بازدید 2636

دستور پمپئو برای کمک ۱.۲ میلیارد دلاری به مصر

کد خبر: ۸۳۱۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۰ 08 September 2018

وزیر امور خارجه آمریکا مجوز اعطای کمک نظامی ۱.۲ میلیارد دلاری آمریکا به مصر را به رغم نگرانی های مقامات واشنگتن از وضعیت حقوق بشر در این کشور صادر کرد.

به گزارش مهر به نقل از یو اِس نیوز، به رغم نگرانی ادعایی مقامات واشنگتن از وضعیت حقوق بشر در مصر، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا مجوز اعطای کمک نظامی ۱.۲ میلیارد دلاری به مصر را صادر کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که دولت ترامپ هنوز «در مورد وضعیت حقوق بشر در مصر نگرانی های جدی دارد» و به طرح این نگرانیها با مقامات بلندپایه مصر ادامه می دهد.

در بیانیه وزارت امور خارجه آمده است که «تقویت همکاریهای امنیتی با مصر برای امنیت ملی آمریکا از اهمیت برخوردار است. وزیر خارجه پمپئو بر این باور است که تداوم تعهد و پرداخت کمک‌های نظامی خارجی برای تقویت همکاری امنیتی با مصر اهمیت دارد».

شایان ذکر است که دیده بان حقوق بشر مستقر در نیویورک وضعیت حقوق بشر در مصر را «بدترین بحران حقوق بشری در این کشور طی دهه ها» می داند. طبق تازه ترین ارزیابی، نیروهای پلیس مصر به طور سیستماتیک از «ابزار شکنجه و بازداشتهای خودسرانه» استفاده می کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار