بازدید 18807

خودروسازان از آب گل آلود ماهی می‌گیرند/اگر تعرفه‌ها را برداریم، خودروسازی‌ها زمین می‌خورند!

در روزهای اخیر، بهای خودروهای داخلی و خارجی افزایش شدیدی داشته است، به گونه ای که قیمت برخی محصولات 100 تا 300 درصد افزایش را نشان می دهد و خلاصه وضعیت به گونه ای است که حتی خودروی پراید ـ که مدت هاست توسط شرکت مادر از گردونه تولید خارج شده ـ در کشور به 40 میلیون تومان رسیده است.
کد خبر: ۸۲۹۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸ 01 September 2018

خودروسازان از آب گل آلود ماهی می‌گیرند/اگر تعرفه‌ها را برداریم، خودروسازی‌ها زمین می‌خورند!در روزهای اخیر، بهای خودروهای داخلی و خارجی افزایش شدیدی داشته است، به گونه ای که قیمت برخی از محصولات 100 تا 300 درصد افزایش را نشان می دهد و خلاصه وضعیت به گونه ای است که حتی خودروی پراید ـ که مدت هاست توسط شرکت مادر از گردونه تولید خارج شده ـ در کشور به 40 میلیون تومان رسیده است.

به گزارش «تابناک»؛ در این میان باید گفت، نه تنها هیچ نشانه ای از کنترل قیمت ها از سوی خودروسازی ها نیست، بلکه برعکس نشانه هایی از برهم زدن بازار توسط خود آنها دیده می شود، به گونه ای که در روزهای گذشته، بارها توسط نمایندگان و افراد مختلف در خصوص احتکار خودرو از سوی خودروسازهای داخلی تذکراتی داده شد.

اما با این حال تا امروز نه تنها هیچ واکنشی از سوی خودروسازی ها دیده نشده، بلکه زمزمه هایی از فشار لابی های این شرکت ها برای آزادسازی قیمت ها نیز به گوش می رسد و خلاصه اینکه همه این عوامل، باعث بالا رفتن نارضایتی در میان مردم و نمایندگان مجلس شده است؛ بنابراین، امروز طرحی به عنوان تحقیق و تفحص از خودروسازی های داخلی در مجلس مطرح شده و نمایندگانی که اعتقاد دارند خودروسازی ها با عرضه قطره چکانی، بدعهدی در زمان واگذاری و احتکار خودرو، باعث این نابسامانی ها شده اند، قصد دارند تا این موضوع را از طریق مجلس دنبال کنند.

محمدرضا نجفی در خصوص این موضوع اظهار داشت: صنعت خودروی کشور با بیش از پنجاه سال حضور و سرمایه گذاری و افزون بر سه دهه حمایت کامل دولت و مجلس، باید صنعتی رشد یافته، رقابت پذیر، افتخاری برای میهن و پیشرانی برای سایر بخش های اقتصادی کشور باشد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: در چشم انداز بیست ساله این صنعت مقرر شده که کشورمان جایگاه اول خودروسازی در منطقه، پنجم در آسیا و یازدهم در جهان را کسب کند؛ حال آنکه اکنون به گواه سطح تکنولوژی محصولات تولیدی، کم و بیش سه دهه از رقبای جهانی عقب مانده ایم و متأسفانه برخی از تولیداتمان سال هاست در دیگر نقاط جهان از گردونه تولید خارج شده اند و همچنان برای دستیابی به فناوری هایی تلاش می کنیم که سایر خودروسازان سال هاست از آن ها گذشته اند. شرکت های اصلی خودروساز ـ به گواه صورت های مالی ـ در ادوار اخیر اغلب زیان ده بودند و سرمایه گذاری های داخلی و خارجی فراوانی بدون مطالعه و بررسی فنی، اقتصادی و حقوقی انجام شده که بازدهی مناسبی نداشته و هزینه های سنگینی بر شرکت ها تحمیل کرده است.

وی ادامه داد: هم اکنون به نقطه ای رسیده ایم که تولیدکنندگان ما، توان عادی رقابت با تولیدکنندگان خارجی را از دست داده اند. شرکت های کره ای که تقریبا همزمان با خودروسازی کشور، فعالیت خود را آغاز کرده اند، امروزه بازارهای منطقه ای را پشت سر گذاشته و علاوه بر رقابت با صاحبان این صنعت در سطح جهانی، سود سرشاری نصیب سرمایه گذاران و اقتصاد کشور خود نیز می کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: پیشرفت نجومی خودروسازان چینی نیز در همین سال های محدود فعالیتشان مقابل دیدگان ما رخ داده است. خودروهایی که چند سال گذشته برای شهروندان ایرانی شبیه اسباب بازی بی کیفیت تولیدات خودروسازان بین المللی بوده، امروزه بخشی از بازار ایران را با تولیدات مدرن و مجهز در اختیار گرفته و صنعت پر قدمت خودروسازی ایران را به مونتاژکاران محصولات خود تبدیل کرده است.

وی ادامه داد: قیمت محصولات خودروسازان داخلی اعتراض مردم را به دنبال داشته است؛ بنابراین، باید مشخص شود چرا با وجود این همه حمایت و کمک های مختلف دولت و مجلس، قیمت فروش خودروهای ساخت داخل برای هیچ یک از ذینفعان مختلف آن به صرفه نیست. چگونه امکان پذیر است که نه مشتری از قیمت راضی باشد و نه تولید کننده. از سویی، توقف ثبت سفارش خودروهای وارداتی از اواخر سال 95 تا اواخر سال 96 موجب تلاطم بازار و اتفاقات ناگواری شد که هنوز زاویه های مختلف آن روشن نشده و باید بررسی شود که چه رابطه ای میان توقف ثبت سفارش خودروهای وارداتی در آن ماه ها با تغییرات قیمت فروش و آشفتگی بازار وجود دارد.

همچنین علی اصغر یوسف نژاد با اشاره به نوسانات بازار خودرو گفت: در چهل سال گذشته به صنعت خودرو توجهات ویژه ای شده و با اعمال تعرفه، مانع از واردات خودروهای خارجی شده ایم تا از خودروسازی داخلی حمایت شود. خودروسازان باید در این مدت از حمایت های دولت ها استفاده کرده و خدمات پس از فروش، کیفیت و امنیت خود را ارتقا داده و به همان نسبت قیمت و مصرف سوخت را کاهش می دادند؛ اما متأسفانه این اتفاق تاکنون نیفتاده است.

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: با وجود این حمایت ها از خودروسازان در چهل سال گذشته، امروز که در گردنه حساس قرار گرفته ایم و خودروسازان باید از دولت و ملت حمایت کنند، خود نیز از آب گل آلود ماهی می گیرند و افزایش قیمت خودروها ظلمی آشکار در حق مردم است.

وی ادامه داد: خودروسازان به تعهداتی که به مردم داده اند، پاسخگو نیستند و ماشین هایی که پیش فروش کرده اند تحویل نمی دهند و خواستار پرداخت مابه التفاوت هستند که این اقدام غیرقانونی است.

یوسف نژاد با انتقاد از احتکار خودروها در انبارهای ایران خودرو و سایپا گفت: خودروسازان به بهانه های واهی، خودروهای تولیدی را در انبارهایشان احتکار کرده اند تا با افزایش قیمت ها، سود بیشتری به دست آورند.

عضو هیأت رئیسه مجلس با تأکید بر لزوم برخورد وزارت صنعت و سازمان ایدرو با خودروسازان گفت: دولت موظف به حمایت از حقوق مصرف کنندگان است. اگر دولت و مجلس، حمایت خود را از خودروسازان بردارند و تعرفه های واردات تغییر کند، خودروسازان داخلی نخواهند توانست در بازار دوام بیاورند، چون کیفیت خود را افزایش نداده اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۴۸
انتشار یافته: ۱۰۴
ما از شرکت لیزینگ کلاهبردار پرشین پارس شکایت کردیم
ولی انگار دست خود خودروسازها . . . . . . . . است !!!!
حد اقل یه مدت تعرفه ها را بردارید تا این فرغون سازهای داخلی انقدر خون مردم را توشیشه نکنن فقط یه مدت
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
تعرفه ها هم برداشته بشه من و شما که نمیتوانیم خودرو وارد کنیم،همین خودروسازها کارگرهای خط تولید رو اخراج میکنند و میشوند وارد کننده،زمانی که وقتش برسد نه دلشان برای مردم میسوزد نه برای کارگر خط تولید..
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
دهه هشتاد زمانی که انحصار سیم کارت در اختیار همراه اول فعلی بود قیمت سیم کارت میلیونی بود که با ورود اپراتورهای جدید به 5000 تومان سقوط کرد . تنها راه برداشتن تعرفه ها هست و این به اصطلاح خودرو سازان یا مجبورن کیفیت را افزایش و قیمت را کاهش دهند و یا بروند
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
آقا یه پیشنهاد
تعرفه واردات خودرو برداشته بشه عوضش به ازای هر خودرو وارداتی، خریدار مبلغ 1 میلیون تومان به عنوان بیمه بیکاری کارگران این دو خودروفروش کشور به دولت پرداخت کنه. با یک حساب سرانگشتی مبلغ هزار میلیارد تومان در سال خواهد شدف که برای هرماه حدود 100 میلیارد خواهد شد. که به راحتی تا بازنشستگی تمام مدیران و کارگران این دو بنگاه اقتصادی کفایت خواهد کرد
ناشناس
| Germany |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
سالها حمایت چه توفیری داشته؟تعرفه ها را بردارید، هروز با بخش تانه ها سد پشت سد درست نکنید، تعرفه ازاد و وارد کننده ها باید خود شرکت های خارجی باشندنه دلالان ایرانی، نه خودرو سازان ایرانی.خودرو باید از رانت خواری و دلالی پاک شو .
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
برم ندارن با 20 تا 30 درصد دولت قانع باشد کافی ست
خوب حال چی میشه.سالهاست همه میدونند و حرفها تکراری شده. عمل کو.
پاسخ ها
یه نفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
یکی نیست بگه آخه وقتی خودرویی که همه چیزش وارداتی و با بالا و پایین رفتن ارز این همه قیمتش بالا میره.چرا کاملش را وارد نمیکنید؟چرا الکی با قیافه حق بجانب اسم وطنی و ملی روش میزارید؟
حتما این وسط باید یه عده از رانت قطعات و انحصار فروش و احتکار محصول بخورن؟
این همه ادعای تولید داخلی را چطور پاسخ میدید.
سبوس برنج شمال
| United States of America |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
خسته نباشید
زینال بندری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
فساد در خود رو سازی یکی از موارد کوچک آن است
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
برخی فکر خوداشون و جیباشون هستند نه مردم ایران!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
تو کل صنایع ما تبدیل کننده ایم نه تولید کننده . دو مقوله جدا از همه . فقط فولاد را داریم که از قبل هست .
ناشناس
| Germany |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
در دولت دهم وقتی ارز گران شد بلافاصله تعرفه های گمرکی از ۹۰٪ به ۴۵٪ تقلیل پیدا کرد و در کنترل قیمت بازار خودرو موثر بود اما دولت دوازدهم علارقم رای بالای
مردم بایشان معلوم نیست چرا در راستای کاهش قیمتها و کمک به مردم هیچ اقدام موثری تاکنون مشاهده نشده .؟!
واضح است که سناریوی بیرون ندادن خودرو و برداشتن فروش اینترنتی و پشت بند آن فروش با قیمت سرسام آور در بازار آزاد که آن هم فقط قیمت گذاری است و خرید و فروشی صورت نمی پذیرد توطئه ی خودرو سازان است برای افزایش قیمت و به تب بگیر و به مرگ راضی شو است که بتوانند خودرو را کمی ارزان تر از قیمت آزاد کنونی توسط کمپانی به بازار بفرستند تا مردم مانند مور و ملخ برای خرید خودرو ها صف بکشند!
پاسخ ها
Allianz
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
لیاقت مردم ما هم همینه دقیقا"
خوشا بحال دیوانگان که همیشه خندانن...
وقتی قیمت پراید با قیمت ارز 10 هزار تومانی(آزاد) بالای 10هزار دلار شده، پس چه توجیهی برای ادامه تولید خودرو وجود داره؟
انصافا ما مردم حاضریم حقوق کارمندان و کارگران و مدیران نالایق خودروفروشان عزیز را از جیب خودمون بدیم، به شرط اینکه اجازه بدن واردات خودرو آزاد بشه
با 10 هزار دلار میشه یک خودرو مدرن در سطح قیمتی متوسط خرید.
برای یکبار هم که شده این غدهای سرطانی صنعت که باعث هدر رفت منابع مالی و جانی مردم می باشند را از بین ببریم
پاسخ ها
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
منظورم دنا به عنوان خودرو ملی بود
مهدي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
دوست عزيز ، خودمامردم هم تاحدي مقصريم.وقتي ماشين گران ميشه ،بيشتربه سمت بازارهجوم ميبريم،وقتي مرغ گران ميشه بيشترميخريم،نتيجش اين ميشه.ازنخريدن ماشين صفرهيچ مشكلي براي كسي پيش نمياد.وقتي ميبينيم مسولین خودش پشت سرگراني ماشينه،خودمون بايدهمت كنيم ومدتي خريدنكنيم تا حساب كاردستشون بياد.
من واقعا نمی دونم خسته نمیشن از این همه حرف تکراری؟!!!!
برخی که زورشون به خودروسازها نمی رسه بهتره برند یه کار دیگه بکنند مثلا طرح بدند قیمت بنزین افزایش پیدا کنه یا عوارض یا مالیات از مردم رو بیشتر کنند
.
ممنون از تابناک به خاطر مقاله های در باره افزایش بی دلیل خودرو در ایران.....تنها راه باقی مانده برای مقابله با این دو غول مافیا تجدید نظر در تعرفه های واردات خودرو است . لطفا نگارنده های عزیز خبرگزاری تابناک در این مورد گزارشات مکرری تهیه فرمایید تا به گوش مجلسیان هم برسد .
با حرف کار ما درست نمیشه یه کاری کنید نه این که بیاید الکی حرف بزنین ما دیگه از مرحله حرف و دلداری گذشتیم
تعرفه ...... حمایت.... بی تدبیری..... به کجا رسیدین ؟ رتبه آخر در منطقه و بی رتبه در جهان..... تا کی این ملت تاوان این ناکارامدی را بدهند. یک نسل کم است؟
یکبار هم که شده یک تصمیم منطقی و درست بگیرین.. بگزارید زمین بخورد .
مردم !!! نخرید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
اگر بشه خودرو نخرید وبا الاغ تردد کرد انجام میدیم.ولی متاسفانه نمیشه
Allianz
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
مردم نمی خرند فروشنده ها و دلال ها هم سروکله هم می زنند
مافیای خودروسازان اکنون اژدهای چند سر و هیولایی بی شاخ و دم هستند
با نام خدا .

با سلام .

حالا تکلیف چیست ؟ همه ی مسئولان دست روی دست بگذارند تا اوضاع اقتصادی کشور منفجر شود .!!!

استیضاح کردن آقای شزیعتمداری باید انجام شود ........ایشان در صنعت خودرو چه کارهایی انجام داده اند ؟

ماشین های وارداتی که به 2 یا3 برابر قیمت شدند ؟

این که وضع اقتصادی و بازار کالا نیست ........زمان جنگ تحمیلی عراق که دنیا با ایران در حال جنگ بود اوضاع

اینطوری نبود ...واقعا" مسئو لین عاجز شدند ....................و ناتوان ......جای تعجب دارد ......

با این وضع نابسامان اقتصادی کشور .........
قدم اول - برکناری وزیر صنعت که واقعا ناکارامده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
در چهل سال گذشته چندتا وزیر صنعت آمده و رفته . آش همان آش و کاسه همان کاسه... پس با تغییر این وزیر و آن وزیر هیچی درست نمیشه
یه کم زود به فکر افتادند نمایندگان عزیز . به نظرم پراید تا 60 میلیون هم جا داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
بنده خدا وزیر صنعت گفت قیمت واقعی پراید 60 میلیونه ما باور نکردیم......
بالا رفتن قیمت دلار اگر همه اش قبح بود یه حسن داشت و اون هم این بود که توی این مملکتی متفرعن و مدعی ساده ترین و پیش پاافتاده ترین کالا هم به نوعی وارداتی بوده سبزی خوردن و دمپایی و آفتابه هم با دلار قیمتی شدنه.بعد یه مشت مافیای دلال مسلک به اصطلاح خودرو ساز که کوچکترین وساده ترین قطعه را وارد میکنن خون مردم را کردن توی شیشه و از خودرو وطنی و ملی دم میزنن.
قیمت تویوتا کمری که بهترین خودرو (ملی ؟!) به گردش هم نمیرسد با احتساب مالیات و تعرفه در امریکا با دلار 3500 تومانی (طبق قیمت دلار در بودجه سال 1397) 98 میلیون تومان است با دلار 4200 جهانگیری 117 میلیون تومان و با دلار 10000 تومانی میشود 280 میلیون که در حال حاضر بیش از 460 میلیون تومان به فروش میرسد؟؟؟؟!!!!!
با این شرایط نمایندگان و دولت آیا از مصرف کنندگان دارند حمایت میکنند؟
همچی دیگه لوث شده
ماهم گویا لمس شدیم
شاید اصلا هدف از تکرار این اخبار همین بوده
چرا تعرفه را بر نميداريد؟ چرا اجازه نميدهيد بخش خصوصي وارد اين صنعت شود
هي از اين خودروسازها و هزار کوفت ديگه به ما ملت بگو! انگار دست ما ملت هست!
من نمیدونم چه جوری میشه همه از خودروهای داخلی شاکی هستند مردم مجلس دولت و... ولی همچنان همان سیاستها ادامه پیدا میکنه !!!! هر چند وقت یکبار هم یه موج اعتراض بلند میشه ولی هیچ اتفاقی نمیافته !!!
همش حرف ، کی تاحالا عمل کرده
عین این فیلم هندی ها فقط شعار میدیم
تابناک عزیز
سالهاست شما مینویسید و مردم مینالند و مسئولین لبخند میزنند. مردم باید خودشان بخواهند و با نخریدن قدرت خود را اثبات کنند.
سالیانه چندین هزار نفر به دلیل تصادفاتی که به دلیل کیفیت پایین این ارابه هاست جان خود را از دست داده و هزاران معلول و مصدوم هزینه هایی به مراتب بالاتر از ارزش دلاری که برای وارد کردن خودرو از کشور خارج میشود ، بر کشور و مردم تحمیل میشود.
به بهانه بیکار شدن چند ده هزار نفر از کارگران این شرکتها خون مردم را در شیشه کرده و با گردن کلفتی زیر بار مسئولیت نمیروند.
بارها و بارها در این سی سال پیشنهاد های زیادی از خودروسازان خارجی برای مشارکت رسیده اما همیشه مذاکرات از مردم مخفی شده و دم بر نیامده اند.
یادم میاید روزگاری بحث بر سر این بود که با وابستگی به یک کشور تولید لطمه میبیند اما حال هرکدام از این ارابه سازان به کشوری وابسته شده اند که تولیداتشان در کشورهای مبدا خود ، به زور تخفیف و فروش چند ساله عرضه میشود اما در کشور ما...!
تمام این مسایل با لبخند مسئولین به پایان رسیده و خودرو هم با افزایش 50 دزصدی ارائه و مردم هم باز خواهند خرید!!!
اولا : انشا الله آقای نماینده سر حرفشون بابت تحقیق و تفحص از خودرو سازها بمونن نه اینکه مثل دفعات قبل (با زور خودرو سازها و یا پیدا شدن کلید ماشین نو در جیب بعضیها!!!!) این امر ماست مالی شده و یا نتیجه ای از تحقیق و تفحص به بیرون نیومده.
دوما: قیمت ماشینو که می خوان آزاد کنن مشکلی که نداره آزاد کنن ، ولی به شرط اینکه تعرفه واردات ماشیینو هم بردارند تا ببینیم که دیگه این ماشینهای بیکیفیت که چه عرض کنم رو کی میخره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
بله متاسفانه هر بار تحقیق وتفحص از خودرو ساز راه افتاد همونها که در استیضاح امضا پس میگیرن طرح رو متوقف کردن
والله قدیما یک نظارت جزئی میشد الان از آن هم خبری نیست همه با خواسته خودشان برای هر چیزی قیمت تعیین میکنند که خواسته خودشان تامین شود اول در بازار حرف میاندازند که قیمت ماشین فلان شد بعد اجرا میکنند حالا مردم ماندهاند که چه بکنند دیگر کسی جوابگوی امور نیست خدا به داد مردم برسد
لابد من اشتباه میکنم!!

پیامبر (ص) در حدیثی می‌فرمایند: هر کس گندمی را به قصد گران شدن آن، 40 روز احتکار کند، از خدا بری و خدا از او بری است.

امام علی(ع) درباره زیانی که محتکر به دنیا می‌زند، می‌فرمایند: مردم را از نعمت محتکر بهره‌ای نیست.

امام علی (ع) در حدیث دیگری می‌فرمایند: این (احتکار کالاها و چیزهای مورد نیاز جامعه)، برای همه مردم زیان دارد.

امام علی(ع) در عهدنامه مالک اشتر می‌فرمایند: این( احتکار)، ننگی است برای والیان(عوامل حاکمیت)

امام علی(ع) همچنین در احادیثی فرمودند: رنج رساندن به مردم از راه احتکار، از خصلت‌های مردم جاهل است.

احتکار، رذیلت ( پستی) است.

احتکار، خصلت فاجران است.

امام کاظم (ع) به روایت از پیامبر (ص) می‌فرمایند: اگر بنده‌ای به عنوان" دزد" به نزد خدا رود، در نزد من بهتر است تا به عنوان « محتکر» که 40 روز ارزاق را احتکار کرده باشد.

پیامبر (ص) در خصوص عذاب محتکران در آخرت می‌فرمایند: نگاهی به دوزخ افکندم دره‌ای دیدم که می‌جوشد، ( به مالک دوزخ) گفتم: ای مالک! این دره جای کیست؟ گفت: جای سه گروه: محتکران، اشخاص دایم الخمر و دلالان زنا.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
داداش اینجا وقتی صحبت پول میشه خدا رو یادشون میره
آزاد کردن واردات خودرو امکان نداره پس در موردش حرف زدن بی فایده هسن و وقت تلف کردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
تو چیکاره ای
قیمت خودرو باید آزاد شود. ضمن آنکه تعرفه واردات نیز برداشته شود. کافی نیست این همه سال خودرو بدون کیفیت با تکنولوژی آلاینده و خطرناک چند دهه قبل را به قیمت خودرو آخرین مدل خریدیم؟ مرگ و میر ناشی از ضعف امنیت این خودروها هم هیچ
نظارت دقیق وتحقیق وتفحص مستمرو دایمی برای خودرو سازان داخلی علی الخصوص دو خودروساز خودسر وبی کفایت ایران خودرو و سایپا واجب و ضروری است ،دستهایی که از این خودرو سازان حمایت میکنند خائن به ملت و مملکت بوده زیرا با مشکلاتی که اینها برای ملت در مواقع بحرانی ایجاد میکنند فقط از ناککرامدان می توان انتظار داشت ،پنجاه سال درجا زدن در صنعت خودرو سازی نتیجه عدم بکار گیری نخبگان دانشگاهی و جایگزینی اقوام و خویشان بی کفایت با حقوقهای نجومی در این صنعت می باشد .
به جهنم تا به حال خودروسازی چه نفعی داشته ؟ میشه توضیح بدین ؟ جز اینکه مردم رو به کشتن داد و جیب یه عده رو پر کرد ؟ اتفاقا اگر نبود هم سرمایه مردم کمتر به دور ریخته میشد هم هوای بهتری داشتیم هم انقدر مردم زیر خاک نبودن .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
قضیه همون "عده ای" هستند که خیلی خرج دارند
مگه خودرو سازها نمیگن قیمت باید آزاد باشه؟؟؟
بابا بخدا یه راه حل ساده داره... چرا لقمه رو دور سر خوتون میچرخونید... گمرکی خودرو وارداتی رو بردارید و بزارید قیمت خودرو خارجی واقعی بشه... بعد بگید خودرو ساز ها هر قیمتی دوس دارن بفروشن... اونوقت ببینید کی میاد ازینا خرید کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
داداش با دلار 10 هزار تومنی کدوم ماشین خارجی رو میتونی بخری؟؟
یه کم فکر کن
تعرفه ها رابردارید خودرو سازان داخلی پرو شده اند.
به امید ورشکستگی کامل دو صنعت خودرو و سینما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
آمین
به والله خسته شدیم
به قرآن محمد خسته شدیم
به علی قسم خسته شدیم
به هر آنچه که میپرستید خسته شدیم
به کلام حق مولا علی قسم که هرکس در مقابل طلم سکوت کنه ظالمه
به والله که همه ما ظالمیم

به والله با حلوا حلوا دهن شیرین نمیشه
خبرنگاران عزیز ، رسانه های عزیز ، همه و همه مردم ایران به نماز و قبله ای که میپرستین خسته شد صبر کردیم و اندوختمون هیچ بود به والله که محمد (ص) هم سه سال تو شعب ابی طالب بود به والله خسته شدیم
واردات رو آزاد کنند تا خودروسازان یه فکر اساسی به حال خودشون بکنند وگرنه مهم نیست که ورشکست شوند
در شرایط کنونی که بیکاری وجود دارد این گونه نقد ها کار بردی ندارد...جامعه نیاز به شغل دارد
به نظرم در حال حاظر باید اتحاد داشته باشیم که بتوانیم بر مشکلات غلبه کتیم.
خودروسازها کی هستند؟ چرا اینقدر مردم را احمق فرض می کنند. مقصر خودمان هستیم آشغال نخریم. نه اینه که تا قیمت خودرو افزایش پیدا می کنه صف متقاضیان طویل می شه حق مونه عزیزم . تا ما مردم همینطور با شیم. وضع همینه.
به جهنم که لگن سازها زمین میخورند.
سلام تنها راه مهار قیمت خودرو نخریدن نخریدن و نخریدن است. تا خودرو ساز زمین نخوره فایده ای نداره. مردم خودشون مقصر ردیف اول هستند. نباید بخرند آخه پراید نه کشش قیمتی و نه کشش مطلوبیتی داره. اون انسان ... که پراید 40 میلیونی را می خرد که (بنده معتقدم اینها همش شانتاژ و دروغه و آمار خلاف واقع و بازار گرمی است. هیچ بنی بشر ایرانی پراید را 40 میلیون نمیخره ) یعنی واقعا چی فکر کرده؟ مگه میشه ماشینی که 2400 دلار قیمتش است (با دلار 4200) 10000 دلار بخری؟ بخدا خارجی ها به ما میخندند. آنها روز به روز دارند استاندارد را به آپشن نزدیک میکنند و در امریکا آپشن اصلاً معنی ندارد اونوقت زه پراید آپشن است!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
پس لابد اینهایی که قیمت می زنن و اونهایی که خرید میکنن جن و پری هستند!
یه کمی چشماتونو باز کنید و از خواب بیدار شید. پراید 100 میلیون بشه بیشتر از پراید 40 میلیونی خریدار داره.
بله عزیزم اینجا ایرانه.
با سلام
تابناک عزیز لطفا روی این مسئله که عرض می کنم کار کن :
مسئولان خودرو ساز تهدید کردند در صورتی که درخواست هایشان فراهم نشود با کاهش و توقف تولید حدود 450 هزار نفر بیکار میشوند . لطفا محاسبه کنید اگر تعرفه واردات خودروهای خارجی صفر شود یا حداقل کاهش شدید داشته باشد چه اتفاقی می افتد :
1. مصرف روزانه بنزین در کشور حدود 80 میلیون لیتر است که با واردات خودرو های خارجی و روز دنیا به نصف کاهش خواهد یافت ( مقایسه مصرف 5کمتر از لیتری ماشین های روز با مصرف بیش از 10 لیتری داخل ) . با همین کاهش 40 میلیون لیتر صرفه جویی خواهد شد که با لیتری 1000 تومان و ضرب در 31 روز کل حقوق 450 هزار پرسنل خودرو سازی ها و شرکت های اقماری که از کار بیکار میشوند در می آید . یعنی کارگر خونه بشینه و حقوق بگیره .
ضمنا واردات بنزین به کشور صفر شده و حتی صادرات بنزین هم خواهیم داشت که با فروش آن با دلار جندین برابر سود عاید کشور میشود .
2.حل مشکل آلودگی تمام کلان شهرها با این هزینه های نجومی
3.به حدالقل رسیدن مرگ و میر در اثر آلودگی هوا
4.به حداقل رسیدن تلفات جاده ای با استفاده از بهترین خودرو ها
5.استفاده هموطنان از بهترین ماشین های دنیا و افزایش رفاه و رضایت جامعه
6.کوتاه شدن دست عده ای مدیر مفت خور از سرمایه های ملی
و ده ها نکته مثبت دیگر
*** همون بند یک که عدم نگرانی از بیکار شدن کارگران نگرانی ها را بابت کاهش تعرفه واردات و تعطیل شدن کارخانه هایی که فقط مردم رو سر کیسه می کنند کافی است ***
مهم نیست خودرو سازان زمین می خورند؟ خودرو سازی که ذره ای به فکر ایمنی نیست و به دنبال سود آخر سال و توزیع بین مدیران خود میباشد و حتی قبل از عملیاتی شدن تحریم روز بروز خودرو را بی مجوز و با مجوزگران می کرد، خودرو را به مردم نفروخت و دپو کرد ، لوازم آشغال چینی را روی خودرو نصب کرد و... ان شاالله چنان زمینی بخورند که تا سالها نتوانند در مقابل کشته تصادفات جاده ای که اکثرا" در اثر بی کیفیتی خودرو و بی کفایتی مدیران آن است ، قد علم کنند .
آره بردارید مافیای خون مردم خور بزار تعرفه نباشه مردم انتخاب کنن مگه شما بهتر مردم میفهمین مگه میشه جای مردم تصمیم گرفت
شرکت های خوردو سازی معتقد هستند که با توجه به کیفیت خودرو قیمت ها باید افزایش یابد
به نظرم بهتره تعرفه های کمرگی ماشین ها کاهش یابد تا مردم حق انتخاب داشته باشند واقعا اگه قیمت های خودروهای داخلی مناسب باشه مردم خودرو داخلی می خرند شرکتهای داخلی مثل زالو چندین ساله به جون مردم افتاده اند.
فقط شعار دادین خسته نشدین ؟
لطف کنید حالا که خودرو و طلا و جواهرات و ارز را با قیمت جهانی محاسبه میکنید حداقل ورود ماشین های خارجی را آزاد کنید تا مردم حق انتخاب داشته باشند
مدیران صنایع خودرو سازی (ایران خودرو و سایپا و....)باید بعنوان ناکارامدترین مسول محاکمه شوند
وضعیت مملکت جوری شده که خیلی ها به آرزوشون رسیدن خیلیها ارزوداشتن سوارماشین شصت وهفتاد میلیونی بشن الان سوار۲۰۶خودشون هستن به ارزوشون رسیدن ...باتشکرازمسولیین که ماروبه ارزوهامون میرسونید
تاوان خودرو سازی دولتی . نتیجه اش این هست که کیفیت پایین و رقابت وجود ندارد و هنگامی که خودرو به دست مصرف کننده میرسد قبل از آن شنیده ام چند میلیون تومان عوارض مالیات و نهادها از مصرف کننده میگیرند آیا حقیقت دارد
مهم نیست زمین میخورند. این همه مردم میمیرن و ناقص میشن مهم نیست؟
نمایندگان گرامی چند سال اجازه بدهند خودرو دست دوم بدون دخالت و دست اندازی دولت و بدون قید و شرط گمرکی و مافیای واردات ، توسط مردم محروم استانهای مرزی ( بنا به اولویت محرومیت ) وارد و در سراسر کشور استفاده بشه اونوقت خواهید دید . مافیا چنان از درد به خودش خواهد پیجید که کمر نتواند راست کند .
برای نمونه برخی از قیمتهای خودرو کره ای دست دوم از سایت معتبر Autowini :
- کیا اسپورتیج 2008 فقط 3900 دلار
- اپتیما 2015 معادل 6500 دلار
- آوانته 2014 برابر 5300 دلار

انصافا پراید 45000000 کجای این لیست قدرت عرض اندام داره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
خیلی موافقم
با واردات خودرو خارجی خودروهای داخلی هیچکه نمیخره
* اگر قرار بر آزاد کردن قیمت خودرو است، معنی ندارد روی ماشین های وارداتی تعرفه گذاشته شود! این همه از جیب ملت یارانه مستقیم و غیرمستقیم و انعواع امتیازات مختلف به این دو تولیدکننده خودرو داده شده، باز هم معترضند که چرا از ما حمایت نمی شود! اگر قرار بر گرانی و آزاد کردن قیمت خودرو باشد آن هم در این وانفسا، بیایند پاسخ بدهند که فلسفه این همه حمایت چه بوده؟! سالانه هفده هزار کشته می دهیم، گرانترین خوردوها را سوار می شویم، دو قورت و نیم ایران خودرو و سایپا هم باقیست، خدایا کرمت را شکر...

* کم مردم را سرزنش کنید! مردم به ماشین نیاز دارند، من یکی از مهر ماه باید بروم سر کلاس درسی که خارج ار شهر است و هیچ سرویس همگانی ندارد! می خواهید پیاده بروم؟! اغلب افرادی که ماشین می خرند نیاز به ماشین دارند، حالا یک عده که تعدادشان هم قبول دارم کم نیست، وارد دلالی و به اصطلاح حفظ ارزش پول و ... شده اند. خب تقصیر آن اکثریتی که به ماشین نیاز دارند چیست؟

*یک بار برای همیشه همه، دست از مقایسه ما با مردمان سایر کشورها بردارند! مگر شرایط کشور و جامعه ما با آلما ن و ... قابل مقایسه است؟ مگر آنه هم تهدید به جنگ و قحطی و ... می شوند؟؟
خب تعرفه ها را بردارید . این نوع تولید خودرو شده مثل تولید هندوانه که اب بر و همش ضرر است. مگر قرار به هر قیمتی تولید خوردو داشته باشیم به قیمت جان مردم از لحاظ نداشتن امنیت به قیمت مصرف سوخت زیاد و آلودگی به قیمت معیوب و ضعیف بودن قطعات به علت گرانی در مقایسه با قیمت های جهانی و به قیمت فربه شدن خودرو سازان و رانت و گرفتن وام های با بهره کم از بانک به حساب و جیب مردم و سایر دلایل .... خوب تعرفه را کم کنید تا مردم آرزو بدل برای سوار شدن اتومبیل خوب و امن و شیک و ارزان قیمت از دینا نروند. این چه وضعیشه آخه ترا بخدا .
عاقا خوب قیمت خودرو های داخلی رو آزاد کنن هر قیمتی دوست دارن بزارن تعرفه خودرو وارداتی رو هم بردارن بازار خودش قیمت استحقاقی هر ماشینی رو تعیین میکنه ببینیم تعرفه رو بردارن کی ماشین میخره از اینا
ملت ببینید صاحبان اصلی خودرو سازان چ کسانی هستند چرا این افراد معرفی نمیشوند تا مردم این ها را بشناسند
تو رو خدا ارز مملکتو که باید صرف خوراک و داروی مردم بشه تو جیب این فرغون سازهای بی رحم نکنید
سالها به قیمت خون مردم از خودرو سازی ایران همایت شد الان متوجه شدیم که حتی توان داخلی سازی پراید هم ندارند و کاملا وابسته به ارز می باشد ....تا کی ظلم خودروسازها ادامه خواهد داشت...
میگم خوب شد این کلمه تحقیق و تفحص اختراع شد و به گوش نماینده ها خورده!!!
بر فرض که تحقیق کردی ...تفحص کردی و به این نتیجه ای که الان تو یه گزارش بدون یه قرون خرج واسه تحقیق میخواین پرداخت کنین رسیدین! چکاری از دستتون بر میاد؟ قانون مینویسین؟ تبصره میدین؟ نرخ میدین؟؟
اصن تا الان چه سودی واسه ملت داشته تمامی تحقیق و تفحص هاتون از اول تا الان؟؟؟؟؟
ای کاش حداقل مدیران این دو شرکت عزل میشدند
کسی که یک ماده گاو شیری درروستا داشته با گرانی ارز او هم شیر گاو و گوساله اش را گران کرده است خودرو سازی که وابستگی زیادی به قطعات چینی پیدا کرده (همان قطعه ساز داخلی ) حالا با گران شدن ارز قطعه چینی هم نیست که کلاه درکلاه کنند .مجبورن اینجوری قیمتها را بالا ببرند تا ملت درمانده ازصنعت روز دنیا ازهمین داخلی ها هم محروم شوند
رانتو فساد در کنار مدیران سفارشی و نالایق و عدم نظارت میشود کیفیت پایین و قیمت نجومی
باج دادن تا کی؟
عزیز نه ارزی برای واردات خودرو وجود دارد،نه تعرفه ای برداشته خواهد شد و نه اینکه با دو برابر شدن نرخ ارز کسی می تواند مانع دو برابر شدن نرخ خودرو شود.من اگر جای دولت بودم تمامی سایت های خبری یی که اینگو نه اخبار بی ریشه را پخش می کنند توقیف می کردم تا وقت مردم را تلف نکنند
کلاً اینها هم فقط سئوال طرح می کنند
چرا اینجوری و چرا اونجوری
یه کاری بکنید
این کشور سالهاست نماینده مجلس داره
دولت داره و ی عالمه بازرس از نهادهای مختلف
سالهاست همه هم میگن هم هم میدونن خودرو ایرانی گرانترین
و بی کیفیت ترین بین بقیه خودروها هست
اما نتیجش؟
یا سکوت یا مسائل پشت پرده
در دوران تحريم، بايد تعرفه واردات برخي كالاها را برداريد يا كاهش، تا مردم با واردات كالاها همچون خودرو توازن عرضه و تقاضا را حفظ و قيمت تعديل شود.....
امان از مافيا
آقا به چه زبونی بگیم خودرو بنجل داخلی (به قیمت سرگردنه) نمیخوایم،نمیخوایم،نمیخوایم.اصلا تولید داخلی (به قیمت خون مردمو تو شیشه کردن) نمیخوایم نمیخوایم نمیخوایم.
قیمت خودرو باید آزاد شود و گمرک خودروی وارداتی صفر
بس اين همه حرف تكراري يه بار واسه هميشه عمل كنيد
تعرفه ها رو برداريد تا اينها ا ورشكست بشن
روحانی تعرفه خودرو را بردار یه خدمتی به مردم کن
از شرکتهای مونتاژ کار و کپی کار خودرو داخلی حمایت بدریغ کردید ،تصادفات و تعمیرات فراوان آنها هزینه های سرسام آور جانی و مالی بر مردم تحمیل کرد عاقبت شد این وضعیتی که ملاحضه می کنید !تو رو اون خدای که می پرستید بس کنید و دیگه جمع کنید این بساط رو،
تنها راهکارهای احتمالی برای فرار از این مشکل
1 پلمپ خودروسازی ها
2 نخزیدن مردم ولو به مدت 1 سال
3 آزادسازی واردات خودرو بدون تعرفه

البته هیچکدام از این راهکارها اتفاق نخواهد افتاد
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
چو دانی و پرسی خطاست
وای که به جای حمایت از 80 میلیون مردمی که به ایشان رای دادنند از دو فرغون ساز انحصار طلب حمایت می کند. به جای تهدید خودروسازان داخلی به برداشتن تعرفه در صورت عدم ارائه خدمات مناسب و محصول با کیفیت . آقای وزیر صنعت در واردات را می بندد که 5 خانواده سودهای میلیاردی به جیب بزنند..وای به ما مردم که نه اتحاد داریم و نه یک مسول مردمی
عراق واردات خودرو با تعرفه جزئی صورت می گیره برید ببینید تاکسی هاشون تویوتا است . مردم سوار ماشینهای لوکس خارجی می شوند .دبی و ابوظبی که هیچی . زمان قدیم هر دانشجویی موقعی که درسش تموم میشد میتونست یک خودور بخره با خودش بیاره بدون گمرک . اخه واردات خودورو رو هم در ایران طوری چیدند که نمیشه افراد عادی هم خودور وارد کنند . الان افریقایی ها خودورهای دست دوم از اروپا می خرند می برند کشورشون . یکی می گفت چون اتومبیلهای مختلف و بدون ضابطه وارد میشه قطعات یدکی ندارند . گفتم اتفاقا یک عدشون هم تو واردات قطعات یدکی از اوراقچی های اروپا به ثمن بخس هستند و قطعات یدکی هم فراوان دارند . تازه یک ماشین تویوتا که به قیمت یک پراید ما است بعد از ده سال اصلا بیاندازش دور مگه چی میشه .
یکبار برای همیشه این دندان لق را بکشید و تعرفه واردات خودرو را بردارید،خودروسازی بومی نمیشود
یک روزگاری در حدود ۴۰ سال پیش یک کشوری روی این کره خاکی وجود داشت که تاجران و بازاریانش سیب زمینی احتکار نمودند. یک خدا نشناسی بدون اینکه به محتکران شریف اطلاع رسانی کنه یک کشتی تجاری پر از سیب زمینی در بندر خالی و با نامردی تمام به نصف قیمت وارد بازار نمود. در نتیجه تا سالها اثری از این قشر شریف و محتکر نبود.
دوشرکت گاری ساز بایدمحوبشن چون بااینکه محصولاتشون فقط باجان انسان بازی میکنن وتازه محصولات مسخره شون رونجومی بالاآوردن.پس لازمه تعرفه خودرو رو بردارن ویکبار به ملت رحم کنن.تاکی این همه حمایت از این شرکتها.اسلام اینوقبول نمیکنه که مردم روتوتنگناقراربدین تاحتماازگاری های داخلی استفاده کنن.البته اگه میدونیداسلام چی هست.مثال بزرگ انحصارچندساله سیمکارت موبایل همراه اوله.که بااومدن بقیه اپراتورهاقیمتهاشکسته شد.ای کاش دولت ومجلس (خفته)به عقل بیان وبه مردم احترام بذارن واین کار روعملی کنن.(مردم مافقط موقع انتخابات غیورهستن)
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار