بازدید 8419

مقامات دولت اوباما ادعای «ذوالنور» را رد کردند

کد خبر: ۸۱۳۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۸ 04 July 2018

شماری از مقام‌های دولت پیشین آمریکا روز سه شنبه اظهارات حجت الاسلام «مجتبی ذوالنور» نماینده جبهه پایداری را که مدعی اعطای حق شهروندی به دو هزار و 500 ایرانی طی مذاکرات برجام شده بود، رد کردند.

به گزارش ایرنا، این اظهارات روز سه شنبه هدف سوء استفاده «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا قرار گرفت. وی در صفحه توئیتر خود نوشت: تازه معلوم شد که دولت اوباما در جریان مذاکرات افتضاح هسته ای ایران، به دو هزار و 500 ایرانی از جمله مقام های دولتی، حق شهروندی اعطا کرده است.

در پاسخ به این توئیت، «جان کربی» سخنگوی وزارت امور خارجه دولت پیشین آمریکا، نوشت: حقیقت ندارد. نمی‌دانم کدام یک نگران‌کننده‌تر است؛ این که رئیس جمهوری، عامدانه قصد اعتبار بخشیدن به روایت یک نماینده تندروایرانی را دارد یا اینکه او حتی به خود اجازه نداده تا صحت آن را با نزدیکانش بررسی کند؛ هزینه‌اش فقط یک تماس تلفنی بود.

در همین رابطه، «جف پرسکات» عضو شورای امنیت ملی آمریکا در دولت اوباما هم به شبکه تلویزیونی سی‌.بی.‌اس گفت: این ادعاها واهی و کاملا نادرست است. باید توجه داشت که این هم یک تقلید طوطی‌وار دیگر ترامپ از گزارش‌های فاکس نیوز است که به ادعاهای یک نماینده تندروایرانی پرداخته است.

اظهارات ذوالنور را که عضو جبهه پایداری و نماینده قم در مجلس شورای اسلامی است، نخستین بار شبکه تلویزیون فاکس نیوز بازتاب داده بود.

فاکس نیوز نوشته بود که گرچه این نماینده مجلس ایران به اسم فرد خاصی اشاره ای نکرده، اما گفته است که چند تن از فرزندان مقام های فعلی و قبلی ایران در آمریکا زندگی می کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر