بازدید 6749
۲
گزارش بازار ارز و سکه در اولین روز هفته؛

افت دوباره نرخ سکه و ارز با کاهش تقاضای محافظه‌کارانه

بازار سکه و ارز پس از فرار و فرود در هفته گذشته که منجر به ریزش نرخ سکه از قله 4 میلیون و 500 هزار تومانی به کانال 3 میلیون و 800 هزار تومانی شد، امروز نیز در اولین روز فعالیت در هفته جاری، شاهد ریزش قیمت های سکه و ارز بودیم. این در حالی است که در آخرین روز هفته، نرخ سکه تمام پس از دو روز کاهشی، دوباره گرانی را تجربه کرده بود.
کد خبر: ۸۲۲۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۱ 04 August 2018

افت دوباره نرخ سکه و ارز با کاهش تقاضای محافظه‌کارانهبازار سکه و ارز پس از فرار و فرود در هفته گذشته که منجر به ریزش نرخ سکه از قله 4 میلیون و 500 هزار تومانی به کانال 3 میلیون و 800 هزار تومانی شد، امروز نیز در اولین روز فعالیت در هفته جاری، شاهد ریزش قیمت های سکه و ارز بودیم. این در حالی است که در آخرین روز هفته، نرخ سکه تمام پس از دو روز کاهشی، دوباره گرانی را تجربه کرده بود.

به گزارش تابناک اقتصادی، در بازار امروز شنبه سیزدهم مردادماه 97، جدیدترین خبرهای دریافتی از سطح بازار آزاد و غیر رسمی ارز و سکه، حکایت از جو کاهشی در بین معامله گران دارد. بیشترین سیگنال افت قیمت در بازار امروز تحت تاثیر کاهش تقاضا از سوی افرادی است که در هفته های گذشته اقدام به خرید کرده بودند و امروز اندکی از خرید و فروش در بازار دست کشیده اند. به نظر می رسد در شرایط فعلی نگاه ها از سوی معامله گران، فعالان و حتی دلالان بازار ارز و سکه، به بسته ارزی دولت می باشد که قرار است در روزهای آینده رونمایی و اجرایی شود.

حال بر اساس این گزارش، قیمت سکه تمام طرح قدیم در لحظه تنظیم این خبر، با افت 100 هزار تومانی به رقم 3,551,000 تومان رسیده است. نرخ این سکه در بیشترین سطح روزهای گذشته، 3,851,000 تومان بوده است. در این باید به روند هفته گذشته قیمت گذاری سکه تمام طرح قدیم نیز اشاره داشت که در مجموع شش روز فعالیت بازار، شاهد رشد 450 هزار تومانی معادل 14.05 درصدی این سکه بودیم.

همچنین در معاملات امروز تا این لحظه، سکه تمام طرح جدید (سکه امامی)، 3,848,000 تومان ارزشگذاری شده است که این رقم نسبت به نرخ پایانی هفته گذشته، 52 هزار تومان ارزان تر می باشد. این سکه در بازار امروز، به رقم 3,780,000 تومان نیز رسیده بود. همچنین در هفته ای که گذشت، این سکه با افزایش 585 هزار تومان معادل 16 درصد، مواجه شده بود.

در بازار امروز، نرخ نیم سکه بهار آزادی نیز با 90 هزار تومان کاهش قیمت نسبت به روز پنج شنبه، به رقم 1,840,000 تومان رسیده است. نیم سکه نیز در هفته گذشته، با رشد 229 هزار تومانی معادل 13.46 درصد همراه شده بود.

هر ربع سکه بهار آزادی نیز با کاهش 11 هزار تومانی به سطح 939 هزار تومان رسیده است. این در حالی است که ربع سکه در هفته گذشته، با 89 هزار تومان افزایش معادل 10.33 درصد، روند صعودی را به ثبت رسانده بود.

هر سکه یک گرمی نیز در بازار امروز، بدون تغییر خاصی، به قیمت 510 هزار تومان معامله شده است.

در کنار روند کاهشی در بازار سکه تهران، امروز شاهد عقب نشینی در بازار آزاد و غیر رسمی ارز نیز بودیم.

بر اساس این گزارش، قیمت دلار آمریکا در ادامه روند کاهشی روزهای پایانی هفته گذشته، امروز نیز با افت قیمت به محدوده 10,200 تا 10,300 تومان رسیده است. هر یورو نیز در معاملات امروز با توجه به کاهش تقاضا و همچنین جلوگیری از فعالیت دلالان در بازار غیر رسمی و سیاه، با افت 1150 تومان به رقم 11,900 تومان رسیده است. بهای این ارز در روزهای گذشته از سطح 13,700 تومان نیز عبور کرده بود. همچنین هر پوند انگلیس در بازار روز شنبه، با 1300 تومان کاهش قیمت به رقم 13,300 تومان رسیده است. این ارز در روزهای گذشته، با جهش قیمت به سطح تاریخی 15000 تومان نیز رسیده بود. هر درهم امارات نیز با افت 260 تومات مواجه شده و به رقم 2,800 تومان رسیده است.

در شرایط فعلی، انتظار برای بسته ارزی و بازگشت صرافی‌ها به چرخه معاملات، توان رشد دلار را به شدت کاهش داده و حتی با افت قیمت ها مواجه هستیم. اما در صورت برآورده نشدن انتظار معامله‌گران، بازگشت التهاب به بازار ارز دور از انتظار نیست.

در روزی که بازارهای غیر رسمی ارز و سکه، حکایت از افت قیمت ها داشت، بانک مرکزی، نرخ ۱۷ ارز از جمله دلار را افزایش و قیمت ۱۹ واحد پولی دیگر کاهش داد. 

براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای امروز (شنبه سیزدهم مردادماه) با ۱۰ ریال افزایش نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته ۴۴ هزار و ۱۲۰ ریال قیمت خورد.

افت دوباره نرخ سکه و ارز با کاهش تقاضای محافظه‌کارانه

همچنین نرخ هر پوند انگلیس با ۴۵۷ ریال کاهش نسبت به روز پنجشنبه ۵۷ هزار و ۳۶۴ ریال و هر یورو نیز با ۳۵۷ ریال اُفت در مدت زمان مشابه ۵۱ هزار و ۴۷ ریال ارزش‌گذاری شد.

براین اساس، هر فرانک سوئیس ۴۴ هزار و ۳۸۰ ریال، کرون سوئد ۵ هزار و ۹۴۸ ریال، کرون نروژ ۵ هزار و ۳۴۶ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۸۴۸ ریال، روپیه هند ۶۴۴ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۲ هزار و ۱۴ ریال، دینار کویت ۱۴۵ هزار و ۵۷۹ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۳۵ هزار و ۵۳۸ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۹ هزار و ۶۹۸ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۶۲۲ ریال، ریال عمان ۱۱۴ هزار و ۷۴۶ ریال و دلار کانادا ۳۳ هزار و ۹۶۲ ریال قیمت خورد.

همچنین نرخ راند آفریقای جنوبی ۳ هزار و ۳۱۲ ریال، لیر ترکیه ۸ هزار و ۶۸۴ ریال، روبل روسیه ۶۹۳ ریال، ریال قطر ۱۲ هزار و ۱۲۱ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۷۰۵ ریال، لیر سوریه ۸۶ ریال، دلار استرالیا ۳۲ هزار و ۶۴۶ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۷۶۶ ریال، دینار بحرین ۱۱۷ هزار و ۳۳۹ ریال، دلار سنگاپور ۳۲ هزار و ۲۹۴ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۷۶۱ ریال و یکصد روپیه نپال ۴۰ هزار و ۵۱ ریال تعیین شد.

نرخ یکصد درام ارمنستان ۹ هزار و ۱۶۸ ریال، دینار لیبی ۳۱ هزار و ۸۱۵ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۴۶۰ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۲هزار و ۸۲۵ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۸۲۶ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۹ هزار و ۳۱۸ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۲ هزار و ۶۳۰ ریال، افغانی افغانستان ۶۱۲ ریال، روبل جدید بلاروس ۲۱ هزار و ۸۹۶ ریال، منات آذربایجان ۲۵ هزار و ۹۵۳ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۶۸۴ ریال و بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۴۱۸ ریال ارزش‌گذاری شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
سکه میشه یک و هفتصد
نرخ سکه برمیگرده به قیمت عید که یک و ششصد بود این نرخ فعلی کاذب است که توسط دلالان و سود جویان احمق ایجاد شده است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار