بازدید 21557

باغ وحش مشـهد تعطیل شد!

کد خبر: ۸۲۱۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۶ 02 August 2018

روز گذشته باغ وحش مشهد تعطیل شد. آن طور که مدیر باغ وحش مشهد در رسانه ها اعلام کرده بود تعطیلی باغ وحش برای رفع برخی مسائل موجود از جمله نصب میکروچیپ رد یاب روی حیوانات بوده و دام پزشکی برای رفع برخی مشکلات موجود، تعطیلی را به مقام قضایی اطلاع داده است. این خبر البته از سوی معاون دادستان مشهد نیز تایید شد و قاضی بخشی محبی، از تعطیلی موقت باغ وحش مشهد خبر داد.

به گزارش روزنامه خراسان، معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، درباره تعطیلی باغ وحش مشهد می گوید: باغ وحش مشکلاتی در حوزه بهداشت محیط داشت و مسئولان مستقر در باغ وحش کوتاهی های قابل توجهی داشته اند و باید اتفاقات رخ داده در باغ وحش را به شبکه دام پزشکی منعکس می کردند که متاسفانه این کار را انجام نداده اند.

وی می افزاید: این بی توجهی باعث شد میزان تخلفات روز به روز بیشتر و مشکلاتی برای باغ وحش ایجاد شود. مالک باغ وحش هم شاید تخصص لازم را در این زمینه نداشته است و عمدتا مالکان باغ وحش ها، به دنبال مباحث مختلف درآمدزایی خودشان هستند و این خیلی هم دور از ذهن نیست.

قاضی بخشی محبی تصریح می کند: دام پزشکی وظایف متعددی دارد که در این باره مسئولان دام پزشکی به دادستانی آمدند و گزارشی درباره باغ وحش ارائه و اعلام کردند تخلفاتی که در این محل رخ داده قابل اغماض نیست، ضمن این که هم اکنون پلنگی که در داخل باغ وحش است، در وضعیت نامطلوبی قرار دارد.

وی یادآور می شود: روز چهارشنبه کارشناسان و پزشکانی از دانشکده دام پزشکی استان به محل اعزام شدند تا برای مداوای این پلنگ اقدام کنند، شاید اگر اقدامات اولیه صورت نگیرد، این پلنگ هم تلف شود که امیدواریم با حضور تیم دام پزشکی، نجات پیدا کند ضمن این که دام پزشک مستقر باید خیلی زودتر این موضوع را به دام‌پزشکی گزارش می کرد.
معاون دادستان مشهد تاکید می کند: به دلیل سهل انگاری حفاظت محیط زیست، دام پزشکی و دام پزشک مستقر در باغ وحش ، وضعیت گربه سانان مناسب نیست و برای حفاظت از آن ها باید شبکه دام پزشکی اقدامات لازم را انجام دهد. وی می افزاید: مسئولان دام پزشکی با حضور در دادستانی اعلام کردند هر چه سریع تر برای رفع مشکلات باغ وحش اقدام خواهند کرد.

تعطیلی باغ وحش بر اساس ضوابط دام پزشکی بوده است

وی می گوید: دام پزشکی بر اساس ضوابط خودش برای تعطیلی موقت باغ وحش اقدام کرد تا بتواند شرایط بهداشت محیط را به میزان مناسبی برساند البته برای هر تعطیلی که اتفاق می افتد، دام پزشکی و مراکز بهداشتی موظف هستند مراتب را به دادستانی منعکس کنند تا اگر مالک هم به این تعطیلی اعتراضی داشت مراجعه کند و این حق برای مالکان وجود دارد. امیدواریم مالک بتواند ایرادات را برطرف کند و دیگر شاهد اتفاقات ناخوشایند نباشیم.

مالک برای پلمب و تعطیلی باغ وحش اخطار دریافت کرده بود

معاون دادستان مشهد یادآور می شود: قبلا هم به مالک اخطار داده شده بود و در همین ماجرای پلمب اخیر نیز اخطارهایی داده شده بود تا مالک و شرکا برای استانداردسازی اقدام کنند. وی می افزاید: ما به دنبال استاندارد سازی باغ وحش هستیم و تاکنون دو سرمایه گذار به دادستانی مراجعه و برای ایجاد باغ وحش و مدیریت باغ وحش فعلی اعلام آمادگی کرده اند.وی در پاسخ به این سوال که باغ وحش وکیل آباد پلمب شده یا تعطیلی موقت است؟ نیز می گوید: پلمب یا تعطیلی موقت را مراکز بهداشتی و دام پزشکی و حفاظت محیط زیست و همه ادارات دولتی می توانند انجام دهند و دام پزشکی هم در چارچوب قوانین خودشان، آن جا را پلمب کرده اند تا مالک بتواند استانداردهای لازم را رعایت کند.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا بازه زمانی این تعطیلی موقت است یا خیر؟ اظهار می کند: نه. تا زمانی که خود دام پزشکی تشخیص بدهد مشکلات آن جا به حداقل و به حد استاندارد رسیده است، همین گونه خواهد بود. این کار را باید قبلا انجام می دادند ولی با ورود دادستانی در جهت حقوق عامه، حساسیت ها بیشتر شده و دام پزشکی برای تعطیلی یا پلمب اقدام کرده است.

بخشی محبی در پاسخ به این سوال که آیا دادستانی با تعطیلی کامل باغ وحش مخالفت می کند یا خیر؟ می گوید: دادستانی به دنبال استانداردسازی باغ وحش است و اجازه نخواهد داد به بهانه این که باید آن جا باز شود، تخلفی صورت بگیرد، ضمن این که دادستانی به دنبال این است که باغ وحشی با حداقل های استاندارد در شهر مشهد ایجاد شود.وی می افزاید: ما سال گذشته این موضوع را به فرمانداری اعلام کردیم که از همه دستگاه ها بخواهد تمام تلاش خود را بکنند تا باغ وحش برای مردم مشهد باقی بماند.

مالک باغ وحش موضوعات و ضوابط باغ وحش را به صورت جدی پیگیری نمی کند

محمد عرفانی معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان نیز درباره تعطیلی باغ وحش وکیل آباد به «خراسان رضوی» می گوید: روز چهارشنبه که کارشناسان محیط زیست به باغ وحش مراجعه کردند، متوجه شدند باغ وحش تعطیل شده و تعطیلی از طرف محیط زیست نبوده است. وی می افزاید: موضوعات مختلفی درباره باغ وحش مشهد وجود دارد و مردم دوست دارند باغ وحش در آن جا باقی بماند ولی مالک باغ وحش، چهار سال است به محیط زیست رفت و آمد می کند، برای حل مشکلات فرصت های زیادی به مالک داده شده است اما وی اقدامات را به کندی انجام می دهد. عرفانی تصریح می کند: ما برای استقرار باغ وحش و برای تمامی حیوانات ضوابطی داریم که باید رعایت شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار