بازدید 5725
۹

ونزوئلا سیل مهاجران را «عادی» می‌داند

کد خبر: ۸۳۰۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳ 04 September 2018

دولت ونزوئلا تاکید کرد الگوهای مهاجرتی این کشور عضو اوپک «عادی» است و شرایط به گونه‌ای اغراق‌نمایی شده است که زمینه مداخله قدرت‌های خارجی فراهم شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آژانس مهاجرت سازمان ملل ماه گذشته اعلام کرد مهاجرت شهروندان ونزوئلایی که از فروپاشی اقتصادی و تورم نجومی رنج می‌برند، در مقایسه با شرایط مهاجران در مدیترانه یک "نقطه بحرانی" است.

با این وجود دلسی رودریگز، معاون رئیس‌جمهوری ونزوئلا در کنفرانسی خبری گفت: تلاش‌هایی برای تغییر این روند "نرمال" مهاجرت به یک بحران انسانی دیده می‌شود تا مداخله خارجی در ونزوئلا را توجیه کند. ما چنین اجازه‌ای نمی‌دهیم.

او از آژانس‌های خارجی به دلیل اتکا بر آمارهای مهاجرتی ونزوئلا که سایر کشورها آماده می‌کنند، انتقاد کرد اما آماری رسمی از کشور ونزوئلا ارائه نداد. وزارت اطلاع‌رسانی ونزوئلا هنوز پاسخی نداده است.

سازمان‌های مهاجرتی و پناهجویی سازمان ملل ماه اوت در بیانیه‌ای اعلام کردند ۲.۳ میلیون ونزوئلایی اکنون خارج ساکن هستند و بیش از ۱.۶ میلیون تن از سال ۲۰۱۵ از این کشور خارج شدند. تصاویری از مردم ونزوئلا که به دلیل تورم نجومی و کمبود غذا با پای پیاده به سمت کلمبیا فرار می‌کنند، زنگ‌های هشدار را در سراسر این منطقه به صدا درآورده است و کشورهایی مانند اکوادور، پرو و شیلی برای مدیریت با موج مهاجران آماده شدند.

مقام‌های ونزوئلایی این موارد را "صحنه‌سازی رسانه‌ها و دشمنان سیاسی برای خدشه‌دار کردن وجهه دولت نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا" دانستند. این دولت ماه گذشته اعلام کرد که ۸۹ ونزوئلایی را پس از شکایت آنها از رفتار تحقیرآمیز در پرو تحویل گرفته است.

مقام‌های مهاجرتی کشورهای آمریکای جنوبی دوشنبه جلسه‌ای دو روزه در کیتو، پایتخت اکوادور را برای بررسی استراتژی‌های منطقه‌ای با هدف مدیریت موج مهاجران آغاز کردند. کلمبیا، پرو و اکوادور پنج‌شنبه خواستار کمک بین‌المللی برای مدیریت این سیل مهاجرتی شدند که خدمات عمومی را مختل کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۹
نیاز به آمار و ارقام نیست ! عکسها خود گویا هستند !!
مردمشان خودشان انتخاب کرده اند که آنگونه زندگی کنند
اندکی صبر
تجربه ایرانیش نزدیک است
عادی؟ نابودی کشور توسط عده ای عادیه؟
عاقبت ما هم همین است
چقدر این حکایت آشناست!
ما هم بحران نداریم
با اوضاعی که ما داریم کجا فرار کنیم . افغانستان . پاکستان ...
دلار چهارده هزار تومن داریم به فنا میرسم کشور ول کردن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان