بازدید 23592
آخرین تحولات خاورمیانه؛

نتانیاهو: با اسد مشکلی نداریم/اظهارات ترامپ در مورد توافق جدید با ایران/اخلال آمریکا در عملیات مالی ایران در امارات/ آزادسازی شهر راهبردی درعا

آزادسازی شهر راهبردی درعا، اظهارات ترامپ در مورد توافق جدید با ایران، درخواست پامپئو از متحدان آمریکا برای کمک به اعمال فشار اقتصادی به ایران و اخلال آمریکا در عملیات های مالی ایران در امارات، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به اظهارات نتانیاهو در مورد بشار اسد نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۸۱۶۰۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 13 July 2018

آزادسازی شهر راهبردی درعا، اظهارات ترامپ در مورد توافق جدید با ایران، درخواست پامپئو از متحدان آمریکا برای کمک به اعمال فشار اقتصادی به ایران و اخلال آمریکا در عملیات های مالی ایران در امارات، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به اظهارات نتانیاهو در مورد بشار اسد نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ روز پنجشنبه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پایان سفر خود به مسکو، در جمع خبرنگاران مدعی شد که این رژیم مشکلی با ماندن «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه ندارد.

نتانیاهو گفت: با اسد هیچ مشکلی نداشته‌ایم، چون در چهل سال، حتی یک گلوله در بلندی‌های جولان شلیک نشد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با ادعای اینکه این رژیم هیچ دخالتی در سوریه نداشته است، ادامه داد: تغییری در این سیاست ایجاد نشده است. آنچه موجب نگرانی ما شده، داعش و حزب‌الله است.

این اظهارات نتانیاهو در شرایطی است که رژیم صهیونیستی در سالیان گذشته و همزمان با آزادسازی ده ‌ها روستا و شهرک سوریه، حملات متعددی در حمایت از تروریست‌ها به نقاط مختلف این کشور داشته است.

نتانیاهو: با اسد مشکلی نداریم/اظهارات ترامپ در مورد توافق جدید با ایران/اخلال آمریکا در عملیات های مالی ایران در امارات/ آزادسازی شهر راهبردی درعا

وی در بخش دیگری از سخنان ادعایی خود در این رابطه افزود: موضوع مهم، حفظ آزادی عمل در مقابله با نیروی است که علیه ما اقدام کند. درجه بعدی اهمیت، خروج نیروهای ایرانی از خاک سوریه است.

اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی، تنها چند ساعت پس از آن بیان شد که نیروی هوایی این رژیم سه موضع نظامی در سوریه را هدف بمباران قرار داد.

نتانیاهو از روز چهارشنبه برای دیدار با مقام‌های روسیه به این کشور سفر کرده بود.

اظهارات ترامپ در مورد توافق جدید با ایران

رئیس جمهوری آمریکا در کنفرانس خبری در حاشیه اجلاس ناتو در بروکسل خاطرنشان کرد، ایران اکنون با احترام بسیار بیشتری با آمریکا رفتار می کند و وی انتظار دارد تهران به دنبال توافق جدیدی باشد.

دونالد ترامپ عنوان کرد که مشکلات اقتصادی و خروج واشنگتن از برجام، ایران را متقاعد می کند که به دنبال توافق جدید باشد.

نتانیاهو: با اسد مشکلی نداریم/اظهارات ترامپ در مورد توافق جدید با ایران/اخلال آمریکا در عملیات های مالی ایران در امارات/ آزادسازی شهر راهبردی درعا

به گزارش رویترز، ترامپ گفت: می دانم آنها ( ایرانی ها) مشکلات زیادی دارند. به شما می گویم در یک نقطه مشخص آنها با من تماس می گیرند و می گویند، بیایید توافقی حاصل کنیم. اکنون آنها ( ایران) احساس رنج زیادی دارند.

این گزارش می افزاید، دولت ترامپ در حالی همچنان به دنبال اعمال فشار بر ایران است که مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا نیز روز پنجشنبه از هم پیمانان واشنگتن خواست که با رئیس جمهوری همراهی کنند.

درخواست پامپئو از متحدان آمریکا برای کمک به اعمال فشار اقتصادی به ایران

«مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا در حاشیه نشست سران کشورهای عضو ناتو در بروکسل، با وزیر خارجه عربستان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص مسائل مختلف از جمله ایران مذاکره کرد.

آن طور که در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده، پامپئو با «عادل الجبیر» همتای سعودی خود در خصوص «تعمیق هر چه بیشتر روابط دوجانبه و طیف گسترده‌ای از مسائل منطقه‌ای از جمله همه جوانب تهدیدات ایران که باید پاسخی به آنها داده شود» مذاکره کرده است.

وزارت خارجه آمریکا بدون نام آوردن از قطر، از طرح بحث لزوم حل اختلافات بین اعراب حاشیه جنوبی خلیج‌فارس در دیدار دو وزیر خارجه خبر داده است.

نتانیاهو: با اسد مشکلی نداریم/اظهارات ترامپ در مورد توافق جدید با ایران/اخلال آمریکا در عملیات های مالی ایران در امارات/ آزادسازی شهر راهبردی درعا

آمریکایی‌ها از دیدار پامپئو با «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم گزارشی داده‌اند که البته با روایت طرف اروپایی تفاوت اساسی دارد.

وزارت خارجه آمریکا گفته که در دیدار پامپئو و موگرینی «چالش‌های مشترک آمریکا و اروپا مورد بحث قرار گرفت و بر سر مخرب بودن نفوذ ایران در خاورمیانه توافق شد.» در این بیانیه هیچ خبری از برجام نیست.

در بیانیه دفتر فدریکا موگرینی آمده که وی در خصوص لزوم پایبند ماندن جامعه بین‌الملل به برجام، نکاتی را به مایک پامپئو گوشزد کرده است.

اخلال آمریکا در عملیات های مالی ایران در امارات

یک مقام مسئول آمریکایی می‌گوید: در عملیات‌ مالی ایران در امارات اختلال ایجاد می‌کنیم تا به تهران فشار وارد آوریم.

ایالات متحده می‌گوید: در عملیات‌های مالی ایران در امارات اختلال ایجاد می‌کنند تا به تهران فشار وارد آورد.

یک مقام ارشد آمریکایی گفت، همزمان با افزایش تلاش واشنگتن برای محدود کردن تجارت ایران و دسترسی آن به پول نقد در منطقه، ایالات متحده و امارات متحده عربی یک شبکه انتقال غیرقانونی منابع مالی به ایران را متلاشی کرده‌اند.

طبق گزارش رویترز، سیگال ماندلکر، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی گفت: «ما به‌ صورت مشترک شبکه تبدیل ارزی که میلیون‌ها دلار را به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منتقل می‌کرد مختل کرده‌ایم»‌.

نتانیاهو: با اسد مشکلی نداریم/اظهارات ترامپ در مورد توافق جدید با ایران/اخلال آمریکا در عملیات های مالی ایران در امارات/ آزادسازی شهر راهبردی درعا

صرافی‌ها [این شبکه] از سیستم مالی امارات متحده عربی برای انقال پول نقد از ایران به خارج و تبدیل آن به دلار برای استفاده گروه‌های وابسته و تحت حمایت ایران در منطقه استفاده می‌کردند.

ماندلکر به خبرنگاران گفته است که این شبکه از سوی مقامات ارشد بانک مرکزی ایران هدایت می‌شد، جعل سند کرده و تعاملات خود را پشت شرکت‌های صوری و خارجی پنهان می‌کرد.

آزادسازی شهر راهبردی درعا

ارتش و نیروهای مسلح سوریه در ادامه پیشروی های خود روز پنجشنبه شهر مهم و استراتژیک درعا را کامل آزاد کردند.

شهر درعا که ناآرامی های هفت سال پیش در سوریه از محله 'درعا البلده' آغاز شد، هم اینک با همت و تلاش ارتش و نیروهای مسلح این کشور کامل آزاد شد.

پایگاه اطلاع رسانی و تبلیغات جنگ (الاعلام الحربی) نیز اعلام کرد که ارتش سوریه شهر درعا را کامل تحت کنترل خود قرار داده است.

این پایگاه اعلام کرد، خودروهای ارتش سوریه وارد شهر درعا شدند که چند سال تحت کنترل تروریست ها قرار داشته است.

ارتش سوریه، پرچم کشورشان را بر بالای مسجدی به اهتزاز درآورند که معارضان می‌گویند، اعتراضات خود به دولت را در سال 2011 از آنجا آغاز کرده‌اند.

نظامیان سوری سه هفته پیش عملیاتی را از سه محور البستان، پدافند هوایی (حران) و صما الهنیدات علیه تروریست ها در شرق استان درعا آغاز کردند.

پس از آزادسازی مناطق اشغالی غوطه شرقی و غوطه غربی در استان دمشق، اکنون همه نگاه ها متوجه استان جنوبی درعا شده که در مجاورت مرز اردن و بلندی های اشغالی جولان قرار دارد.

بر اساس برخی آمارها بیش از 360 هزار تروریست از 101 کشور جهان در قالب بیش از 100 گروه تروریستی در بحران سازی در سوریه حضور داشته اند، ولی در دستیابی به اهداف خود شکست خوردند و جز ویرانی و کشتار مردم بی دفاع، دستاوردی نداشتند.

گروه های تروریستی که از کشورهای مختلفی از جمله عربستان، امارات و آمریکا تأمین مالی و نظامی می شوند، به دلیل اهداف مختلف کشورهای حامی خود در بیشتر مواقع با یکدیگر درگیر می شوند و همچنین غیرنظامیان را هدف قرار می دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۳۰
انتشار یافته: ۴۲
به نظر می رسد که ایران باید دست به یک عمل راهبردی و واقعی بزند نظیر آنچه موشک باران مثلا مجددا آنرا تکرار کند و یا افغانستان محل وجود داعش و نیز میتوان موشکی سر گردان و یا هر چیز دیگری که نفت را چند ده دلاری بالا ببرد و بعد ببینیم این مردک سرخ از آنسوی دنیا چگونه دست و پا زنان سراغ مذاکره با جمهوذی اسلامی میآید.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
خیلی قرمه سبزی خورده ای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
هنوز هیچی نشده اب و برق نداریم دارو های هاص نایاب شده حرف بیخود که مالیات نداره
ناشناس
| Viet Nam |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
جای حضرت عالی در جمع سیاستمداران کشور خالیست.با نبود شما در جمع سیاستمداران سُقُلمه
:) ی بزرگی به کشور وارد میشود
هیچکس با اسد مشکلی ندارد . مشکل همه دنیا با ماست .
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
آفرین به این همه داناییت.واقعا آدم تعجب میکنه با وجود نوابغ و عقلایی مثل شما که خداروشکر تعدادشون هم تو ایران کم نیست جرا شرایط ما بدتر از این نیست
تا ۵؛۶سال پیش اتفاقا با اسد همه مشکل داشتند و اگر مشکل اسد رو حل کرده بودند اومده بودند سراغ ایران و مشکلشون با ایران رو هم حل کرده بودند. اما حالا که دیدند اسد نرفت و موندنی شد مجبور شدند بگند با اسد مشکلی ندارند ولی همین الان هم اگه فرصتی براشون فراهم بشه بازم با اسد مشکل پیدا میکنند ولی در شرایط فعلی چاره ای جز تحمل اسد ندارند
حالا شما خودت با کی مشکل داری؟
نفع مردم ایران؟
ترامپ به فکر آمریکاست و مختلس هم نیست. با کسی هم به خاطر منافع آمریکا رودربایستی ندارد. .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
اگر یکی را از تیمارستان به کاخ سفید ببرند و پشت میز ریاست جمهوری بنشانند ، نوکرمنشان ایرانی تبار ضد ایران ، او را نابغه دوران جلوه می دهند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
یادتونه می گفتید ترامپ که رئیس جمهور آمریکا شده شبیه احمدی نژاده؟ یادتونه می گفتید محمود ترامپ و ...
حالا چطور احمدی نژاد برای کشورش بد بوده و ترامپ خوب؟
من طرفدار احمدی نژاد نیستم می خوام بگم ملت ما هر روز یک حرفی می زنند.
سخن نتانیاهو نشان از استحکام اسد دارد.
گرنه چگونه اسرائیل هزاران کاتیوشا وموشک هایی که توسط حافظ اسد به حزب الله داده شده و در جنگ 33 روزه خاک اسرائیل را نشانه گرفته فراموش کرده است؟!
نیروهای نظامی نباید کار اقتصادی کنن
عراق آزاد شد ؛ سوریه هم کشورش رو پس گرفت. هردو کشور هم رفتن تو دامن شرق و غرب و به ایران پشت کردن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
خداوکیلی فقط به ما هم یاد بدید چجوری این تحلیلهای کارشناسانه رو انجام میدید تا ما هم از هر خبر مربوط و نامربوط ی اظهارات تخصصی بکنیم
تا اونجایی که ما شنیدیم خود آمریکاییا گفتند که آمریکا صدام رو در عراق سرنگون کرد.درمورد سوریه هم همه دنیا میخاستن اسد نباشه ولی ایران میخاست باشه و الان هم هست و صدبار تاحالا اسد و بقیه مقامات سوری گفتند که خودشون رو مدیون و ممنون ایران میدونند و به هزار زبون به ایران ابراز ارادت و دوستی کردند
حالا شما بفرمایید که شما چطوری استنتاج کردید و به این نتیجه رسیدید؟
توروخدا محبت کنید و بفرمایید اگه ی روزی یکی از این کشورا سهوا ی چیزی بر خلاف نظر ایران بگند شما چه کارهایی ممکنه انجام بدید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
هدف ایران هم آزادی این دو کشور و نابودی داعش بود که به هدفش رسید. نکنه میخواستی مستعمره ایران بشن؟
تابناک جان صحبت های ترامپ را سانسور نکن و درست ترجمه کن ایشان گفتند ایران بزودی به ما میگوید که بیایید توافق کنیم و من هم توافق میکنم امیدوارم مترجم شما درست ترجمه کند دوست داشتی نظر را منتشر کن دوست هم نداشتی مهم اینست که بدانید مردم از همه چیز اطلاع دارند .بای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
چرند پرند این مردک کله پوک را می دانیم چیست ؛ تو مشخص کن کدام طرفی هستی : جبهه دفاع از هویت تاریخی و منافه ملت ریشه دار ایران یا طیف سلطه جویانی که از آن سوی دنیا آمده اند و وحشی ترین نیروها را برای اعمال سلطه خود به کار گرفته اند .
ناشناس
| Germany |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
گفته معامله
اگر آمریکایی ها بر اساس توطئه امارات و عربستان به ایران حمله کنند و در رنج و حرمان قرار بگیرند باید هزاران موشک راهی امارت و عربستان شود تمامی زیر ساخت های انها را نابود کرد تا دوباره به سوسمارخوری برگردند
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
اونا فقط سود پولهایی که در خارج دارند رابگیرند خیلی بهتر از ما میتوانند زندگی کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
خب اگه حتی یه موشک آنها در کشور ما برخورد کنه یه نفر هم کشته بشه باز هم شکسته. شما اینو میگی اما جنگ شد نری مثل سوسمار توی لونه قایم شی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
هزاران موشک؟؟ اونا هم دست رو دست میذارن نگاه میکنن. اونوقت با سلاحهای هسته ای ایران رو نابود و غیر قابل زیست میکنن.
با عرض معذرت تا وقتی آدمهای ناکارامد در پست های مسئولیتی مشغول کار باشند بهتر از این نخواهد شد. الان چند سال است که امارات یک یتیم چه است برای ما شاخ و شانه می کشد ولی بازهم اکثر کارهای مالی ما از این یک وجب جا انجام میشود.
بعد دخالت کشورهای عربی در اخلال در باز اقتصادی طرح عملیات بعدی ایجاد بحران در بازار خوارکی ها گندم ،برنج و... می باشد که باخیرید و دور ریختن از این قبیل محصولات قحطی مصنوعی در کشور ایجادشود
امریکا به کدام توافق پایبند بوده که بتوان با این کشور به توافقی جدید دست یافت وقتی آقای ترامپ از هر توافق بین المللی براحتی در می آید مگر می شود به چنین کسی اطمینان کرد و با او به توافق رسید، همچنین در هر توافقی منافع دو طرف در نظر گرفته می شود وقتی هیچ منافعی برای ایران در نظر گرفته نشود و خواستهای غیر ممکن از ایران شود این که نشد توافق ، به این می گن زورگویی و باج خواهی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
حسن اقا لطفا از این حرفای نامربوط درمورد آمریکا نزن چون هم من ناراحت میشم هم بعضی از رفقا و هم اگه به گوش ترامپ برسه ایشون هم دلخور میشه..حالا آمریکا زیر حرف و قولش زد که زد مهم نیست و اشکالی نداره ما الان باید مراقب باشیم که روسیه از پشت به ما خنجر نزنه و مانند۲۰۰سال پیش و در حکومت تزاری با یک ترکمنچای به ما خیانت نکنه وگرنه از طرف آمریکا هیچ خطری متوجه ما نیست نشون به اون نشونی که آمریکا هم توی ایران کودتا کرد هم صدام رو تحریک به حمله به ایران کرد و ازش حمایت کرد هم با ما قرارداد الجزایر رو امضا کرد و بهش عمل نکرد هم هواپیمای مسافربری مارو زد هم تحریممون کرد هم برجام رو امضاکرد و بعد زیرش زد هم خسارت۱۱سپتامبر رو بجای سعودی از ما گرفت و هم خیلی کارای دیگه کرد اما خداییش مثل روسیه خائن نبود و خیانت نکرد
اونها به ما فشار اقتصادی وارد می کنند اونطرف ما داریم درعا رو آزاد می کنیم علی برکت الله
اونها به ما فشار اقتصادی وارد می کنند اونطرف ما داریم درعا رو آزاد می کنیم علی برکت الله
كد تلفن امريكا چنده !؟
پاسخ ها
seda
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
001
ترامپ با صبر کلا اکوسیستم سیاسی دنیا رو عوض میکنه عصر نوین استارتش زده شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
ترامپ و صبر ؟ ترامپ در عصر همبستگی اقتصادی ملت ها در گستره جهانی ، فقط دنیا را شهخم می زند ؛ طرح و ایده ای ندارد ؛ اصلاً مغز چنین کاری را ندارد ؛ دور و وری های او هم مانند او کوته فکرانی اند که درکی استراتژیک و متناسب با جامعه 7 میلیاردی جهان همبسته کنونی ندارند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
خیلی غرب زده ای.
ناشناس
| France |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
جوجه رو آخر پاییز میشمارن
این جناب ترامپ نتیجه کارش دوحالت بیشتر نداره
یا بقول شما کلا اکوسیستم سیاسی دنیارو عوض میکنه و یا کل دنیا اکوسیستم سیاسی آمریکارو عوض میکنند
بلاخره باید با امدیکا سازش کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
آمریکا باید از خر شیطان پیاده شود و شما هم باید چشم تان را باز کنید و در رفتار این شومن بازاری تعبیر رویاهای خود را نبینید .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
سازش کردیم ولی موجود مزاحم از برجام خارج شد.
دو راه داریم معطل نکنید

۱- مذاکره
۲- جنگ

تصمیم بگیرید سریعتر تا اوضاع مردم از این بدتر نشده یا مذاکره کنید یا جنگی را که انها شروع کردن کامل کنید اونوقت یکی میاد میپرسه چی شده چرا اینطوری شد چرا قیمت نفت بالا رفت و ..... معطل نکنید اوضاع رو به نفع اونها برای خودمان بدتر نکنیم
اینجا فقط مردم ایران خسارت می پردازند
تا برادر پوتین هست ما به آمریکا باج نمی دهیم.خیالتون راحت.
به امید این وان ننشینید که برای ما کاری کنند خودتان براساس منافع کشورمان تصمیم گیری کنید جنگ که فقط بمب و موشک نیست انها جنگ و شروع کردن با اقتصاد ، پس باید جواب ان را داد خط قرمز مشخص کنید اگر فروش از مثلا ۳۰۰۰،۰۰۰ بشکه کمتر شد یعنی امنیت اقتصادی کشور تهدید شده وباید با عاملان ان برخورد شود حتی با جنگ ، انها کشورهای مثلا همسایه که شعله اتش جنگ را شعله ورتر میکنند باید منتظر عواقب ان باشند اگر جنگ شروع شود در امان نخواهید ماند پس برای رهایی از این جنگ خانه مان سوز شما همسایه گان جهت حل این مشکل پیش قدم شوید از این وضع خوشنود نباشید
تنها سلاح کاربردی ما آقا زاده ها هستند با آقا زاده ها میشه آمریکا رو شکست داد و حتی تحریمها رو دور زد .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل