بازدید 9683
گزارش پایان هفته بازار سکه و ارز؛

سکه تمام دوباره بیش از ۱۰۰ هزار تومان گران شد/ دلار بانک مرکزی به ۴۴۰۰ تومان نزدیک شد

آخرین روز کاری بازار ارز و سکه بر خلاف روز چهارشنبه، دوباره افزایش قیمت داشته است، به گونه ای که با افزایش نرخ ارز به ویژه دلار و یورو، شاهد جهش دوباره نرخ سکه تمام به کانال 3 میلیون و 400 هزار تومانی هستیم. این در حالی است که روز گذشته با انتخاب رئیس جدید بانک مرکزی، سیگنال مثبت در جهت کاهش بهای ارز و سکه به بازار ارسال شده بود.
کد خبر: ۸۲۰۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۲ 26 July 2018

سکه تمام طرح جدید دوباره بیش از ۱۰۰ هزار تومان گران شد/ دلار بانک مرکزی به ۴۴۰۰ تومان نزدیک شدآخرین روز کاری بازار ارز و سکه بر خلاف روز چهارشنبه، دوباره افزایش قیمت داشته است، به گونه ای که با افزایش نرخ ارز به ویژه دلار و یورو، شاهد جهش دوباره نرخ سکه تمام به کانال 3 میلیون و 400 هزار تومانی هستیم. این در حالی است که روز گذشته با انتخاب رئیس جدید بانک مرکزی، سیگنال مثبت در جهت کاهش بهای ارز و سکه به بازار ارسال شده بود.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ در معاملات امروز پنجشنبه چهارم مردادماه 97، شاهد افزایش دوباره نرخ سکه تمام طرح جدید و رشد قیمت بیش از 200 تومانی یورو و پوند انگلیس بودیم.

بر اساس این گزارش تا لحظه تنظیم این خبر، قیمت سکه تمام طرح قدیم همانند روز قبل، با افت قیمت همراه شده است، به گونه ای که نرخ این سکه با کاهش 20 هزار تومانی معادل 0.62 درصد نسبت به نرخ پایانی روز چهارشنبه، به قیمت 3,201,000 تومان رسیده است. قیمت این سکه تقریبا سیزده روز پیش، به ۲ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان رسیده بود.

هر سکه تمام طرح جدید بر خلاف افت روز قبل، در حال حاضر، 3,460,000 تومان قیمت گذاری شده که نسبت به قیمت پایانی روز قبل، 109 هزار تومان گران تر شده است. این سکه در بیشترین نرخ امروز به رقم 3 میلیون و 477 هزار تومان نیز رسیده است. همچنین باید یادآور شد که این سکه سیزده روز پیش، ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان بود.

هر نیم سکه بهار آزادی نیز با رشد 20 هزار تومانی نسبت به روز قبل، به رقم فروش 1,701,000 تومان و همچنین هر ربع سکه بهار آزادی نیز با 7,500 تومان افزایش نسبت به روز چهارشنبه، به قیمت 861 هزار تومان رسیده است. هر سکه یک گرمی نیز در معاملات امروز، با رشد اندک 500 تومان به قیمت 460,500 تومان فروخته شده است.

روند افزایش در بازار داخلی در حالی رقم خورده است که در بازار جهانی فلزات گران بها، شاهد افت قیمت جهانی طلا بودیم. به طوریکه در لحظه تنظیم این خبر، هر اونس طلا با افت 6 دلار و 16 سنتی به قیمت 1226 دلار رسیده است. هر اونس نقره نیز در محدوده 15 دلار قیمت گذاری شده است.

بازار آزاد ارز دوباره بر مدار صعود

در آخرین روز کاری بازار ارز در هفته جاری، دوباره شاهد افزایش قیمت انواع ارز بودیم، به طوری که هر دلار آمریکا با افزایش قیمت نسبت به روز قبل، به محدوده 9200 تا 9300 تومان رسیده است. هر یورو نیز با رشد 240 تومان نسبت به نرخ پایانی روز قبل، به رقم 10960 تومان رسیده است. هر پوند انگلیس نیز با افزایش 276 تومان به قیمت 12340 تومان معامله شده است. همچنین هر درهم امارات در بازار امروز، با 61 تومان افزایش به رقم 2559 تومان رسید.

درباره روند نزولی روز قبل، برخی فعالان بازار ارز، کاهش نرخ دلار را به اثر روانی تغییر رئیس کل بانک مرکزی نسبت دادند. از نظر آنها، برخی معامله‌گران باور دارند، ممکن است رئیس جدید در واکنش به افزایش قیمت دلار، عرضه ارز در بازار را افزایش دهد و از این طریق سیگنال تغییر شرایط را به بازار منتقل کند.

باید یادآور شد، روز چهارشنبه سوم مردادماه، رئیس جمهور بنا به پیشنهاد وزیر امور اقتصادی و دارایی و تصویب هیأت وزیران، دکتر عبدالناصر همتی را به سمت «رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران» منصوب کرد.

بر اساس این گزارش، روند افزایشی در بازار آزاد ارز در حالی امروز ادامه داشته که در بانک مرکزی شاهد افزایش نرخ ۳۶ ارز از جمله دلار، یورو و پوند نسبت به روز چهارشنبه بودیم.

دلار بانک مرکزی به ۴۴۰۰ تومان نزدیک شد

بر اساس اعلام بانک مرکزی، نرخ هر دلار آمریکا برای امروز (پنجشنبه چهارم مردادماه) با ۷۰ ریال افزایش نسبت به روز گذشته ۴۳ هزار و ۹۵۰ ریال قیمت خورد.

سکه تمام دوباره بیش از ۱۰۰ هزار تومان گران شد/ دلار بانک مرکزی به ۴۴۰۰ تومان نزدیک شد

همچنین نرخ هر پوند انگلیس با ۳۵۳ ریال افزایش نسبت به روز گذشته ۵۸ هزار و ۱۴ ریال و هر یورو نیز با ۳۱۳ ریال رشد نسبت به مدت زمان مشابه ۵۱ هزار و ۵۶۲ ریال ارزش‌گذاری شد.

بنابراین، هر فرانک سوئیس ۴۴ هزار و ۳۳۷ ریال، کرون سوئد ۵ هزار و ۲۲ ریال، کرون نروژ ۵ هزار و ۴۰۴ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۹۲۰ ریال، روپیه هند ۶۴۰ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۹۶۷ ریال، دینار کویت ۱۴۵ هزار و ۱۹۲ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۳۴ هزار و ۸۱ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۹ هزار و ۶۶۸ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۶۰۱ ریال، ریال عمان ۱۱۴ هزار و ۲۹۶ ریال و دلار کانادا ۳۳ هزار و ۷۰۳ ریال قیمت خورد.

افزون بر این، نرخ راند آفریقای جنوبی ۳ هزار و ۳۵۰ ریال، لیر ترکیه ۹ هزار و ۱۸۰ ریال، روبل روسیه ۷۰۰ ریال، ریال قطر ۱۲ هزار و ۷۴ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۶۸۶ ریال، لیر سوریه ۸۶ ریال، دلار استرالیا ۳۲ هزار و ۶۸۱ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۷۲۰ ریال، دینار بحرین ۱۱۶ هزار و ۸۸۱ ریال، دلار سنگاپور ۳۲ هزار و ۳۲۲ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۷۶۲ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۹ هزار و ۷۹۴ ریال تعیین شد.

نرخ یکصد درام ارمنستان ۹ هزار و ۱۴۰ ریال، دینار لیبی ۳۱ هزار و ۹۹۵ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۴۹۴ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۲هزار و ۲۶۵ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۸۳۸ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۹ هزار و ۲۱۶ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۲ هزار و ۷۰۷ ریال، افغانی افغانستان ۶۰۷ ریال، روبل جدید بلاروس ۲۲ هزار و ۱۰۸ ریال، منات آذربایجان ۲۵ هزار و ۸۳۵ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۶۶۶ ریال و بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۴۰۱ ریال ارزش‌گذاری شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۱۰
علی برکت الله
ظرف چند روز قيمت شير از ٣هزار بع سه هزار و پاتصد افزايش يافته اين تمه از قيمتهاي جديد بانك مركزي تا كجا
بی تدبیری دولت ، اغنیا را پولدارتر و فقرا را بیچاره تر کرده
به خاطر اینه که ترامپ تا به حال نتونسته هیچ غلطی بکنه
احتمالا خوش امد گويي دلار و سكه به. رييس جديد بوده
تحریم اصلا اثرنداره ........مسئولانی که عرضه مهار تورم داخل کشور و ندارند در عین حال سیف که جای خود داره انشالله توسط مردم کلیه افرادی که به مردم خیانت کردند محاکمه شوند
پيشنهاد همه اقتصاد دانان به دكتر همتى رييس كل جديد بانك مركزى اينست كه نخ دلار 4200-4300 تومانى را رها بكنند و مداخلات ارزى را در بازار آزاد ارز انجام بدهند. آنچه براى اقتصاد كشور مهم است نرخ آزاد دلار و يورو است. به علاوه بايد بپذيريم كه ريشه مشكلات اقتصادى كنونى جنگ تمام عيار اقتصادى امريكا عليه ايران است. اختلاس ، فساد، سياستهاى اقتصادى بد فقط وضعيت را بد تر كرده اند. حتى اگر تمام اين مشكلات هم حل شوند تا وقتى كه جنگ اقتصادى امريكا ادامه داشته باشد (و يا تشديد شود) اقتصاد ايران تحت فشار باقى خواهد ماند.
وقتی اشتغال مولد غیر جذاب میشه سازمانها از اقتصاد و دارایی گرفته تا بانک ها و تامین اجتماعی ،استاندارد ، نیرو ....بنوعی همه ضد تولید و خدمات عمل میکنند و مدیران رو از کار کردن ذله میکنن و سرمایه گذاریها رو غیر اقتصادی میکنه ، دلیلشم اینکه مدیران این سازمانها چون همیشه کار دولتی کردن درک واقعی از مسائل ندارند یا اگه متوجه در صدیش میشوند عزم لازم رو ندارند
بدتر اینکه رقبات امتیازات خاص دارن که شرایط کار رقابت رو غیر منصفانه میکنه و قانون برای همه اجرا نمیشه! اگه مالیاته و وامه نرخش متفاوته ....
این مسائل باعث میشه پولها بسمت دلالی بره که میشه بلای اقتصادها
یعنی بعد اینهمه سال یک مدیر غیر دولتی موفق و خوشنام نداشته اونجا که بگذارند واسه وزارت بازرگانی صنعت معدن یا حداقل سازمانهای استانها که هم مدیر باشه هم رفیق باز نباشه که بده بستون داشته باشه
از خواب کی پامیشن
توانا بود هر که دارا بود!
همه میدانند از ماه نوامبر دلار وضع بدتر خواهد داشت .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل