بازدید 8087
۲

حجم آب‌‌های سطحی که به جنوب تهران می‌رسد

کد خبر: ۸۱۵۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۷ 11 July 2018

رییس اداره محیط زیست شهر تهران با اشاره به اینکه سالانه حدود ۴۰۰ میلیون متر مکعب آب‌های سطحی به سمت جنوب پایتخت سرازیر می‌شود، گفت که برای حل این مشکل با همکاری دستگاه‌های مختلف طرح ساماندهی آب‌های سطحی تهران تهیه شده است.

به گزارش ایسنا، محمد حسین بازگیر افزود: بخشی آب‌های سطحی جاری شده، حاصل رود دره‌های شمال تهران و مسیل‌هایی است که از ارتفاعات تهران آب می‌گیرند مانند مسیل جاجرود، گلاب‌دره، دربند، فرحزاد، اوین- درکه و رودخانه کن. بخشی دیگر نیز حاصل نزولات و سرریزهای داخل خیابان‌ها است که عموما به آلودگی‌های سطح خیابان و پسماندهای رها شده در سطح شهر آغشته می‌شوند.

وی ادامه داد: فاضلاب‌های خانگی نیز به این آب‌های سطحی وارد می‌شود و در مجموع کل این آب آلوده به جنوب تهران سرازیر می‌شود.

رییس اداره محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه دستگاه‌های مختلفی از جمله سازمان حفاظت محیط زیست، شهرداری تهران و شرکت آب منطقه‌ای برای حل مشکل سرازیر شدن فاضلاب به جنوب تهران تشکیل جلسه داده‌اند، گفت: از سوی شهرداری و اداره آب منطقه‌ای طرحی برای ساماندهی آب‌های سطحی تهران تهیه شده است. بر اساس این طرح آب‌های سطحی تهران با تکمیل شبکه فاضلاب مدیریت می‌شوند علاوه بر این احداث دو تصفیه‌خانه بزرگ برای تصفیه این آب‌ها در نظر گرفته شده است.

بازگیر با اشاره به اینکه مجوز احداث این سدها گرفته شده است، اظهار کرد: با احداث این سدها و تصفیه فاضلاب مشکل آب‌های آلوده‌ای که وارد اراضی کشاورزی جنوب می‌شوند نیز حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه اداره محیط زیست شهر تهران در پایش‌های خود منابع آلاینده آب در بالادست را نیز شناسایی می‌کند، تصریح کرد: تمامی واحدهای صنعتی و درمانی در سطح شهر ملزم به برخورداری از سیستم تصفیه فاضلاب هستند. بر اساس پایش‌های اداره محیط زیست نیز تعداد زیادی از صنایع آب‌بر در شهر تهران دارای تصفیه‌خانه فاضلاب هستند. تعدادی از واحدهای درمانی و صنعتی که هنوز مجهز به سیستم تصفیه فاضلاب نشده‌اند نیز اخطاریه دریافت کرده‌اند و به آن‌ها مهلت داده شده است که این کار را انجام دهند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲
من در این زمینه ایده خیلی خوبی دارم . چه کسی می تواند از من حمایت کند ؟
این همه بارندگی شد ولی چون چیزی به اسم مدیریت در این کشور معنی ندارد همش ار بین رفت و الان جیره بندی اب شروع شده.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان