بازدید 3324

راهپیمایی‌اعتراضی آمریکایی‌ها به خشونت و بیکاری

کد خبر: ۸۱۴۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۶ 08 July 2018

هزاران نفر از مخالفان سلاح و بیکاری در آمریکا روز شنبه در شیکاگو مرکز ایالت ایلینوی دست با برگزاری تظاهراتی یک بزرگراه را مسدود کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای هیل، هزاران نفر با ورود به بزرگراه «دن رایان» از مقام های شیکاگو خواستندتا علیه خشونت های ناشی از حمل سلاح، بیکاری و وضعیت نامطلوب اقتصادی وارد عمل شوند.

مقام های پلیس ایالتی اعلام کردند با معترضان وارد گفت وگو می شوند تا بخش هایی از بزرگراه را باز کنند اما سران معترضان گفتند که تمام بزرگراه را می بندند.

تصاویر و ویدیوهایی که از این تظاهرات منتشر شده، نشان می دهد، معترضان بنرهایی در دست دارند که روی آنها نوشته شده است: همین حالا بزرگراه را مسدود کنید.

معترضان از «رام امانوئل» شهردار دموکرات شیکاگو و «بروس راونر» فرماندار جمهوریخواه ایلینوی خواستند تا سرمایه گذاری در بخش های جنوبی شیکاگو را افزایش داده و برای کاهش خشونت ها در این شهر تلاش کنند.

خشونت های ناشی از سلاح در آمریکا هر ساله هزاران قربانی می گیرد. طبق آماری که منتشر شده است، در سال 2017 میلادی 15هزار و 488 نفر بر اثر تیراندازی با سلاح گرم در سراسر آمریکا جان خود را از دست داده و 31هزار و 58 نفر مجروح شده اند.

بنابر اطلاعاتی که توسط «بایگانی خشونت های اسلحه» در آمریکا انتشار یافت، درمجموع در سراسر این کشور در سال 2017 میلادی 61هزار و 89 فقره تیراندازی با سلاح گرم روی داده است.

یکی از مرگبارترین حادثه تیراندازی سال گذشته میلادی در آمریکا مربوط به حادثه اول اکتبر (9 مهرماه) «لاس وگاس» است که حداقل 58 نفر کشته و صدها مجروح بر جای گذاشت.

نتایج پژوهش دانشگاه «نورث ایسترن» آمریکا نشان می دهد وقوع کشتارهای عمومی در این کشور بین سال های 2011 تا 2014 میلادی سه برابر شده است.

تاکنون تلاش گروه های مخالف آزادی حمل و استفاده از سلاح و برخی قانونگذاران این کشور برای ممنوعیت یا حداقل ایجاد محدودیت در این زمینه با اغوا و تهدید کارخانه های اسلحه سازی شکست خورده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا یکی از حامیان حمل سلاح در این کشور است. ترامپ چندی پیش در نشست سالانه انجمن ملی سلاح آمریکا با درخواست ها برای اعمال مقررات سختگیرانه تر کنترل سلاح مخالفت کرد و ادعای این انجمن را درباره این که شهروندان مسلح به جلوگیری از تیراندازی های مرگبار کمک می کنند، تایید کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل