بازدید 2557

غلظت ذرات معلق در هوای زاهدان ۱۱ برابر حد مجاز

کد خبر: ۸۲۴۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۱ 13 August 2018

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک تا بعد از ظهر فردا در شمال استان موجب کاهش دید و کاهش کیفیت هوا می شود.

به گزارش مهر، علی ملاشاهی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته حداکثر سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در زابل به ۱۱۹ کیلومتر بر ساعت رسید که موجب شد غلظت ذرات معلق در هوای این شهر به ۹۵۱۵ میکروگرم بر متر مکعب برسد.

وی با اشاره به اینکه طی این مدت غلظت ذرات معلق در هوای شهر زاهدان نیز به ۱۶۷۵ میکروگرم بر متر مکعب رسید، افزود: با توجه به اینکه حد مجاز ذرات معلق در هوا ۱۵۰ میکروگرم بر متر مکعب است این میزان از ذرات معلق در هوا نشان دهنده این است که در ۲۴ ساعت گذشته میزان غلظت ذرات معلق در هوای شهر زابل به بیش از ۶۳ برابر حد مجاز و در زاهدان به ۱۱ برابر حد مجاز رسیده است.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در پی این رخداد علاوه بر کاهش کیفیت هوا، میزان دید افقی در محدوده فرودگاه زابل به ۱۵۰ متر و در محدوده شهرستان زاهدان نیز به ۲۰۰ متر کاهش پیدا کرد.

وی گفت: همچنین باتوجه به الگوی نقشه‌ها، وزش بادهای شدید همراه با گرد و خاک و کاهش دید در شهرهای شمالی سیستان و بلوچستان تا بعد از ظهر فردا همچنان ادامه دارد که منجر به اختلال در حوزه حمل و نقل جاده ای، ریلی و هوایی می شود.

ملاشاهی با اشاره به اینکه از بعد از ظهر فردا از شدت طوفان در منطقه سیستان کاسته می شود، تصریح کرد: اما همچنان تا اوایل هفته آینده وزش باد همراه با گرد و خاک در ساعات اولیه روز موجب بروز طوفان گردوخاک در شمال استان می شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار