بازدید 16380
امیر خجسته در گفت وگو با «تابناک»؛

یک مقام سیاسی با اعمال فشار میلیارد‌ها تومان تسهیلات گرفته است/ بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد از سرمایه‌های بانکی معوق،برگشت ناپذیر است

اوضاع اقتصادی کشور، روزهای سختی را پشت سر می گذارد؛ در حالی که انتظار بود بانک ها به کمک مردم بیایند، با بحران های عجیب و غریبی دست به گریبان شده‌اند که قدرت هر گونه مانوری را از آنها گرفته است. به گفته یکی از نمایندگان مجلس، یکی از مهم ترین چالش این روزهای بانک ها، وام های کلانی است که در سال های گذشته به متقاضیان پرداخت شده، ولی اکنون بخش زیادی از آنها غیر قابل وصول شده اند.
کد خبر: ۸۲۹۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰ 01 September 2018

یک مقام سیاسی و اعمال فشار میلیارد‌ها وام گرفته است/ بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد از سرمایه‌های بانکی معوقه برگشت ناپذیر استاقتصاد کشور، روزهای سختی را پشت سر می گذارد؛ در حالی که انتظار می رفت در این اوضاع بانک ها به کمک مردم بیایند، با بحران های عجیب و غریبی دست به گریبان هستند. به گفته یکی از نمایندگان مجلس، هم اکنون نیز 150 هزار میلیارد تومان وام به متقاضیان پرداخت شده که بخش زیادی از آنها غیر قابل وصول شده اند.

به گزارش «تابناک»؛ به گفته این نماینده مجلس، در سال های گذشته، افراد بسیاری توانسته اند با استفاده از رانت و فشار سیاسی و با راه اندازی شرکت های صوری و بدون آنکه وثیقه قابل اعتنایی داشته باشند، پول های کلان به جیب بزنند.

امیر خجسته در گفت وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: بخش زیادی از وضعیتی که الان ما به آن دچاریم، مربوط به آشفتگی های بانک مرکزی است، به گونه ای که هم اکنون بیش از 150 هزار میلیارد تومان معوقات بانکی وجود دارد که بسیاری از آنها نیز غیر قابل وصول شده است.

این نماینده مجلس گفت: دلیل این کار به کار گرفتن افراد بدون تخصص از طریق معاونت نظارت بانک مرکزی است. این معاونت، افراد بسیاری را در قالب همشهری، فامیل، آشنا و دوستان، وارد سیستم کرده و آنها را در پست های مختلف هیأت مدیره و یا مدیرعامل نشانده است. نتیجه این باندبازی ها و به کارگیری نیروهای غیر متخصص، فجایعی مانند بانک دی و بانک سرمایه و ... را به بار آورده است. امروزه به کارگیری این نیروها و باندبازی در بانک ها، عامل اصلی این وضعیت است که متأسفانه کسی به آن ورود نمی کند و بررسی نیز نمی شود.

این نماینده مجلس در ادامه یادآور شد: بانک کارمندان بدون تخصص را نمی پذیرد و نحوه کارش به گونه ای نیست که یک فرد بدون تخصص که با رانت و پارتی وارد سیستم مدیریتی شده، بتواند اوضاع را مدیریت کند؛ خلاصه اینکه بانک ها نمی توانند این مبالغ را از بدهکاران بگیرند و این گونه است که همه با واسطه و آشنا وام گرفته اند.

رئیس فراکسیون مباره با فساد گفت: زمانی که معاون ارزی بانک مرکزی را دستگیر کردند، دیگر کار از کار گذشته بود. ما صد بار هشدار دادیم و هر چه داد زدیم و گفتیم، مراقب باشید، کمتر به حرف ما گوش دادند و کسی توجهی نکرد.

وی همچنین افزود: اینهایی که وام گرفته اند، همه با رابطه بوده و وثیقه ای در کار نبوده و یا وثیقه ها جوابگوی بدهی ها نیست. از سوی دیگر، برخی با فشارهای سیاسی که به مدیران بانک ها وارد کرده اند، توانسته اند وام های کلان بگیرند.

برای نمونه باید گفت، یک مقام سیاسی چندین شرکت صوری درست کرده و بعد از آن با تهدید و ارعاب چندین میلیارد وام گرفته است. البته اطلاعات کامل این فرد را من خواهم گفت، ولی افراد از این دست بسیارند که با تهدید و فشار سیاسی، وام های میلیاردی برای شرکت های صوری گرفته اند. همین کارهاست که بانک ها را به بدبختی و فلاکت کشانده و خلاصه بیت المال این گونه غارت می شود؛ بنابراین، تا زمانی که ما نتوانیم این وضعیت را اصلاح کنیم، اوضاع بدتر هم خواهد شد.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس در پایان افزود: باید تأکید کنم آنچه کشور در اوضاع کنونی، نیازمند آن است، افزایش نظارت است و اگر شاهد کم کاری و بی برنامگی یک مجموعه و یک مدیر هستیم، باید در اسرع وقت نسبت به اخراج او اقدام کنیم؛ البته این امر نخست باید توسط دولت شکل گیرد و مجلس نیز نباید منافع جامعه را قربانی رفاقت‌های سیاسی کند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۲
در انتظار بررسی: ۳۹
انتشار یافته: ۷۳
بیچاره مردم
پاسخ ها
فریبرز
| France |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
من مهندس بخت برگشته از کار افتاده امروز بعد از 50 سال برای اولین بار فقط 4 عدد تخم مرغ توانستم بخرم. شکر که توانستم.
کنترل و نظارت ها کجا بودند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
بهتره با این دانه درشت ها برخورد کند!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
مثل کشورهای اروپایی باید افراد ثروتمند بیشتر مالیات دهند و ضمنا سیستم بانکی موبایل و حساب فرد را محدود کند همانطور که الان عابر ها 200 تومان پول می دهند. یا اگر کسی پول اضافی واریز می شود حسابش و همسر و فرزند و غیره چک شود دیگر رشوه معنی ندارد نظارت بانک جلوگیری کند. ناگفته نماند اخیرا سیستم های بانکی به این سمت آمدند. نماینده مجلس تباید وقت خود را در چنین چیزهایی تلف کند اصلا شما و دادگستری پیامک بفرستد. آمریکا 20 در صد خالص پول دست صاحب اش است بقیه دست فدرال
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
الان طرف در اداره میز ها و غیره را عوض می کند باید قانونی باشد هر چند وقت به چند وقت می توانند مثلا میز ها را عوض کنند. برخی قوانین و مواد بصورت خلاصه برای مدیران و کارکنان خلاصه تبیین شود در حد یک صفحه . کسی که رییس می شود وظایفش کاملا معلوم شود
«هم اکنون نیز 150 هزار میلیارد تومان وام به متقاضیان پرداخت شده که بخش زیادی از آنها غیر قابل وصول شده اند.» یعنی بودجه عمرانی چند سال کشور را یک عده محدود خورده اند و امروز کارخانه ها یکی پس از دیگری به دلیل کمبود (یا بهتر بگوییم نبودِ) نقدینگی تعطیل می شوند. برانداز واقعی این عده محدود هستند نه فلان دانشجویی که به خیابان می آید و بر علیه این مظالم شعار می دهد.
من بعنوان یک شهروند که از بیت المال سهم دارم و این افراد فاسد به بیت المال دستبرد زده اند و باعث تضییع حق من و امثال من شده اند، از دولتمردان تقاضا دارم چنانچه واقعا" مدارک نشان میدهد وامهای گرفته شده توسط این افراد برگشت ناپذیراست حداقل گیرنده وام و دهنده وام را اعدام کنی. چنین افراد فاسدی که با زیاده خواهی هایشان مردم را بدبخت کرده اند لیاقت زنده بودن ندارند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
اگر طرف خودش مسول باشه اینکارو میکنه به نظرت دوست من؟؟
به به چه بخور بخوری ! ببخشید این کوخ نشینهای بدبخت کجای این سفره قرار دارند ؟ لطفا دوستان پاسخ بدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
......کوخ نشینو خوب اومدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
الان دیگه دوره کاخ نشینیه کوخ نشینان از دید آقایون تاریخ مصرفشون فقط برای
اوایل انقلاب بود
چرا رییس بانک مرکزی اسم این گونه افراد را در رسانه ها اعلام نمی کنند تا با فشار افکار عمومی پول بیت المال را باز گردانند. چرا اسامی این افراد را به رییس جمهور و رهبری اعلام نمی کنند.
کسایی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
بله چشم .الساعه اعلام می کنم. ..... ج س -م د- خ ب و .....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
یعنی فکر می کنی بی اطلاع هستند
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
کسایی جان
بشین تا اعلام کنند! دل خجسته ای داری عزیزم
خدا بهش خیر بدهد
بما که فقط نخیر میدهد
ما مردم عادی و محروم خیلی وقت متوجه این باند بازی طائفه بازی و فساد ها آنها در حتی اداراتی که هیچ کس فکرش نمی کند اکثرپرسنل ان وابسته نزدیک مدیر بودند ولی چه فایده کسی گوش نکرد وفریاد رسی نبودونبودوتاوان اعتراض به این فسادها خطرناک است.
این همه می گویید دریغ از یک جو برخورد بیش از این مردم را مسخره نکنید
این حرفها را به قوه قضائیه بگویید. چه مسئولی ونهادی باید حق مردم را از غارت گران بیت المال بگیرند. بی خودی نیست رئیس جمهور قبلی وفعلی گاه گاهی از بگم بگم دم میزنند حالا چه سری است بگم بگم هنوز در گلوها گیر کرده است
پاسخ ها
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
نمیگن ، تو هم چونه نزن خسته میشی
چرا نمیگن کدوم مقام سیاسی؟ مگه نام بردن از دزدی که مال بیت المال را خورده منع قانونی یا شرعی داره؟ گذشته از اینا این اطلاع رسانی ها چه دردی از مزدم دوا میکنه؟ راست میگن بگیرنش کاری به سرش بیارن که اون و ماثال اون هر وقت فکر دزدی به سرشون زد ......
زيربناي فساد بانكي بيشتر درزمان احمدي نژاد گذاشته شد .من خودم كارمند بانك بودم وشاهد بودم كسي كه خلاف كرد وثابت شد و پس ازپيگيريهاي فراوان شش ماه توبيخ گرديد متاسفانه پس از پايان شش ماه ارتقا گرفت ودراخر شد مديرعامل ودرهمان پست مديرعاملي بازنشسته شد واكنون نيز بعد ازبازنشستگي داراي سمت بسياربالايي ميباشد .
تابناک لطفا در خصوص دلایل غیر قابل بازگشت بودن این حجم از بیت المال گزارش جامعی تهیه فرمایید
اون تسهیلات گیرندگان کلاه بردار، دزد، ربا خوار وحرام خوار هستند که پول ها را به بانک بر نمی گردانند با پول مردم چند برابر سود کرده اند و مردم بدبختی که پولشان را در بانک گذاشته ارزش پولشان یک سوم شده وضرر کرده اند.
رییس جمهور در قضیه صندوق فرهنگیان گفت نگویید اختلاس بگویید بدهی معوق. الا هم که بدی معوق شده غیر قابل برگشت!!!
از چالهُ آقازاده ها در آمدیم افتادیم تو چاه بدهکاران بانکی. !

معلوم شد دود از بانکها بلند میشده.
چرا اسم این شخص را نمیگوئید ؟؟؟؟؟؟؟ چرا چرا چرا
آیا مردم نباید غارتگران ثروتشان را بعلت اینکه ابروی یه دزد نرود بدانند ؟؟؟؟
تورو خدا انقدر مردم را اذیت نکنید
سلام
با اجزای اصل 49 قانون اساسی همه وام ها قابل برگشت خواهد ودر سایر مفاسد مالی نیزمیتداند مرعی شود وتا زمانی که به این اصل بی اعتنایی شود اقتصاد کشور روبه قهقرا هم خواهد رفت واز طرفی اجرای این اصل یک مصونیتی برای آینده کشور خواهد داشت
150 هزار میلیارد تومان معوقات بانکی وجود دارد. یکی از عوامل اصلی افزایش نقدینگی است ولی متاسفانه همیشه افزایش حقوق ها و سود سپرده ها عامل افزایش نقدینگی معرفی می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
کارمندان بانک ها باید تسهیلاتشان کمتر شود. و الان برخی سه تا خانه دارند
من اگر قدرت داشتم تمام وزارت خانه ها و سازمان های دولتی رو تعطیل میکردم. مجلس و شوراها را تعطیل میکردم. هر سازمانی که از بودجه دولتی استفاده میکرد رو تعطیل میکردم. کار همه این ها رو میشه با یک سایت اینترنتی انجام داد. تصمیمات مهم کشور رو هم میشد با نظر سنجی عمومی به صورت اینترنتی یا رای دادن تعیین کرد. و با پولی که از این محل صرفه جویی میشد دیگه هیچ فقیری در کشور باقی نمیموند.
در این کشور اراده ای برای حل مشکلات وجود نداره و همه فقط منتقدن و همین که به انتخابات نزدیک میشیم همه میشن مردمی
‏قرار بود در نیکوکاری از یکدیگر پیشی بگیریم الان دردزدی واختلاس وپارتی باری پیشی گرفتیم
پاسخ ها
سیاوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
این فرهنگ ما است
امان از پیشانیهای پینه بسته که کشور را به خاک سیاه نشاندن و به اسم دین و انقلاب و شهدا تیشه به ریشه همچی زدن!!!!!!!!!!!
همانطورکه نمایندگان وقت دردوره احمدی نژاد بهنگام غارت اموال بیت المال با ارقام نجومی 7000و6000و3000میلیاردتومانی توسط غارتگران اقتصادی سکوت اختیارنموده بودند نمایندگان فعلی هم هنگام دادن اموال بیت المال بدست ناهلان وغارت بیت المال سکوت نمودند حال که وضعیت فلاکت باراقتصادی برملاشد تازه از خواب بیدارشده اند ومحکوم میکنند باید کل کابینه ناکارآمد وبی کفایت روحانی یک جا استیضاح شو.ند این خواست 18میلیون رای دهنده دردوراول و24میلیو.ن رای دهنده دردوردوم به روحانی است کسیکه پس از5سال باوجودرفع تحریمها وآزادشدن 150میلیارددلارازاموال بلوکه شده وافزایش دوبرابری قیمت جهانی نفت وافزایش تولید نفت به بیش ازسه میلیون بشکه جز گسترش فقر وگرسنگی اکثریت ملت ایران ورفاه کامل اقلیت ناچیز دست آورد مثبتی نداشته ادامه دولتش برای ملت ایران ظلم وجفاست
سلام آقای تا کی می خواهند با متخلفین که احیانا پشت و پناهی در سیستم دارند مماشات کنند . می دانید چه ضربه ای به اعتقادات ها و باور های مردم خصوصا جوانان زدند. شاید ندانید یا نخواهید بدانید ولی اثر منفی خود را بر مردم گذلشته است. دین مردم را دریابید.
وقتی که این همه غارت مردم مطلع میشوند و میبینند وبا گذشت چندین سال هیچ اقدامی نشده ومفسدان اقتصادی راست راست میگردند . تعدادی از مردم دلسرد میشوند .وکسی را می شناسم ار فرط ناراحتی از مذهب خود برگشته به مذهب دیگر رو کرده است وقتی علت آن را می پرسم حرفهای میزند که واقعا جوابی ندارد. این غارت گران اموال مردم باید بدانند تنها گناه خوردن مال مردم نیست بلکه گناهان متعدد کبیره ای مرتکب میشوند که عوارض اجتماعی آن مانند ایجاد فقر در جامعه در نتیجه متلاشی شدن خانواد ه ها . وبه انحراف کشانده شدن جوانان .وبالاخره دلسرد شدن مردم است
ان زمانی که اینها وام میگرفتن دلار بود هزارتومان یعنی صدو پنجاه میلیارد دلار اگر الان همه اش را بدن یعنی دارن ده درصد وام را میدن
افشاگری می کنید که چه شود؟ در نهایت چند نفر افراد دست چندم دا می آورند محاکمه می کنند و ارقام را هم به ریال می گویند تا بزرگ و دانه درشت جلوه کند.
نماینده ای که پیش خریداران سکه را که همه اش 1 میلیارد دلار می باشد دلال سود جو فرض می کند به قول خودشان 165000 نفر شرکت کرده هر نفر را سرپرست 4 نفر حساب کنیم هر نفر 1515 دلار می رسد در حالی که چندین میلیار دلار به تعدادنفرات اند ک 4200 دلار دادند 150 هزار میلیار د تومان از با نکها وام بدون برگشت گرفتند شما کجا بودید
اسم نمیبره چون این آقای نماینده بیشتر کاراش جنبه تبلیغی شخصی داره
الانم با داد و بیداد راه انداختن حول این موضوع میخواد بگه ببینید من چقدر فعالم
دقیقا مدتی پیش هم که تلویزیون دعوت شد بود فقط اتهام میزد و هیچ سندی برای حرفاش ارایه نمیکرد
نه اینکه افشاگری بد باشه
تنها ران نجات کشورازاین وضعیت وخیم درتمام زمینه ها برکناری دولت فعلی وجایگزین نمودن مدیران شایسته امتحان پس داده چون مدیران 8سال دفاع مقدس که مورد تایید بنیانگذارجمهوری اسلامی بودند ویا مدیریت 8سال دوره اصلاحات است که باوجود درآمد ناچیز اقشارآسیب پذیر چون کارمندان وکارگران وبازنشستگان دارای زندگی ساده وشرافتمندانه بودند ومانند 5سال دوره روحانی و8سال دوره احمدی نژاد بخاطر مشکلات عدیده اقتصادی شرمنده خانواده هایشان نبودند بخصوص در دوره روحانی که متاسفانه باتورم بالای 80درصد دربعضی مایحتاج زندگی به ذلت وخفت افتادند
باسلام متذکرمیشود دردوره محمدخاتمی بانک کشاورزی برای خرید خانه هفت میلیون نیم به ما وام داد که بعلت پاشیده شدن سازمان برنامه وبودجه دردوره احمدی نژادو عوض شدن تشکیلات سازمان بطور مراتب دستگاه قسطها راکم مینمود ولی پرداخت به بانک کشاورزی بیش از 6ماه به تاخیرز افتاد که متاسفانه بانک مذکور علی رغم نامه نگاری وحضوردرشعبه بانک مربوطه وتوضیح دراین ارتباط در پاسخ گفتند ازنظر ما مشتری شما هستید نه دستگاه مربوطه لذا بیش 288هزارتومان مارا بخاطر تاخیر پرداخت قسطها توسط سازمان مربوطه جریمه کردند ای کاش مسیولین مربوطه چنین برخوردهایی راهم بااین کلاهبردان میکردند
واقعا کسی نیس جواب اینها را بدهد.یا جلوشان را بگیرد.اییییییین همه فساد به خدا باورکردنی نیس......مردم دارن از فقر یونجه میخورن اونوقت برخی میلیاردها میلیاردتومان اختلاس میکنند
اگر مسیولین بانکها برخوردقاطعی که با کارمندان وبازنشستگان با وامهای اندک میکنند با دانه درشتها میکردند شاهد برملاشدن تخلفات اینچنینی نبودیم
یعنی خیلی سخته یه دفتر با 4 تا کارمندسالم آن هم زیر نظر و کنترل ، بگذارند درخواستهای وام با مبالغ بالا را بررسی کنند وثیقه ها را چک کنند مراحل پرداخت را چک کنند گیرنده را چک کنندو در یک سایت اینترنتی به صورت شفاف اسامی و بررسی ها نشان داده شود. اگر اراده ای باشد
حالا معلوم میشود اینکه می گفتند اگر خاوری برگردد به صلاحش است یعنی چه
البته متقاضیان از ما بهتران نه هر متقاضی وامی
امیدوارم بابت این گستاخی منوببخشید جسارتااین مقام ر، اسم ومشخصات ندارند؟!
چقدر خوب است که این افراد را معرفی نموده و به دست قانون بسپارند تا مطابق قانون با آنها برخورد شده ، اموال بیت المال را به بیت المال برگردانندو از تکرار چنین اموری ممانعت گردد . ولی حیف گاهی با حروف و گاهی هم مثل این مصاحبه اسمی از این افراد نمی آید . خدا کمکمان کند .
چقدر خوب است که این افراد را معرفی نموده و به دست قانون بسپارند تا مطابق قانون با آنها برخورد شده ، اموال بیت المال را به بیت المال برگردانندو از تکرار چنین اموری ممانعت گردد . ولی حیف گاهی با حروف و گاهی هم مثل این مصاحبه اسمی از این افراد نمی آید . خدا کمکمان کند .
من یک وام از بانک ملت گرفتم. یک ملک 500 م ت را وثیقه 130 م ت وام کردم. که 30 م ت را بانک پیش خودش نگه میداره و به من 100 تا میده. سود سالیانه موثر 30 درصد.
ایا این اقایان هم از این وام ها گرفتند. ظاهرا سود موثر 100- درصد و با احتساب تورم 1000- درصده.
منتظر اعلام اسامی هستیم
وقتی اموال با ارقام 9میلیارددلاری مفقود میشود وبرخی بجای پاسخگویی ماست مالی میکنند و با وضعیت فلاکت باراقتصادی 80درصد ملت در مجلس مدعی بهبود ورشد اقتصادی میشوند وباصدای بلند منکر بحران میشوند نباید انتظاردیگری داشته باشیم
چقدر این بیت از مخزن الاسرار نظامی گنجوی در دوره فعلی ما مصداق دارد:

هر دَم از این باغ بَری می رسد
نغز تر از نغز تری می رسد!
این همان بزنگاه دادستان است که باید ورود کند
به قول آقای مدیری اینهایی که تسهیلات گرفته اند معرفی نامه داشته اند .
عدالت
پدر داماد آقای حسن روحانی به اعتراف صریح خودش ۵۰ میلیون دلار ارز با نرخ دولتی (۴۲۰۰ تومان) برای واردات موز دریافت کرده است.
قیمت جهان موز کیلویی یک یورو است که در حال حاضر دقیقا به قیمت ارز آزاد ۱۲۵۰۰ تومان در بازار ایران به فروش میرسد.
آیا این رانت نیست که پدر داماد (مقیم اتریش) ایشان ارز ۴۲۰۰ تومان گرفته اما موز وارداتی را با ارز ۱۲۵۰۰ میفروشد؟
میشه یکی به من توضیح بده که در ایران چه خبره.
اگه صداقت دارین اسم افرادی رو که وام گرفتن با رابطه و بدون وثیقه اعلام کنید . مطالب شما رو مردم کوچه و بازار هم میدونن ،
نمایندها در راس فشار برای وارد کردن افراد ناکارامد در امور اجرایی ومدیریتی هستن
یکبار نشد که میام خبرها رو بخونم، یک خبر خوش، یک امید، یک دلگرمی پیدا کنم. هر روز افسرده تر میشم. این حال روز همه ی ما ایرانیها شده.
بعد مردم با چه اعتمادی دوباره میرن پولشون رو میزارن تو بانک های دولتی!!! مردم چرا بیدار نمیشین!!! کسانی که پولهاتون رو به عنوان سود گرفتن میزارین تو بانک ها از خواب پا شید اون سودی که به شما میدن در واقع سود نیست بلکه در بهترین حالت بانک ها دارن کاهش ارزش پول رو به شما بر میگردونن و همون پولی رو که گذاشته بودین بهتون پس میدن
در واقع بانک ها با توجه به اینکه حجم بالایی از نقدینگی رو به کله گنده ها میدن خزانه شون خالی میشه در حالیکه باید هزینه ها و پول مردم رو در گردش داشته باشن و هر وقت مردم پول خواستن اونو با سودش پس بدن پس به بانک مرکزی اعلام ورشکستگی میکنن بانک مرکزی چون نمیخواد شورش ایجاد بشه(نمونه هاشو دیدین تو موسسات مالی) پول رو چاپ میکنه و حجم نقدینگی میره بالاتر و ارزش پول ملی کاهش پیدا میکنه البته این کار رو بانک مرکزی برای دولت هم انجام میده که پول چاپ کنه براش و همه اینها باعث میشه بانک ها و سرمایه دارها با پول مردم بر مردم حکومت کنن!!! و اینجاست که با ربا داریم به جنگ خدا میریم!!! فکر نکنید قراره با شمشیر و تفنگ با خدا بجنگیم ب!!! در حالیکه با قرض دادن پول به هم و گرفتن مدرک معتبر برای پس گرفتنش ارزش پولی کشور سقوط نمیکنه!!! خیلی سخت نیست التماس کمی تفکر دارم
اللهم عجل لولیک الفرج
شما اطلاع رسانی در مورد متخلف را هم حق مردم نمی دانید تا چه رسد به مجازات متخلف
این فسادی که این آقا میگوید فقط در بانکها نیست فساد بگونه ای شگفت آور در تمام کشور ا گرفته تا بخش خصوصی رخنه کرده بسیاری از این وامها با واسطه گری پرداخت شده والا به مردم معمولی که براحتی وام داده نمی شود از طرف دیگر تاکنون یک پرونده ور این زمینه به نتیجه نرسیده همین مورد اخیر ثامن الحجج پرونده ای که ۳۶۰ شاکی دارد ۱۲۰۰۰میلیارد پول مردم را بفنا داده کشور را به آشوب کشیده از جیب مردم خسارت سپرده گذاران داده شد در مقابل فقط پانزده سال اگر این حکم صادر نشده بود بسیار بسیار بهتر بود
این از ما بهترون هایی که وام بدون وثیقه ی کافی میگیرند مقصر نیستند . آن اقایونی که بدون ضابطه و با سفارش یا رابطه ، بدون وثیقه ، وام میدهند مقصرند. اگر با این افراد برخورد بشه دیگه کسی بدون وثیقه وام نمیگیره .
چیز عجیب اینست که رییس فراکسیون مبارزه با فساد مجلس میگوید: متأسفانه کسی به آن ورود نمی کند و بررسی نیز نمی شود. از طرفی میفرماید یک مقام سیاسی چندین شرکت صوری درست کرده و بعد از آن با تهدید و ارعاب چندین میلیارد وام گرفته است. البته اطلاعات کامل این فرد را من خواهم گفت،) همه اش میگویند ما میدلنیم و خواهیم گفت ولی معلوم نیست چرا نمیگویند .
عرض شود بخدمتتان ما هم خواستیم از کارکرد وامتیازحساب بانکی مان استفاده کنیم و بعد از چندین سال با وارد کردن فشار به بانک ملی ،مبلغ 2 میلیون تومان وام قرض الحسنه بگیریم موافقت نکردنند گفتند فقط یک میلیون تومان می دهیم .
ایرانی عزیزم، هموطن، حق الناس خوردن نداره، اگر به قیامت اعتقاد نداری، به مرگ اعتقاد داشته باش. هزار میلیارد می دزدی حداقل میلیون زندگی را ذره ذره نابود می کنی. بچه های من و شما برای زندگی فردا پورشه لازم ندارن، انسانیت و آرامش لازم دارن.
با نام خدا .

با سلام و تحیات .

یک سوال اساسی برای مسئولین کشور ، کشور چین کمونیست ا میلیارد و 400 میلیون نفر جمعیت دارد ........آیا

در کشور چین چنین رانت های بزرگ اقتصادی نیز هست ؟
چرا مطلب ارسالی منو نزاشتید؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر