بازدید 3136

دعوت رئیس‌جمهورمکزیک ازترامپ برای مراسم‌تحلیف

کد خبر: ۸۱۴۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۵ 06 July 2018

رئیس جمهور جدید و چپ گرای مکزیک اعلام کرد که از همتای آمریکایی خود دعوت می کند تا در مراسم تحلیف و ادای سوگند ریاست جمهوری مکزیک شرکت کند.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، «آندرس مانوئل لوپز اوبرادور» رئیس جمهور جدید و چپ گرای مکزیک روز پنج شنبه اعلام کرد که از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای شرکت در مراسم تحلیف خود- که قرار است روز یکم دسامبر برگزار شود- دعوت خواهد کرد.

این دعوت از جانب یک رهبر چپ گرا احتمالاً نشاندهنده یک چرخش در سیاست مکزیک نسبت به دولت ونزوئلا است.

لوپز اوبرادور که روز یکشنبه در انتخابات ریاست جمهوری مکزیک به پیروزی رسید، اظهار داشت که از ترامپ و «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا و سران سایر کشورها برای حضور در مراسم تحلیف و ادای سوگند خود دعوت خواهد کرد.

رئیس جمهور جدید مکزیک در پاسخ به پرسشی در خصوص رویکرد دولت وی در قبال دولت سوسیالیست ونزوئلا گفت که او یک سیاست «عدم مداخله» را در پیش خواهد گرفت.

گفتنی است که ترامپ و لوپز اوبرادور، شهردار سابق مکزیکو سیتی، روز دوشنبه پیرامون مهاجرت و پیمان تجارت آزاد آمریکای شمالی (نفتا) تلفنی گفتگو کردند.

این در حالی است که روابط میان این دو کشور همسایه در قاره آمریکا، به دلیل انتقادات پیوسته ترامپ از مکزیک از حساسیت بالایی برخوردار است.

لوپز اوبرادور ۶۴ ساله در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت که «مارسلو ابرارد»، یکی دیگر از شهرداران سابق مکزیکوسیتی را به سمت وزیر خارجه جدید این کشور منصوب کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار