بازدید 30449
گزارش رسانه های خارجی از دستمزد نجومی ۲میلیون و ۲۸۰هزار یورویی کارلوس حکایت دارد؛

جزییات قرارداد جدید کی‌روش و تنها اختلاف باقی مانده/ابقا تا قطر ۲۰۲۲ به شرط فینال جام ملت ها

در صورتی که کی‌روش در ایران بماند، برای یک سال فدراسیون ایران مجبور به پرداخت مبلغی حدود ۲میلیون و ۲۸۰هزار یورو خواهد بود. این خبر در رسانه های خارج از ایران مطرح شده و تابناک هم هرچند این رقم را نزدیک به واقعیت می بیند، هیچ منبع رسمی پیدا نکرد که آن را تأیید کند. نکته مهم اما شرط تداوم این قرارداد تا جام جهانی بعدی است که مشروط به نتیجه گیری در جام ملت ها شده است.
کد خبر: ۸۱۴۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۳ 08 July 2018

جام ملت های آسیا در نخستین روزهای سال آتی میلادی یعنی شش ماه دیگر به میزبانی امارات برگزار می شود و ایران با نسلی از بازیکنان مستعد و آماده اش این بار هم شانس فتح جام را دارد؛ تورنمنتی که سه بار فاتحش شده اما آخرین بار قهرمانی در قاره به زمانی بازمی گردد که نسل فعلی هیچ بازی اش را به یاد ندارد.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ تقریبا همه کارشناسان فوتبال در این نقطه نظر اشتراک دارند که این فرصت کم، زمان مناسبی برای ایجاد تغییرات در تیم ملی ایران نیست و بهتر است، مرد پرتغالی تا پایان جام ملت ها به کارش ادامه دهد. فدراسیون تاج هم همین را اگرچه کمی دیر اما قبل از جام جهانی سرانجام درک کرده بود، ولی به یک مشکل بزرگ برخورد کرد؛ مخالفت کی روش! اردیبهشت ماه امسال «کارلوس کی‌روش» حاضر به سفر به امارات و شرکت در مراسم قرعه‌کشی جام ملت‌های آسیا نشد. او در توجیه بی‌میلی‌ خود برای حضور در این مراسم گفته بود: «وقتی قرار نیست من سرمربی تیم ملی ایران باشم، چرا باید به مراسم قرعه‌کشی بروم؟» بعد هم کدهای مشخصی از جانشین خود داد.

کی روش با برخی جملات تمجیدی بخصوص درباره «علی دایی» که او را جنتلمن فوتبال ایران و آینده فکری فوتبال ایران نامید، فشار را بر فدراسیون مضاعف کرد و نشان داد برای جانشین خود هم نقشه‌هایی کشیده است. به نوشته برخی رسانه های آفریقایی اردیبهشت ماه، باز هم فدراسیون فوتبال کامرون ادعا کرد، «کی‌روش» و مدیر برنامه‌هایش، درخواست رسمی خود برای سرمربیگری در تیم ملی این کشور را به آنها داده‌اند! این یعنی یک خواستگاری وارونه! تمام این‌ها، نشانه‌هایی از قصد قطعی کی‌روش برای جدایی داشت، چون از قاطعیت تاج برای خاتمه مأموریت خود آگاه شده بود، ولی بعد از بازی با مراکش، مشخص شد، کی روش با پشتوانه رضایت مردم و دولت رفتنی نیست و خودش برای ماندن شرط گذاشت. شرطی برای ساکت کردن مخالفانش... .

جزییات قراردادجدید کی‌روش وتنهااختلاف باقیمانده/ابقاتاقطر۲۰۲۲بشرط فینال جام ملتها

سپس وزیر ورزش وارد بازی و در اردوی تیم ملی خواهان تمدید قرارداد سرمربی پرتغالی شد. روز بعد از بازی ایران و مراکش، «مسعود سلطانی‌فر» گفت: «دولت و وزارت ورزش خواهان تمدید قرارداد کی‌روش است.» وزیر ورزش البته مشخص نکرد تا چه زمان خواهان حضور کی‌روش در ایران است؛ پایان جام ملت‌های آسیا یا تا جام جهانی ۲۰۲۲ قطر؟

حذف از مرحله گروهی، تغییری در فضای هیجان زده برای بقای کی‌روش نداشت. مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران در همین فضا روز ششم تیرماه با این ادعا که «قرارداد کی‌روش تمدید شده است» سعی در نشان دادن یک پیروزی و موفقیت ویژه داشت. کی‌روش چنین ادعایی را از طریق «بامداد میرزایی» در رسانه‌های جهان تکذیب کرد.
رویترز به نقل از «یک شخص نزدیک» به سرمربی تیم ملی ایران نوشت: «قرارداد کی‌روش تمدید نشده و او به زودی ایران را بدون توافق نهایی ترک می‌کند.» این بازی رسانه ای برای همه فوتبالی های ایران آشناست. طرح پیشنهادهای متفاوت و مشتری تراشیدن برای مربی که البته بزرگ است و همیشه مشتری دارد اما هیج تیمی حاضر نیست دستمزد نجومی فدراسیون ایران را به او پرداخت کند: رقمی بالغ بر دو میلیون و دویست هزار یورو در اوضاع فعلی ارز خارجی در اقتصاد بیمار ایران. نام هایی چون استرالیا، ازبکستان، آفریقای جنوبی و الجزایر در این مدت بارها ردیف شدند، ولی هیچ یک نه درخواستی رسمی دادند و نه چنین پولی داشتند.

کی روش با چهار امتیاز در روسیه مربی موفقی قلمداد می شود؛ هرچند بازی های تدافعی او منتقدانی جدی بین اهالی فوتبال کشور داشته است، هم اکنون در صورتی که کی‌روش در ایران بماند، برای یک سال فدراسیون تاج را مجبور به پرداخت مبلغی حدود ۲میلیون و ۲۸۰هزار یورو به وی خواهد کرد که واقعا با بودجه و اقتصاد فعلی کمرشکن است و قطعا با قانون جدید مجلس که قرار است تصویب شود تماما با ارز بازار آزاد تأمین خواهد شد و سهمیه ای در کار نخواهد بود. رقم دقیق فوق در رسانه های مختلف خارج از ایران مطرح شده، ولی در داخل کشور هیچ رسانه رسمی حاضر نشده مستقل این مبلغ را تأیید کند! تابناک هم هرچند این رقم را نزدیک به واقعیت می بیند، هیچ منبعی رسمی را پیدا نکرد که آن را تأیید کند.

کارلوس آلبرتو پریرا (برزیل) با شش بار مربیگری در صدر فهرست رکوردداران حضور در جام جهانی است. بعد، بورا میلیوتینوویچ (یوگوسلاوی سابق) با پنج مربیگری در رده دوم نشسته و حالا کی‌روش به سوی رکورد او خیز برداشته است. او دنبال بزرگترین رویای زندگی مربیگری‌اش است و برای همین اردیبهشت ماه امسال به ‌ESPN گفته بود: «پس از روسیه به کشوری می‌روم که تا پایان جام جهانی بعدی، مربی‌اش باشم.»

فدراسیون با علم بر اینکه کی‌روش علاقه‌ای به ادامه همکاری فقط تا پایان جام جهانی ندارد، بسته پیشنهادی خود را تغییر داد: «قرارداد اتوماتیک‌وار تا پایان جام جهانی تمدید می‌شود، اگر تیم ملی ایران با مربیگری کی‌روش به فینال جام ملت‌های آسیا برسد.» آخرین قهرمانی و حضور ایران در فینال جام ملت‌های آسیا به سال ۱۹۷۶ میلادی برمی‌گردد. رسانه های بیرون ایران در ادامه جزییات بیشتری از اختلاف دو طرف منتشر کرده اند: پیشنهاد کی‌روش اما تفاوت‌های کوچکی دارد. او بسته پیشنهادی فدراسیون ایران را طوری عوض کرد که قراردادش در صورت صعود ایران به مرحله نیمه‌نهایی تا پایان جام جهانی تمدید شود. بخش دوم تغییرات این گونه بود: «هر سال، 20درصد افزایش مبلغ خالص دریافتی به قرارداد قبل افزوده شود.»

پرداخت مالیات، اجاره منزل، اجاره خودرو، تهیه تمامی بلیت‌های پروازها و همین طور خورد و خوراک هم بر عهده فدراسیون فوتبال ایران قرار گرفته که رقم سالیانه را خود به خود افزایش می‌دهد. یعنی در صورتی که کی‌روش در ایران بماند، فدراسیون ایران باید حدود ۲میلیون و ۲۸۰هزار یورو برای یک سال بپردازد. گفته می شود فدراسیون فوتبال ایران هنوز منتظر پاسخی از سوی کی‌روش است. کارلوس از آن طرف تا حد امکان وقت کشی خواهد کرد. از دست رفتن زمان، گزینه‌های فدراسیون ایران را برای انتخاب جانشین کی‌روش برای حضور در جام ملت‌های آسیا هم محدود می‌کند. این بازی چند لایه و هدفمند فعلا ادامه دارد.

جزییات قراردادجدید کی‌روش وتنهااختلاف باقیمانده/ابقاتاقطر۲۰۲۲بشرط فینال جام ملتها

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۴۹
با این پولا میشد چراغ امید هزاران جوان بیکار و نا امید رو در ایران روشن نگه داشت. آبرومند باختن هم شده افتخار و مایه غرور! فوتبال ما در حال حاضر با شرایط موجود حتی اولویت هزارم هم محسوب نمیشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
به این ندن یکجای دیگر اختلاس میشه
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
بله با درصد كمي از پولهاي اختلاص شده هم ميشود چراغ اميد روشن كرد! لا اقل اين فوتبال باعث ميشه كه شادي هيجان م اميد به جامعه تزريق بشه و اسم ايران در اخبار دنيا جايي غير از صفحه حوادث مطرح بشه!!
حیف پولی که خرج این فوتبال میشه.
البته قهرمانی 3دوره پیاپی تا سال1356وآخرین نسل فوتبال گذشته در سال1359 در زمان آغاز جنگ سوم شدند و دیگر فوتبال کشور رو به افول گذشت همچون بخشهای اقتصادی کشور
بابا بسه.تا کی می خواهید به این پرتقالی باج بدین.آخ چه گلی به سر تیم زده با یک بازی تدافعی و کسل کننده؟؟8 ساله مربی تیم ملی شده دریغ از یک دستاورد بزرگ. نه تو جام جهانی نه توم جام ملتهای آسیا.خوبه آمار تیم ایران رو تو جام جهانی ببینید.در تمامی آیتم ها پایین تر تیم آسیا بود.حتی عربستان هم از ما بهتر فوتبال بازی کرد.این پولی که می خواهید به کیروش بدین بدین یه مربی تراز اول دیگه دنیا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
عزیز بازی تدارکاتی نداشتیم که ربط چندانی به کی روش ندارد
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
با شرایطی که این شهر هرت داره هیچ مربی بزرگ خارجی از کنار شهر هرت هم رد نمیشه!!کیروش به شرایط سخت عادت داره
میلیارد میلیارد دلار سرفت میشه و ناپدید میشه کسی حساب و کتاب نمیشه ، یه چیزی که دل مردم رو شاد میکنه رو هم اینطوری قضاوت میکنید. اگر این مبلغ رو بعه کی روش ندیم ، خرج کجا میشه ؟ مردم ایران ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
دقیقا
دوست
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
حقوق نجومی همیشه حرامه ، چه امثال صفدر حسینی بگیرن چه پزشکان پول پرست بگیرن چه فلان وارد کننده ماشین بگیره چه فوتبالیست و مربی بگیره
پیما
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
حالا چون دلت شاد شده باید همچین حقوق نجومی بدن به یارو؟ این بری جلوش اصلا نگاهت هم نمیکنه انقدر که باهات فاصله گرفته اینجور آدما خودشون رو خدا می بینن در برابر امثال تو. گرچه هرچی هم دارن از امثال تو بهشون رسیده
جالبه ندارم ندارما واسه مردم بریز و بپاش ها تو دولت و فوتبال بی ارزش هست.
شمارابخدااین همه پول مردم رو ندید به این اجنبی مفت خور فوتبال تا همین جا بس است
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
بله بدين به خودي هاي مفت خور بهتره!
پویا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
در پاسخ به ناشناس 14:58
نه به هیچ مفت خوری نباید داد. چه داخلی چه خارجی
سیاوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
حداقل به قول خودت این اجنبی دلش بیشتر از من و تو برای این کشور میسوزه و در قبال پولی که میگیره کار میکنه نه اینکه بدن به یه مشت ژن برترها بخورن و یه آب هم روش و به ریش من و تو بخندن
واقعا اینقدر هزینه کردن واسه این مربی کافی نیست. به خدا کل فدراسیونم این مبلغ نمیارزه
این همه پول برای چه دستاوردی؟؟ سوم یا چهارم شدن در گروه واقعا افتخار هست!!؟ با این پول فوق العاده گزافی که به این مربی پرداخت میشه به کجای فوتبال کمک می کنه آخه!؟!!! واقعا باعث شرم هست
نمیدونم چرا اما ازش متنفرم انشاا... به ارزوش تا 2022 با ایران نرسه
پاسخ ها
زهرا
| Germany |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
چون حسودی
دو ملیون دلار در این وضع فلاکت مردم!!! معلوم نیست این چه جریانی است که این یارو ول کن ایران نیست...
ما درک درستی از مدیریت نداریم ، با یستی از بچگی آموزش فوتبال و مربی گری را آموزش بدهیم . در فوتبال ما روی گل زدن و شوت زدن و قدرت بدنی کار نمی شود فوتبال یعنی کار تیمی در کنار داشتن این قدرت ها و ایجاد اعتماد به نفس با داشتن یک روانشناس واقعی
سلام
چه اشکالی دارد که این پول را بدهیم حلاله چون باعث خوشحالی مردم شده البته در فدراسیون کسی دوست نداره مردم خوشحال باشن
پاسخ ها
پویا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
سلام
خوشحالی واقعی ماله وقتیه که جوان بتونه ازدواج کنه و
کار داشته باشه. خوشحالی حاصل از فوتبال کاذبه و نبودن فوتبال هیچ خللی در زندگیمون به وجود نمیاره.
حقوق نجومی همیشه حرامه
پیمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
برو بابا دلت خوشه
کیروش هم کلاه ما رو شناخته.
به ریال بهش بپردازید
کل حقوق یک کارمند در کل سی سال سابقه کاری اگر چیزی نخورد و فقط پس انداز کند با مدرک کارشناسی ارشد یک میلیارد نمی شود اونوقت ایشون 20 میلیارد در یک سال میگیره ....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
تابناکِ آتش بیارِ معرکه.
اینا همش حقوق نجومی و حرامه
البته مسوولان فدراسیون باید خجالت بکشند در این اوضاعی که مردم آب و نان و حتی هوای تمیز ندارد
این حقوق نجومی رو بدن به ی مربی که بیاد به بازیکنان ما لگد زدن به توپ رو یاد بده.
از مخاطبان تابناک ی سوال دارم :
همین الان فرض کنین فوتبال نابود بشه، چه خللی تو زندگیمون به وجود میاد؟
حالا فرض کنین فقط یک هفته نانوایی ها اعتصاب کنند، الان چطور؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
اگه تو ماشین سوار نشی، گوشی موبایل نداشته باشی و ... اینترنت نداشته باشی که بیای اینجا نظر بدی و ... هم اتفاقی نمی افته
پویا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
ان شا الله که هر چی سنمون بالاتر میره ادبمون هم بیشتر بشه. محض اطلاع شما من اصلا ماشین ندارم،موبایل هم ی دونه گوشی ارزان ایرانی دارم تا بتونم به اقتصاد کشور کمک کنم و چند نفر بتونن سر کار برن
چرچسف سرمربی روسیه بهترین گزینه برای تیم ایران است
خرج کردن برای فوتبال ولخرجی نیست بلکه یک نوع سرمایه گذاریه که چندین برابر برگشت داره، بهتره به جای ورزش خرجهای بیهوده ای که منافع ملی ندارند جلوش گرفته بشن.
اگه فوتبال نبود کشورهایی مثل ایسلند یا هندوراس با صرف چقدر هزینه و چطور میتونستن خودشون رو در دنیا مطرح کنن؟!!
درصورتی که فقط با فوتبال الان برای کل دنیا شناخته شدن .
شادی مردم ما هم همین بالا بودن پرچم ایران در دنیا و شناخت بیشتر و تبلیغ بهتر از کشورمون در دنیاست.
قابل توجه دوستان عزیز ی که با قلبشان تصمیم میگیرند نه با عقلشان

مگر این دستمزد کی روش از بودجه دولتی است که شما نگرانید دقیقا فیفا ۹۰۵ میلیون دلار بابت رفتن ایران به جام جهانی روسیه به فدراسیون فوتبال پرداخت خواهد کرد در واقع کی روش باعث درامد زدایی برای ایران شده لطفا یک هم انصاف هم رعایت
قدر نشناسی هم از ویژگیهای بارز ماست،واقعا کی روش مربی بزرگی است و به عنوان یک ایرانی از او ممنونم
راستش منم از کارلوس کیروش به لحاظ اخلاقی خوشم نمیاد.
ولی باید موارد رو از همه جوانب بررسی کرد.
حضور ما در دو جام جهانی گذشته چیزی حدود 120 میلیارد نصیب فدراسیون فوتبال و چیزی حدود 20 میلیارد نصیب باشگاه ها کرده .
ایجاد زیرساخت های سخت افزاری تیم ملی مثل پک و ایفمارک و هتل و زمین تمرین استاندارد برای تیم ملی هم کار بزرگی بوده که ایشون مدیریت کرده و انجام شده. اگر مربی وطنی بود اینها رو هم نداشتیم.

از طرفی شادی هر چند لحظه ای و مقطعی هم برای مردم ایجاد کرده.

مبلغ پرداختی به کیروش زیاده ولی آورده های معنوی و مادی ایشون برای ایران خیلی بیشتر بوده.

اگر همه مدیران مثل ایشون بگیرن و مثل ایشون هم آورده برای مملکت داشته باشن خیلی هم خوبه.
ای کاش برای ورزشهای دیگه هم این طور سرمایه گذاری میشد .ورزش که فقط فوتبال نیست.با سرمایه گذاری در ورزش جلوی خیلی از فساد ها وانحرافات جوانان گرفته میشه.
جام جهانی هم نرفته بود
هی پول پول نکنید.
حالا که مسجل شده فردی کار بلد هست.
بیاریدش تا یک جام دیگه تخلیه کاریش کنید.
یعنی چهارتا ایرانی رو مثل نکونام، هاشمیان، کیا، باقری و غیره رو بفرستید بردستش تا کارازش یآد بگیرند.
دست به آدم سازی بزنید و از تمامشون مثل شفر و برانکوهمین استفاده
رو بکنید. ملت راست می گن تنها نتایج کافی نیست.
ایرانی نخب کش
دیک_تاتوری یعنی صدتا نظر دادم هیچ کدوم منتشر نشده.بدون فحش و چیزی.بعد میگن پیان رسان ایرانی
یعنی اگه یه مربی ایرانی یا درجه چند خارجی بیاد مجانی مربی گری می کنه ؟اونهم بدون هیچ دستاوردی. نمی دونم از تیم ملی قهرمانی می خواستید که اینچنین عملکرد درخشان تیم ملی رو نقد می کنید. روزی رو به بیاد بیاورید که حضور در جام جهانی آرزوتون بود و یا روزی که با ستارگانی مثل کریمی. مهدوی کیا و... و یه عالمه مربی داخلی تحت عنوان خرد جمعی از جام ملت های آسیا حذف شدیم.
این در برابر این اختلاس هایی که هر روز خبرهاش رو میشنویم چیزی نمیشه که این همه داد و هوار راه انداختین..
چرا در مورد اون چپاول های بیت المال صدای کسی در نمیاد.......
وقتی درآمد صدا و سیما از هر ثانیه تبلیغ 139 ملیون تومان است چطور قرارداد کیروش اینقدر حاشیه دارد
کشور بزرگی مثل ایران شایسته یک مربی بزرگ مثل کیروش است
یک کم به جاهایی که همه میدوند کمتر کمک کنند
وقتی در رده باشگاهی به مربی کوچک و بی تاکتیکی مثل برانکو یک میلیون دلار میدیم و تهش اون افتضاح در آسیا (حذف چهار بر صفر) میشه چرا نباید به کیروش که مربی بسیار بزرگتر و با تاکتیک تریه این مقدار پول داد؟؟
کی روش فوتبال ذاتا تهاجمی ایران را به یک فوتبال دفاعی تبدیل کرده که دستاوردش کم گل خوردن جلوی تیمهای بزرگ البته بازیکنهایی که درخارج ازایران بزرگ شدن و فوتبال بازی کردن اعتماد بنفس تیم را هم بالاتربردن که این ربطی به توانمندیهای کی روش نداره. این سبک فوتبال را مربیان داخلی هم ازعهده اش برمی آیند و نیازی به اینهمه هزینه گزاف نیست.اگر در گذشته مربیان ایرانی نتیجه نمیگرفتند به خاطراین بود که نمیخواستند فوتبال تهاجمی ایران را سرکوب کنند
سر چی باهم دعوا میکنید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار