۰۰ و سیستم‌های جنگ الکترونیک مجهز می‌کند. به گفته مسکو، توافق فروش اس-۳۰۰ به سوریه در سال ۲۰۱۰ امضا شده، اما این توافق با توجه به درخواست تل‌آویو، تاکنون اجرایی نشده بود.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۲۸
اونایی که دارن دلار میخرن، با تحریم آمریکا از معاملات دلاری، دلارشون رو دستشون میمونه و نمیتونن نقد کنن! زودتر برید بفروشید تا بلاتکلیف نمونید!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
اگر قلابی نباشه
بفرمایید دولت دیگه تکون نخوره . همه بیکار شدن رفت.جوونیمونو تو این مملکت گذاشتیم
آمریکای ترامپ داره امکان هر صلحی بین ایران و اعراب رو در آینده از بین میبره.اگر قراره ناتوی عربی تشکیل بشه و ایران من تنها میان اینهمه دشمن باشه،ایران هم باید نیروهای شیعه منطقه رو دور هم جمع کنه و ارتشی واحد تشکیل بده.هیچ کس دوست نداشت کار به اینجا بکشه،اما مسئله امنیت ایرانه.عربستان دست بردار نیست و آمریکا هم نقشی بسیار منفی داره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
به آمریکا توهین نکن که فحش های آبداری توسط روشنفکران در انتظارت است.
هیچ گوش شنوایی نیست
همین تابناک
منفی و مثبت ها را برداشته هیچ توضیحی هم نمیده انگار ماها بوق هستیم که دارم اعتراض می کنیم
نادیده گرفتن مردم توی خون ماست
درسته ؟
اون منفی و مثبت ها فقط دلواپس ها را که در اقلیت هستند ناراحت می کرد
معلوم شد حدس ماها درسته و قدرت دست همون اقلیته
حتی به قیمت ناراحت شدن اکثرین خوانندگان وفادار این سایت
من دیگه اینجا نمیام
چون توجهی برای نظرات خوانندگان قایل نیستید
پاسخ ها
saman
| United States of America |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
باهات موافقم منم دیگه نمیام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
منفی مثبت های تابناک درست کار نمی کرد. چی میگید شماها؟ دلواپس چیه دیگه؟
آقا ما آخر نفهمیدیم این سلاحای ساخت روسیه خوبند یا به درد نخورند.اگه خوبند پس چرا این آدمای عشق یو اس آ دائما تو سر مال میزنند و میگن مفت نمی ارزند و کارایی ندارند و اگه واقعا به درد نمی‌خورند پس چرا مثلاً در همین مورد اس۳۰۰که میخاند بدند به سوریه ،اسراییل و آمریکا عزا گرفتند و دادشون در اومده و میخاند جلوی تحویلشون به سوریه را بگیرند و یا آمریکاییا ،ترکیه رو تهدید کردند که اگه اس۴۰۰بخرید ما هم آف ۳۵به ترکیه نمی‌دهیم
ضمنا اونایی میگند سلاحای آمریکا ۱۰۰هستند و سلاحای روسیه صفر هستند ،بد نیست دوباره فیلم شلیک موشکای پاتریوت آمریکا رو که توی عربستان استفاده شد رو دوباره ببینند.توی یکی از اولین حملات موشکی یمن به ریاض وقتی یکی از موشکای پاتریوت برای رهگیری موشک یمنی شلیک شد ،موشک پاتریوت چند لحظه بعد از شلیک به سمت زمین برگشت و با طی کردن یک مسیر نیم دایره ای چندصدمتر اونطرفتر از محل شلیک با زمین برخورد کرد.
البته شاید این هم نوعی طراحی از طرف سازندگان این موشکها باشه و سازندگان آمریکایی می‌خواستند که اگر موشکی شلیک شد ولی متوجه شد که به هدف اصلی نمیتونه برسه برای اینکه بدون استفاده نمونده باشه به ی جایی برخورد کنه و. بالاخره. ی جایی رو تخریب کنه و به هدفش که تخریب کردن هست برسه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
صدام در دوره جنگ، بیشترین تسلیحات رو از شوروی که الان روسیه است خریداری میکرد. بپرس از خلبان های قدیمی که چطور هواپیمای آمریکایی اف چهارده ایرانی با موشکهای فینیکس از راه دور میگهای روسی عراقی رو هدف میگرفتن، تجهیزات امریکایی برتری تکنولوژیک دارن اما روسها را هم نباید دستکم گرفت
بی توجه و به آینده باعث شده کشور امریکا از دلار که مولفه ای اقتصادی است بعنوان فشارهایی سیاسی استفاده کند، فردا انگلیس می گوید ایران و کره شومالی حق ندارند از زبان انگلیسی استفاده کنند پس فردا اروپا می گوید کشورها حق ندارند از ایرباس استفاده کنند، و...
اروپاییها مانند زمان قاجاریه با ایران رفتار میکنند. از یک طرف حضور شرکتهای اروپایی که میتواندد به انتقال فناوری منجر شود جلوگیری میکنند و از طرف دیگر به جای پول به ایران کالا می دهند که تولید کننده ایرانی را نابود کنند و عملا تحریمها را موثرتر کنند.
واقعا این عربستان مگه چقدر رشوه می ده به دولت امریکا که به راحتی اتوبوس دانش آموزان یمنی رو بمباران می کنه هیچ اتفاقی علیه شون نمی افته اگه همین کار رو روسیه انجام داده بود روسیه رو بیچاره اش می کردند، از طالبان داعش حمایت مالی می کنه باز هیچ اتفاقی علیه ش نمی افته، قطررو تحریم می کنه و... هیچ اتفاقی براش نمی افته، زنان عربستانی شناسنامه ندارند، باز هیچ اتفاقی براشون نمی افته و...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
چون دانش آموزان یمنی و بقیه یمنیها اصلا بشر نیستند که حقوق بشر شامل حال آنها بشود
اصلا سعودی‌ها با بمبها و هواپیماهای آمریکایی یمنیها را میکشند. حتی هواپیماهای سعودی به علت بعد مسافت در آسمان بوسیله هواپیماهای سوخت رسان آمریکایی سوختگیری مجدد میشوند
چون اصلا القاعده طالبان و داعش خود آمریکاست
مثبت منفی نظرات را چرا برداشتید؟؟؟؟
پاسخ: چون ثابت میکرد مردم هم عقیده افراطی ها نیستند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
بهتره بریم همون رسانه های آزادتر مثل توئیتر
بقرآن نمیشه زندگی کرد با دلار بالای 3 تومن کمرمون میشکنه باید یه کاری کنین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
دلار حداکثر باید 8 تومان میشد، نه 18 تومان
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
ای مردم باور کنید حتی با مبلغ 3 هزار تومان هم قابل قیاس با درآمد سایر کشور ها نبودید
حقوق کار نزدیک یک میلیون و اندی هست ، حتی با دلار 3 هزار تومن میشه در ماه نزدیک نهایت 350 دلار

متوسط درآمد یک کارگر در امریکا حداقل 2 هزار دلار هست در اروپا نزدیک 1800 یورو هست

با این درامد ها هم مردم کالای با کیفیت استفاده میکنن و هم اقتصاد بسمت جلو میره
siya
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
با 8 تومن خورد میشیم دادا چی چی رو 8 تومن از کجا بیاریم 3 تومن بیشتر غیرممکنه
اين اس 300 هاي روسيه كار يك اسباب بازي را هم انجام نميده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
پس چرا اسراییل و آمریکا ناراحتند که روسیه میخواهد به سوریه اس۳۰۰بدهد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
از انبار دورقورآباد پیام میذاری؟
شاید بنظرشما میرسد برای این است که رب گوجه گران شود!!!!!!!!!!
درخواست وزارت خارجه آمریکا برای ایجاد ناآرامی در ایران:
مسئولین مملکت تمام خواسته های ما رو تامین کردن دیگه مشکلی نداریم که مسئولان نگران آن باشند!!!!
برخی مدیران خودشان اوضاع رو نا آرام کردند
برخی مسولیین دارن ایجادناارامی میکنن فقط به دنبال قدرت وثروت اندوزی هستن
مثبت ومنفی رو هم که برداشتید ...از چی میترسید
مثبت ومنفی رو هم که برداشتید...از چی میترسید ؟؟؟؟؟؟؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل