بازدید 9504

پلیس‌های قلابی دستگیر شدند

کد خبر: ۸۲۰۸۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۹ 30 July 2018

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری ۴ عضو گروه سارقان مسلحی خبر داد که در پوشش مأموران پلیس آگاهی و به بهانه توقیف محموله‌ کالای قاچاق، اقدام به سرقت می‌کردند.

به گزارش فارس، سرهنگ علی ولیپور گودرزی معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ در توضیح این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت محموله به شیوه مسلحانه در مبادی ورودی شهر تهران پرونده ای مقدماتی در این خصوص در پلیس آگاهی تهران بزرگ تشکیل شد.

وی گفت: در این سرقتها چهار مرد مسلح به تجهیزات نظامی از جمله اسلحه کمری، بی سیم، دستبند و ... ، در پوشش مأموران پلیس آگاهی و به بهانه توقیف محموله های کالای قاچاق اقدام به آدم ربایی راننده خودروهای باربری و نهایتا سرقت محموله بویژه محموله لوازم خانگی می‌کردند؛ بنابراین رسیدگی ویژه به پرونده جهت شناسایی و دستگیری سارقین در دستور کار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ تصریح کرد: در تحقیقات انجام شده از رانندگان خودروهای باربری که سارقان پس از سرقت خودروهایشان، آنها را به مناطق بیابانی حاشیه شهر تهران منتقل و رها کرده بودند ، همگی در اظهاراتی مشابه عنوان داشتند که چهار مرد حدودا 35 الی 40 ساله به شیوه ای مشابه از آنها سرقت کرده‌اند.

وی گفت: رانندگان عنوان کردند که سارقان با استفاده از انواع خودروهای سواری زانتیا ، پژو پارس ، پژو 405 و سمند ، ابتدا آنها را در مبادی ورودی شهر تهران بویژه در اتوبان قم – تهران متوقف کرده و در ادامه با استفاده از تجهیزات نظامی و ضمن معرفی خودشان به عنوان مأموران پلیس آگاهی، به بهانه داشتن محموله قاچاق آنها را ربوده و نهایتا در بیابان های حاشیه تهران رها کردند.

یکی از رانندگان در اظهارات خود به کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت : ساعت 21:30 مورخه 17 خرداد 1397 با خودرو وانت حاوی لوازم خانگی به ارزش تقریبی 120میلیون تومان ، از شهرستان قم به مقصد تهران – سه راه امین حضور در حرکت بودم.

وی گفت: یک دستگاه زانتیا به شماره انتظامی ایران 88/*** ل 87 با چهار سرنشین مسلح به سلاح کمری ، دستبند ، بی سیم و ... خودروی مرا متوقف کرده و ضمن معرفی خود به عنوان مأمورین پلیس مدعی شدند که محموله ماشین قاچاق است و باید توقیف شود .

این راننده ادامه داد: ابتدا اقدام به گشتن خودرو نموده وسپس یکی از آنها سوار خودروی من شد و از محل دور شد ؛ سه نفر دیگر که مسلح به سلاح کمری ، بی سیم ، شوکر و دستبند بودند ابتدا دست های مرا بسته و مرا سوار خودرو خودشان کردند و در خلاف مسیر حرکت خودرو محموله به سمت شورآباد حرکت کردند . در بیابان های منطقه کهریزک بود که مرا از ماشین پیاده کرده و خودشان با ماشین از محل دور شدند .

سرهنگ علی ولیپور گودرزی ، با اعلام خبر دستگیری هر چهر عضو گروه سارقین مسلح مأمورنما و همچنین کشف خودروهای مسروقه به صورت رها شده در بیابان های اطراف شهر تهران ، افزود : کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران با بررسی اظهارات چهار راننده محموله که همگی به شیوه ای مشابه مورد سرقت وآدم ربایی قرار گرفته بودند و با بهره گیری از اقدامات ویژه پلیسی ، ابتدا اقدام به شناسایی مالک خودرو سواری زانتیای مورد استفاده در یکی از سرقت ها کرده و در تحقیقات بعدی خود اطلاع پیدا کردند که خودروی مذکور در اختیار فرزند صاحب خودرو بوده است .

وی گفت: این شخص به نام "علی .م" ( 32 ساله ) در منطقه مشیریه – خیابان سازمان آب شناسایی شد و تصویر وی به رؤیت رانندگان رسید و به صورت دقیق مورد شناسایی قرار گرفت.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ تصریح کرد: با شناسایی علی .م به عنوان یکی از اعضای گروه سارقان مسلح مأمورنما ، وی تحت مراقبت نامحسوس پلیسی از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت و نهایتا سه عضو دیگر این گروه نیز شناسایی و در تحقیقات میدانی از محل های تردد و مخفیگاه های آنها دیگر خودروهای سواری مورد استفاده در سرقت ها نیز شناسایی شد.

سرهنگ ولیپور گودرزی تصریح کرد: سرانجام در مورخه 27 تیر 1397 و با اطمینان از حضور متهمین در مخفیگاه هایشان در مناطق مشیریه ، خیابان نبرد شمالی و خیابان پیروزی ، هر چهار نفر آنها طی چند عملیات همزمان دستگیر و به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

وی گفت: متهمان در همان تحقیقات مقدماتی صراحتا به سرقت محموله در پوشش مأمورین پلیس در مبادی ورودی شهر تهران و همچنین محدوده نواب و خیابان فدائیان اسلام اعتراف کردند ؛ محل نگهداری اموال مسروقه نیز در محدوده خیابان فدائیان اسلام شناسایی و در بازرسی از این محل همه اموال مسروقه کشف و توقیف شد .

سرهنگ کارآگاه ولیپور گودرزی ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در پایان این خبر گفت : هر چهار متهم با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه 34 تهران در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند و تحقیقات تکمیلی از متهمین در دستور کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است .

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل