بازدید 20007
آخرین تحولات خاورمیانه؛

ادعاهای جدید نتانیاهو در مورد وجود تأسیسات هسته ای سری ایران در تور قوزآباد/ اعلام اسامی هفت نامزد ریاست‌جمهوری در عراق/طرح سناتور آمریکایی برای جلوگیری از جنگ با ایران

اعلام نام هفت نامزد ریاست‌جمهوری در عراق، طرح سناتور آمریکایی برای جلوگیری از جنگ با ایران، تأکید روسیه، ایران و ترکیه بر تشکیل هر چه زودتر کمیته قانون اساسی سوریه و واکنش سعودی به توافق ترکیه و روسیه درباره ادلب، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به ادعاهای جدید نتانیاهو در مورد وجود تأسیسات هسته ای سری ایران در تورقوزآباد نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۸۳۷۷۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 28 September 2018

اعلام نام هفت نامزد ریاست‌جمهوری در عراق، طرح سناتور آمریکایی برای جلوگیری از جنگ با ایران، تأکید روسیه، ایران و ترکیه بر تشکیل هر چه زودتر کمیته قانون اساسی سوریه و واکنش سعودی به توافق ترکیه و روسیه درباره ادلب، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به ادعاهای جدید نتانیاهو در مورد وجود تأسیسات هسته ای سری ایران در تورقوزآباد نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ بنیامین نتانیاهو در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: وقتی سه سال پیش اینجا صحبت کردم، اسرائیل تنها کشور مخالف برجام بود. مخالف بودیم چون این توافق کمپین ایران برای توسعه طلبی را تشدید می کرد.

وی مدعی شد: اسرائیل این دروغ را فوریه گذشته آشکار کرد. ما اسنادی را به رسانه های بین المللی ارائه دادیم و از برنامه های ایران برای فریب جامعه بین المللی پرده برداشتیم؛ اما چند ماه گذشت و آژانس هیچ کاری نکرد. حتی تقاضا نکرد یک سایت جدید را بازرسی کند. تصمیم گرفتم امروز مدرک جدیدی را فاش کنم. ایران تأسیسات سری دیگری در تهران دارد.

وی در ادامه ادعاهای بی اساس خود گفت: در ماه می از منطقه شورآباد نام بردم. این مورد جدید اما در منطقه تورقوزآباد تهران است.

نخست وزیر اسراییل در ادامه مدعی شد: تصویر آن یک ساختمان معمولی را نشان می دهد؛ در خیابان ماهر. حالا کشورهایی که توانایی ماهواره ای دارند، می توانند در این کوچه شاهد رفت و آمد مقامات ایرانی برای پاکسازی این محل باشند. ایران ماه گذشته ۱۵ کیلوگرم مواد رادیواکتیو را انتقال داده است. این مواد هسته ای در تهران پخش شده و سلامت ساکنان شهر را به خطر انداخته است. آنها ۳۰۰ تن مواد هسته ای در این سایت جدید ذخیره کرده اند.

وی گفت: از خودتان بپرسید چرا ایران چنین انبار هسته ای سری را حفظ کرده است. دلیل اینکه ایران آن را نابود نکرد، این است که هدف رسیدن به سلاح هسته ای را فراموش نکرده است؛ اما این اتفاق نخواهد افتاد، چون آنچه ایران مخفی کرده، اسرائیل افشا خواهد کرد.

ادعاهای جدید نتانیاهو در مورد وجود تاسیسات هسته ای سری ایران در تورقوزآباد/ اعلام اسامی ۷ نامزد ریاست‌جمهوری در عراق/طرح سناتور آمریکایی برای جلوگیری از جنگ با ایران

وی افزود: آمانو مرد خوبی است. توصیه می کنم کار درست را انجام دهد و قبل از پاکسازی از این انبار بازدید کند؛ مگر نمی گویند توانایی بازرسی از همه سایت ها را دارند.

اعلام نام هفت نامزد ریاست‌جمهوری در عراق

نام هفت نامزد واجد شرایط برای منصب ریاست‌جمهوری را اعلام کردند که عبارتند از؛
۱-سروة عبد الواحد
۲-فؤاد حسین
۳-برهم صالح
۴-کمال قوتیلی
۵-سردارد عبد الله
۶-عبد اللطیف رشید
۷-سلیم همزه

محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق در جریان نشست امروز پارلمان اعلام کرد، ۳۱ تن برای منصب ریاست‌جمهوری نامزد شده‌اند که از این تعداد ۷ نامزد توانستند شروط لازم برای نامزدی را کسب کنند.

وی گفت: ۱۴ نامزد سندی برای اثبات تجربه سیاسی خود ارائه نکرده و ۹ نامزد نیز رد صلاحیت شدند و یک نامزد هم انصراف داد.

طرح سناتور آمریکایی برای جلوگیری از جنگ با ایران

روز پنجشنبه (۲۷ سپتامبر/ ۵ مهر) «تام یودال»، نماینده دموکرات مجلس سنای آمریکا طرحی ارائه کرده که خواستار جلوگیری از ورود دولت آمریکا به جنگ با ایران بدون مجوز کنگره این کشور است.

«یودال» در این طرح که نسخه‌ای از آن روی وب‌سایت سنا قرار گرفته، خاطرنشان کرد: ماده ۱ بند ۸ از قانون اساسی آمریکا اختیار اعلام جنگ را منحصراً در اختیار کنگره این کشور قرار می‌دهد.

او علاوه بر این، در بخش «برداشت کنگره» از این طرح پایبندی ایران به توافق هسته‌ای برجام را یادآوری کرده و با توجه به خروج غیرقانونی آمریکا از این توافق تصریح کرده است: «عدم پایبندی ایالات متحده به برنامه جامع اقدام مشترک، خطر درگیری غیرالزام‌آور با ایران را در نبود مسیر دیپلماتیک روشن برای حل بحران افزایش می‌دهد.»

سناتور یودال با اشاره به اینکه جنگ با ایران، تجهیزات، پرسنل و اهداف سیاست خارجی آمریکا در سراسر منطقه را در خطر قرار می‌دهد، محدودیت‌هایی را برای اختصاص منابع مالی لازم جهت اجرای عملیات نظامی علیه ایران قائل شده است.

در این طرح آمده است: «نمی‌توان هیچ وجهی را برای عملیات‌ نظامی در ایران یا علیه این کشور استفاده کرد، مگر در صورت تصویب قانون یا قطعنامه‌ای مشترک در کنگره آمریکا، که بعد از اجرایی شدن این قانون، به طور مشخص استفاده از چنین وجوهی را مجاز کند.»

ارائه این طرح به معنی تبدیل شدن آن به قانون نیست. برای تبدیل شدن این طرح به قانون، نخست باید نسخه موازی آن در دیگر شاخه قانونگذاری کنگره آمریکا، یعنی مجلس نمایندگان ارائه شود.

تأکید روسیه، ایران و ترکیه بر تشکیل هر چه سریع تر کمیته قانون اساسی سوریه

وزارت خارجه روسیه روز پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، وزرای خارجه سه کشور ایران، روسیه و ترکیه شب گذشته در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل، نشستی را پیرامون «ادلب» سوریه برگزار کردند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، در این نشست سه‌جانبه با حضور محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه و «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه در نیویورک، سه طرف از توافق اخیر مسکو و آنکارا درباره ادلب استقبال کردند.

بر اساس این گزارش، در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: «طرفین در این دیدار اوضاع میدانی را جزئی مورد بررسی قرار داده و چشم‌انداز آغاز روند پایدار واقعی اجرای راه‌حل سیاسی بحران سوریه را بررسی کردند».

این بیانیه می‌افزاید: «شرکت‌کنندگان در این نشست، توافقات درباره ایجاد ثبات در اوضاع ادلب را که در توافق سوچی در هفدهم سپتامبر میان رؤسای جمهور روسیه و ترکیه نهایی شده بود، ارزیابی کردند. در نهایت بر این مسأله تأکید شد که این توافقات، حفاظت از جمعیت غیرنظامی را میسر ساخته و در عین حال، ادامه مبارزات بدون سازش علیه تروریست‌ها را نیز ممکن می‌سازد».

بنا بر اعلام وزارت خارجه روسیه، وزرای خارجه سه کشور همچنین بر اهمیت تلاش‌های فعال بیشتر برای آغاز فعالیت کمیته قانون اساسی سوریه تأکید کردند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است، «سه طرف یک بار دیگر بر تعهدات خود برای تلاش فعالانه‌تر در جهت تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه بر اساس قطعنامه‌های مصوب در کنگره گفت‌وگوی مردمی سوریه و شورای امنیت تأکید کردند، چون این مسأله می‌تواند تصمیم‌گیری مردم سوریه درباره آینده کشورشان را ممکن سازد».

واکنش سعودی به توافق ترکیه و روسیه درباره ادلب

روز پنجشنبه «عادل الجبیر»، وزیر امورخارجه عربستان توافق ترکیه و روسیه در مورد ادلب واقع در شمال غربی سوریه را مناسب و یک گام مثبت تعبیر کرد.

الجبیر این اظهارات را روز پنجشنبه در حاشیه جلسه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک بیان کرد.

وزیر امورخارجه عربستان ادامه داد: زمانی که شما در جلوگیری از تشدید و وخامت یک جنگ موفق عمل کنید، در این صورت می توان از آن به گامی مثبت تعبیر کرد.

وی گفت: البته ما امیدواریم که موضوع ادلب در چهارچوب مذاکره حل و فصل شود، همچنان این مسأله را یک تحول مثبت می بینم.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه ایش سی ام شهریورماه گذشته در سوچی به توافقاتی درباره صلح در استان ادلب رسیدند و یادداشت تفاهمی درباره تثبیت وضعیت در مناطق کاهش تنش در ادلب امضا کردند.

پوتین در مراسم امضای این یادداشت تفاهم گفت: تصمیم گرفتیم تا پانزدهم اکتبر (23 مهر) در امتداد خطوط حائل بین معارضان مسلح سوری و ارتش سوریه، یک منطقه غیرنظامی به عمق 15-20 کیلومتر ایجاد کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۴
در باره این محل باید تحقیق شود.
به دنبال کشف مکان جدیدی در روی نقشه ایران ، دانشگاه آزاد فوری میره دوقوز آباد کلنگ احداث دانشگاه آزاد دوقوز آباد را میزنه
من یک تهرانی هستم اما منطقه تورقوزآباد را نمی شناسم!!!!
کجاست؟؟؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
تورقوزاباد تو شهرری است
در خونه ی من هم بمب اتمی دارم چرا ان را نگفتی!
با سخنان جنگ طلبانه مقامات امریکا علیه ایران وتایید آن توسط افرادی مانند این سناتور با ارائه طرحی جهت جلوگیری از حنگ آیا ایران حق شکایت به مجامع بین المللی را ندارد یا مانند اقتصاد کشور بحال خود رها کرده است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
آخه علی آقا، برای جنگ کردن و یا نکردن به کجا باید شکایت کرد؟

تولید کنندگان اسلحه. وجنگل افروزان یک پای سرمایه داریست.فقط تبلیغ صلح کار ساز است.
بچه ها تولقوز آباد لو رفت .
سریع جمع کنید بریم یالقوز آباد !
نکته جالب وحود تعدادی کف زن در سالن سازمان ملل بود که در پایان هر پاراگراف سخنان نتانیاهو برایش کف می زدند در حالیکه نمایندگان کشورهای حاًضر هیچ‌کاری نمی کردند و این دوستی واتحاد ترامپ و اسراییل را می رساند که تا چقدر اسراییل را حتی داخل سازمان ملل تنها نمی گذارد .ذخایر مالی مارا برای جلوگیری از جنگ غارت کرد و اقتصاد مارا به اینروز انداخت و مدام از مردم ایران حمایت می کند در حالیکه بیت المال انها را خالی کرده و تنها در دنیا برای عربستان و اسراییل و متحدانش سنگ تمام گذاشت.
فکر کنم سال آینده نتانیاهو یه نقشه از قلعه سابق تهران ارائه میکنه و میگه:قبلا اینجا یه سایت هسته ای بوده که مقامات ایران اونو یک شبه با بولدوزر صاف کردن!
بیچاره نتانیاهو زیاد فرصت نداشته مسئله ای را که در سازمان ملل می خواهد مطرح کند بررسی کند. اصولاً نحوه رفتاری نتانیاهو این تیپی است. مثل ترامپ خیلی سریع تحت تأثیر قرار می گیرد. نتانیاهو هم مثل ترامپ آبرویی برای اسرائیل نگذاشته.
نتانیاهو گفت توی اون فرش فروشی کنار این محل ممکنه گرد و خاک هسته ای باشه. باید مواظب بود اسراییل خودش چنین کاری نکنه و بندازه گردن ایران.
خب یکی تحقیق کنه ببینه راس گفته یا خالی بسته!!
کسانی که این اطلاعات را به «ناتوان یابو» دادند ایشان را سر کار گذاشته اند. و گر نه مکان اینچنینی نه تنها اطراف تهران که هیچ جای ایران وجود ندارد.
واقعا چه سیستم اطلاعاتی ای دارد این ناتوان.!!!
البته بد نیست این شیطونهایی که این اطلاعات را به به جناب ایشون دادند یک سری اطلاعات از این دست هم به ترامپ بدهند تا بیشتر مضحکه شود.
شرکت داداش برادر هم یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کیک زرده.
عجب !!! حسابی سرکاره مغلوم نیست کدوم کنافق داره از توبره و آخر میخوره که اینو را اینجور گذاشته سر کار ! یعنی این نمیدونه تو ایران هر کی رو میخوان بذارن سر کار میقرستنش داغوزآباد و توغوزآباد !!!!!! خخخخخخ
البته در این شکی نیست که جاسوسان اسرائیل به شدت دنبال شناسایی اسناد، مدارک و یا هر موضوعی مرتبط با برنامه هسته ای ایران هستن. اما ایران می تونه محل مورد نطر رو به بازرسان سازمان ملل نشون بده و ادعای این مردک رو خنثی کنه. اما در خصوص موارد امنیتی، به مسئولان مملکت و تیم های امنیتی توصیه می کنم دقت عمل خود رو افزایش دهند.
بابا یکی این ناتانیاهو بیچاره رو روشن کنه. ما هر چیزی رو که پیدا نمیشه رو حواله میدیم به دورقوزآباد و تورقوزآباد.
مرتیکه روانی دروغگوی شیاد. ببین چه جانورایی شدن حامی مردم ایران:
ترامپ: هر ماه رشوه او به یکی از زن های فیلم های پورن لو میرود
بن سلمان: جنایت کار جنگی در یمن و حامی اصلی داعش
نتانیاهو: دروغگوی شیاد
این وسط اردوغان و پوتین و ترزا می هم مشغول ماهی گرفتن از این آب گل آلودند.
این نخست وزیر اسرائیل به دنبال نابودی ایران است ولی غلط کرده
تولقوز آباد!!! شاید اسم یکی از پچه های خود نتانیاهوی ...ز... غیرآباد باشد!!! خلاصه اطلاعاتش قوی است باید به اسرائلی ها تبریک گفت .
جاسوسی که این آدرس را بهش داد خیلی با نمک بود!!!
تو اینهمه بد بختی کلی ما را خندون.
خدایا شکرت!!!
چه جالب اطلاعات اونها بیشتره ؟؟؟
چرا همه روستاها آخرش آباد است ولی در خودشان اثری از آبادی به چشم نمیخورد مثل احمد آباد و یا نعمت آباد و یا جعفر آباد و......
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل