بازدید 2369

ظرفیت‌های خالی، نتیجه بی‌توجهی به نیازهای کشور

کد خبر: ۸۳۲۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵ 10 September 2018

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در مواردی در کشور، در حالی که تقاضای ورود به برخی رشته‌ها به شدت در حال کاهش بود، تقاضای "گسترش و توسعه رشته‌ها مبتنی بر توانمندی‌ها"، ارائه و در بسیاری موارد در شوراهای گسترش با آن‌ها موفقت شد که اکنون این ظرفیت‌ها به کلی خالی مانده و تقاضا برای استفاده از آن‌ها وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی طهرانچی در جلسه شورای گسترش دانشگاه آزاد که به منظور بررسی آیین‌نامه تصویب دانشکده‌های دانشگاه آزاد، بررسی تقاضا در خصوص تبدیل وضعیت پذیرش با آزمون و بدون آزمون و اجرای رشته‌های واحدها در مراکز تحت پوشش واحد مادر برگزار شد، با تاکید بر اینکه گسترش در حوزه آموزش عالی باید به صورت هوشمند باشد، گفت: عملکرد شورای گسترش نظام آموزش عالی کشور در زمینه رشته‌ها و مقاطع تحصیلی منجر به کسب رضایت خانواده‌ها نشده است.

متناسب‌سازی تحصیل با اشتغال در دانشگاه‌ها رعایت شود

وی به سیاست‌های ابلاغی علم و فناوری از سوی مقام معظم رهبری اشاره و تصریح کرد: بر اساس این سیاست‌ها، متناسب‌سازی تحصیل با اشتغال باید در دانشگاه‌ها رعایت شود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه گسترش آموزش عالی در دانشگاه آزاد اسلامی باید به صورت هوشمند و متناسب با نیازهای کشور باشد، یادآور شد: همچنین شکل و محتوای فعالیت شورای گسترش آموزش عالی باید بر اساس این سیاست‌ها تغییر یابد.

نظام آموزش عالی خواسته‌ها و نیازهای مردم را در نظر داشته باشد

طهرانچی با بیان اینکه نظام آموزش عالی باید خواسته‌ها و نیازهای مردم را همواره در نظر داشته باشد، گفت: متاسفانه هنوز در دانشگاه‌های کشور رشته‌هایی داریم که متقاضی ندارد و مورد نیاز جامعه نیست. در مواردی در کشور، در حالی که تقاضای ورود به برخی رشته‌ها به شدت در حال کاهش بود، تقاضای گسترش و توسعه رشته‌ها مبتنی بر توانمندی‌ها ارائه شده و در بسیاری موارد در شوراهای گسترش با آن‌ها موفقت شده و اکنون این ظرفیت‌ها به کلی خالی مانده و تقاضا برای استفاده از آن‌ها وجود ندارد.

وی به نقش شورای گسترش آموزش عالی در کارآمدی دانشگاه‌ها تاکید کرد و افزود: دانشگاه پیشرو، مستلزم شورای گسترش فعال و بروز است.

گسترش رشته‌های تحصیلی بر مبنای نیاز کشور و آینده‌نگری انجام شود

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، وی در پایان با بیان اینکه گسترش رشته‌های تحصیلی باید بر مبنای نیاز کشور و آینده‌نگری انجام شود، اظهار کرد: امیدواریم مردم از نتیجه تعاملات مثبت این دانشگاه با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در همه زمینه‌ها به خصوص شورای گسترش بهره ببرند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان