بازدید 16031
جمع‌بندی نهایی روحانی درباره تعویض برخی معاونان و وزیرانش؛

جابجایی و نه تغییرات کابینه از این هفته کلید می‌خورد/ رئیس‌جمهور به مردم چه خواهد گفت؟!

همچنین گفته می شود، رئیس جمهور برای تغییر وزیرانی که وزارتخانه های آنان در جریان نوسانات اخیر اقتصادی سهیم بوده اند و کم کاری از سوی آنان صورت گرفته است، تصمیمات نهایی را می گیرد و احتمالا وزیرانی مانند «مسعود کرباسیان» وزیر امور اقتصادی و دارایی و همچنین «عباس آخوندی» وزیر راه و شهرسازی نیز از گزند تغییرات آتی دولت بی نصیب نخواهند ماند. به نظر نمی رسد، تغییراتی عمده در دولت صورت گیرد، احتمالا جابجایی هایی بین وزرا صورت پذیرد.
کد خبر: ۸۱۸۷۸۱
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶ 22 July 2018

هرچند چند هفته ای است، به واسطه ایجاد مشکلات اقتصادی برای مردم بحث تغییرات در تیم اقتصادی دولت به گوش می رسد، تاکنون هیچ اقدام و نشانه ای از انجام تغییرات ذکر شده در کابینه دیده نشده است. البته آن طور که «محمود واعظی» از چهره های تأثیرگذار در دولت و رئیس دفتر رئیس جمهور طی مصاحبه های اخیرش گفته، این مسأله اجتناب ناپذیر است و به زودی شاهد تغییراتی در قوه مجریه در سطح معاونان رئیس جمهور و برخی وزیران خواهیم بود.

به گزارش «تابناک»؛ از اواخر هفته گذشته، بحث تغییرات در دولت به شکل جدی تری مطرح شده و حتی نظرات عده ای از کارشناسان و برخی از اخبار حکایت از این داشت که «حسن روحانی» رئیس جمهور به جمع بندی های نهایی رسیده و قرار است طی هفته جاری، نحوه انجام تغییرات در کابینه و همچنین نام افرادی که قرار است جای خود را به نیروهای تازه نفس تری در دولت بدهند، اعلام کند.

آن طور که از پاستور خبر می رسد، رئیس جمهور قرار است سه شنبه هفته جاری در یک برنامه زنده تلویزیونی با مردم مستقیم گفت و گو کند. البته موضوع این صحبت بی واسطه روحانی با مردم مهمترین مسائل و دغدغه های جامعه، بویژه در حوزه اقتصاد و روابط خارجی ذکر شده است. اما خبرهایی شنیده می شود که تصمیمات احتمالی در خصوص تغییرات در دولت هم به سمع و نظر مردم خواهد رسید.

بر این اساس، هفته اول مرداد ماه را که همزمانی پیدا کرده با اولین سالگرد فعالیت دولت دوازدهم ، می توان موعد انجام تغییرات در بدنه دولت خواند، چون بواسطه ایجاد مشکلات اقتصادی بی حد و حصر مردم، قوه مجریه نیاز دارد که اصلاحاتی در خصوص تفکر اقتصادی خود و مدیرانی که این بخش را در دولت اداره می کنند، ایجاد کند. این خواسته ای است که مسئولان سایر قوا، نمایندگان مجلس، رسانه ها، کارشناسان و بخش های مختلف جامعه بارها آن را از رئیس جمهور طلب کرده اند.

بر اساس آخرین اخبار و شنیده ها، رئیس جمهور درباره کنار گذاشتن «ولی الله سیف» رئیس کل بانک مرکزی به جمع بندی نهایی رسیده و رایزنی هایی را هم با برخی افراد و چهره ها برای تصدی این مسئولیت از سوی آنان انجام داده است. با توجه به اتمام دوره پنج ساله «ولی الله سیف»، حکم او دیگر تمدید نخواهد شد؛ بنابراین، اولین تغییر در کابینه را می توان مربوط به این بخش مهم اقتصادی در دولت دانست.

تغییرات در کابینه از این هفته کلید می‌خورد/ رئیس‌جمهور به مردم چه خواهد گفت؟!

بر خلاف اصرار سخنگوی دولت در ارتباط با عدم کناره گیری از جایگاه ریاست سازمان برنامه و بودجه، دومین تغییری که به احتمال زیاد در درون دولت انجام خواهد شد، کنار رفتن «محمد باقر نوبخت»، یار غار رئیس جمهور، دبیر کل حزب اعتدال و توسعه از ریاست سازمان برنامه و بودجه خواهد بود و آن طور که شنیده شده، گزینه جانشینی او هم مشخص شده است. با این تغییر، احتمالا پس از این، نوبخت را فقط در قامت سخنگویی دولت خواهیم دید.

همچنین گفته می شود، رئیس جمهور برای تغییر وزیرانی که وزارتخانه های آنان در جریان نوسانات اخیر اقتصادی سهیم بوده اند و کم کاری از سوی آنان صورت گرفته است، تصمیمات نهایی را می گیرد و احتمالا وزیرانی مانند وزیر امور اقتصادی و دارایی و همچنین «عباس آخوندی» وزیر راه و شهرسازی نیز از گزند تغییرات آتی دولت بی نصیب نخواهند ماند.

در تغییرات آتی دولت به ویژه در بخش اقتصادی همان طور که بسیاری از کارشناسان، رسانه ها و نمایندگان مجلس در گفت و گوها و گزارش های اخیر خود عنوان کرده اند، علاوه بر لزوم انجام فوری تغییرات، لازم است که دولت از افراد خوش فکرتر و تواناتری بهره بگیرد تا بتوانند حداقل بخشی از مشکلات اقتصادی ایجاد شده را برطرف کرده و تصمیماتی بگیرند که نتیجه آن بهبود وضعیت اقتصادی باشد، نه تشدید آن. از طرفی لازم است حتما تفکر اقتصادی دولت نسبت به آنچه در حال حاضر جاری و ساری است، تغییر یابد تا شرایط به سمت بهبود و رضایتمندی مردم برود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۶۳
انتشار یافته: ۶۱
هيچ فرقي نميكنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
سهم پدر زن اقای روحانی در واردات موز چقدره؟
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
پدر زن ندارد ،فوت شده
مهم جایگزین آنها می باشد که فرد کاری و موثر باشد و مثل مدیران فعلی در خواب ناز نباشد.
بنظر من از اين آقايان و خانمهاي ژن خوب استفاده شود ببينيم توان اجرائي آنها چطور است چون خيلي ادعاشون ميشد.
فاتحه پول ملی را باید خواند. بنابر گزارش ها قرار است دیواندری (یار غار سیف) و دُردانه دولت احمدی نژاد که اقتصاددان هم نیست بر کرسی بانک مرکزی بنشیند. واعظی و نوبخت و نهاوندیان به فردی نیاز دارند که دستوراتشان را بدون کم و کسر اجرا کند. پس چه کسی بهتر از دوست سیف!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
یعنی سیاست فوق پیشرفته چاپ پول؟؟ این نخبگان اقتصادی رو از کجا پیدا میکنه رئیس جمهور؟؟
آقای سیف برو دیگه تو را به خدا
مملکت را به باد دادید
اقای روحانی شما رو به هر چی میپرستی قسم دست از گفتار درمانی و روضه خوانی و شعارهای توخالی بردار ؟! چرا میخواهید ملتی که با هزار امید به شما رای دادن رو تحت فشار روحی و روانی بگذاری ؟! اگه مردم میخواستند که اهل جنگ و بگیر و ببند باشن که به رییسی رای میدادن ؟! دلار ۹۰۰۰ تومان سکه ۴میلیون میشه ؟! داری با کی مبارزه میکنی ؟! با این ملت مظلوم ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
میخواستم حرف مشابهی بنویسم، شما حق مطلب را ادا کردید. به قول آبادانی ها کا دمت گرم، پدرم قبل از عید منزلی فروخت، قرار بود باهاش منزلی بخریم، ارزش این پول طی چند ماه برای خرید منزل به 40 درصد کاهش رسیده، یعنی باید 40 درصد دیگر تامین کنیم تا منزل مشابهی بخریم. تورم داره با اعصاب ملت بازی میکنه
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
اگه شماها عقل داشتید که ...
خواهد گفت: اگر بار گران بودیم ، نرفتیم! ، اگر نا مهربان بودیم ، نرفتیم!
فقط نوبخت رو جابجا نکنید.من و دوستام عاشق خنده های پوشالیش هستیم‌.
خودتون بهتر میدونید که با تغییرات وضعیت بهبود پیدا نمیکنه ؟! واقعا درود به شرف طیب نیا که فهمید با این جماعت ترسو نباید کار کنه.کسی نتونه قانون مبارزه با پولشویی رو تو کشورش اجرا کنه یعنی وضعیت مملکت از عراق جنگ زده و سوریه شخم زده بدتر است .
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
مبارزه با پولشویی و تامین تروریسم در حالیکه عربستان سعودی و اسرائیل میگن کی تروریسته کی نیست، نباید اجرا بشه. طیب نیا عامل رکود و انباشت پول مردم در بانک است. اگه انداه آخوندی خوب بود، نگهش می داشتند. شما غصه خودت رو بخور.
حسن میشه وزیر اقتصاد دولت یازدهمت رو دوباره وزیر کنی؟
کارش خیلی خوب بودا
پاسخ ها
کلیدساز
| Russian Federation |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
نه نمیشه
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
تمام این بدبختی ها از تصمیمات غلط اون هستش. وگرنه وزیر جدید نیومده بود دلار داشت میرفت بالا.
دیگه خیلی دیر شده اقتصاد فرو پاشیده .....مانند آدمی که در باتلاق گیر کرده هر چقدر بیشتر تکون بخوره بیشتر فرو میره
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
دلار از 7 تومن 3400 تومن شد اقتصاد فرونپاشید. مطمئن باش الان هم نمیپاشه.
به خدا قسم بعضی وقتها ادم شک میکنه که اولا نکنه حضرات مسئول از فلاکت و بیچارگی ملت ایران لذت میبرند و یا اینکه اصلا ایرانی نیستند ؟؟؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
دقیقا لذت می برند
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
هر دو گزینه صحیح است!!
زنرالهای خسته و فرتوت
اینگونه تصمیم سرگرم کن است. کی را دارید گل میزنید.
استادروحانی خودشما کی تشریف تان را می برید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
الله اعلم
ناشناس
| Russian Federation |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
تا 1400 هستیم حالا، مشکلی هست؟
آقای آخوندی و شریعتمداری همه جا را به ......کشید.!!!
کشور رو نابود کردین دلار 8900 تومان گرانی کم فروشی تو بازار بیداد میکنه به داد این مردم برسید بانک مرکزی چکار میکنی؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
درسته که گرانی و رکود و بیکاری بیداد می کنه. سکه نزدیک 3300 شده و دلار داره میرسه به 9000 تومن. ولی خوب بود اون یکی دیگه میومد که وسط پیاده
رو ها دیوار میکشید؟ خوب بود استاد مشایخی از ایران میرفت؟
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
تلاش این مثلا مردان اقتصادی دولت در اینست که دلار زیر 9000 نشود.
تازه قرار است همینها فقط جابجا شوند.تنها چیزی که از نظر آقایان اهمیت ندارد مردمند.تا این جا هم موفق بودند.نقدینگی در دست مردم را بی ارزش(باطل) کرده اند ،ارزش بودجه را 4یا5برابر پایین آورده اند.و کلی هم برای مصارف خارجی نظیر سوریه ،عراق ، و..... کنار گذاشته اند تا بعد از خرج کردن ،اعلام افتخار کنیم.
ضمنا تورم امسال احتمالا 12/5 یا شاید هم 11/5 درصد باشند.توقع بیشتر نداشته باشید.
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
فکر میکنید بانک مرکزی جادو میتونه بکنه ؟ مردم و مملکت غارت شده , چیزی نمونده برای منو شما , از صدر تا ذیل حکومت مقصره , شما فقط به بانک مرکزی گیر دادید ؟ اونم یکی از هزارن مقصره این مملکته , چون چهل ساله که حکومت فقط به فکر خودشه و پر کردن جیباشون , اونهایی هم که آدم حسابی بودن رفتن , یکسری دکتر یک شبه دکتر است که سواد واقعیشون سیکله و همه چیز دست اوناست
مدتی فردا و فردا وعده داد
شد درخت خار او محکم نهاد
چقدر ساده ايد كه فكر كنيد مشكل با چند تا تغيير كم بشه!! هنوز عمق مساله رو درك نكرديد!؟
این روزها حرفی از اختلاص یاران دکتر احمدی نژاد نیست؟ اینا دست اونا را از پشت بستند.
آقای روحانی اصلاح طلبان را برای همیشه نابود کرده است
اگر اینان مخلان بازارند چرا سکه ها و ارزهای خریداری شده توسط آنان را مصادره نمی کنید و آنرا به بازار بر نمیگردانید تا بازار به حالت طبیعی خودش برگردد.و یا اینکه خیر، اینان عوامل بانک مرکزی هستند و دولت خود مسبب اصلی گرانی وبی ثباتی در بازار ارز و سکه است.
رییس جمهور باید وزیر خسته و ناتوان نفت را نیز عزل و یک فرد توانا را جایگزین او نماید باور کنید وضعیت وزارت نفت بسیار بحرانی است آقای زنگنه با مدیران بازنشسته و خسته صنعت نفت را نابود کرده لطفا رییس جمهور فکری به حال این وزارت خانه که موتور محرک اقتصادی است بکند وزیر نفت حتما باید عوض شود
مثلا چه غلطی می خواهند بکنند
تحریمها شروع بشه دلار میشه ۲۵ هزار و سکه ۱۰ میلیون
ببینم کی می خواد مقاومت کنه
کجایی سرهنگ !!!
البته تحریم بی اثر نیست ولی احزاب مخالف را نباید نادیده گرفت احزاب با قدرت پولی و مالی و بنگاه های اقتصادی خود می توانند دولت را زمین گیر کنند و راه دیگر ان بالا بردن توقعات اجتماعی است که توقعات را بالا می برند و از طرف دیگر چون نفوذ و قدرت حاکمه دارند مانع اصلاحات دولت می شوند تا دولت را نزد مردم نا کارامد نشان دهند انگاه مردم ناراضی را به خیابان می کشانند مخصوصا حزبی که در انتخابات شکست خورده باشد دقت کرده اید اقای احمدی نژاد مرتب سخرانی می کند و شهر به شهر میتینگ برگزار می نماید در حالی که دولت گرفتار مسائل اقتصادی و رایزنی خارجی است از این همه اشفته بازاری که خودشان بوجود اوردند چگونه دارند لذت می برند این خصلت احزاب سیاسی است که منافع ملی را و اقتصاد ملی را فدای منافع حزبی خود کنند این احزاب قدرت طلب به دنبال قدرت دیکتاتوری خود هستند از مردم به عنوان ابزار نیت خود استفاده می کنند پس غافل از کارهای تخریبی انان نباشید مفسدان اقتصادی وابسته به همین احزابند و تحریم بهانه ی انان است
فعلا به قول حضرات قراره یکسال استقامت کنیم تا ترامپ رو نابود کنیم ؟؟! تا نابودی اسراییل کمتر از ۲۴ سال باقیمانده ؟؟؟
چه حسین علی چه علی حسین تفاوت ندارد کلید حل مشکلات نرمش با جهان و راس انها آمریکاست بدون هیچ تعارفی خسته شدیم از بس در این 40 سال شنیدم در این برهه حساس
ما می خواهیم در برهه ای دیگر زندگی کنیم خسسسسسسسته شدیم
تغییر در کابینه اگر به قیمت اینکه ارزش ارزهای به قبل بر نگردد چون رانت خواری جدید نتیجه دیگری نخواهد داشت
هر رئیس جمهوری جگر تغییر وزیر را ندارد
خداوند از سر تقصیرات این مسئولین نگذره ، جامعه ای که بیشتر از اقتصاد به موی خانمها توجه کنه اون حکومت عدل علی نیست ..
هر روز بدتر از دیروز با دولت تدبیر و امید و دروغ
حسن اقا دیدی ترامپ بدون شلیک حتی یه موشک دستاورد ۵ ساله ات یعنی ثبات اقتصادی رو ۵ ماهه نابود کرد ؟! خودتون بهتر میدونید که جرات بستن هیچ تنگه ای رو ندارید ، فعلا مواظب باشید سناریوی عراق در زمان صدام روی شما پیاده نشه ، فعلا که دزدان از یک طرف ، افراطیون داخلی از طرف دیگه بد جوری کشور رو به سمت نابودی میبرن .
از این اقدامات پوچ و بی حاصل و البته نمایشی در این 40 سال, بسیار دیده ایم!
هنوز امریکا پیجاره هیچ تحریمی علیه ایران شروع نکرده است
من فکر می کنم این گرانی ها حاصل نوسان در قوانین اقتصادی توسط همین مسئولین اقتصادی کشور است و رانت اطلاعاتی که برخی از صاحبان ثروت داشتند و دارایی های خود را به طلا ارز و سکه تبدیل کردند
فقط نوبخت را از جلوی چشم مردم دور کنند همه چیزا با صداقت رو راستی با مردم حل میشود .
همان سخنگو هم عذاب است تعویض اورا بخاطر ندینش میخواهند و نه کارکردش .
رییس جمغور چه دارد که بگوید مردم را غریب داد وملت وکشور را به نابودی سوق داد .
واقعا فکر می کنید با تغییر یک نفر یا دونفر یا کل کابینه وضع اقتصاد بهتر خواهد شد همین اقایان را وادار به شفافیت کنید مردم راهنما های خوبی هستند
این وزرا باید قبل ازاینکه توسط رئیس جمور برکنار بشن یا از طرف مجلس استیضاح بش برا حفظ آبروشونم شده خودشون استعفا بدن با اون گندی که بالا آوردن ولی مثل اینکه وزا ت بهشون چسبیده وولکن ماجرا نیستن.
قانون چهارم نيوتن كشف شد . أفراد نا كار آمد از پست خود كنار گذاشته نمي شوند فقط از اين پست به پست ديگر منتقل مي شوند . قانون بقاي مدير نا لايق
هرچه دوست داره بگه گفتن که خرجی نداره و مشکلی هم درست نمکنه حالا یک کمی هم درست کرد کرد بعدش هم مهمننیست قطعا وعده روشنی آینده را می دهند
امكان نداره كسي شريعتمداري رو بتونه جابه جا كنه. ايشون سرجهازي و سهميه بر و بچه هاي بازار و موتلفه و باندهاي مختلف از همه ي دولتهاي بعد از انقلاب بودن. كسي بياد عوضش كنه؟ تو دولت بعدي هم ان شاالله با تمام قدرت حضور خواهند داشت و شاهكارهاي خودروسازي و اقتصاد رانتي را ادامه خواهند داد.
با این مدیران اقتصادی ایران نیاز به دشمن خارجی ندارد بدون ترمز با سرعت مردم را در جهنم فقر و بدبختی سرنگون کردند
ايناييكه در كابينه هستند ظاهرا دولتمرد بدنيا اومدن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی