بازدید 24218
عبدالرضا هاشم زایی در گفت وگو با «تابناک»؛

در زمان احمدی‌نژاد هم ارز سه برابر شد، اما اوضاع مثل الان لجام گسیخته نبود!

با اتفاقات کنونی، مردم تکیه گاهی جز نمایندگان ندارند و می‌گویند که مجلس برای ملت چه‌کار کرده اما برخی‌ها هم جایگاه مجلس را نمی‌دانند، آن‌ها نمی‌دانند که مجلس در این سال‌ها تضعیف‌شده است.لابی‌ها در راهروهای مجلس زیاد است البته خودشان می‌گویند که ما شخص استیضاح‌کننده یا سؤال‌کننده را قانع می‌کنیم تا امضای خود را پس بگیرد، اما متأسفانه برخی نماینده‌ها نیز وارد مباحث دیگری می‌شوند.
کد خبر: ۸۲۴۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸ 14 August 2018

مردم اعتقاد دارند که مجلس دیگر در رأس امور نیست/ وضعیت اقتصادی موجود در چهل سال بی‌سابقه است/نماینده‌ها از ردصلاحیت می‌ترسنددر روزهایی که قیمت‌ها لجام‌گسیخته در حال افزایش است و پول ملی روزبه‌روز در حال از دست دادن ارزش خود است، یکی از نهادهایی که بیشترین انتقادات به آن شده، مجلس شورای اسلامی بود. بسیاری از مردم بر این باورند که اگر مجلس به وظایف نظارتی خود درست عمل می‌کرد، امروز این وضعیت در کشور ایجاد نمی‌شد.

به گزارش «تابناک»؛ البته به نظر می‌رسد، مجلس این پیام را دریافت کرده است، به‌ طوری ‌که پس از گذشت دو سال از عمر مجلس دهم، سرانجام در روزهای گذشته، یکی از استیضاح‌ها به نتیجه رسید و وزیر یکی از مهم‌ترین وزارتخانه‌های اقتصادی از کار بیکار شد. با این ‌حال، هنوز این موضوع نیز نتوانسته مردم را راضی کند و حتی برخی بر این اعتقادند که همین استیضاح نیز با فشار و لابی برخی‌ برای رسیدن به اهداف خاص دیگری صورت گرفته است.

عبدالرضا هاشم زایی در گفت‌وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: مجلس مشتمل بر 290 نماینده مردم است و کشوری که پارلمان دارد، باید مهم‌ترین نهاد آن مجلس باشد. همین ‌که امام هم اوایل انقلاب به آن اشاره داشته و فرمودند که مجلس در رأس امور باید باشد، نیز به همین معناست.

وی گفت: اکنون با گذشت چهل سال از انقلاب سؤال این است که آیا مجلس در رأس امور هست یا نیست؟ با مراجعاتی که مردم به ما به‌ عنوان نماینده خود دارند، می‌توان فهمید که مردم مجلس را در رأس امور نمی‌دانند، این موضوع دلایل گوناگونی دارد اما به نظر من، یکی از دلایل آن نظارت استصوابی است.

نماینده مردم تهران افزود: قانون انتخابات به صراحت می گوید، برای تأیید صلاحیت افراد باید از چهار مرجع رسمی کشور استعلام شود و اگر پرونده‌ای است باید در هیأت اجرایی که از طبقات مختلف مردم تشکیل‌شده بررسی شود و تشخیص دهند که این فرد می‌تواند نماینده باشد یا نه؛ اما برخی نهادها این موضوع را قبول ندارند و اعتقاد به یک نظارت دیگر دارند.

این نماینده مجلس ادامه داد: نتیجه و محصول این نوع نظارت مجلسی است که ما در آن حضور داریم، من خود به ‌عنوان نماینده اعتقاد دارم که مجلس آن جایگاهی را که درگذشته به ‌عنوان در رأس بودن داشته، از دست داده است.

وی گفت: مردم از مجلس ناراضی هستند؛ البته از مجالس دیگر هم خیلی راضی نبودند اما اتفاقاتی که در بخش‌های اقتصادی رخ ‌داده، باعث این وضعیت شده است؛ اتفاقاتی که در این چهل سال افتاده، در چهل سال گذشته رخ نداده است؛ البته درست است که در زمان احمدی‌نژاد ارز ‌یک‌باره سه برابر شد، این گونه لجام‌گسیخته نبوده است.

هاشم زایی گفت: این افزایش قیمت ارز به معنی کاهش ارزش پول ملی و کاهش قدرت خرید مردم است و درواقع آن‌هایی که درآمد ثابت دارند، درآمد آن‌ها یک‌سوم شده است، وضعیت طوری شده که کارگرهای افغانی برایشان کار در ایران صرف نمی‌کند و در حال خروج از کشور هستند. با اتفاقات کنونی، مردم اتکایی جز نمایندگان ندارند و می‌گویند که مجلس برای ملت چه‌کار کرده اما برخی‌ها هم جایگاه مجلس را نمی‌دانند، آن‌ها نمی‌دانند که مجلس در این سال‌ها تضعیف‌شده است.

این نماینده مجلس یادآور شد: لابی‌ها در راهروهای مجلس زیاد است البته خودشان می‌گویند که ما شخص استیضاح‌کننده یا سؤال‌کننده را قانع می‌کنیم تا امضای خود را پس بگیرد، اما متأسفانه برخی نماینده‌ها نیز وارد مباحث دیگری می‌شوند.

وی گفت: گاه دیده‌شده که بعضی‌ها به خاطر برخی مسائل از جمله تأیید صلاحیت‌ها نیز احتیاط می‌کنند و همین‌ها باعث شده تا یک نماینده نتواند آن‌گونه که باید وظیفه نظارتی خود را انجام دهد و نتیجه آن این می‌شود که مردم از مجلس ناراضی شوند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱۱۶
انتشار یافته: ۵۷
درود برمحمود
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
به استاد بفرمایید احمدی نژاد میراث دار دولت خاتمی وکشوری با رشد اقتصادی ۶ درصد همچنین درامد نفتی بشکه ۱۴۰ دلاری بود ونه مثل روحانی میراث دار دولتی قانونگریز که فاسدان و ناکارامدان در ان رخنه کرده و بتازگی با شوک الکتریکی از احتضار در سال ۹۰_ ۹۱ نجات پیدا کرده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
این حرف غلطه که مردم تکیه گاهی جز مجلس ندارند چون اینها انتخاب آزاد مردم نیستند یک مشت اسامی کانالیزه شده رو به مردم معرفی کردند در نتیجه خواه ناخواه وارد مجلس شدند........
ناشناس
| Germany |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
احمدی نژاد وقتی اومد ترمز قطار رو کشید .ما دیدیم شما پر ادعاها ندیدید.مدرک کاغذ پاره است،قانون کیلویی چند و...امثال رحیمی ها وعلی ابادیها ومرحوم ک و...منتهی قطاری که سال ۸۴ و۸۵ ترمزش کشیده شد سال۸۷ و۸۸ وایستاد.قبلا هم گفتم این بنده خدا اومده بود تا نظام رو کله پا کنه.الان دیگه مردم هم فهمیدن قضیه چی بود وبیخود نیست پای ثابت داره که مینویسه درود به احمدی نزاد ضد فساد ورانت
:)
درود بر احمدی نژاد ضد فساد ضد رانت
چون احمدی نژاد پاکدست و شجاع و باج نده بود و اجازه نمی داد نه خودش و نه کسی به بیت المال دست درازی کند
زمان احمدی نژاد ۱۰ میلیون اقتصاد دان داشتیم الان ۸۰ میلیون .
زمان احمدی نژاد همه چیز ضربدر سه شد الان هم همه چیز ضربدر سه میشه اول وسایلی که با دلار وارد میشه بعد هم باقی جنس ها
حالا برین حساب کنید حقوق ها از سال 88 تا الان سالی چند درصد اضافه شده؟
به قرآن هنوز فشار سه برابر شدن دلار زمان احمیدی نژاد روی دوش مردم مونده بود و داشتن بدبختی خودشون رو فریاد میزدن که دوباره قیمت ها 3 برابر شد.
چرا به چنین روزهای مبتلا شده ایم که همه خود و جایگاه خود را باور ندارد و تقصیر نارسایی ها را گردن دیگری می اندازد
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
متاسفانه ۴۰ سال صرف رفتن در راهی شدیم که کم کم به انحراف رفتیم و الان نتیجه اشتباه بزرگ در طی طریق در این مسیر اشتباه را در تمام بخش ها میبینیم .
و فقط رهبری میتوانند البته شاید بتوانند تا این انحراف در مسیر اشتباه را اصلاح کنیم و به مسیری برگردیم که جزو اهداف اولیه انقلاب بود و متاسفانه خودمحوری و جناح گرایی و قوم گرایی مطلق به اینجا رسیدیم که بسیار بحرانی و خطرناک است .
خوب حالا معلوم میشود که عامل عدم لجام گسیختگی زمان احمدی نژاد حامیان ایشان بوده اند که آن موقع ساکت بودند و حالا لجام گسیخته شده اند
اینها همگی نماینده منافع خودشان و قبیله اشان هستند نه نماینده مردم.
احمدی نژاد در اوج تحریم ها ، حداقل اقتصاد رونق داشت اما اصلاح طلبان با برجام و کلی هم امتیاز ، اقتصاد رو به قهقرا بردن..
هیچکس باور نکند که اتفاقات بازار ارز بدلیل اثر روانی تحریمها بوده و مسئولین ذی ربط هم از کنترل آن ناتوان هستند، بلکه سازمان برنامه و بودجه با مدیریت آقای نوبخت و تایید آقای رئیس جمهور عمدا این شرایط را بوجود آوردند تا نهایت استفاده رو جهت تامین کسر بودجه من جمله پرداختها به مردم بابت موسسات مالی ورشکسته، بنمایند
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
دقیقاٌ
چه ربطی داشت آنموقع مردم هم پس انداز داشتند و هم تازه کار بودند و قکر می کردند که تحریمها اثری نداشته باشه الان مردم خودشان استاد شدن و دیگه پس اندازی هم ندارتد
اگر جناب هاشم زایی کمی به مغزشان فشار بیاورد میفهمد که خشت کج لجام گسیختگی اقتصادی را احمدی نژاد گذاشت و بقیه هم ادامه اش دادن .
اینکار که دیگه از طرف آمریکا و اسراییل و بقیه دنیا نیست.زدوبندو دسیسه و لابی و هزاران شامورتی بازی.مشکل از خودمون .کرم از خود درخت چرا هی به تبر تشر میرید
ببینید، در زمان احمدی نژاد همچنان مردم اندک امیدی به تغییر در انتخابات 92 داشتن، اما الان دیگه نمی دونند به چه جناحی باید اعتماد کرد؟ برای همین همه منفعت خودشون رو نگاه میکنند از بازاری تا افراد عادی و شرکت های کوچک و بزرگ ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
مردی که فکر میکنن با یه خاتمی کشور اباد میشه یا بایه فلانی نابود میشه...
اتفاقا در دوره احمدي نژاد لجام گسيخته تر بود. منتهي قدرتمندان چون طرفدار احمدي نژاد بودند صدايشان در نمي امد حالا همانها هم شاکي هستند. در ان دوره توصيه به اشکنه خوري مي شد و به مضرات مصرف مرغ پرداخته مي شد حالا به اينکه مردم ديگر مرغ نمي توانند بخورند و واويلا و اينها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
تو یا صادق نیستی یا دین نداری یا ازاده نیستی والا کار کاسبی به پیر به پیغمبر بهتر بود
بعد از مدتها یه حرف حق شنیدیم
الان وضعیت افتضاح هست
ولی هیچکی نمیخواست زمان احمدی نژاد بپرسه یا بدونه که درامد و منابع چند برابر حالای اون زمان چی شدن و کییا خوردن!؟؟؟
حق سانسور با شماست
اون موقع مردم زخمی شدن ولی ایندفعه تیر خلاص بود.
۱۲۰۰۰ تومن رو با ۳۰۰۰ تومن مقایسه میکنید ؟؟؟؟؟؟؟؟

۵ سال بعد با این روال دلار میشه ۴۰ هزار تومن !
یعنی به واحد پولمان دقیقا ۴۰۰ هزار ریال در مقابل یک دلار !!!!!!
فاجعه در هر دو مورد یکسانه. محمود و حسن هردو بی خاصیت.
نمايندگان فقط لابي و استيضاح و گرفتن هديه و کادو و ... بلدند ما ملت که از مجلس چيزي نديم
ببینید اوضاع چقدر خرابه که دریای را بخشیدند به روسیه به چه قیمتی چوب حراج به اراضی این کشور می زنید بعد از ارومیه سی و سه پل و خزر نوبت کجاست جنگ با دنیا به چه قیمتی
قیمت ها روز به روز افزایش پیدا می کنه اخه با حقوق یک میلیونی چطوری می شه زندگی کرد چرا امنیت اقتصادی نداریم
برای اینکه هیچ خبری به بیرو ندرز نمی کرد، والا دکل نفتی، ب.ز ها و خاوری ها رو که فراموش نکردیم.
مجلس در ایران فرمایشی است.
بله آقای هاشم زایی
بدبختی مان از زمان آقای احمدی نژاد شروع شد!
در زمان احمدي نژاد رئيس جمهور آمريكا آاي اوباما بود اما الان رئيس جمهور آمريكا آقاي ترامپ ميباشند
بله بله نمایندگان بخاطر رد صلاحیت ها صلابت در نمایندگی و ایفای نقش فعال در وظیفه نمایندگی را انجام نمیدهند . فکر نمیکنی علت ترس نمایندگان برای چیست. نماینده محترم حالا برو یقه حقوقدانهای اول انقلاب را بگیرید که چرا قدرت احزاب را تعطبل کردید و گفتید قدرت حزبی و تعدد احزاب شبیه غرب را قبول نداریم ولی جایش افراد متعهد داریم .چی شد یعنی تازه داره مشکلات نمایان میشود که داشتن احزاب قوی در مجلس بخاطر همین هست برای همین روزها هست که بتواند حرف مردم و حق مردم دفاع کند
تو را بخدا بشین کم از احمدی نژاد حرف بزن که هرچه می کشیم از دوران 8 ساله وبا زده اون است. اگر تو حافظت از دست دادی مردم حافظشون کاملا می دونند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
بله. اتفاقا کاملا مردم به یاد دارند که در اون دوران مجلس دولت را مجبور کرد سختترین جراحی اقتصادی یعنی هدفمندی یارانه ها و افزایش قیمت حاملهای انرژی را اجرا کنه و بودجه ای که دولت می خواست نیز بهش نمی داد. این دولت که عموما مجلس باهاش همراهی کرده. هیچ طرحی اجرا نکرده. کلی هم امتیاز داده . شرایط هم بدتر شده.
کدام نماینده ؟ واقعا اینها عصاره فضائل این مردمند ؟
یا اکثریتی کاسبکار بی اراده و ناتوان و بزدل که فقط برای کاسبی خود و خانواده و جناح خود به مجلس امده اند
حضرت آقا شما و همفکران شما خوب می دانید که مصائب امروز ملت به خاطر همان سوءمدیریتی است که توسط احمدی نژاد بوجود آمد و این زخم کهنه دهان باز کرده.شما خوب می دانید ولی برای آنکه خودتان هم درآن شریک بودید نمی خواهید حقیقت را بیان کنید.من روحانی را تأیید نمی کنم ولی او را مقصر اصلی هم نمی دانم.
مردم اتکایی جز نمایندگان ندارند :))))
نمایندگان مردم :)))))
من معمولا در انتخابات مجلس رای نمی‌دم. علت اینه. که در طول چهل سال انقلاب نمی توانید یک مورد بیابید که مجلس یک کار بزرگ و اثر گذار انجام داده باشد. مجلس در ته امور است.
برای اینکه مردم بتوانند اندکی رفاه داشته باشند باید قیمت ها به قیمت های قبل ازعید97بازگردنند.در غیر اینصورت همه زجر خواهند کشید.
پاسخ ها
رضا
| Canada |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
برادر اقتصاد علم است و دولت ها چوب جادوگر داستان
سیندرلا را ندارند که با حرکت ان قیمت ها را بر گردانند چون این افرایش سریع روی داده شما فکر می کنی قابل بارگشت است اما نه برادر این افرایش حاصل چاپ ۱۰۰۰۰ هزار میلیارد تومان پول در ۵ سال گذشته برای دادن یارانه افزایش حقوق های ۲۰ درصدی و پرداخت سود سپرده های بانکی بوده است
حرف نماینده نزن که حالمون بهم میخوره
تا اقتصاد دولتی است ودستوری هر از مدتی سقوط ارزش دارایی های ملت مظلوم را شاهدیم حت اگر بهترین اقتصاددانهای دنیا هم حاکم شوند
خیلی از اون زمان (زمان محمود)، نگذشته.
قیمت ها روزانه، دقیقا روزانه بالا می رفت و البته صدای هیچ کسی از آقایون اون موقع بلند نبود.
دلال مسلکی از دوره اون آقا رونق گرفت و البته همچنان ادامه دارد..........
زمان هاشمی 15 برابر زمان خاتمی دو نیم براب رشده چرا نمیگید
در ایران قحط الرجال نیست ، جهل الرجال است
بله.درسته...زمان احمدی نژاد اقتصاد رونق داشت..ولی یه اقتصاد تو خالی بود.نتیجه اش هم همین وضعیت کنونیه.وضعیت اقتصاد ما ربطی به این دولت و اون دولت نداره.تا تحریم و اختلاس و دزدی و باند بازی هست وضع همینه.وقتی از دزد بیت المال همه جوره حمایت میشه که خدای نکرده آبروش نریزه !!وضع ما هم همینه
نکته مهم : در آن دوران هیچگاه نرخ رسمی و مرجع ارز تغییر نکرد.
اما الان بیش از دو بار نرخ رسمی و مرجع ارز افزایش یافته است.
اتفاقا این نماینده محترم مجلس فراموش نموده که تحریم درزمان احمدی نژاد بلایی به سر اقتصاد کشور آورد ه بود که برنج ۱۲۰۰۰ تومانی شده بود بیش از ۵۰۰۰۰ تومان یعنی تقریبابیش از چهار ونیم برابر الان ۸۵۰۰۰ تومان یعنی یک ونیم برابر آن زمان .قیمت ها لحظه ای تغییر میکردو همه این نابسامانی‌ها سبب موثر واصلی آن احمدی نژاد واصول گرایان بوده و خواهد بود چراکه نظارت استصوابی به کمک اصول گرایان آمد وآنها توانستند به مجلس راه پیدا کنند وگرنه آنها همیشه دراقلیت بودند.برجام کشور را از بحرانی که احمدی نژاد بوجود آورده بود نجات داد ولی متاسفانه آمریکا بنا بر میل کاسبان تحریم واصول گرایان تندرو آنرا به باد داد و وضعیت به همان زمان احمدی نژاد برگشت؟!قدرت اقتصادی کشور دردست نهادهای قدرتمند خارج مجموعه دولت میباشند وهروقت اراده کنند بازار را دچار تزلزل خواهند کرد.
در زمان احمدی نژاد هم دلار چند برابر شد ولی یک لحظه از کار شبانه روزی دست بر نداشت ولی مجلس اون زمان هر چه سنگ بود لای چرخ دولت گذاشت.
اما الان مجلس لابی گر و دولت و قوه قضائیه هر سه عین هم هستند و متاسفانه توانایی و همت کار ندارند.
بررسي بفرماييد كه اين 20 ميليارد دلار به چه كساني اختصاص يافته است. متاسفانه با سياستهاي غلط دولت تر و خشك با هم مي سوزند. هم اكنون دولت جلوي ترخيص مواد اوليه كارخانه هاي توليدي و ماشين آلات خط توليد را كه توسط توليد كنندگان با ارز 4200 توماني وارد شده است را گرفته و ترخيص آنها را منوط به پرداخت مابه تفاوت نرخ ارز بانكي و آزاد كرده است. اين مسئله و افزايش دو برابري قيمت مواد اوليه از توان پرداخت بسياري از شركتهاي توليدي خارج است و آنها را به ورطه ورشكستگي و تعطيلي مي كشاند و باعث بيكاري هزاران كارگر مي شود. و افزايش قيمت ها فشار مضاعفي به قشر متوسط و ضعيف جامعه خواهد آورد و فاجعه عظيم اقتصادي و اجتماعي به بار خواهد آور. هم اكنون اين مسئله باعث افزايش چندين برابري قيمتها شده است.
درزمان احمدی نژاد بیشتر مردم معنی تحریم رانمی دانستند که چه برسرشان خواهد امد .
تنها راه نجات مملكت رفراندم
بله زمان احمدی نژاد هنوز مردم به کشور امید داشتن اما تفرقه افکنی همان فرقه باعث شد هم از داخل هم از خارج با برنامه ریزی چند ساله برجام را که مملکت را چند سال نجات داد را بهم بزنن!بعدم دعوت. از مردم در دی 86،آشوب در همه کشور،تلاش در کنار زدن دولت،تشکیل دولت در سایه و نادیده گرفتن رای و رسمیت مردم و....اینا کودتای سیاسی اقتصادی داخلی بود برای رسیدن به قدرت اما به چه قیمتی!! حالا کجاش تقصیر دولته؟!چرا آباد کردن کشور بعد احمدی نژاد موجب تشکر از دولت نشد چرا یک چشمه نگاه میکنید،چشمها را باز کنید مردم فریبی به نتیجه نمیرسد.
نيمي از مشکلات کشور ومردم به گردن نمایندگان مجلس است.آقایان وقتی وارد مجلس میشوند چون هنوز با جو جلس اشناد نیستند خوب کار میکنند.ولی وقتی با کانالهای رانت آشنا میشوند کار مملکت را ول میککند وبه امور شخصی وباندی وگماردن آشنایان وبستگان در راس امور وشرکتها میشوند.و اگر وزیری مقاوت کند کارش به سوال واستیضاح کشیده میشود.بیشتر کسانیکه امضا خود را پس میگیرند از طرف وزیر تطمیع میشوند.ویکی از عوامل دیگر منفعل شدن مجلس نظارت استصوابی است که نمایندگان از ترس رد صلاحیت به مهره های خنثی تبدیل میشوند.همین است که خاصیت مجلس که راس امور هست از دست رفت.
زمان محمود همه چیز 3 برابر شد و حقوق ها و یارانه ثابت موند...زمان حسنم همه چیز 3 برابر شد و بازم حقوق و یارانه ثابت میمونن...بدین ترتیب از اول دهه نود به این ور سرمایه ایرانیا یک دهم برابر شده!!!!!!!
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی