بازدید 3961

ادامه تلاش‌ها برای آزادی ۱۸ صیاد چابهاری در بند

کد خبر: ۸۳۴۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹ 16 September 2018

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش‌ها برای آزادی 18 صیاد چابهاری در بند دزدان و ترویست‌ها در سومالی ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، ‌عبدالغفور ایرانژاد اظهار کرد: از 18 صیادی که همچنان در بند سومالیایی‌ها هستند، 4 صیاد در بند گروه‌های مختلف دزدان دریایی هستند و 14 صیاد دیگر هم در بند گروه ترویستی الشباب قرار دارند.

وی افزود: در ماه‌های اخیر با کمک سربازان گمنام امام زمان(عج) 4 صیاد در بند دزدان آزاد شدند و همچنان 4 صیاد دیگر در بندند؛ این صیادان از فروردین 94 تاکنون اسیر هستند.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید جدا و حقا از وزارت اطلاعات و سربازان گمنام امام زمان (عج) تشکر کنیم که ما حتی نمی‌دانستیم این صیادان دربند چه کسانی هستند و هویتشان توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسایی شد و با فداکاری ویژه‌هم 4 نفر آزاد شدند.

وی تصریح کرد: علاوه‌بر صیادان در بند دزدان، 14 صیاد هم از اواخر اردیبهشت ماه 94 در بند گروه تروریستی الشباب درآمدند که فعلا از سرنوشت آن‌ها اطلاعی نداریم؛ متاسفانه به‌دلیل آن‌که این صیادان، در بند یک گروه ترویستی هستند روند آزایشان پیچیده شده و فعلا بلاتکلیفند؛ سربازان گمنام امام زمان و وزارت امور خارجه بیش‌از ظرفیت‌های موجود خود برای آزادی این صیادان درتلاشند، ان‌شاءالله تلاش‌ها نتیجه می‌دهد و این‌ها هم آزاد می‌شوند.

‌لنج "سدیس" به‌ همراه 14 ماهیگیر و ملوان به فرماندهی ناخدا "بشیراحمد جنگال‌زهی" اواخر اسفندماه 93 برای ماهیگیری، از چابهار عازم آب‌های فراساحلی شد و به دلیل از کار افتادن موتور و اهمال در امدادرسانی به‌ موقع به آن، اواخر اردیبهشت‌ماه 94 در آب‌های سومالی به گل نشست و ماهیگیران آن‌هم به اسارت گروه تروریستی "الشباب" درآمدند.

هم‌چنین لنج ناخدا «یونس پاره جو» و «جمال‌الدین دهواری» به همراه ۲۰ صیاد فروردین ۹۴ در تور دزدان دریایی سومالی افتاد؛ از میان 20 صیاد اسیر لنج‌های پاره‌جو و دهواری، 4 صیاد بعدها در شهریورماه ۹۴ موفق به فرار شدند و ۱۶ صیاد همچنان اسیر ماندند. از میان این 16 اسیر باقی‌مانده هم به دلیل شرایط بد نگهداری توسط دزدان و هم‌چنین شکنجه، تشنگی و گرسنگی 8 صیاد جان باختند. از 8 صیاد باقی‌مانده؛ 4 صیاد با اقدامات پیچیده اطلاعاتی-عملیاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) آزاد شدند و ۱۷ خرداد ۹۷ با استقبال وزیر اطلاعات به ایران برگشتند و هم چنان 4 صیاد اسیر هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان