بازدید 4373

توافق درنشست‌استانبول با راه‌حل‌سیاسی برای ادلب

کد خبر: ۸۳۴۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۶ 15 September 2018

مقامات بلندپایه از کشورهای ترکیه، روسیه، آلمان و فرانسه در نشست روز جمعه خود در استانبول بر سر لزوم دستیابی به یک راه حل سیاسی برای بحران کنونی در استان «ادلب» سوریه به توافق رسیدند.

به گزارش مهر به نقل از شین هوآ، مشاور رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که مقامات بلندپایه کشورهای ترکیه، روسیه، آلمان و فرانسه روز جمعه در نشست خود در شهر استانبول در مورد لزوم دستیابی به یک راه حل سیاسی برای بحران کنونی در استان «ادلب» سوریه که آخرین سنگر معارضان سوری است، به توافق رسیدند.

«ابراهیم کالین» پس از میزبانی این نشست که با حضور مقامات بلندپایه آنکارا و کشورهای آلمان، فرانسه و روسیه در شهر استانبول برگزار شد، در گفتگو با خبرنگاران گفت: «این عقیده مشترک تمام طرفها بود که راه حل برای ادلب باید سیاسی باشد و نه نظامی».

وی همچنین گفت که در این نشست، در مورد عواقب وخیم حمله به ادلب از جمله آغاز موج جدید مهاجرت اتفاق نظر وجود داشت.

گفتنی است که «یوری یوشاکف» دستیار رئیس جمهور روسیه، «یان هکر» مشاور سیاست خارجی صدراعظم آلمان و «فیلیپه اِتییِن» مشاور دیپلماتیک رئیس جمهور فرانسه به همراه «ابراهیم کالین» برای برنامه ریزی دیدار آتی رهبران چهار کشور مذکور، در نشست استانبول شرکت کردند.

ابراهیم کالن با اشاره به درخواست دولت ترکیه از جامعه بین المللی و رهبران جهان برای اعلام حمایت آشکارتر و مستقیم از راه حل سیاسی برای بحران ادلب گفت: «در این نشست ما فرصت را داشتیم تا در مورد گامهای لازم جهت پرهیز از بروز فاجعه ای دیگر در ادلب بحث و گفتگو کنیم».

وی همچنین گفت که زمان و مکان نشست بعدی، پس از بررسی نتایج این نشست با رهبران کشورهای مزبور تعیین خواهد شد.

گفتنی است که اوایل روز جمعه، رسانه های محلی ترکیه گزارش دادند که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور این کشور روز دوشنبه با «ولادیمیر پوتین» همتای روسی خود برای گفتگو پیرامون بحران ادلب سوریه در شهر سوچی روسیه دیدار خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار