بازدید 19477

خودروسازی‌ها کارگران را سپر انسانی خود کرده اند/ مدیران خودروسازی‌ها، به خوردن پول مفت عادت دارند/ سال هاست که خودروسازی‌ها ورشکسته شده اند

صنعت خودرو، یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصاد ایران و البته از شیرین‌ترین سفره‌های مدیریتی کشور ماست؛ سفره‌ای که سال‌ها برای مردم، خودرو به قصد حرکت ـ و نه لذت ـ و برای مدیران برکت داشته و البته در گذر سالیان، چنان فرسوده شده که امروز تحمل کوچک‌ترین ضربه اقتصادی را ندارد.
کد خبر: ۸۱۴۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶ 09 July 2018

خودروسازی‌ها کارگران را سپر انسانی خود کرده اند/ مدیران خودروسازی‌ها، به خوردن پول مفت عادت دارند/ سال هاست که خودروسازی‌ها  ورشکسته شده اندصنعت خودرو، یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصاد ایران و البته از شیرین‌ترین سفره‌های مدیریتی کشور ماست؛ سفره‌ای که سال‌ها برای مردم، خودرو به قصد حرکت ـ و نه لذت ـ و برای مدیران برکت داشته و البته در گذر سالیان، چنان فرسوده شده که امروز تحمل کوچک‌ترین ضربه اقتصادی را ندارد.

به گزارش «تابناک»؛ آن‌ها که بازار خودرو را مشتاقانه دنبال می‌کنند، می‌دانند که قیمت خودرو‌ها در ایران، یک سال است تخته‌گاز می‌تازد، ولی رسیدن موج گرانی‌ها به خودرو‌های ارزان‌تر در ماه‌های اخیر، بیشتر از همیشه قیمت خودرو را به سوژه گفتگو‌های روزمره ایرانی‌ها تبدیل کرده است؛ موجی که در روز‌های اخیر گریبان بازار را گرفت، ولی چنان آه از نهاد خریداران بلند کرد که سرانجام مسئولان مختلف را به واکنش واداشت؛ واکنش‌هایی که ترجیع‌بند همه آنها، رفع مسئولیت خود از وضعیت فعلی بود و اعتراض به دیگران؛ از اعتراض به خودروسازان تا مقصر خواندن مردم و حتی بهانه افزایش حقوق کارگران و تهدید به تعدیل نیرو و البته نوید حل مشکلات و بازگشت آرامش به بازار خودرو در آینده.

نادر قاضی پور در گفت وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: در سال‌های گذشته، شرکت‌های خودروسازی، بهانه‌های مختلفی برای بالا بردن قیمت خودرو داشته اند و از هر راهکاری برای این کار استفاده می‌کنند.

این نماینده مجلس گفت: نیروی انسانی که در خدمت خودروسازی هاست، امروز همچون یک سپر انسانی برای بی اثر کردن انتقاد‌ها از سوی خودروسازی‌ها به کار می‌رود. هر وقت صحبت از کاهش قیمت و ظلم این بنگاه‌های اقتصادی می‌شود، این‌ها نیروی انسانی و کارگرانی را که در این شرکت‌ها کار می‌کنند، سپر خود کرده، می‌گویند اگر تعطیل شوند، این‌ها بیکار خواهند شد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس افزود: سال هاست خودروسازی‌ها ورشکسته هستند و تنها به مدد بی رقیب بودن در بازار و کمک‌های دولتی و نمایندگان مجلس هست که سر پا مانده اند.

وی در خصوص بهانه خودروسازی‌ها درباره هزینه‌های نیروی کار برای افزایش قیمت‌ها گفت: این‌ها بهانه‌های بنی اسرائیلی است. نیروی کار و کارگرانی که در این شرکت ها، سه شیفت کار می‌کنند، نمی‌تواند بهانه مدیران سودجوی این شرکت‌ها باشد.
خودروسازی‌ها بهتر است برای اینکه بتوانند هزینه‌های خود را مدیریت کنند، شرکت‌های زیان دهی که دارند و با سندسازی‌ها در سال‌های اخیر آن را سود ده نشان داده اند، تعطیل یا واگذار کنند. همچنین زمین‌های مازادشان را بفروشند و نیز وام‌های کلان که با درصد بالای ۲۰ تا ۳۰ درصد گرفته اند، تسویه کرده و سرمایه‌های در گردش خود را فعال کنند؛ آن وقت اوضاع بهتر می‌شود.

وی همچنین یادآور شد: خودروسازها، یقه سفید‌هایی که ماهانه پول کلان از این شرکت‌ها می‌گیرند و یا مشاوران بی خود خود را کم کنند تا وضعیت مالی شان بهتر شود. نمی‌شود هر وقت به خودروساز بگویند بالای چشمت ابروست، به سراغ کارگران بروند و به آن‌ها فشار بیاورند.

وی در این باره ادامه داد: خودروساز‌ها به جای استفاده از این میزان مشاوره‌ها بروند و گروه‌های آینده نگر را فعال کنند. استفاده از این گروه‌ها باعث نوآوری و شکوفایی در این صنعت می‌شود. ما چهل سال است که منتظریم این کارخانه‌های عریض و طویل محصول با کیفیت تولید کند؛ اما این‌ها عادت کرده اند پول مفت بخورند و اصلا به فکر تولید جدید نیستند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس افزود: خودروسازی در ایران کار خود را همزمان با خودروسازی‌های کره آغاز کرده اند. این در حالی است که آنان در این مدت تلاش کردند و خودرو‌های خود را ارتقا دادند و الان یکی از غول‌های خودروسازی جهان به حساب می‌آیند، ولی ما هنوز موتور پیکان را یک روز روی وانت می‌گذاریم و روز دیگر روی بدنه پژو و بعد اسم آن را عوض می‌کنیم و به نام محصول جدید می‌فروشیم که البته مردم هم چاره‌ای جز خرید این‌ها ندارند.

مسئولان عادت کرده اند پول مفت بخورند. این‌ها نه از تکنولوژی سر درمی‌آورند و نه به فکر فناوری و ارتقای محصولات خود هستند، بلکه تنها به این می اندیشند که چگونه جیب مردم بدبخت را خالی کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۴۳
انتشار یافته: ۱۳۸
جامعه در استثمار خودروساز هاست خودرو سازانی که قیمت کارگرشان یک سوم قیمت جهانی ،قیمت ماشینشان گاها تا سه برابر جهان هزینه انرژی مصرفی یک دهم جهانی و بازار رقابتی هم که به هیچ عنوان وجود نداره پس چطور همچین شرایطی برای خودرو سازی ها ورشکستگی به وجود میاره و از دلار دولتی و زمین های دولتی و پول توسعه دولتی هم بگذریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
نیروی انسانی مازاد خیلی زیاد دارند. همه پسر عمو و پسر خاله و بچه محل بیکار مسئولین اونجا شاغلند. شنیدم واسه بستن یه پیچ سه نفر تو صف می ایستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
در استثمار خودروسازها که نه شدیم مستعمره ی پژو و رنو تا بیان مدل های از رده خارجشون رو به مردم قالب کنند. برای خودروسازهای خارجی انحصار ایجاد کردیم تا راحت خون مردم رو تو شیشه کنند. تازه برای ما ناز و تهدید هم می کنند. وای بر ما
ناشناس
| France |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
قطعا مردم ایران حاظرن ماهیانه پول بذارن حقوق این کارگرارو بدن برن بشینن خونه به جاش این لگن سازیا تعطیل بشه و خودروی خارجی بدون تعرفه وارد بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
در انتخابات آینده کسی رییس جمهور میشود که وعده تعطیلی دو فرغون سازی محتکر و گران فروش را بدهد.
فردوس توسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
تننها راه تزریق خون تازه به صنعت خودروسازی و...ایجاد فضای رقابتی بجای رانتی فعلی اونم با کاهش تعرفه واردات خودروهای کم مصرف و ایمن و‌‌ هیبریدها است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
[خودرو سازانی که قیمت کارگرشان یک سوم قیمت جهانی ،قیمت ماشینشان گاها تا سه برابر جهان هزینه انرژی مصرفی یک دهم جهانی و بازار رقابتی هم که به هیچ عنوان وجود نداره پس چطور همچین شرایطی برای خودرو سازی ها ورشکستگی به وجود میاره]

این هایی که فرمودید همه درست میشه اگر پولی که سازمان ها و نهادها می برند، قطع بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
هر کس و هر چیزی را که میخواهید نابود کنید، آنرا بی قید و شرط حمایت و اشتباهاتش را توجیه کنید. شما مثالی از صنایع تحت حمایت بزنید که دچار فساد و تباهی نباشد. صنعت دارو، صنعت نفت و پتروشیمی، ... اگر قرار است کودکی موفق باشد باید امکان رقابت را برای او فراهم کنید.
البته میدانم که حرفهایم اینجا به گوش کسی نمیرسد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
زدوبند و قطعه سازی مافیایی و مشاوران زیاد باعث ورشکستگی میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
تحلیل تابناک یک جانبه گرایانه و غیر منصفانه است واقعه گرایانه باید با موضوع خودروسازی برخورد شود.
فارسی را پاس بداریم زین پس به جای خودروسازی بگوئیم فرغون سازی
پاسخ ها
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
زین پس بگویید : تابوت سازان پر مدعا
ناشناس
| Canada |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
لطفا به فرغون بی احترامی نکنید. فرغون نسبت به مواد و هزینه ای که براش مصرف می شه چند ده برابر این محصولات خودرو سر هم کنها بهره وری برای صاحب ان و در نتیجه اقتصاد ملی داره
خود رو سازان ایرانی کالای بی کیفیت وبا قیمت گزاف تحویل مردم می دهند چون رقابت نیست هر جور که میل داشته باشند قیمت ها رو بالا می برنند
اگر این کارگران خودرو سازی بروند در خانه هایشان اصلا کار نکنند و دولت بهشون حقوق بدهد باز هم بهتر است به خاطر سالی ۲۰ هزار کشته و قریب ۱۰۰ هزار مجروح در تصادف خودروهای ایرانی
برنامه تخت گاز بی بی فارسی همه ماشین های دنیا رو آزمایش میکرد نوبت به پراید که رسید البته جد این پراید که در آمریکا تولید میشد اسمش رو گذاشت لگن حیوانات
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
مطمين هستيد؟ من تقريباً همه قسمتهاى اين مجموعه را از حدود ده سال پيش دنبال مى كنم. يك بار درباره ى پيكان صحبت كوتاهى شد ولى هيچ وقت نديدم درباره ى پرايد برنامه اى داشته باشند
تا زمانیکه خودروسازها وابسطه به دولت هستند و دولت هم شرایط انحصاری تولید و فروش، بدون رقابت برای آنها ایجاد می کند. 100 سال دیگر هم وضعیت همین است
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
ببخشید تصحیح می کنم وابسته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
خودرو سازها به دولت وابسته نيستند بلكه منافع خودروسازى امروز بيشتر يه جيب مديرانى مى رود كه به نهادها وابسته هستند.
اینقدر حرف نزنید. تئوری بافی نکنید. عمل کنید. مرد عمل تو این مملکت پیدا نمیشه. خسته شدیم از حرفهای بی خود و تحلیل های آبکی. عمل عمل عمل
پاسخ ها
علی
| Sweden |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
متاسفانه الان همه منتقد شدن
رئیس جمهور منتقد
نماینده مجلس منتقد
قوه قضائیه منتقد
انگار تقصیر ماست که اینطور شده
خجالتم خوب چیزیه والا
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
بعد این همه سال نفهمیدی مردم همیشه بدهکارند و مسئولین طلبکار؟ منت سر ما گذاشته اند که ولی نعمت ما گشته اند میگی نه برو صبح از یک بانک درخواست 5 میلیون وام کن
تقریبا همه جاهای خصولتی حق کشی کارکنان و چپاول مدیران رو در بر دارند
یه سر بیاین ایران خودرو ساپکو سازه گستر سایپا و.... حساب مدیرا و معاونتها رو چک کنید ببینین چند میلیارده و از کجا اوردن . ماشینهای تو پارکینگ و خونه هاشون رو چک کنید.
اقازاده همه جا هست تو خودروسازی بیداد میکنه. خیلی سخته من کارگر بخاطر اینکه بتونم اجاره سر ماه رو بدم مجبور شم تا اخر شب وایستم اضافه کاری بعد اقازاده هایی رو میبینی که سوادشون از کارگر هم پایین تره سر ساعت با ماشین لوکسشون میرن خونه. خدایا پس کی داد ما می رسی....
کرمان موتور ۶ ماه پیش النترا مونتاژ به صورت قطعی پیش فروش کرد.در شرایطی که همون موقع با ۱۸۰ میلیون تومن میشد بصورت نقدی خودرو را از بازار تهیه کرد بخاطر ۴۰ میلیون اختلاف وسوسه شدیم و به این شرکت اعتماد کردیم.متاسفانه بعد از ۶ ماه با بی احترامی به مشتریان ادعا میکنه که به دلیل تحریم قادر به تحویل خودرو نیست اونهم در شرایطی که مسئولین این شرکت بارها اعلام کرده بودند که قرارداد رو اونقدر محکم بستن که شامل تحریم نمیشه.الان هم با گردن کلفتی ما رو مجبور کردن که یا پولمون رو پس بگیریم یا باماشین های چینی این شرکت به قیمت روز معاوضه کنیم.چرا کسی جوابگوی ضرر و زیان ما نیست؟چرا کسی حاظر نیست با اینها مقابله کنه؟چرا اینها اینقدر گردن کلفت و پررو شدن؟چرا اینهمه اعتماد بنفس اینها بالا رفته؟
پاسخ ها
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
خود کرده را تدبیر نیست. حالا چرا غر زدنش را آوردی اینجا؟ با پول امثال تو اینها دارن از مردم طلبکار میشن و فرغون میدن دست ملت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
تابناک این موضوع را مدتی پیش تحلیل کرد. ازش خواهش می کنیم تا انحلال شرکت کرمان موتور و معرفی همه رانت خورها موضوع را پیگیری کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
پيگيرى كنيد ببينيد كرمان موتور مال چه كسانى است.
بالاخره تو این مملکت کی مسئول بر طرف کردن مشکلاته. همه از وزیر و وکیل و قاضی و..... از صبح تا شب فقط انتقاد میکنند. پس ظاهرا مسبب این همه مشکلات فقط مردمند.
از آقای قاضی پور باید پرسید به استناد همین متن مصاحبه حضرتعالی که در آن آمده :
" مسئولان عادت کرده اند پول مفت بخورند. این‌ها نه از تکنولوژی سر درمی‌آورند و نه به فکر فناوری و ارتقای محصولات خود هستند، بلکه تنها به این می اندیشند که چگونه جیب مردم بدبخت را خالی کنند."
این مدیران مگر از کرات دیگر آمده اند !؟ اینها چه کسانی هستند که با وجود انواع حمایت های مالی و قانون گزاری دولت و مجلس به هیج کدام از اینها پاسخ گو نیستند !! چرا با وجود این " اهرم حمایتی " که در دستان دولت و نمایندگان است تا حال نتوانستید از این اهرم استفاده کنید و این مدیران را که تنها به فکر پر کردن جیب های خودشان هستند ، مجاب به کنار کشیدن و یا پاسخگو بودن کنید !! جناب قاضی پور عزیز این شیوه مدیریت نادرست ابتدا دامن دولت و نمایندگان و دولت را نمی گیرد که در این کشور پهناور این دو قوه اداره کننده کشور حتی توان اعمال اقتدار حکومتی به دو کارخانه خودرو سازی را نیز ندارد !!؟
اگر واقعا نمیتونید کاری کنید استعفا بدید دلیلش هم بزارید عدم توانایی مهار مافیای خودروسازان
یه با شرف پیدا بشه اسم خودشو تو تاریخ ماندگار کنه جمع کنه این لگن سازا رو مگه واجبه حتما همه چیز رو با این اقتصاد سالم و دوستان متعدد بین المللی خودمون تولید کنیم.
واقعا مفت خورن،
چاره ای نیست مردم باید هزینه مفت خوری مدیران بیسواد خودرو سازی ها رو بدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
مديريت بى سوادها به تنهايى نداريم. مديريت بى دانشها نشانگر فساد نهادينه است.
بیش از ۱۰سال است و بیش از یک میلیون بار این کامنت رابه هر نشریه ای فرستاده ام ولی کو گوش شنوا، چه در میان مردم و چه مسئولین.

افزایش خودروهای احتراقی یعنی افزایش ترافیک ، آلودگی هوا ، مصرف سوخت و تصادفات.

تعداداتوموبیل ها در کلان شهرها بخصوص تهران دهها برابر بیشتر از ظرفیت خیابانهاست.
اتوموبیل فقط از نوع برقی آن هم در تعداد معدود قابل قبول است

خط تولید اتومبیل های احتراقی بجز در مصارف خاص مثل مصارف بهداشتی و دفاعی و انتظامی باید کوچک و در صورت امکان برچیده شود.

کارگرانی هم که در صورت تعطیلی کارخانه های تولید خودروی احتراقی بیکار میشوند باید تحت حمایت دولت و مردم قرار بگیرند. من خودم شخصا حاضر به این کمک هستم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
جناب خدروهاى برقى وهيبريدى نياز به باتريهاى ليتيمى دارند كه گزينه ى بايدار و اقتصادى در صنعت خودرو سازى نيست و نخواهد بود. به دليل محدوديت شديد منابع ليتيم در جهان
تابناک عزیز از شما تقاضا داریم به عنوان یک رسانه مستقل صدای مشتریان کرمان موتور رو به همه برسانید.این شرکت بخاطر افزایش نرخ ارز و به بهانه تحریم از ایفای تعهدات خودش شانه خالی میکنه.بخاطر پیش فروش النترا توسط این شرکت ضررو زیان هنگفتی بما وارد شد.چرا کسی به فکر ما نیست؟چرا کسی با این شرکت کلاهبردار برخورد نمیکنه؟چرا همه کاسب تحریم شدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
واقعاً ظلم بزرگى شده وكسى هم باسخگو نيست. هيچ توجيه عقلانى هم ندارند فقط بهانه جويى مى كنند. شركتى كه نتواند وضعيت تعهدات چند ماه آينده اش را پيشبينى و مديريت كند شركت نيست و مديرانش مدير نيستند!
کجا برشکست شدن هر روز دارن پولدار تر میشن یه چیزی میگیدا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
اولا که برشکست نه و ورشکست.بعدش هم گویا شما کلا تو باغ نیستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
برشكسته شدن گونه ى ادبى و درست اصطلاح عامى ورشكسته شدن است.
خدایا شکرت . چقدر جمله های طلایی این روزها می شنویم و میخوانیم و متاسفانه فقط می توانیم تاسف بخوریم

خودروسازها، یقه سفید‌هایی که ماهانه پول کلان از این شرکت‌ها می‌گیرند و یا مشاوران بی خود خود را کم کنند تا وضعیت مالی شان بهتر شود.

مسئولان عادت کرده اند پول مفت بخورند. این‌ها نه از تکنولوژی سر درمی‌آورند و نه به فکر فناوری و ارتقای محصولات خود هستند، بلکه تنها به این می اندیشند که چگونه جیب مردم بدبخت را خالی کنند.
خودروسازان زالوهای آلوده به انگل اقتصاد کشورند.

باید نابود بشن و از اول شروع کنیم.
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ چیز بیشتری نمیتوان گفت هیچی عوض نمیشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
احسنت.....این حرفهای یا مفت هیچ موقع فایده ای نداشته
خودروسازان تنها با افزایش قیمت خودرو مردم را غارت نمی کنند علاوه براین در بورس هم سال 94 قیمت سهامشان را 500 درصد بالا بردند و به مردم فروختند و در رفتند اکنون پس از 3 سال سهامشان به یک پنجم قیمت هم خریدار ندارند
تنها راه تزریق خون تازه به صنعت خودروسازی و...ایجاد فضای رقابتی بجای رانتی فعلی اونم با کاهش تعرفه واردات خودروهای کم مصرف و ایمن و‌‌ هیبریدها است
یکی از دلایل مشکلات اقتصادی قعلی خودروسازها هستند . بخاطر بیکاری چند هزار نفر که البته بیکار هم نمیشوند و میتوان در صنعت جایگزین مشغول بکار شوند باید میلیونها نفر جانی و مالی تاوان بدهند. خودروسازها مثل مافیای قاچاق و سیستم بانکی مثل یک زالو دارند خون نظام و ملت را میمکند. مشکل اقتصادی از کمکهای اتساندوست ما به مظلومان کشورهای دیگر ایجاد نشده است بلکه توسط مفسدان اقتصادی رانتخور و بانکها و خودروسازها ایجاد شده است
چه عحب یه حرف درست زد !!!!
کسانی که مردم را مجبور به سوار شدن به این خودروهای داخلی می کنند جنایتکارند.
سالهاست در مورد خودرو داستان سرایی میشود و کسی به درستی حساب کتاب نمیکند.
اینکه قیمت خودرو بالاست یا خیر ساده است. قدم اول مقایسه با شرکتهای هم تیراژ خارجی است که میزان درصد حقوق و مواد اولیه و ... با هم مقایبسه شود
اینکه ایران با قیمت ارزان انرژی و دستمزد بسیار کم خودرویش در شرکتهای با تیراژ هفتصد هزارتایی این قدر بالاست نشان میدهد که مشکل مدیریتی و البته بخور بخورهای کلان وضعیت را به این رسانده اند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
مشكل مديريتى يعنى فساد، به همين سادگى
یک بار با مردم رو راست باشید یعنی شما نمی دانید که چه کسانی و از چه طریقی مدیر این فرغون سازها میشوند و از هر خودرو چقدر به ارگانهای خاص بابت چه کارهایی از جیب مردم انقلابی خارج شده و صرف چه کارهایی می شود
تمام صنعت به خوردن پول مفت عادت کرده یک صنعت تنبل و ناکارامد حاصل مدیران ناکارامد دولتی و باری بر ذوش مردم
چه عجب!!! بالاخره فهمیدین؟؟؟؟!!!! خوب حالا میخواد برای این ملت بیچاره چیکار کنید؟
این جیزا مهم نیست
وقتی من و شما هم به اونجا برسیم اینطوری میشیم
وقتی یه چرخه فاسد باشه یکی هم که سالم باشه فاسد میشه
دمت گرم قاضی پور
تنها چاره اینه که مردم نخرن. ی بارم شده بیاین امتحان کنیم.
ی مشت آشغال رو به قیمت های نجومی می فروشند اگه مردم نخرن که بیچاره میشن.
اگه مردم به این شکل اعتراض نکنن حقشونه که بهشون زور گفت
مدیران خودرو سازی ها همه نجومی بگیر هستند واز پاداش و مزایای خوب سالیانه برخوردار هستند وگرنه هزار راه وجود دارد تا کارگران به اصطلاح خودرو سازی ها در صنعت خودرو همچنان مشغول به کار باشند و مشکلی نداشته باشند در واقع آنها سپر بلای منافع گروه اندکی هستند تا به منافع غیر شرعی و غیر انسانی خود برسند و پاسخگوی کیفیت پایین محصولات خود نباشند.
بازار بدون رقیب، اقتصاد و صنعت بدون نظارت ، عدم مسولیت پذیری مسولین ، بها ندادن به مردم ، افکار چندش آور حزبی و جناحی ، زیاده خواهی و سهم خواهی جناح ها و مدیران ارشد و ... خدایا به داد این کشور و مردم برس
من مارکسیست نیستم

اما با مشاهده استثمار طبقه کارگر و مفت خوری و اشرافی گری مدیران که بدرستی در این مقاله هم به آن اشاره شده است و دلیل بوجود آمدن جنبش های کارگری و مارکسیستی را هم اکنون می فهمم!
آقای شریعت تکلیف ما چیه نمیخاییم پراید سوار شیم و یکم بیشتر عمر کنیم؟؟؟ واردات خودرو خارجی که با اومدن تو صفر شده بود چرا اومدی با خبر ممنوعیتش قیمت ها رو دوبرابر کردی تو کدوم طرفی هستی ؟ طرف دلال یا مردم بدبخت نکنه خودتم دلالی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ آقای وزیر ما الان چکار کنیم پولمونو 6 ماهه دادیم به وارد کننده داره سود 20 درصدشو میذذاره جیبش ماشینم نمیده میگه ممنوعش کردی تو؟ میگن یا بیا پولتو بگیر یا بذار باشه تا ببینیم چی میشه؟ چه خبر تو این دولت اخه؟؟؟؟؟؟؟
و ما هم سالهاست عادت کرده ایم از این حرفهای بی نتیجه بشنویم و همچنان سوار این تابوت های متحرک شویم واین داستان همچنان ادامه دارد
چرا در کشور بیشتر خودرو ساز ها سوء استفاده می کنند و برای جان و مال مردم مظلوم هیچ حقی قائل نیستند.
همیشه این جای سوال بوده این چه شرکتیست که بیش از 20000 پرسنل داره نمیدانم بنز و بی ام و هم همین قدر آدم دارند!؟ خوب مسلم هیچ کس جرات نمیکنه دست به ترکیب چنین مجموعه ای بزنه که زندگی چندین هزار نفر را تحت تاثیر قرار میدهد !
ولی این باج دهی ها و بی کفایتیها باعث کشته شدن صدها هزار مردم بی گناه شده بخاطر بی کیفیت و غیر استاندارد بودن محصولات این باج خواهها،تا کی...
سالهاست مردم عادی هم این حرفارو میزنند
نتیجه در بر نداره یه ماشین کادو برای منتقدین میفرستند تا زبانشان بسته شود
خودروهای آشغالشونو به قیمت bmw میدن به مردم.بزرگترین ظلم رو دارین به این مردمی میکنین که خیلی با شما کنار اومدن تاریخ شمارو فراموش نمیکنه....
برادر گرامی اینهایی که گفتید حرف دل مردم بود ولی این شما هستید که در مجلس نشسته اید و از اینها حمایت می کنید و یاد این مثل می افتیم که دم خروس را باور کنیم یا قسمحضرت عباس.
من فقط در عجبم که آیا نماینده مجلس ما نمیدونه گرونی خودرو و خونه و زمین ربطی به مدیرانشون نداره و دلیلش یه چیز فراگیرتره با خودشو زده به ندونستن؟ امیدوارم دومی باشه
نعمت زاده که مردم را خائن خواند جواب دهد. تا سیه روی شود هر که در او غش باشد
پاسخ ها
بهزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
بابا اینا همش فیلمشونه ...مردم همشون به فکر جیب خودشونن
بالاخره ما از این قاضی پور حرف حساب شنیدیم
چه مشکلی با خودروسازها داری.؟ص
بازهم دم قاضی پور گرم
جناب نماینده محترم حرف بی عمل میشه همون حرف مفت
شما هم حرف مفت میزنید و فرقی با مدیرانی که پول مفت می‌گیرند ندارید
درود کائنات بر احمدی نژاد
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
همون که پراید ۶/۵رو تحویل گرفت و ۱۹ تومن تحویل داد؟ درود بر همچین آدمی؟؟؟
فقط مسئولین خودروسازیها نیستند که با انحصار بازار خودرو مفتخوری میکنن . چرا از مدیران حق و حساب بگیر وزارت صنعت و و وزیر مربوطه و نهادهایی که سهم ثابت و کلانی از خودروسازها میگیرن نام نمیبرید؟
جناب قاضی پور حرف شما درست ،مردم بهتر ازشما این موضوع را میدانند شما یه عنوان نماینده مردم و قانون گذار چرا منفعل هستید کدام کار عملی را انجام داده اید ما در مجلس فقط حرف می شنویم و هیچ یک از این آقایان یقه سفید توجهی به قانون شما نمی گذارند پس مشکل از مجلس شما و قانون گذاران محترم هست
نتیجه اقتصاد خودی
این نماینده بنده خدا ولا خیلی آدم فهمیده ای جدا نظرش کاملا درسته
واقعا این آقای قاضی پور از این حرفها هم می تونه بزنه؟
میدانید چرا ،برای اینکه مدیر کارامد بکار گرفته نمیشود مدیران سیاسی فسیل شده در راس شرکتها گمارده شده و این مدیران هم وقتی ببینند سهمی در سود شرکت ندارند هیچ انگیزه ای هم برای انجام ریسک و تغییر ندارند اگر مدیران بر اساس سابقه فعالیت و میزات اثرگذاری در شرکتهای قبلی ارزیابی و انتخاب شوند مدیران نیز میفهمند که باید کارنامه درخشانی داشته باشند اگر الگوی انتخاب سرمربی فوتبال در صنعت بکار گرفته شود اثار شگرفی خواهد داشت
چرا این مدیران کنار گذاشته نمیشوند و محاکمه و باز خواست نمی شوند همه می دانند که مشکل کجاست اما اقدامی نمی شود چرا؟؟؟؟؟
از کرامات شیخ ما اینست که شیره را خورد و گفت شیرین است
کره جنوبی و ایران با هم وارد صنعت خودرو سازی شدند سیاستهای غلط ما به وضع فعلی انجامید و کره جنوبی بازارهای دنیا را تصاحب کرده
همیشه همین بوده !!! همیشه کارگرا مظلوم واقع میشن و این بهره کشی توسط مدیران ارشد و حتی مدیران میانی شرکتهای این چنینی انجام میشه
پاسخ ها
احسان
| Germany |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
واقعا کارگرای ایران خودرو و سایپا مظلومند؟!!!تو این وضعیت بیکاری نشستن اونجا و حقوق و مزایا و ...را سر وقت میگیرن.من قبول دارم مدیران ضعیف دارن این دو تا شرکت ولی خداوکیلی این همه ضعف و گند زدن در مونتاژ ماشینها تقصیر مدیراست یا همین کارگرایی که ازشون دفاع میکنید؟بخدا یه برلیانس صفر خریدم از همون اولش صدا میداد اگزوزش چون درست بسته نشده بود.اینها برمیگرده به وجدان کاری اون کارگر خط تولید به نظرم
چهل ساله که خودروسازان سوار گرده ملت شده اند.
میگن از ریس شرکت بنز پرسیدن که شما چطور موفق شدی؟
میگه : من موفق نیستم ،ایران خودرو و سایپا موفقن که پول ملت را پیشاپیش میگیرن و یه فرغون بعد چند ماه تاخیر تحویل میدن و هیچ تعهدی بعدش به مردم ندارن!!!
پاسخ ها
Allianz
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
مشکل از خود همین مردمه آقا جان
خونت را کثیف نکن
خودرو مشکل دارد مثل بقیه چیزها , کشاورزی , بانک , گمرک و... , ریشه مشکل در امثال هوچی گرهای پوچ است
اکثر کارگرهاشون هم با رابطه و پارتی استخدام شدن. کی تا حالا یه آگهی استخدام از این خودروسازها دیده؟
داستان بیکار شدن کارگران ادعایی بیش نیست. در مثلا انقلابی ترین مجموعه این مملکت به اسم بنیاد مستضعفان!! طی سالهای بعد از انقلاب تعداد شرکتها از 750 به 130 تقلیل پیدا کرده است. اگر کارآفرینی و اشتغال هدف بود که این همه کارخانه تعطیل نمیشد و اگر هم میشد چند کارخانه تاسیس میشد!!!
تحقیق اینکه پول مافیای خودروسازی به کجا می رود فکر نکنم آن قدر سخت باشد!!
اینا جیب ما سهامدار خرد خودرویی رو هم زدن. یعنی2-3 سال پیش سهام سایپارو به ما انداختن 200 تومن الان شده 70 تومن.بقیه خودرویا هم همینطورن.یعنی هم از طوبره و هم از اخور میخورند.
مشکل اصلی شما نماینده های مجلس هستید که وظیفه خود را در مورد اصلاح الگوی مصرف انرژی، استانداردسازی خودروها، مبارزه با خودروهای از رده خارج با مصرف بالا و .... را انجام ندادید و آقایان شما را با خود همراه کردند تا ضعف خود را به پای مجلس و نظام بگذارند
خدایا به کدامین گناه در ایران من به دنیا آمدم ؟ دارم تاوان چه گناهی را پس میدهم که خودم نمیدانم ؟؟؟
دوستان عزیز خودروساز اگر به قیامت و روز جزا اعتقاد دارید( که بعید میدانم ) بدانید که خون 20 تا 30 هزار کشته شده ایرانی در سال گردن شماست
کل پرسنل شاغل در دو یا سه کارخانه خود رو سازس ده هزار نفر نمیشوند ما الان عملا چندین ساله است که سوار خود رو بی کیفیتی میشویم که قیمت واقعی ان به خاطر این که میگویند کارخانه ها تعطیل نشود هی این چرخه باطل را ادامه میدهیم و
پاسخ ها
Allianz
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
چرا به این کیفیت بد تن داده ای جوان عزیز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
توی اروپا و امریکا هم یک خودروسازی چند ده هزار نفر بیشتر کارگر نداره
مساله این است که مردم ایران فکر می کنند لیاقت بهتر از این وضعیت را دارند. به خدا ندارند. چرا؟ در کشور ما مردم به همدیگه به دید انسانی نگاه نمیکنند. اگه کسی که دستش به دهانش میرسد زمانیکه کالایی به هر دلیلی قرار است گران شود از خریدن صرفنظر کند و به خود و وجدان انسانی خود بقبولاند که هر چه من سود کنم از سفره فقیر فلاکت زده میاد بیرون، در آن صورت این حس انسان دوستی مانع از گرونی و دزدی میشه. بله ایرانی عزیز فرهنگ و شعور انسان است که آرامش و نظم به ارمغان می آورد. مترو سوار شده اید و دیده اید که هنگام پیاده شدن به بیرون پرت می شوی و احساس گوسفند بودن بهت دست میده. بلی ایرانی فرهنگ ما مشکل دارد.
جناب قاضی پور کلا معلوم نیست فازش چیه!یک روز میاد میگه باید تعرفه واردات خودرو 1000 درصد بشه یک روزم میاد این حرفا رو میزنه!کلا شما صحبت نکنی بهتره برادر
سلام. آقا صنعت خودرو را به جوانان نخبه بدهید. و خلاص.
چه کسی از شرکتهای خودروسازی بهره میبرد؟
وقتی گوش مسئولان برای شنیدن انتقادات مردم کر می شود نتیجه بهتر از این نمی شود .
25 ساله که در خودرد سازی کار میکنم آقایی که میگه برای بستن یه پیچ سه نفر کنار خط ایستادن این طور نیست عزیزم شاید برای پشت میز نشینی همون شرکت 10 نفر باشن ولی برای کارگر تو خط که تمام کار با این قشره نه برادر.در ضمن بعد از این همه سال حاصل عمرم شده یه خونه قسطی تو این مدت نه زمین دادن نه وام درستو حسابی البته با مدیره کاری ندارم از کف کارخونه صحبت میکنم تواین مدت پول خون گرفتیم تمام زحمتو ما کشیدیم آخرش اینه فردا در کارخونه هم ببندن اون که پشت میز بوده در نهایت میره یه جا دیگه
اعداد هیچوقت دروغ نمی گویند. این مطلب را یکبار در این سایت بازنشر کردم تا اگر سایت تابناک بتواند در این زمینه تحقیق مفصل تری ترتیب داده و حقایق را بازگو نماید. از ضعف های نشریات به اسن می توان اشاره کرد که تولید محتوای قوی نداشته باشد و اگر حتی یک نفر این کامنت بنده را تا انتها بخواند و درصدد عمل به آن برآید بر تمام این مردمان ایران زمین حداقل شفاف سازی ایده آلی می نماید.
فرض اول: تمام کمپانی های خودروسازی در ایران به حالت تعطیلی رسمی درآیند.
با این فرض می توان گفت که در حدود ۱۵۰هزار نفر از کار بیکار شده و خانه نشین خواهند شد.
فرض دوم: حقوق میانگین هر نفر از این ۱۵۰هزار نفر با دلار آقای جهانگیری، رقمی معادل با ۱۰۰۰دلار درنظر میگیریم. مشخصا بخاطر این فرض ها خیلی ها شاید فکر کنن که اصلا خوندن رو دیگه ادامه ندن، منتها صبر کنید و تا انتها جلو برید...
با دو فرض اول و دوم می توان گفت که سالیانه به مجموعه ی کمپانی های خودروسازی رقمی درحدود ۲ میلیارد دلار حقوق داده می شود.
فرض سوم: مرزهای کشور برای اولین بار بعد از انقلاب بدون هیچ محدودیتی برای خودروسازی های خارجی باز شده و مردم را از شر کمپانی های خودروسازی داخلی رها کرده و دولت برای هر نفر که در هر حدی بخواهد خودرو وارد کند یک تعرفه گمرکی ۱۰۰درصدی مثل حال حاضر(البته منظور از حال حاضر، ۲سال پیش است) اعمال کند و هر فرد براحتی بتواند از هررر کمپانی خوردوسازی خارجی که بخواهد خودروی خود را تامین کرده و برابر پول آن تعرفه گمرکی بپردازد.
فرض چهارم: توان مالی هررر فرد ایرانی برای خرید خوردو را ۵۰ میلیون تومان درنظر میگیریم. پس این فرد یک خوردوی ۲۵ میلیونی تهیه می کند که ۲۵ میلیون هم سهم دولت خواهد شد. این رقم را درصورت تبدیل کردن به دلار آقای جهانگیری به رقم ۵۸۸۰ دلار می رسد.
جالب ترین فرض: دولت آن ۱۵۰هزار نفر نیرویی که حالا بیکار توی خونه نشستن با این دلارهای جمع شده از حق گمرک براشون حقوق ماهیانه بده و بعبارت بهتر این ۱۵۰هزار نفر ایرانی پول مفت از این به بعد بگیرن و تمام مردم ایران زمین هم بخاطر زجر ۴۰ساله حاضر باشن که این ۱۵۰هزار نفر این حقوق رو بصورت ماهیانه و مفت بگیرن....
حالا اگر اون رقم حدود ۲ میلیارد رو تقسیم بر این ۵۸۸۰ کنیم، یه چیزی در حدود ۳۰۰هزار خودرو در سال میشه...یعنی اگر ایرانی ها ۳۰۰هزار خوردوی ۲۵ میلیونی بخرن میشه اون نیروهای بیکار بتونن پول مفت خودشونو تحویل بگیرن و تازه از شر خودروسازی داخل هم خلاص بشن...جالب ترین آمار این داستان: ایرانی ها در سال حدود ۸۰۰هزار خودرو میخرن...یعنی دولت میتونه بقیه این پول رو هم تو جیب خودش بریزه...
هر ایرانی بعد خوندن این مطلب فقط باید به این فکر کنه که چطور میشه که وقتی ایران رو تهدید به قطع کامل صادرات نفت میکنن، کک هیچ دولتمرد یا حکومتی نمی گزه؟؟؟ وقتی تا امثال شماها هستن که ازتون بعنوان گاو شیرده استفاده میشه و میتونن در تمام زمینه ها تیغ بزننتون...پس نفت هم اگه قطع بشه چه باک؟؟ هنوز ایرانی هایی هستن که حاضرن تمام پولشونو دو‌ دستی تقدیم بکنن...
حالا اگه تابناک جراتشو داری نشر کن
همه دارن میخورن خوبم میخورن فقط ملت دارن تاوانشو میدن هم مجبورن خودروهای با کیفیت دهه 60و 70سوار بشن و هم گرون بخرن
مه اینه که اون بالا بالاها راضی باشن
یکی نیست بهشون بگه به اندازه کارگرا خودروسازا داخل سالانه ما تلفات جاده ایی داریم فوت و جراحت که باعث از کارافتادگی میشه
نمیخوان جلوشونو بگیرن وگرنه همین دلیل کافی و وافی بود
به گفته مسئولین راهنمایی و رانندگی پایین بودن استانداردها و بی کیفیتی خودروهای این خودروسازان زمینه ساز مرگ - جراحت و مصدومیت هزاران ایرانی در سال می شود . من کاری به موارد انسانی ندارم ولی آیا از لحاظ اقتصادی این امر برای کشور ما قابل تحمل است اینهمه پول دیه . اینهمه هزینه از کار افتادگی ؛ بخاطر منافع چه کسانی اینگونه داره به مردم ظلم می شه . من از سایت شما به نمایندگی از تمام کسانی که از اینجهت ضربه دیده اند تشکر می کنم و می خواهم که پیگیری خود را ادامه دهید
کو گوش شنوا. سالهاست که این حرفها را میشنویم و سالهاست که هیچ کس اهمیت نمیدهد.
برای اینکه خانواده کارگران خودروسازی
ملت اسیر چند خودروساز داخلی شده اند ، هزینه ناشی از صدمات تصادفات جاده ای را محاسبه کنید ، حقوق کارگران در برابر ان بسیار ناچیز است .
اگر فرهنگ مشتری مداری و نخریدن و گران شدن کشوری مثل آلمان را داشتیم به این روز نمی افتادیم. از ماست که بر ماست
(البته که بافرهنگ هستیم ولی در این مورد ایدا).
مباحث اینچنینی همه معلول هستند و تا زمانی که علت ایجاد مشکلات برطرف نشه هیچ تغییری ایجاد نخواهد شد البته شاید گفتن علت اصلی همه این مشکلات از جمله ناتوانی در نوع آوری و بهروری در تولید یا بحران آب ،بحران مصرف بالای انرژی در کشور ،عدم توزیع عادلانه ثروت در جامعه، بحران های اجتماعی تبعیض در جامعه و صدها مورد دیگه که بهبود در آنها در حال حاضر غیر ممکنه
نمونه اون صنعت خودرو از ابتدای تشکیل تا به امروز
این دروغ محض که خودروسازی زیان ده هستش
امکان نداره با این فروش بالای و گرانفروشی زیان بده
متاسفانه به برکت صداو سیمای سفارشی مردم ما در حاله ای از بی خبری قرار گرفتن که به هیچ چیزی معترض نباشن
صنعت در عربستان و مصر و ترکیه چنان پیشرفتی میکنه که ما داریم به کشوری عقب مانده تر از آنها تبدیل میشیم
و این مصر خودرو برقی را ساخته، ترکیه خودرو به اروپا صادر میکنه و عربستان به هر قیمتی جلو افتاده
ولی صدا و سیما ما را بالاتر نشون میده
مردمی که همیشه خودشون برتر میدونن بدون اینکه باشند هیچ وقت پیشرفت نمی کنن
باید ضعف و قدرت مردم بدونن نه فقط قدرت کشور
خودروسازانی که در شرایط کاذب سخت اقتصادی مردم را تنها گذاشته و قیمت ها را بالا بردند ، مردم باید آنها را تحریم کنند. همچنین اجناس سامسونگ ، ال جی ، دوو و سایر مونتاژکاران ایرانی که ناجوانمردانه به مردم ضربه زدند
تعرفه های ظالمانه رو بردارید تا مردم خودروهای استاندارد و مرغوب سوار شن به خدا حق این مردم نیست این لگن هارو سوار بشوند مردم ما هم قابل احترام هستند با این کار به شعور مردم توهین نکنید.
علی برکت الله
هر وقت دلار سه برابر میشه عزیزان دلال چون دیگه برای واردات با دلار مبادله ای دچار مشکل میشن حمله به خودروسازی ها رو شروع می کنن!!!
اگر بین قطعه سازان رقابت واقعی ومنصفانه وجود داشته باشد وگروهی متخصص بدون شناخت از قطعه ساز بهترین قطعه را از بین قطعات پیشنهادی انتخاب کنند وکارخانه مجبور به خرید ان شود کیفیت بسیار بهتر خواهد شد .
بدرد نخورترین خودروها رو گرون میفروشن
بدون توجه به خدمات پس از فروش
دریا از یکذره خلاقیت از کره و چین اسیایی که خودرو هاشون رو مردم بیشتر میپسندن
خودروسازان ما سالهاست که ورشکسته شدند ولی وزرای صنعت هر دولتی با دوستان خود این مجموعه هیچوقت بسته نمیشود
خلایق هر چه لایق ، حقمونه ، ملتی که نتونه خودرویی که ادعا میکنه لگنه و گرون ، تحریم کنه و نخره حقشه ، فردا یه شرایط فروش بزارن همه میرن صف میکشن ، میخرن و فرداش غر میزنن ، ملتی منفعت طلب و بی اراده هستیم .
متاسفانه در مملکت ما همه و همه حرف می زنند درست است که یکی از روشهای درمان حرف درمانی ست ولی به تنهایی کاربردی ندارد . این حضراتی که در خودروسازی ها هستند خیلی وقت است که میگویند تولید با هزینه های ما هم خوانی ندارد. ولی نمی دانم چرا پس این مسند را رها نمیکنند اگر صرف نمیکند پس چرا شما هنوز هستید. به قولی اگر برای مردم آب نمیشه برای شما و عده ای از حضرات بسیار خوب نون کرده است . حقوق مدیران خودروسازی چه قدر هست ؟ البته در مملکت ما دو فیش شاید هم سه فیش حقوقی وجود دارد و رانت مسئولیت که بی داد می کند. اگر حکم کنند که مست گیرند ..............اللهم عجل لولیک الفرج
عزیزان کجای کارید که شب قبل از بازدید رئیس بازرسی شبانه خودروهارا به پرکینگهای شهریاروغیره انتقال دادند هیچ اتفاقی نیفتاد
خدا وکیلی در کدام کشور سراغ داری برای خرید خودرو باید پیش خرید کنی و چشم بسته برای خرید خودرو وجهی پرداخت کنی !! کجا سراغ دارید که همه اذعان دارند خودرو ها بی کیفیت و گران هستند ولی باز مردمش در صف خرید هستند.
صنعت مونتاژ رانت دار با انحصار از دلارهاینفتی سوداستفاده کرده وپدر مردم را با گران فروشی وتحویل جنس بنجول دستیار عزائیل در کشتار مردم ایران شده بودونبودش به حال ملت هیچ فرقی ندارد .
سیاست ها بانک جهانی و صندوق بین المللی پول که در زمان رفسنجآنی پذیرفته شد را کنار بگذارید
وقتی میگن لگن ساز واقعا درسته. پژو ۲۰۶ مدل ۹۶ تیپ پنج روغن سوزی داره . ای خدا با پولی که از من گرفتن تو دیگر کشورها مردمشون خودرو با کیفیت سوار میشن.
لطفا آمار بگیرید که در ایران چقدر از مردم ایران بخاطر مثلا این خودرو سازها خسارت دیدند .؟اگر شخصیتهای پر قدرت پشت سر اینها نیستند چرا روز به روز بد تر می شود؟من واقعا باورم نمی شود اینها خودرو ساز باشند. حتی فکر می کنم بقیه چیزهایی را هم که می گویند ساختیم فکر می کنم خالی بندیست. چطور کشوری که نمی تواند خودرو بسازد .حتی یک بیل خوب در ایران ساخته نمی شود - می تواند فلان و فلان و فلان چیز را بسازد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مشکل از خودروسازها نیست مشکل از بیصاحب بودن کل صنعت و منافع ملی است .وقتی بازخواست کننده ای از خودروسازها نیست طبیعی است که هرچه میخواهند بتازونند.دکترها هم ملت را سرگردونه گیر آوردند.کلا ایران شده بهشت برای بعضی ها
تنها کسی که با خودرو سازها درگیر میشه و ابایی از بیان کتمان کاری و یا سیاست های دلال مآبانه آنها نداره ، قاضی پوره ، ولی ایشون اطلاع رسانی میکنه و تصمیم گیرنده نیست . به نظر من تصمیم اصلی رو مردم باید بگیرند و در عرض نیم ساعت کل خودروهای پیش فروشی رو نخرند . اگه تقاضای برای این خودروهای بی کیفیت و گرون نباشه ، ناچار میشن از نظر مردم و مصرف کننده تبعیت کنند . اراده ملی برای مقابله با زیاده خواهی خودرو سازها لازمه . موفق باشید دوستان .
خداوند نگذرد از مسئولين وزارت صنائع كه با حمايت بيمورد از خودروسازان داخلي انها را جريح كردند به هيچكس پاسخگو نيستند بنده يك پژو ٢٠٠٨ ثبت نام كردم نوبتم ماه دي ١٣٩٦ بوده تا حالا نه تنها تحويل ندادند بلكه اصلا پاسخگو نيستند كه كي ماشين را تحويل ميدهند اين است سنبل مشتري مداري؟!!!اينها از وزيران صنعت الگو گرفتن انها هم به هيچكس پاسخگو نيستند؟؟؟!!!خداوند عاقبت همه را بخير كند .كجاست قرياد رس؟؟؟؟؟
وقتی تقسیم میشن به خودی و غیرخودی و اقتصاد دست خودیها داده میشه انتظار بهتری نمیشه داشت.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار