بازدید 4323

گشت‌های ویژه برای مبارزه با گران‌فروشی و احتکار

کد خبر: ۸۱۸۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۸ 20 July 2018

معاون سازمان تعزیرات حکومتی تاکید کرد که گشت های ویژه ای برای مبارزه با مباحث اقتصادی اعم از گرانفروشی، احتکار و اختفای کالا در سطح کشور تشکیل شده و درروزهای آینده در خصوص مبارزه با گرانفرشی لوازم خانگی اخباری منتشر خواهد شد.

به گزارش جام جم آنلاین، علی محمد اسفنانی مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران با اشاره به اینکه باهمکاری وزارت صنعت معدن تجارت، بانک مرکزی ،سازمان استاندارد و دانشگاههای علوم پزشکی جلسات بسیاری در مورد گرانفروشی، تقلب و احتکار کالا صورت گرفته گفت: بر اساس گزارش های واصله پرونده هایی تشکیل شده که در حال رسیدگی است.

وی با تاکید بر اینکه گشت های مشترک سازمات تعزیرات بصورت مرتب در حال فعالیت هستند افزود:در دو الی سه محور 40 شرکت وارد کننده تلفن همراه که از طرف وزیر محترم ارتباطات اسامی آنها اعلام شد مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که 35 شرکت در تهران و 5 شرکت دردیگر استان های کشور در این بخش فعال بودند ،‌بر این مبنا پرونده تخلفاتی آنان ابتدا به وزارت صنعت و معدن به عنوان مرجع شناسایی تخلف ارجاع شد و ما منتظر اعلام نظر این وزارتخانه هستیم.

معاون سازمان تعزیرات حکومتی برآورد اولیه تخلف یکی از این شرکت ها را 5 و نیم میلیارد تومان اعلام کرد و گفت:در بحث خودروها 6481 فقره ثبت سفارش غیر قانونی صورت گرفته بود که طبق اعلام صورت گرفته و اطلاعات اولیه مشخص شد که 1900 دستگاه خودرو ترخیص و مابقی هنوز ترخیص نشده است.

وی با بیان اینکه با بررسی سازمان تعزیرات این پرونده به عنوان جرایم سازمان یافته تلقی و به دادگستری داده شد افزود:بعد از ورود رئیس قوه قضاییه به مساله ،منتظریم تا نتیجه بررسی پرونده از طرف این قوه اعلام شود.

علی محمد اسفنانی گفت:در بحث تجهیزات پزشکی که ازمباحث بسیار مهم است حدود 270 هزار قلم تجهیزات پزشکی وارداتی وجود دارد که 100 قلم آن مصرف بالایی را دارد لذا در بحث گران فروشی و تقلب در این بخش درحال بررسی هستیم و به همین دلیل شعبه ای را در معاونت غذا ودارو وزارت بهداشت مستقر کردیم تا اگر تخلفی مشاهده شد با سرعت بررسی شود.

وی با بیان اینکه بحث تقلب و گرانفروشی د ر تجهیزات پزشکی ،داروهای بیهوشی دراتاق عمل ،برخی تجهیزات مربوط به بدن بیمار در قلب گوش و یا وسایل ارتوپدی از اهمیت بالایی در تقلب قاچاق و گران فروشی مواجه است افزود:با جدیت مباحث را پیگیری می کنیم و مقرر شده که وسایل پزشکی و دانپزشکی به شرکت های داخلی غیر خبره ارائه داده نشود تا از این مسیر کنترل جدی صورت گرفته و هر مرجع صنفی و فروشگاهی اجازه فروش چنین کالا هایی را نداشته باشند.

معاون سازمان تعزیرات حکومتی در مورد کنترل بازار لوازم خانگی گفت:تعزیرات حکومتی جلسات بسیاری را با وارد کنندگان وسایل خانگی بخصوص برند های خاص داشته و با آنها اتمام حجت کرده که با هر گونه انبار کردن ، احتکار و اختفا کالا برخورد می کند.

وی افزود: اخیرا دراقدامی وزیر صنعت معدن و تجارت نیز ستاد مبارزه با احتکار و اختفا کالا را تشکیل داده که سازمان حمایت از تولید و مصرف کنندگان نیز عضو این ستاد است و به این بخش کمک می کند.
اسفنانی گفت: در بحث لوازم خانگی نیز موارد خبری داریم که درروز های آینده اخبار آنرا به اطلاع همگان خواهیم رساند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل