نبض خبر؛

دلیل زیرمیزی گرفتن پزشکان از زبان وزیر بهداشت

کد خبر: ۸۲۷۳۸۶
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰ 22 August 2018
تعداد بازدید : 795
بازدید 9996
حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به توجیه زیرمیزی گرفتن پزشکان پرداخت و مدعی شد هزینه‌های درمان کم و غیرواقعی است و به همین دلیل پزشکان زیرمیزی می‌گیرند! اظهارات عجیب وزیر بهداشت را در تابناک می‌بینید.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲۸
تلویحا زیر میزی را تایید کرد
از کوزه همان تراود که در اوست
از میلیادر هم تراودکه...
خجالت بکش چقدر دیگه میخایند به پزشک ها پول بدید؟!! کم می گیرند؟! معلم و استاد دانشگاه حق التدریس بدبخت که همینقدر درس خونده و زحمت کشیده با مدرک دکتری به زور ماهی 3 تومن میشه! وای بر شما
چون ملت بعلت فقر وبدبختی وبیماری که دامنگیرشان شده محتاج دکتر های قلابی وسهمیه ای شده اند لعنت به کسانیکه علم را فروخته وهمه خودی هارا دکتر کرده اند
متاسفم از اینکه گول ژست های اولیه ایشان را خوردم و فکر کردم کسی آمده که بیمه همگانی را پایه گذاری کند.فعلا که بکمک نمایندگان مجلس قسمت بیمه درمانی تامین اجتمایی هم که متعلق به کارگران و بازنشستگان هم دست وزارت بهداشت افتاده‌ .
آقای وزیر در کدام کشور پزشک ۱۰۰ برابر یک کارگر تمام وقت فقط کارانه می گیرد؟
آیا پزشکان خارجی با جان مردم سر و کار ندارند؟
ظاهرا پزشک هم زیر میزی را می گیرد هم کارانه نجومی را دو دستی چسبیده.

تا زمانی که ظرفیت پزشکی ( بخصوص تخصص) کم نگه داشته می شود همین آش است و همین کاسه.
پس فکر کردی چطوری خودش میلیادر شده؟!
متاسفم براي وزير بهداشت و درمان ، پس هر كسي كه درآمدش كمتر از مخارج زندگيش شد حق دارد ، به هر نحوي رانت و زير ميزي و هديه و رشوه و... بگيرد.
ننگتان باد كه جيب سوراخ شما هيچوقت پر نمي شود.
خانواده پزشکان ایرانی زیادی را در کانادا مشاهده می نماییم که در کانادا زندگی می نمایند و آقای دکتر با چند ماه کار در ایران و حتی در شهرستان ها هزینه سنگین را تامین می نمایند. صاحب بیمارستان خصوصی هم بازنشسته شده و اینجا زندگی نموده و منبع درآمدش همان بیمارستان می باشد. ظاهراً مشکل اصلی آنها افزایش نرخ ارز و خانواده پر خرج می باشد.
کجا فساد نیست ...؟
کاملا موافقم ... البته شامل همه هم باشه نه فقط شامل پزشکان
در مملکت همه باید درآمد مکفی داشته باشن. کارمندی که حقوق کافی نگیره زیر میزی خواهد گرفت لازم به ذکر هست که همین کارمند به خاطر کارمند بودن نمی تونه بیرون از سیستم اداری کار کنه و یا کار قانونی انجام بده. معلم اگه به مقدار کافی حقوق نگیره که زندگیش تامین بشه مطمئن باشید که دلسوزانه تدریس نخواهد کرد و دانش آموز باید جهت یادگیری بره کلاس تقویتی، در صورتی که هیچ جای دنیا، به غیر از ایران چنین چیزی به نام کلاس جبرانی وجود نداره و دانش آموز هرچیزی که باید بیاموزه، تو همون مدرسه یاد می گیره و همه امکانات مورد نیاز تو همون مدرسه وجود داره. آقای وزیر درست می گن دلایلشون کاملا درسته، با این توضیح که شامل همه یشه. پزشک، پرستار، کارمند، کارگر، معلم، بازاری، تاجر، مهندس و...
طمع دکترها تمومی نداره
چیه تابناک ؟ چرا ناراحتی ؟ یک نفر برای این که پزشک بشه چند سال باید از جیبش بخوره و چند سال از عمرش رو شب بیداری و کشیک و منطقه محروم و غرغر مریض و کتاب های 2000 صفحه ای زبان اصلی رو تحمل کنه ؟
لابد جناب دکتر تصور می فرمایند اینجا نیویورک و در آمد مردم ماهی 5000 دلار می باشد البته وزرای محترم و کلا مسئولین چون بیشتر عمرشان را در آنجا سپری نموده ان برایشان مشتبه شده که در ایران هستند یا در لسانجلس البته ایشان و دیگر پزشکان کاش از این مملک می رفتند تا ببیند در واشنگتن برای کار تمام وقت یک پزشک بیشتر از 1.5 برابر یک سپور محترم دریافتی ندارند بخاطر همین است که ایران بهشت پزشکان شده در ضمن من فکر می کنم اگر این افراد پر مدعا که مطمئنا در خارج کشور رانندگی تاکسی هم نسیبشان نمی شود از کشور رخت بربندند و ملت را رها کنند با اطمینان خاطر اگر در ماه 1000 بیمار در بیمارستانهای این کشور بواسطه احمال این بزرگواران به دیار باقی می شتابند زندگی مجدد خواهند یافت اگر دولت این عزیزان را از کشور اخراج نماید و به تعداد ایشان از هند و بنگلادش و پاکستان دکتر متخصص وارد کند شاید هزینه های بهداشت و درمان مردم کشور به کمتر از یک میلیونوم این مقدار برسد انشااا...
يك كلام هم از جناب پدرخوانده! چينش و نوع كاركرد نظام بهداشت و درمان در ايران يك مثال كلاسيك براى ايجاد كارتل (بخوانيد مافيا) در علم اقتصاد است. هركس اندك سواد اقتصادى داشته باشد نمى تواند اين واقعيت را ناديده بگيرد.
پوست مردم رو میکنن ماهانه ملیاردی پول میگیرن هیچ ابولبشری در این کشور قد اینا پول نمیگیره روست راست توی چشم مردم نگاه میکنه و زیر میزی گرفتن رو توجیه میکنه خدایا اینا دیگه کین پزشک جماعت باید به اتاقهای معاینه برگردند و نباید هیچ پزشکی در پستهای مدیرتی و اجرائی و سیاسی کار کنه این خیانت به مردمه بسیاری از شهرها پزشک ندارن یا کم دارن اون موقع پزشکان پستهای مدیریتی گرفته اند
چه عجب جناب وزیر گوشه چشمی به همکاران نشان داد وتابناک بی علاقه به پزشکان هم منتشر کرد اخرین ویزیت پزشکان متخصص در زمان گذشته ۷۰ تومان یعنی ۱۰ دلار بود اگر با انصافی که امیوار نیستم باشد بعد از چهل سال که هم چیز ۲۰۰ برابر شده ویزیت پزشکان چقدر است بنده باکمی بیش از ۳هزار دلار حقوق ومختصری مزایا وارد دانشگاه شدم سال ۵۴ خجالت میکشم بگویم چند صد دلار میگیرم وجالبتر اینکه همه در نظر ها فکر میکنند حقشان را پزشکان خورده اندو میگویند چرا پزشک از مردم پول میگیرد
مسخره کردی مردم را آمدی 5 سال طرح سلامت بردی و هزینه ها را چند ده برابر کردی حالا بازهم همان آش و کاسه. جواب خدا را نمیدانم با چه زبانی میخواهی بدهی!!!
اگر هزینه طرح نظام سلامت برای صنعت کشور انجام میشد الان اینطور بدبختی نمیکشیدیم. الان هم که به خانه اول رسیدیم همان آش و همان کاسه.
ایشون می گن اگر هزینه خدمت پرداخت نشه زیر میزی میشه.سوال اینه که چه کسی برای کار 3 یا 4 ساعتی 20 تا 30 ملیون می گیره که دارن می گیرن؟ و تازه فقط اسمش هست که داره عمل می کنه در صورتیکه انترن ها دارن عمل می کنن نه دکتر اصلی.باید در جواب ایشون فقط شعر سعدی رو گفت
چشم تنگ دنیا دوست را یا قناعت پرکند یا خاک گور
فقط پزشک ها دارن خدمت می کنن/ این صنعتگر ها ، کاافرین ها، که در صنایع و معادن باشرایط بسیار سخت کار می کنند و سایر عزیزانی که در شرایط سخت کاری هم چون نیروی انتظامی، پلیس و خیلی از افراد که با کمترین دستمزد دارن کار می کنن ادم نیستند....
باید دست این ادم ها را از اموال بیت المال یکبار برای همیشه قطع کرد ...
واقعاً جای تاسف داره، وقتی آقای وزیر از این موضوع با خبره و اینطوری توجیه میکنه، از بقیه دیگه چه انتظاری میشه داشت.
خیلی سخته که ایشان رشته های ما رانابود کرده و تازه هنوز هم طلبکار هست.
ایشان ظاهرا انتظار داره که براش کف و هورا بکشند.
یکی از مسببین ورشکستگی اقتصادی ایران همین آقای وزیر است.
از ابتدای سال ۱۳۹۶ بازنشستگان وزارت بهداشت پاداش پایان خدمت را دریافت ننموده آمد ولی مسولان این وزارت حتی یک کلمه در این باره حرف نزده اند . تنها دغدغه وزیر بهداشت درآمد پزشکان است گویا ایشان هیچ رسالتی جز افزایش درآمد پزشکان برای خود قایل نیستند. آقای وزیر چرا حق قانونی بازنشستگان را پرداخت نمی کنید؟
آقای دکتر!
ابن سینا هم موقع دریافت هدیه ناچیز از بیماران به زیر میزی روی می اورد؟
چرا بجای این توجی هات به معنی واقعی کلمه صد تا یه غاز ٬ اصل جریاین را کنکاش نمی کنید.
چرا پزشکی به یک سکو برای رقابت در اشرافیت با سوداگران بازار تبدیل شده؟
چرا صرف حرمت حکیم و طبیب بودن در جامعه قابل تبدیل به عزت و شرف مکفی نیست؟ تا پزشکان یک دم بدنبال حفظ رتیه اقتصادی خود در جامعه باشند.
آیا اساتید دانشگاه که بیش از سی سال است دچار بختک فاصله افتادن بین درجه شغلی و درجه اقتصادی شان در جامعه ما شده اند هم باید به همین ترتیب عمل می کردند؟ اگر اینکار را می کردند الان دانش و دانشگاه در کشور ما چه وضعی می داشت؟
آیا همین رویگرد معلمان برای جبران عقب افتادگی اقتصادیشان طی دو دهه گذشته گویای سر تا پا غلط بودن این بینش و این توجیه نیست؟!
هزینه های درمان غیر واقعی است که یک پزشک متخصص در ماه 500میلیون تومان و بالاتر درامد دارد