بازدید 36760

مراسم نکوداشت بازیگر ۹۵ ساله ایران

کد خبر: ۸۲۲۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۷ 03 August 2018

داریوش اسدزاده، بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون، در آیین رونمایی از کتاب «خاطرات تهران»، از ۷۰ سال فعالیت هنری گفت.

به گزارش خبرآنلاین، آیین نکوداشت داریوش اسدزاده و رونمایی از کتاب «خاطرات تهران»، عصر پنجشنبه ۱۱ مرداد در تالار استاد امیرخانی خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

در این آیین که اجرایش برعهده بهزاد خداویسی بود، مجید رجبی‌معمار، مدیرعامل خانه هنرمندان در این مراسم گفت: «داریوش اسدزاده عمر با برکتی داشته و ما را از این برکت بی‌نصیب نگذاشته است.»

جهانبخش سلطانی، بازیگر سینما و تلویزیون در تجلیل از این هنرمند پیشکسوت ۹۵ساله گفت: «رسالت هنرمند، زیبا نگریستن به جهان و زیبا خلق کردن است؛ داریوش اسدزاده توانسته به وظیفه خود عمل کند.»

بهمن دان، بازیگر سینما هم داریوش اسدزاده را تاریخ زنده سینما و تئاتر ایران دانست.

داریوش اسدزاده در بخشی از صحبت‌های خود در آیین رونمایی از کتاب «خاطرات تهران» گفت: «من و هم‌نسلانم تلاش کردیم تئاتر را در ایران زنده نگاه داریم، هرچند در خیابان با سنگ از ما پذیرایی می‌کردند.»

در ادامه این آیین، نشان سرو خانه هنرمندان ایران به داریوش اسدزاده اهدا شد.

داریوش اسدزاده (زاده اول آذر ۱۳۰۲، کرمانشاه)، در ۲۰ سالگی وارد عرصه هنر شد و سال‌ها در مقام بازیگر، نویسنده و کارگردان در تئاتر تهران (نصر) فعالیت کرد. در دهه چهل و پنجاه خورشیدی در بیش از پنجاه فیلم سینمایی ایفای نقش کرد.

این بازیگر در سال ۱۳۶۵ پس از ده سال اقامت در آمریکا به ایران بازگشت و در دو سریال «سمندون» و «خانه سبز» شرکت کرد و با همین دو اثر به چهره‌ای شناخته شده تبدیل شد.

فعالیت فرهنگی داریوش اسدزاده در دهه ۱۳۹۰ متمرکز بر تالیف کتاب‌هایی درباره تاریخ تئاتر ایران و تاریخ تهران بوده ‌است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر