بازدید 2929

درج کد فرزندخواندگی در شناسنامه کودکان بی‌سرپرست

کد خبر: ۸۱۷۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷ 18 July 2018

مدیرکل بهزیستی استان تهران از درج «کد فرزندخواندگی» در شناسنامه کودکان بی‌سرپرست که به فرزندخواندگی می روند انتقاد کرد و گفت: این موضوع دردسرها و ناراحتی‌هایی برای کودکان و خانواده‌هایشان ایجاد می‌کند.

به گزارش فارس، داریوش بیات نژاد گفت: برای تعداد کمی از کودکان این اتفاق می افتد که پس از فرزندخواندگی به بهزیستی بازگردند و در موارد محدود نیز دلیل این است که برخی از کودکان بیماری ژنتیکی دارند که پس از 8 یا 9 سال بیماری آنها مشخص می‌شود یا در برخی از موارد مشکلات روانشناسی میان کودک و خانواده اتفاق می افتد که باعث برگشت به بهزیستی می شود.

وی با اشاره به اینکه از میان 501 مورد فرزندخواندگی در سال گذشته فقط دو مورد برگشتی به بهزیستی اتفاق افتاده گفت: هزینه های درمان بیماریهای ژنتیکی بالا است البته بخشی از هزینه های درمان این فرزندان توسط بهزیستی پرداخت می‌شود اما باز هم برخی خانواده ها توان نگهداری ندارند.

بیات نژاد افزود: از طرفی در شناسنامه فرزندان یک کد درج می‌شود که عنوان شده برحسب دستور قضایی،این کودکان به فرزندخواندگی رفته اند که متاسفانه می دانیم این موضوع چالش بسیاری از خانواده ها و فرزندانشان شده به همین دلیل قرار است در جلسه ای با سازمان ثبت احوال و قوه قضائیه به این مشکل رسیدگی کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: مشکلات بیمه ای هم این کودکان دارند که در اسرع وقت به آن رسیدگی خواهیم کرد.

وی افزود: 3200 نفر تا این لحظه در سامانه فرزندخواندگی ثبت‌نام کرده‌اند این درحالی است که اغلب کودکان در مراکز شبه خانواده، بدسرپرست هستند یا از مادران معتاد متولد شده و دچار بیماری‌های کلیوی و قلبی هستند که این امر باعث حذف انها از لیست فرزندخواندگی می شود.

موقر گفت:‌ بنابراین فقط از میان تعداد گفته‌شده برای فرزندخواندگی شاید فقط 10 درصد شرایط خاص داشته و به فرزندخواندگی نمی روند.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر 3 هزار و 200 خانواده متقاضی فرزندخواندگی در سامانه «فرزندخواندگی» ثبت نام کرده اند گفت: متقاضیان می توانند در این سامانه درخواست فرزندخواندگی خود را ثبت کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر