بازدید 25671
گزارش بازار سکه و ارز؛

جهش عجیب سکه با نگاه ویژه دلالان به موعد تحویل سکه‌های پیش‌فروش شده دور دوم

بازار سکه و ارز در اولین روز هفته بر خلاف روند روز‌های گذشته، وارد فاز افزایشی شده است؛ مسیری که به نظر می‌رسد، بیشتر در راستای کسب سود بیشتر برای دلالان سکه باشد تا با توجه به عرضه سکه‌های پیش فروش شده در روز‌های آتی، سود بیشتری را از فروش سکه‌های سررسید سه ماه به دست آورند.
کد خبر: ۸۱۶۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۶ 14 July 2018

سکهبازار سکه و ارز در اولین روز هفته بر خلاف روند روز‌های گذشته، وارد فاز افزایشی شده است؛ مسیری که به نظر می‌رسد، بیشتر در راستای کسب سود بیشتر برای دلالان سکه باشد تا با توجه به عرضه سکه‌های پیش فروش شده در روز‌های آتی، سود بیشتری را از فروش سکه‌های سررسید سه ماه به دست آورند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ خبر‌های رسیده از سطح بازار آزاد سکه و ارز از سطح شهر تهران، حکایت از افزایش قیمت انواع سکه و بازگشت مجدد نرخ سکه تمام به کانال ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی دارد. در بازار ارز نیز یورو با وجود افت قیمت به کانال ۸۹۰۰ تومانی در هفته گذشته، امروز به سطح بالاتر از ۹۲۰۰ تومان بازگشته است.

بر اساس این گزارش، نرخ سکه تمام طرح قدیم در معاملات امروز تا لحظه تنظیم این خبر، با افزایش ۱۱۰ هزار تومانی نسبت به قیمت پایانی روز پنجشنبه گذشته، به نرخ ۲،۶۸۰،۰۰۰ تومان فروخته شده است. این سکه در روز‌های اخیر با کاهش قیمت معناداری مواجه شده و حتی تا ۲ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان نیز رسیده بود.

هم اکنون هر سکه تمام طرح جدید نیز در اولین روز کاری بازار در هفته جاری، ۲,۸۳۵,۰۰۰ تومان قیمت گذاری شده که نسبت به نرخ پایانی هفته گذشته، ۱۳۷ هزار تومان گران‌تر شده است. نرخ این سکه در ساعت ابتدایی روز، با کاهش همراه بود و حتی تا نرخ ۲ میلیون و ۶۹۰ هزار تومان نیز افت قیمت داشت، ولی در ادامه با سیگنال افزایشی از بازار ارز مواجه شد.

همچنین هر نیم سکه بهار آزادی در بازار امروز، با رشد ۴۰ هزار تومانی مواجه شده و به رقم فروش ۱,۳۵۵,۰۰۰ تومان و هر ربع سکه بهار آزادی نیز در معاملات امروز، به رقم ۷۰۰ هزار تومان رسیده است که نشان از رشد ۲۵ هزار تومانی نسبت به هفته قبل دارد. هر سکه یک گرمی نیز با ۵ هزار تومان افزایش به رقم ۴۰۵ هزار تومان رسیده است.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ آنچه در اوضاع کنونی بیش از همه به جو افزایشی بازار سکه فشار آورده است، خبر‌های مربوط به زمان تحویل سکه‌های پیش فروش شده با سر رسید سه ماه از سوی بانک مرکزی است. در اینجا باید یادآورد شد، پس از پایان زمان ثبت نام موعد یک ماهه پیش فروش سکه در بانک ملی به عنوان کانال اجرای طرح پیش فروش سکه، دوم اردیبهشت ماه امسال خبر بسته شدن پیش فروش سه ماهه سکه هم منتشر شد. در آن زمان، به نقل از ایسنا، نرخ‌ها در سر رسید‌ها از این قرار بود که سکه تحویل یک ماهه یک میلیون و ۵۹۰ هزار تومان، سه ماهه یک میلیون و ۵۴۰ هزار تومان، شش ماهه یک میلیون و ۴۷۵ هزار تومان، نه ماهه یک میلیون و ۴۱۰ هزار تومان، یک ساله یک میلیون و۳۵۰ هزار تومان، ۱۸ ماهه یک میلیون و ۲۴۵ هزار تومان و ۲۴ ماهه یک میلیون و ۱۱۶ هزار تومان.

حال با گذشت حدود سه ماه از آن تاریخ، باید در روز‌های آتی منتظر اعلام زمان دقیق عرضه سکه‌های سه ماهه باشیم؛ اما در شرایط فعلی با وجود اینکه سکه در مسیر نزولی قرار داشت، با جوسازی و نرخ گذاری‌های خلاف واقع از سوی عده‌ای سودجو و دلال در بازار آزاد، شاهد جهش قیمت سکه در معاملات امروز بودیم که به نظر می‌رسد هدف اصلی بالا بردن نرخ سکه در زمان تحویل سکه‌های سه ماهه باشد تا این عده که در زمان پیش فروش، سکه خریداری کرده بودند، از سود بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی بهره ببرند.

نمودارهای زیر روند نزولی نرخ انواع سکه در هفته قبل را نشان می دهد؛

روند معاملات ارز در بازار غیررسمی

نخستین روز هفته برای بازار آزاد ارز با رشد نسبت به روز پنجشنبه همراه شده است، به گونه ای که دلار آمریکا که در هفته گذشته تا کف کانال ۷۷۰۰ تومان هم کاهش داشت، امروز به افت خود ادامه نداد و با توجه به افزایش دیگر ارزها، در محدوده ۷۷۰۰ تا ۷۸۰۰ تومان متغیر بود. هر یورو نیز با افزایش ۸۵ تومان تا این لحظه، به قیمت ۹۲۲۲ تومان فروخته شده است. هر پوند انگلیس نیز در بازار امروز، ۱۰۴۴۹ تومان قیمت خورده است که نشان از رشد ۱۱۰ تومانی نسبت به نرخ پایانی روز پنجشنبه دارد. هر درهم امارات نیز با رشد اندک ۲۰ تومان همراه شده و به رقم فروش ۲۱۴۹ تومان رسیده است.

بر اساس این گزارش، نرخ‌های ارز در بازار آزاد در حالی امروز با افزایش همراه شده که نرخ ۳۵ ارز از جمله دلار، یورو و پوند در بانک مرکزی، نسبت به روز پنج‌شنبه با افزایش قیمت گذاری شده اند.

براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای امروز (شنبه 23 تیرماه) با ۸۰ ریال افزایش نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته ۴۳ هزار و ۲۷۰ ریال قیمت خورد. همچنین نرخ هر پوند انگلیس با ۲۶۲ ریال افزایش نسبت به روز پنجشنبه ۵۷ هزار و ۲۶۱ ریال و هر یورو نیز با ۱۴۳ ریال رشد در مدت مشابه ۵۰ هزار و ۵۶۶ ریال ارزش‌گذاری شد.

سکه

بنابراین، هر فرانک سوئیس ۴۳ هزار و ۱۹۸ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۸۷۱ ریال، کرون نروژ ۵ هزار و ۳۳۲ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۷۸۴ ریال، روپیه هند ۶۳۲ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۷۸۳ ریال، دینار کویت ۱۴۲ هزار و ۷۴۶ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۳۵ هزار و ۵۸۱ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۸ هزار و ۵۱۰ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۵۱۴ ریال، ریال عمان ۱۱۲ هزار و ۵۳۷ ریال و دلار کانادا ۳۲ هزار و ۸۸۰ ریال قیمت خورد.

همچنین نرخ راند آفریقای جنوبی ۳ هزار و ۲۵۵ ریال، لیر ترکیه ۸هزار و ۹۲۵ ریال، روبل روسیه ۶۹۱ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۸۸۸ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۶۳۴ ریال، لیر سوریه ۸۴ ریال، دلار استرالیا ۳۲ هزار و ۱۲۸ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، دینار بحرین ۱۱۵ هزار و ۸۰ ریال، دلار سنگاپور ۳۱ هزار و ۶۸۳ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۷۱۲ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۹ هزار و ۲۹۰ ریال تعیین شد.

نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۹۹۳ ریال، دینار لیبی ۳۱ هزار و ۵۴۶ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۴۶۷ ریال، یکصد بات تایلند ۱۲۹هزار و ۸۷۴ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۶۹۰ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۸ هزار و ۳۳۴ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۲ هزار و ۶۳۴ ریال، افغانی افغانستان ۵۹۹ ریال، روبل جدید بلاروس ۲۲ هزار و ۲۱ ریال، منات آذربایجان ۲۵ هزار و ۴۵۳ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۵۹۴ ریال و بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۳۳۳ ریال ارزش‌گذاری شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۳۷
اون چند روزی که کاهشی بود کار دولت بود. اما الان که افزایشی شده؛ بابا دولت یه تدارکاتچیه، اصلا قدرتی نداره که.
پاسخ ها
ايرانى
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
اين تحليلها همه شان ناقصند.
کدخبر:۵۰۸۸۹ جمعه، ۲۲ تیر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۶:۲۲ ۱۱۲۵۶ بازدید

وزیر امور اقتصادی و دارایی، دستوراتی برای دریافت مالیات از واردکنندگان خودرو با ارز 4200 تومانی و خریداران سکه صادر کرد.
تنها دلیلش سخرانی این باباست کهپخواست جلوی سقوط سکه را بگیره
پاسخ ها
ناشناس شناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
دقيقاً!
لطفا اینقدر تحلیل های دور از واقعیت و ساده انگارانه نفرمایید چون عوامل متعددی در حال حاضر در شرایط بازار ارز و طلا در حال نقش افرینی هستن ...

*یکی از دلایلش افت شدید بورس و بازگشت سرمایه ها به طرف سکه و دلار هست (اقایونی که بورس رو مصنوعی و حبابی بردن بالا برای درمان مقطعی اقتصاد باید پاسخگو باشن)
*دومین دلیلش رد شدن امروز طرح مقابله با پولشویی توسط شورای نگهبان و احتمال قطعی بازگشت ایران به لیست سیاه بین المللی هست
*سومیش اظهار نظر های مسئولین مثل وزیر بهداشت در مورد طوفان تحریم ها و روز مبادا
*چهارمیش ناتوانی یا نخواستن دولت در همراه شدن میزان عرضه سکه با تقاضا و درست کردن بازار به درد نخوری مثل بازار اتی سکه !
*پنجمیش و مهمترینش هم ترس مردم از اینده هست و تبدیل نقدینگی هرچند اندک به سکه که قدرت نقد شوندگی بالایی دارن و میتونن ارزش پولشون رو حفظ کنه

البته به نظر حقیر باید منتظر تشدید بیش از پیش اوضاع روانی و کاهش عرضه در ماههای اینده باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
دولت بايد در اين موقعيت فروش اموال مازاد در بورس و مزايده هاى شفاف را كليدي بزند
در خبر دیگری نظر دادم و باز هم میگویم که این بازار آتی مروج گرانیست ... در گزارش تلویزیون هم به نقل از یکی از کسبه همینو گفتند ... چرا تعطیل نمیکنید؟احتمال زیاد شرعا هم ایراد داره ...چیزی که مروج گرانیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
شرعاً رو خوب اومدى
حباب ارز و سكه يادش رفته كه بهش گفتن بشكنه . فعلا داره شكوفا ميشه
اگه چاره اندیشی نشه این سیلاب نقدینگی کشور را ویران خواهد کرد
نویسنده محترم انگار خبر از بازار نداره که بعد از خبر FATF شروع به افزایش کرد!
باید دولت از خرید و فروش سکه و دیگر کالاها در فاصله زمانی کمتر از یک سال مالیات سنگین بگیرد. تا دلال ها به راحتی با اقتصاد یک کشور و زندگی مردم بازی نکنند.
شنبه ۲۳ تیر
یورو۹۳۵۰ تومان !!!
منتظر خیلی بیشتر از این قیمتها باشید
شنبه ۲۳ تیر
یورو۹۳۵۰ تومان !!!
بازارثانویه هم مشکلی راحل نکرد
اگر شفافیت در اقتصاد ،و بازار سرمایه میبود ،حکومتها برای تعدیل ثروت از ابزار مالیات آنهم واقعی ،و طبق عرف جهانی بهرهمند میشدند ،و آنگاه نه ثروتی از کشور خارج میشد ،ونه رانتی اتفاق می افتاد ،ونه سرمایه های سرگردان به سمت ،وسویی میرفت ،وباعث معضلات میگردید ؟ مالیات واقعی در تجارت آنهم دلالی ، ،و ،، واستگری .که گاهی ،ارزهای خارجی ،وگاهی سکه ،وطلا ،وگاهی مسکن ،وخودرو را متشنج میکنند ،وقتی این افراد بدانند که با پرداخت مالیات ،ثروتهای افسانه ای باد آورده در طی پنجاه ،شصت روز بدست نمی آورند ،یقینا سرمایه بسمت تولید ،واشتغال میرود ؟،، اما متأ سفانه همگی این افراد ،وابستهٔ مسولین هستند ؟،،،،
تحلیل ابکی نکنید. به خاطر رد لوایح 4 گانه شفافیت مالی از سوی شورای نگهبان ارز بالا رفت و به تبع آن سکه
!همه چیز ول شده به انان خدا.. هرکه هر کار دلش خواست وعشقش کشید میکند.ببینید وصع فروش یک قلم سیگار انهم نوع ایرانی اش را که همه کاره اش دولت تدبیر است.خودشان خوبه خجالت نمیکشند..
می بایست قانونی تصویب بشه که ورود کلیه بانکها و موسسات مالی و دولتی حتی وابسته در خرید ارز و سکه ممنوع بشه تا اقتصاد روی آرامش بگیره
مسئولین محترم خواهشمندیم بجای بازی بافیمت سکه به داد مردم برسید
حرف سردار صفوی درست است، که بعضی وقتها دولت هیچ کاری نکند بهتر است.
دیگه موندم چی بگم ولی جانمی جان داره بجاهای حساس می رسه
ما منتظر سكه 6هزار توماني و دلار 15 هزار توماني تا آبان هستيم
یعنی این تحلیل منو یاد معاویه انداخت که گفت چون عمار یاسر را حضرت علی به جنگ آورده پس قاتل عمار علیست!
کلا این تحلیل افق های جدیدی از علم اقتصاد را به روی بشریت باز کرد.
به نظرم جایزه بهترین تحلیل قرن رو بدید به ایشون.
نباید بانک مرکزی ذخایر کشور را به حراج بگزارد..
یا واقعا دولت برای بازار سکه و طلا فاقد سییاست است یا خود دولتی ها کاسبند .
باید فروش سکه در بازار آزاد ممنوع شود.
این تحلیل و نسبت دادن قیمت سکه به دلالان کاملا غلط و ناشیانه است\
دلیل اصلی بالا رفتن قیمت سکه را بروید از کسانی بپرسید که اقتدارانه با تصویب FATF مخالفت می کردند
تنها را حل ورود سکه های پیش فروش شده به بورس است
مشکل اصلی چاپ بی پشتوانه اسکناسه
سکه ارزنیست که طرف واقعا مجبورباشددرکوچه پس کوچه بخرد سکه تقلبی وغیر تقلبی هم جدیدا عرضه شده است سکه باید حتما درمغازه وبااعلام روزانه اتحاذبه وبانک مرکزی تحت نظرانها بفروش فاکتپر فروش نام ادرس کدملی خریدارباکارت شناسایی مغازه داراخذ ودردفتر روزنامه فروش ثبت کند سکه فروشش سرخیابان بالاخص سبزه میدان محل ترددملت افسار محل عابر پیاده ممنوع بادستبند درماشین اهنی پرتاب کرده بازداشت تا تعیین تکلیف شود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر