بازدید 8338
۹

کاهش ساعات درسی پایه‌های چهارم تا نهم

کد خبر: ۸۲۵۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۳ 16 August 2018

وزیر آموزش و پرورش گفت: از آغاز سال تحصیلی جدید ساعات درسی دوره دوم ابتدایی و دوره اول متوسطه 2 ساعت در هفته کاهش می یابد.

به گزارش ایرنا، سید محمد بطحایی چهارشنبه شب در مراسم گرامیداشت یکصدمین سالگرد تاسیس آموزش و پرورش گناباد در این شهرستان خراسان رضوی افزود: ساعات کاهش یافته از درس به فعالیتهای فوق برنامه و آشنایی دانش آموزان با ظرفیتهای هر منطقه اختصاص می یابد.

وی اظهار داشت: لایحه نظام رتبه بندی معلمان نیز آماده شده و اواخر هفته آینده به دولت ارائه می شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در صورت تصویب این لایحه مسیر شایسته سالاری در آموزش و پرورش هموار شده و با پرداخت حقوق متناسب با رتبه، بهره وری در این بخش افزایش می یابد.

بطحایی ارتقای جایگاه و منزلت آموزش و پرورش در راستای سند تحول بنیادین را مهمترین رویکرد دولت دانست و افزود: این سند از تمام الزامات برای دستیبابی به هدف مزبور برخوردار است و باید با رفع موانع و مشکلات و هموار کردن مسیر، این بخش به جایگاه واقعی خود دست یابد.

وی اظهار داشت: در این راستا مدیریت مدارس مورد توجه قرار دارد و اختیارات ابتکاری مدیران برای کاهش مشکلات افزایش می یابد.

بطحایی گفت: آموزش و پرورش متناسب با پیشینه و ظرفیتهای غنی فرهنگی و اجتماعی نقاط مختلف کشور اعتلا نیافته و تا دستیابی به افق مورد نظر فاصله بسیار دارد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش هنوز با کمبود بسیار امکانات و تجهیزات مواجه است و معلمان به عنوان رکن مهم تعلیم و تربیت کشور با تنگناهای معیشتی دست به گریبان هستند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: مدارس باید به محلی برای زندگی اجتماعی دانش آموزان تبدیل شود و آنان با حضور در مدارس انرژی مضاعف بگیرند و یادگیری نوعی شادی و نشاط در دانش آموزان ایجاد کند.

بطحایی اظهار داشت: آزمون های مستمر و سیطره مطلق آموزش در دوره ابتدایی باید کاهش یابد و دانش آموزان این مقطع در کنار تحصیل به فعالیتهای فوق برنامه و گروهی بیشتر بپردازند.

وی گفت: تا زمانی که معلمان با مشکلات معیشتی مواجه بوده و برای امرار معاش خود مجبور به داشتن شغل دوم باشند، دستیابی به اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دشوار است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: دولت دوازدهم تلاش می کند با کاهش این تنگناها و موانع به اهداف سند تحول بنیادین دست یابیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با انتقاد از برخی سخنان کذب مبنی بر اجرای سند 2030 در آموزش و پرورش گناباد، اجرای سند تحول بنیادین و رتبه بندی معلمان را ضروری دانست و خواستار توجه بیشتر مسئولان ذیربط به این امر شد.

حمید بنایی همچنین خواستار احداث اردوگاه فرهنگیان با رویکرد مناطق کویری و استفاده از ظرفیتهای این بخش برای توسعه گردشگری در شهرستان گناباد شد.

حجت الاسلام حسن صادقی نسب امام جمعه گناباد هم توجه به مسائل پرورشی درکنار آموزش، ممنوعیت استفاده از کالاهای خارجی و ترویج بهره گیری از اجناس داخلی را از رویکردهایی دانست که باید در آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۹
وزیر محترم به حد کافی مدارس تعطیل میشه
کلاس ها از 15 مهر شروع میشه
ایام تعطیل تعطیل
سردی هوا برف و کولاک تعطیل
آلودگی هوا تعطیل
20 اسفند تعیلات عید شروع تا 20 فروردین
یک ماه مونده به امتحانات تعطیل
سه ماه تابستان تعطیل
و با احتساب دو ساعت میشه گفت فقط سه ماه مدارس باز هست اونوقت دبیران و معلمان ادعا می کنند حقوقمان کم هست
اونوقت یک کارمند و یا کارگر از صبح ساعت 7.30 تا 4 بعداز ظهر باید کار کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۵
همان گارگر یا کارمند اگه تونست بچه هاش دو ساعت دو یه اطاق نگه داره وکنترل کنه آنوقت می تونه در مورد کار معلمی حرف بزنه
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۵
اول اینکه اینجوری که شمامیکی نیست .دوم ، یک روزبرو سرکلاس بعدش متوجه میشی که چه خبره.خواهشا همینطوری الکی نظرندید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۵
چرا دق دلی مشکلات معیشتیون رو به پای دبیران و معلمان می نویسید قبول کنید دانش آموزان از مدارس فراری هستند
ناشناس
| Canada |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۵
اشتباهی مثبت دادم
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۵
اینکه به این نتیجه رسیدین که معلما 3 ماه در سال مدرسه میرن جای تشویق داره . با این حساب و کتابی که شما کردین ، معلم هم میتونه بگه کارمندا میشینن پشت میز و جدول حل میکنن . هر از چند گاهیم یه وعده سر خرمن به
ارباب رجوع میدن!!!
کاش بعضیا یادشون نره اگر نمیتونن درست حرف بزنن ، لااقل میتونن حرف نزنن
سلام بر شما اگر واقعا مردانه و راست حرف می زنید یک روز به مدرسه بچه تان بروید و سر کلاس درس حاضر شوید الان اولیا حال و حوصله ی فرزند خود را ندارندچه برسد در یک کلاس درس 38 نفری دوما اگر با انصاف باشید شما هم یک ماه مرخصی دارید ما نداریم- مگر ایام تعطیل شما سر کارید که ما تعطیلیم- برای شمااضافه کار محاسبه می شود منت نگذارید برای ما نه- اگر در سرما تعطیل است برای امنیت فرزند شما است نه معلم- یک ماه مونده به امتحانات تعطیل مثل اینکه شما در سرزمین رویا ها زندگی می کنید اگر فرزند شما نمی رود و کنترلی بران ندارید دیگران را مقصر ندانید
دوست عزیز یک روز با(بعضی )ازاین موجودات(دانش اموز) سروکله بزن بعد میبینی یک من ماست چقدر کره داره!
کار یک معلم هیچ وقت با یک کارگر، کارمند یا پزشک قابل قیاس نیست. معلم باید خوب تامین بشه تا پایه و اساس یک جامعه را خوب بسازه ولی متاسفانه در کشورهای جهان سوم بخصوص ایران ما کمترین حقوق کارمندی را به یک معلم میدهند و معلم مجبور است که به دنبال شغل دوم بگردد و تدریس را هم بی خیال شود.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار