بازدید 40745
گزارش

داورسرشناس‌ایران درزلزله‌‌مرگبارژاپن زنده‌ماند+عکس

کد خبر: ۸۳۱۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۷ 07 September 2018

زلزله 6.6 ریشتری جزیره هوکایدو جدال دوستانه ژاپن با شیلی را لغو کرد تا کادر داوری ایرانی با تجربه لحظاتی سخت به تهران بازگردند.

به گزارش تابناک ورزشی، فدراسیون فوتبال ژاپن زمینه برگزاری دیداری تدارکاتی با شیلی در روز 15 شهریورماه را فراهم کرده بود که قرار بود این جدال روز پنجشنبه(دیروز) با قضاوت علیرضا فغانی و دو کمک ایرانی در شهر ساپورو برگزار شود اما زلزله نسبتا شدید در این کشور تمامی برنامه ها را تحت الشعاع قرار داد تا این جدال لغو و کادر داوری ایرانی دقایق و ساعات دلهره آوری را در این کشور تجربه کند.

داور سرشناس ایران از زلزله‌ ژاپن جان سالم بدر برد+عکس

تصاویر منتشر شده از میران خسارتی که زلزله 6.6 ریشتری به جزیره هوکایدو در جنوب ژاپن وارد کرد نشان می دهد این زلزله خیلی قوی تر از آن چیزی بود که تصور می شد. رسانه های ژاپنی از مرگ 9 نفر در جریان این بلای طبیعی خبر دادند ضمن این که جزیره هوکایدو با جمعیتی بالغ بر 5.3 میلیون نفر هنوز هم بدون برق است.

علیرضا فغانی و کمک هایش بعد از این اتفاق با انتشار فیلمی از خود در هتل محل اقامت خبر از سلامتی خود دادند. بهترین داور آسیا که از سوی فیفا برای قضاوت جدال سامورایی ها با شیلی به این کشور سفر کرده بود بعد از این اتفاق در اولین فیلمی که منتشر کرد طعنه های جالبی به اداره زلزله نگاری ژاپن زد و مدعی شد ساعت 3:30 صبح است و آنها در لابی هتل در بلاتکلیفی کامل به سر می برند که آیا خطر رفع شده یا هنوز پابرجاست.

زندگی عادی مردم جزیره یکروز بعد از این اتفاق نسبتا بزرگ و ترسناک باعث تعجب داور سرشناس فوتبال ایران و کمک هایش شد. فغانی و دو کمک ایرانی امروز در حالی ژاپن را به مقصد ایران ترک می کنند که اصلا انتظار نداشتند بعد از ساعات سخت زلزله هوکایدو با چنین رفتار عادی و صبر مردم ژاپن روبرو شوند. فدراسیون فوتبال ژاپن JFA بلافاصله مقدمات بازگشت داوران ایرانی را فراهم کرد تا آنها بدون مشکل از ژاپن خارج شوند ضمن این که اردوی تدارکاتی سامورایی ها نیز زیر نظر سرمربی همچنان برای بازی روز بیستم شهریورماه پابرجا خواهد بود.

داور سرشناس ایران از زلزله‌ ژاپن جان سالم بدر برد+عکس

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۱
نزدیک بود ماچ و بوسه های داور و دوستان با محبتش ناتمام بماند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
البته اقاي فغاني ختما جواب خوبي واسه شما دوست عزيزمون داره
چون فغانی با زن نامحرم دست داده بود این زلزله اتفاق افتاد تا بعد از این حواسش را جمع کند!!
حالا اگر ایران بود تمام سارقان سراسرکشور برای چپاول اموال زلزله زدگان راهی مناطق زلزله زده میشدند ودرضمن هنوز تحریم اجرایی نشد وقتی برای خرید به فروشگاهها میرویم فقط جای دوربین فیلمبرداری خالیست که ببینید چقدر مردم باحرص وازاینکه نایاب شود ویاگران چه خریدهایی که نمیکنند
در حالی که مردم ژاپن بی اعتنا به زازله هستند فغانی فرار را بر قرار ترجیح داده وترسیده دیگه بعد اززلزله که نباید بترسی ابروی ایرانیها را که خودشون شیر می داند زیختید
ژاپنیها خیلی انسان هستند
آقای فغانی خدا زود جوابِ حرفِ سخیفت راجع به اسلامُ داد قربونش برم که اهلِ غرورُ خوب بلده به بازی بگیره...
اگه اینجا بود که سرنوشت مرحوم ایرج بسطامی در انتظارش بود
همانطوری که خسارات جانی و مالی در تصادفات جاده ای بخشی از زندگی روزمره ما ایرانیا شده و انگار نه انگار و عادی از کنارش میگذریم، ژاپنیا هم تو زلزله چنین رفتاری از خودشون نشون میدن، چون هر روز زلزله دارن!!!
اگه تو ايران بود تا حالا هفت مرتبه مرده بود .
بیخود پیشرفت نکرده اند!!
تربیت ، نوع دوستی و پشتکار و صداقت رمز پیروزیشان است
عزیزم چرا دلهره . آنجا کسی نبود تا در آغوش کشد و آرام گیرد.....
این فغانی عجب آدم پرماجراییه .
خدا رو شکر سالمه
بلا همیشه نازل میشه منتها رفتار انسانها دست خودشونه میتونن بزنن تو سرشون و بگن بدبخت شدیم
میتونن هم فرداش برن سر کارهاشون و زندگی رو به روال عادی برگردونن
خدا ازش نگذره
دنیاهمینه آقای فغانی، تازه داشتی باآن دلارهای دریافتی درجام جهانی حال میکردی!! که زلزله اندامتان رالرزاند،بروخداراشکرکن که سالمی وارتباطت راباخداوندفراموش نکن!
کسی در ژاپن در اثر زلزله فوت کنه تعجب‌آوره.
ژاپن با مدیریت صحیح و درس گرفتن از تجربیات قبلی همیشه اماده زلزله و اتفاقات هستند انهم در عمل و نه فقط در شعار ! همانطور که خودتان همنوشتید فقط 9 نفر در زلزله 6 ریشتری ودر یک جزیره 5.5.میلیون نفری تلفات داشتند و این یعنی اوج آمادگی و برنامه ریزی لذا اقای فغانی و سایر دوستان نباید تعجب کنند ! با صرف کلی بودجه و ریخت و پاش سوله های بحران درست کردیم بعدش همه را اجاره دادند به فک وفامیل برای باشگاه و .... !! این هم مدیریت ما است !!!
باسلام

"سلامتي داور و كمك داوران ايران در زلزله مرگبار ژاپن "

به نظر اين تيتر مناسبتر بود .
براي مردم ژاپن عادی مثل کشورمون که تصادف جاده ای عادیه
متاسفم برای خودمان با این فرهنگی که داریم...همه جای دنیا به مشاهیرشان افتخار می کنند ما یکی هم که موفق میشه چشم دیدنشو نداریم.فغان از این همه بی فرهنگی...ما دچار برهنگی فرهنگی شدیم از نوع معنویش!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل