بازدید 8119

فروش ۵۷ اثر هنری در شب اول حراج ملی

کد خبر: ۸۲۰۴۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵ 28 July 2018

اولین شب حراج ملی با فروش ۵۷ اثر هنری برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی چهارمین حراج ملی، در نخستین شب این حراج آثار متنوع هنری که اکثر آنها متعلق به هنرمندان جوان بود، توسط پژمان بازغی چکش خورد.

از جمله آثاری که مورد استقبال هنردوستان و مجموعه‌داران قرار گرفت، نقاشی پشت شیشه اثر سیما عظیمی بود که با قیمت پایه ۴۰ میلیون تومان معرفی و پس از رقابت جدی خریداران با قیمت ۹۵ میلیون تومان به فروش رسید.

اثر حجمی قلمزنی‌شده مهدی علمداری نیز با استقبال هنردوستان حاضر در حراج مواجه شد و از قیمت پایه ۵۰ میلیون تومان به ۱۰۰ میلیون تومان رسید.

نقاشی ابوالحسن غفاری که متعلق به دوره قاجاری است، رکورددار فروش شب اول حراج بود. رقابت هنردوستان و مجموعه‌داران برای خرید این اثر از قیمت ۱۱۰ میلیون تومان شروع شد و در نهایت روی مبلغ ۲۴۰ میلیون تومان چکش خورد و به فروش رسید.

یکی از جذاب‌ترین و رقابتی‌ترین بخش‌های شب اول حراج ملی، تابلوهای نقاشیخط هنرمندان جوان بود. یکی از آثار نقاشیخط که دیشب مورد استقبال قرار گرفت، اثر احمد میرزازاده بود که با قیمت پایه ۶ میلیون تومان عرضه شد اما در نهایت با ۲۴ میلیون تومان به فروش رسید. نقاشیخط حمید طلوعی‌فرد نیز از قیمت پایه ۱۰ میلیون تومان شروع شد و با قیمت ۲۸ میلیون تومان چکش خورد. اثر میریعقوب سنگ‌تراش نیز با قیمت ۱۰ میلیون تومان ارایه و در نهایت به قیمت ۱۷ میلیون تومان فروخته شد.

قسمتی از پرده کعبه که منقش به خوشنویسی اسماءالله بود نیز شب گذشته از قیمت ۵۰ میلیون تومان به ۸۵ میلیون تومان رسید و فروخته شد.

دومین شب چهارمین دوره حراج ملی، جمعه با معرفی و ارایه آثار هنری هنرمندان بزرگ و قدما در مرکز همایش‌های بین‌المللی رایزن برگزار شد.

حراج ملی با هدف معرفی و حمایت از هنرمندان جوان، در اولین شب این حراج به عرضه آثار هنری این افراد پرداخت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان