بازدید 2725

جرم گوش‌های خود را تمیز نکنید

کد خبر: ۸۱۵۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹ 12 July 2018

دانشمندان اعلام کردند که نباید جرم گوش‌های خود را تمیز کنید.

به گزارش فارس، چرا دانشمندان معتقدند که جرم گوش را نباید تمیز کرد؟

براساس گزارش «ساینس آلرت»، با توجه به بافت ماده مومی و زردرنگی که با گذشت زمان در داخل حفره گوش شکل می‌گیرد، تمیز کردن آن با استفاده از گوش پاک کن گاهی بسیار لذت‌بخشی است اما با این حال مدت‌هاست که در وبسایت‌ها و ... می‌بینیم که تمیز کردن جرم گوش کار درستی نبوده و وجود این ماده چسب ناک و نسبتا چندش‌آور برای بدن مفید است.

متخصصان انجمن گوش و حلق و بینی آمریکا (AAO) هم به تازگی با انتشار بیانیه‌ای در این رابطه، مشخصا اعلام کرده‌اند که در صورتی که جرم ایجادشده در حفره‌ شنوایی، این بخش از بدن را مسدود نکرده و یا باعث بروز بیماری خاصی نشده باشد،‌ نیازی به تمیز کردن گوش نیست.

براساس گزارش «گجت‌نیوز»، در میان جزئیات بیانیه اعلام شده که دلیل به وجود آمدن چرک گوش، به دام انداختن گرد و غبار و آلودگی‌های مختلف و جلوگیری از وارد شدن این کثیفی‌ها به قسمت‌های داخلی و حساس‌تر سیستم شنوایی بدن است؛ از طرف دیگر، حرکات خاصی مانند جویدن و حرف زدن در کنار رشد سلول‌های پوستی جدید، باعث خارج شدن جرم گوش اضافی از داخل مجرای شنوایی شده و در هنگام حمام کردن و شستشوی بدن، این مواد به طور کامل پاک می‌شوند.

مارک وان پزشک متخصص در مصاحبه اخیر خود اظهار کرده است، شستشوی گوش به وسیله سرنگ و یا وسایل دیگر کاملا غیرضروری بوده و همچنین، به‌کارگیری وسایل بهداشتی مانند گوش پاک کن برای این کار، نه تنها موم ایجادشده را از مجرا خارج نمی‌کند، بلکه باعث وارد شدن مقدار بیشتری جرم گوش به درون حفره شنوایی می‌شود.

البته در بیانیه AAO اشاره شده است که سیستم طبیعی بدن برای پاک کردن گوش ، در تمامی افراد به درستی عمل نمی‌کند و در 10 درصد کودکان، 5 درصد از بزرگ‌سالان و حدود یک سوم سالمندان، جمع شدن بیش از حد جرم گوش باعث تنگ شدن و مسدود شدن مجرای شنوایی می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر