بازدید 21290
اظهارات جدید وزیر امور خارجه امارات علیه ایران؛

تکنولوژی هسته‌ای در دست ایران، «تیغ در کف زنگی مست» است / مسأله اعراب باید بخشی از هر مذاکره جدید با ایران باشد / خرد و عقلانیت، ایران را به میز مذاکره برگرداند / نیاز به ایجاد «کنسرت عربی» برای ثبات منطقه

«انور قرقاش»، وزیر امور خارجه امارات متحده عربی ـ که برای شرکت در گردهم‌آیی سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک حضور دارد ـ در مصاحبه‌ای مفصل با نشریه The National امارات، اتهامات تازه و جدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران منتشر کرده است.
کد خبر: ۸۳۶۵۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳ 24 September 2018

«انور قرقاش»، وزیر امور خارجه امارات متحده عربی ـ که برای شرکت در گردهم‌آیی سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک حضور دارد ـ در مصاحبه‌ای مفصل با نشریه The National امارات، اتهامات تازه و جدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران منتشر کرده است.

به گزارش «تابناک»؛ وی که در این مصاحبه در خصوص وضعیت کلی جهانی در آستانه برگزاری گردهم‌آیی سالیانه مجمع عمومی سخن گفته، بیان کرده است: باید از بدبینی در مورد چندجانبه گرایی دست برداشت؛ یکی از موارد مهمی که نیازمند توجه چندجانبه بین‌المللی است، موضوع ایران است.

وی گفته که مشکل با ایران در سه بخش است: اول مسأله برنامه هسته‌ای ایران و موضوع مربوط به پایان محدودیت‌های برنامه هسته‌ای ایران که تنها فعالیت‌های ایران را برای 10 سال محدود می‌کند. دومین موضوع برنامه موشکی بالستیک ایران است که از ضرورت توجه فوری برخوردار است، زیرا اکنون حوثی‌ها از این موشک‌ها برای هدف قرار دادن عربستان سعودی استفاده می‌کنند و این موضوع بر ‌کسی پوشیده نیست. موضوع سوم نیز رفتار ایران در منطقه است.

تکنولوژی هسته‌ای در دست ایران «تیغ در کف زنگی مست» است / مسئله اعراب باید بخشی از هر مذاکره جدید با ایران باشد / خرد و عقلانیت ایران را به میز مذاکره برگرداند / نیاز به ایجاد «کنسرت عربی» برای ثبات منطقه

قرقاش در این مصاحبه بیان کرده: برنامه هسته‌ای در دست ایران، تنها مربوط به داشتن تکنولوژی نیست، بلکه موضوع تیغ دادن بر کف زنگی مست است و هیچ دلیلی اضافی لازم نیست تا هیچ‌کس در منطقه به آن‌ها اطمینان نکند. چالش ما این است که نماینده‌ای عادل از سوی کشورهای خلیج [فارس] در هر توافق بین‌المللی در آینده با ایران حضور داشته باشد.

وی افزود: در دور مذاکراتی که منجر به توافق هسته‌ای با ایران شد، همه تلاش‌های ما برای آنکه بر سر میز مذاکره باشیم و صدای خود را به گوش مذاکره‌کنندگان برسانیم، عقیم گذاشته شد، که این به ضرر مذاکره و نیز همه تمام شد. این مذاکره در مورد منطقه بود، ولی هیچ صدایی از اعراب بر سر میز مذاکره نبود و این چیزی است که باید درحالی‌که موضوعات شفاف می‌شود، مورد توجه قرار دهیم.

وی از پاسخ شفاف در مورد مذاکره مستقیم با ایران طفره رفته و بیان کرده است: چیزهای زیادی است که ایرانی‌ها اکنون روی آن‌ها حساب باز کرده‌اند؛ اما به ‌زودی متوجه می‌شوند، باید از این مسائل گذر کنند. هنوز آن‌ها در تلاشند تا میان موضع اروپا و آمریکا شکاف ایجاد کنند. ایده‌های متفاوتی وجود دارد، ولی در آخر اروپا به‌هیچ‌وجه موضعی نخواهد گرفت که 180 درجه از موضع آمریکا متفاوت باشد.

وی گفته: مقامات ایران که دل به انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا بسته‌اند، تلاش خود را برای نفوذ در ایالات‌متحده افزایش می‌دهند؛ اما این تلاش‌ها بی‌فایده خواهد بود.

قرقاش در مورد برنامه موشکی ایران گفته: حتی سوریه و یمن هم نشان می‌دهند که برنامه موشکی ایران تنها دفاعی نیست. نگرانی اولیه باید این باشد که ایران و مداخلاتش در کشورهای دیگر از لبنان گرفته تا یمن و بحرین و سوریه نشان داده که رهیافت ایران در مورد حق حاکمیت و حق همسایگی بسیار متفاوت است و این مسأله باید متوقف شود.

قرقاش البته تأکید کرده که هیچ برنامه‌ای برای تغییر رژیم در ایران نیست و گفته: هیچ‌کس خواهان تغییر نظام ایران نیست و نمی‌خواهد ثبات در منطقه را به چالش بکشد، اما در مورد ایران بسیار مهم است که این کشور اولویت‌هایش اشتباه است. موفقیت در این روستای سوریه یا آن شهر عراق برای مردم ایران رونق و شکوفایی به همراه نمی‌آورد.

قرقاش در مورد حمله تروریستی اخیر در اهواز نیز گفته است: ادعای تهران دراین‌باره که دولت‌های غربی یا کشورهای منطقه پشت حمله روز شنبه به رژه نظامی هستند، ابزاری برای مصرف مخاطب داخلی است. سرزنش دولت‌های خارجی به خاطر این حمله کاملاً بلا موضوع است و من به مقامات ایران ـ که هم‌اکنون هم خیابانی را به نام قاتل رئیس‌جمهور مصر «انور سادات» گذاشته‌اند ـ می گویم، درک این موضوع سخت است که چطور دولت‌های دیگر را به خاطر این حمله سرزنش می‌کنند.

قرقاش در ادامه سخنانش یادآور شد: امیدوارم خرد و عقلانیت ایران را به میز مذاکره برگرداند و ایران به این نتیجه برسد که دغدغه‌های مردم خود برای زندگی بهتر را باید مورد توجه قرار دهد. آنچه ما در نهایت خواهان آنیم، توافقی است که جامعه بین‌الملل – که ما و ایران همه در آن مشمول هستیم – بنیادهای امنیت و شکوفایی آینده را ایجاد کند و این نیاز به آن دارد که ایران تعهد بدهد، در ورای مرزهای خود بر اساس ایدئولوژی فرقه‌ای که خواهان صدور آن است، مداخله نکند.

تکنولوژی هسته‌ای در دست ایران «تیغ در کف زنگی مست» است / مسئله اعراب باید بخشی از هر مذاکره جدید با ایران باشد / خرد و عقلانیت ایران را به میز مذاکره برگرداند / نیاز به ایجاد «کنسرت عربی» برای ثبات منطقه

وزیر امور خارجه امارات در بخش دیگری از مصاحبه خود در مورد یمن و حوثی‌ها و با اشاره به این‌که حوثی‌ها از مذاکرات ژنو برای رسیدن به راه‌حل سیاسی خارج شده‌اند، گفته است: به یک تلاش هماهنگ عربی برای ایجاد ثبات در منطقه نیاز داریم. برای ما بسیار سخت است که قبول کنیم، بازیگرانی غیرعربی، نقش‌هایی را بازی می‌کنند که اساساً در عراق و سوریه و غیر آن مخرب است.

وی در همین رابطه و در خصوص تلاش‌های آمریکا برای ایجاد یک ناتوی عربی یا همان اتحاد استراتژیک خاورمیانه متشکل از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس، مصر، اردن و احتمالاً مراکش گفته است، این موضوع در ارتباط با توانمندسازی اعراب است و ادامه داده: در ماه های گذشته، این واقعیت بیش از همیشه شناخته شده که نیاز به هسته‌ای از کشورهای عربی است تا سخت تلاش کنند، صدای اعراب را در مورد بحران‌های زیادی که در اطراف ماست به گوش همه برسانند. ما به سوریه نگاه می‌کنیم و در مورد نقش اعراب تأسف می‌خوریم. جریان امور در سوریه، تنها سه کشور را در بر گرفته [ایران، ترکیه و روسیه] و هیچ‌ یک عرب نیستند. ما نیاز به ایجاد یک اجماع عربی داریم و این موضوع بسیار مهم است.

وی افزود: با وجود 22 کشور که به لحاظ جغرافیایی پراکنده هستند و اولویت‌های متفاوتی دارند، این کار دشوار است؛ اما نباید آن را رها کنیم و اکنون بسیاری از کشورهای عربی خواهان این موضوع هستند، چون طی دو دهه قبلی، دیده‌ایم که کشورهای غیرعربی در امور اعراب مداخله کرده‌اند. وی در مورد کشورهای حاضر در این ائتلاف عربی گفته: مصر یک کشور مهم است و اردن نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

قرقاش در مورد بحران قطر نیز بیان کرده که این بحران هر روز از اهمیت کمتری برخوردار می‌شود و می‌رود تا به یک وضعیت دائمی تبدیل شود. به گفته او، وضعیت روابط با دوحه تأثیری بر ائتلاف عربی نخواهد داشت.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸۸
فکر کنم کلا اجلاس سازمان ملل بخاطر ایران برگزار میشه ، یه طرف همه ی صحبتها نشتستها و مصاحبه ها ایرانه . «ایران»
امیدوارم از ترس بمیرید
و به جای موشک به پوشک متوسل بشید.
خدا رحمت کنه فردوسی و یعقوب لیث رو
اینم قاطی کرده
ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست عرض خود می بری . البته برای ما زحمت چندانی نداری چون مگس هم نیستی .
ما چقدر بدبخت شدیم که امارات برامون خط و نشون میکشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
چرت نگو بدبخت خودتی
واقعا برای خودم متاسفم
شما سران بي خاصيت دهگده اماراتي مانند گوسفنداني مي مانيد كه پشمشان از طلا باشد.
نان خشک بخوریم بهتر از اینه که مثل شما سگ اسرائیل بشیم
بخواب بابا قرقاشی که یک وقت قرقاطی نشی
چلغوز......!!! تو دیگه از کجا پیدا شدی...!!!
حرف هایش تقریبا دقیق و سنجیده است.البته متاسفانه
نه بابا
آخه شماها چیکاره هستید که در مذاکرات هسته ای ایران حضور داشته باشید؟؟؟؟؟
شماها رو ما آدم حساب نمی کنیم
وسط بیابون چند تا برج ساختین فک کردین آدمین؟؟
خاک برسره بی غیرت شما که از اسراییل کمک میخواهید،همان کشوری که اگر ایران یه لبحند براش بزنه ، اسراییل غش میکنه
امارات واقعا داره پیشرفت می کند.
مرحوم هاشمی : با انتقاد از سیاست تهاجمی احمدی نژاد: همسایگان ما از ما چیزی جز حسن همجواری نمی خواهد!!
حالا مرحوم کجاست ببیند سیاست تنش زدایی دوستان اعتدالی اش ، همسایگان را جری تر و گستاخ تر کرد!
پاسخ ها
كيان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
كدوم تنش زدايي!
جناب آقای انور خاش خاش ایا مسئولیت جنایتها و خیانتهایی که شما و سایر کشورهای عربی در جنگ هشت ساله علیه ایران کردید می پذیرید؟
اعراب نژاد پرست و قومگرای فاشیست.
تو یکی خفه
تیغ در کف زنگی مست نیست تیر است درکمان ارش .
داستان آقای قرقاش یادآور مثل معروفه: کی را تو ده راه نمیدادند سراغ خانه کدخدا را میگرفت......
چه غلطها
یکی نیست اینو حالی کنه آخه کسی شمارو حساب نمیکنه بخواید وارد مذاکره ای بشید
اقای قرقاش بدست اوردن علومی مثل انرژی هسته ای طاقچه بلندی داره دست همه کس به اون نمیرسه
شش ماه تجار و بازرگانان و لنج های تجاری به دبی و امارات نروند بعد وزیر امور خارجه امارات می فهمد
حسادت وکینه از تک تک جملاتش می بارد.
دوکلمه هم از مادر عروس بشنوید.
یک کشور اجاره ای آتقدر وقیح و گستاخ شده باشد که به خود اجازه دهد راجع به کشور و ملت بزرگ ایران اراجیف ببافد .روس مطالب را اینگنه عنوان کرده است: "اول مسئله برنامه هسته‌ای ایران و موضوع مربوط به پایان محدودیت‌های برنامه هسته‌ای ایران که تنها فعالیت‌های ایران را برای 10 سال محدود می‌کند. دومین موضوع برنامه موشکی بالستیک ایران است که از ضرورت توجه فوری برخوردار است زیرا اکنون حوثی‌ها هم‌اکنون از این موشک‌ها برای هدف قراردادن عربستان سعودی استفاده می‌کنند و این موضوع بر هیچ‌کس پوشیده نیست. موضوع سوم نیز رفتار ایران در منطقه است".
اولا موضوع فعالیت اتمی ایران را باید آژانس انرژی اتمی تعیین نماید نه بی سوادی مثل این آقا
ثانیا فعالیت موشکی مشروع ما به این آقا ارتباطی ندارد .وقتی صدام با موشک مردم ما را به خاک و خون می کشید این آقایان مدعی کجا بودند؟؟؟
ثالثا اگر ایران و روسیه نبود الان سوریه و عراق به دست داعشی ها مورد حمایت امارات و عربستان افتاده بود و آنها سوزششان بیشتر از این است.
رابعا :عربستان و امارات چه غلطی در یمن می کنند که نگران موشک های حوثی ها می باشند ؟؟
پیامبر امد اینها را ازجعل وتعصب محض وکور برهاند.وملاک را انسان وبا تقوا بودن قرار دهد. مثل اینکه این کار نشدنی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
مشکل ژنتیکی داداش!
این آدم مفلوکی که کت وشلوارانگلیسی پوشیده از عربیت وناتوی عربی دم میزنه باید بش بیگی همتونم جمع بشید هیچ غلطی درمقابل عظمت ایران وایرانی نمیتونید بکنید پس بادم شیربازی نکنید موعقش که شد می فهمی که دیگه خیلی دیرشده اربابتون ولتون میکنه که بمیرید.
بنده همیشه معتقد بوده ام که نباید سخن بی ادبانه به زبان آورد اما در این مورد چاره ای نیست جز آنکه بگوییم ....
"تیغ در کف زنگی مست" اون نفته که دست آل سعود وحشی وهابیه. بهتر اینکه امارات سرنوشت خودش رو به سلاطین شهوت ران و شکمباره ی عربستان سعودی گره نزنه.
ایشون وزیر مشاور در امور خارجه هستش نه وزیر خارجه. تصحیح بفرمایین.
چرا انوقت زیر سلطه امریکا هستید وقتی اینقدر عرب عرب می کنید
قرقاش این پولهای کثیف چه کشورهایی است که اعراب را در سوریه لبنان و یمن عراق به خاک خون می کشد
باید به ایشان گفت این همه ضد و نقیض گویی برای چیست ؟
تا کور شود هرآنکه نتواند دید...

مشکل شما و غربیها اینه که از ایران مستقل و مقتدر، متنفرید...

تا باد چنین بادا!
از این میسوزن که ایران برای تامین امنیت مثل خودشون جیره خوار نیست از این میسوزن که ایران تکنلوزی هسته ای و سایر تکنلوزی هارا داره اینا حتی نمیتون لامپ خونشون عوض کنن
هیچ وقت کدخدای یک روستا برای مذاکره بین دو کشور دعوت نمیشود!

اگر نگاهی به حادثه 11 سپتامبر ، عراق دوران صدام ، یمن ، سوریه ، کشور محل تولد اکثر عناصر داعش و القاعده و...بندازی کاملا متوجه میشی مستی زنگ کیه؟

زودتر از ما ، شماها متوجه خواهید شد که سپر موشکیتان به راحتی قابل سوراخ شدنه!
این قرقاش خیلی احمق ونفهمه ونمی دونه که نباید باایران همیشه سربلنددرافتاد وگرنه ..................نابودیشون صدرصده
اکنون خاورمیانه رو خشم و خروش فراگرفته و چقدر این غربی های استعمارگر از این موضوع خوشحالند.
یکی به این مفت خور نادان بگه چون تو وامثال تو لیاقت دست یابی به علم را نداری بقیه هم نباید تلاش کنند در ضمن اینهمه اسلحه جور وا جور که میخرید وخودتان هم نمی توانید وبلد همنیستید استفاده بکنید برای چیست
سلام: ظاهرا از نظر این ادم بحران فلسطین و جنوب لبنان واسرائیل نه در منطقه هستند ونه عربی ظاهرا اینها کشوری غیر عربی وخارج از منطقه هستند چونکه اینطوری براشون دیکته شده بدبختها تقصیری ندارند سوادشو در همین حد واندازه است
فعلا که اب سر بالا می رود
عرّو تیز این انور خان ناشی از صلابت و اقتدار جمهوری اسلامی است.
اعراب چه سعودی و چه غیر سعودی همه منتطرند به ایران ضربه بزنند.
اعراب توسط داعش که تقریباً همه کشورهای عربی نیز در آن سهمی داشتند در سوریه حضور داشت و حسابی از نظر مالی هم توسط آنها حمایت می شد.
ازظریف خندان انتظاری ندارم ولی آیاهیچ دیپلمات ایرانی نیست بکوبه تودهان این مگس تا حد خودش روبشناسه؟؟؟؟
اگه نیست تابسپاریم سردارسلیمانی جوابش رو بده و افسارش کنه
کاردنیاروببین امارات وحتی بحرین (متعلق به ایران) هم سری تو سران درآوردن البته صرفادرخیال خودشون
برو کشکتو بساب
دیپلماسی لبخند داره جواب میده.
کمک به صدام در جنگ با ایران +حمله به برج های دوقلو آمریکا+تشکیل و حمایت القاعده+تشکیل و حمایت داعش+اعزام نیرو به بحرین برای حفظ پادشاهی سعودی+خرید و انبارش میلیاردها دلار تسلیحات + حمله به یمن+کشتار شیعیان عربستان+...
الان کی زنگی مسته؟
یعنی ایرانیان اینقدر ناتوان شده اند که برای پیشرفت در علم و صنعت و .... باید از شما نامردهای کودک کش با مذاکره اجازه بگیرند؟ اف بر ما اگر اینقدرضعیف و ناتوان شده باشیم .
اسمان رو به زمین و زمین رو به اسمان بدوزید شما برای امریکا و ترامپ یه گاو هستيد در حالیکه ایران همیشه یه عنصر استراتژیک بوده، چه دوست و چه دشمن.
گاوهای شیرده، بهتره عصبانی نشین چون ممکنه شیرتون بد مزه بشه و به مذاق عمو ترامپ تون خوش،نیاید و ذبحتون کنه
این قر قاچ باورش شده اونهاهم کشورند !!!
کوتاهی های مسئولین باعث شده موش هم در نقش شیر ظاهر بشه.
شما ها،نوکران امریکا که ازاربابتون موشک میگیرید وایران که ارباب نداره وخودش نیازشو برطرف میکنه وموشک میسازه بیاد با شما مذاکره کنه که موشک داشته باشه یانه؟این حرف احمقانه فقط ازشما برمیاد.
ایران هم همین صحیتها را دارد علیه شما. منتهی معلوم نیست کی ملت و رهبران این منطقه به خود می آیند تا کنار هم بنشینند.
باید به این سرسپردگان آمریکا گفت شما چرا به داشتن سلاحهای خسته ای رژیم صهیونیستی اعتراض نمی کنید
هسته ای بهانه است. این کشورها جان و مال و ناموس ایرانی ا از صدها سال قبل مباح دانسته اند...
والله نمی دانم چه بگویم. خودمون هم گیج شده ایم.
به نظر میاد آنها طالب یک ارباب دایمی هستند که ازشان مواظبت کند مامیگوییم این ارباب نباید آمریکا باشد خودتان هم که خودتان را قبول ندارید پس بهتر از ایران ارباب نخواهید یافت منتطر باشبد
نمیدونم چرا احمق ها رو اینقدر بزرگشون میکنید.... مگه از قدیم نگفتن چواب ابله خاموشی هستش....
قرقاش خیلی گنده تر از هیکلت فک میزنی انشالله با ب تمرگ رفتن ترامپ دندوندرد میگیری وصدات در نمیات
رمز مشترک همشون شده:نگرانی برای مردم ایران!!!
مردک نوکر ومزدور ، امریکا در منطقه باشد ولی ایران محدودشود می فهمی چی بلغور می کنی؟
گاو شیر دهد لقب کوچکی برای شماست شما خران بار بر هستید.
آقای قرقاش تو دیگه خفه شو
یک نیست به این بگه که کشورت و عربستان، مست هستید یا ایران؟ واقعا اینها (این گروه از اعراب) از اینکه به یمن حمله کرده اند شرم نمی کنند؟
انور قرقاش باید هنوز بخاطر داشته باشد پدران راهزنش را . تو در حد و قواره ای نیستی که حتی دربان مذاکره کننده های ایرانی باشی . باش تا به موقعش پاسخ دهان خورد کن ایرانیان را بگیری .
این بابا هم مثل دیکتاتور سابق ایران فکر می کند در سایه حمایت های آمریکا کسی هست
مقصر خودمان هستیم که خودمان اینطور به جهان معرفی کردیم.
جالبه!!! آقای باصطلاح وزیر دلسوز ملت عرب! از همه چیز از جمله قتل سادات چیزایی گفتی، یه کلمه هم راجع به مصائب ملت مظلوم فلسطین و بلاهایی که بسیاری از حکام عربی از جمله سادات و اربابان غربی آنها سرشون آوردند میگفتی. مگر اونا عرب نیستن!!؟
اگر روز ی رسید که بتونیم جوابتا بدیم دهنت سویسه
آب که سربالا بره قورباغه ابوعطا می خوونه.
سلام. باوجود تمام خباثت ها و گزافه گویی های مقامات امارات و بعضا رفتار بسیار ناشایست با مسافران ایرانی، و اخیرا هم تحویل اطلاعات شرکت های ایرانی به آمریکا جهت اعمال تحریم، چرا هنوز این کشور یکی از بزرگترین شرکای تجاری ایران است؟ چرا کشوری مثل عمان جایگزین این کشور نمی شود؟
هنوز که هنوزه این کشورهای عربی اسلام را نفهمیده اند! قَالَتِ الأَعْرَابُ آمَنَّا قُلْ لَمْ تُؤْمِنُوا وَلَكِنْ قُولُوا أَسْلَمْنَا وَلَمَّا يَدْخُلِ الإِيمَانُ فِي قُلُوبِكُمْ وَإِنْ تُطِيعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ لا يَلِتْكُمْ مِنْ أَعْمَالِكُمْ شَيْئًا. هنوز که هنوز است عربی و عجمی می کنند! و به همین دلیل هم هیچ وقت نمی توانند دور هم جمع شوند چرا که ایدالوژی اسلام را در مبارزه علیه ظالم را نفهمیده اند. سوریه و عراق را جزو کشورهای عربی به حساب نمی آورند! چرا که جمعیت های شیعه نشین دارند و جدای از این بحث ایران بر اساس دستورات اسلامی مدافع همه مظلومان عالم است و به هر وسیله از آنها دفاع می کند. هر چند ما در ایران مشکلات اقتصادی و بی مظمی شدیدی داریم ولی این از توانمندی ایران در دفاع از حق مظلومین عالم و مبارزه با نژادپرستی و مبارزه با زورگویی کم نمی کنه. این کشورهای عربی هنوز که هنوزه عرب و عجم می کنند و هیچ وقت نخواهند توانست حرفی فراتر از مرزهای جغرافیایی خوشان بزنند.
کشور امارات مسخره ترین کلمه ای ممکن!!
تو رو خدا ببین کار به کجا رسیده که اینا هم منم منم میکنند
در کشور های عربی افرادی احمق مثل قرقاش سیاست می کنند که بی عرضگی خود را به گردن ایران می اندازند. شما گاو شیر دهی هستید که باید مالک و ارباب تان «آمریکا» در مورد شما تصمیم بگیرد که سلاح هسته اس داشته باشید یا نه. بی عرضه برو بساز مگر کی ایران به داشتن سلاح هسته ای با شما دعوا کرده؟
برو با بزرگتر بیا حرف های گنده میزنی احتمالا شیر زیاد میدوشن ازتون!!!
مردمان كشورهاى منطقه براساس واقعيت هاى موجود درزمين وصحنه كشورها اين نظر اقاى وزير را ندارند اين نظر بعضى از دولتهاى عرب كه منافع اسرائيل را درمنطقه نمايندگى ميكنند مى باشد اين ها مسئله شان فلسطين نيست مسئله شان ايران حامى فلسطين است
أين ترسوها زير سابه ترامپ بزرگ تَر إز كلشون صحبت مي كنند
با سلام
عجب احمقی هست این مردک کوتوله اگر نسخه میپیچه اول یک نسخه برای خودش ومردمش بپیچه شما بزرگه تون عربستان هست که نوکر بی چون وچرای آمریکاست توکه خیلی کوچیکی با کت وشلوار وکروات ظاهرا ماهیت عربی خودت رو هم فراموش کردی . وهابی ملخ خور
کاش این پست فطرتا ترور میشدند
بخدا خوردتون میکنیم
الاغیه که افسارش پاره شده
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر