بازدید 5301
۲

افزایش ۴۰ درصدی قیمت زعفران در بازار

یک مقام مسئول گفت: هم اکنون حداقل نرخ هر کیلو طلای سرخ با افزایش ۲۵ تا ۴۰ درصدی ۵ میلیون و ۲۰۰ و حداکثر ۱۲ میلیون تومان است.
کد خبر: ۸۳۳۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴ 14 September 2018

یک مقام مسئول گفت: هم اکنون حداقل نرخ هر کیلو طلای سرخ با افزایش 25 تا 40 درصدی 5 میلیون و 200 و حداکثر 12 میلیون تومان است.

غلامرضا میری نایب رئیس شورای ملی زعفران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان،از افزایش 25 تا 40 درصدی نرخ زعفران طی روزهای اخیر در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون حداقل نرخ هر کیلو طلای سرخ 5 میلیون و 200 و حداکثر 12 میلیون تومان است.

وی با اشاره به دلایل گرانی زعفران در بازار و انتقاد به عرضه این محصول در بورس کالا، افزود: خرید زعفران برای نخستین بار از سوی سازمان تعاون روستایی و عرضه آن از طریق بورس کالا موجب شد برخی افراد سودجو و دلال پس از خرید محصول و نگهداری در انبارها اقدام به  خروج آن از گردش بازار کنند و از آنجا که دیگر زعفرانی دست کشاورزان نیست، قیمت‌ها را به دلخواه خود در بازار افزایش دهند.

میری از رکود حاکم بر بازار زعفران خبر داد و گفت: در شرایطی که قیمت زعفران به یکباره یک تا 2 میلیون در بازار افزایش می‌یابد، بدیهی است که به سهولت امکان فروش آن در بازار وجود ندارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه 80 درصد زعفران تولیدی به بازارهای هدف صادر می‌شود، افزود: با توجه به آنکه تنها 20 روز به فصل برداشت زعفران زمان باقی است، از این رو دلالان و واسطه‌گران به اهداف شوم خود نخواهند رسید چرا که  هم اکنون تمامی خریداران خارجی منتظر ورود محصول نو به بازار هستند.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا خرید توافقی زعفران می‌تواند تأثیری بر کنترل قیمت در بازار داشته باشد، تصریح کرد: قرار است تعاملی با وزارت جهاد کشاورزی و سازمان تعاون روستایی صورت گیرد تا از طریق تشکل‌ها زعفران با دو هدف مشترک حمایت از کشاورز و صادرکننده و همچنین ثبات قیمت در بازار عرضه شود که اگر این امر محقق شود بی شک در آینده دست دلالان از بازار زعفران کوتاه خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
این بورس اتی همه چیرو گرون می کنه .اینم از زعفران
محمدم:خیلی ممنون
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر