بازدید 2430

اعتراض بیش از ۴۰ کشور به سیاست تجاری ترامپ

کد خبر: ۸۱۳۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۶ 04 July 2018

نمایندگان بیش از 40 کشور جهان روز سه شنبه در نشست شورای کالای سازمان تجارت جهانی به طرح «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا برای افزایش تعرفه‌ واردات خودرو و قطعات آن معترض شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، 28 عضو اتحادیه اروپا به همراه چین، روسیه، کانادا، سوئیس، نروژ، ترکیه، کاستاریکا، هنگ کنگ، ونزوئلا، سنگاپور، برزیل، کره جنوبی، مکزیک، قطر، تایلند و هند از جمله کشورهایی بودند که نگرانی خود را در خصوص یکجانبه‌گرایی آمریکا منعکس کردند و خواستار انطباق سیاست‌های واشنگتن با قوانین بین‌المللی شدند.

موضوع اقدامات آمریکا با درخواست ژاپن و روسیه در دستور کار نشست اعضای سازمان تجارت جهانی قرار گرفته بود و این دو کشور در خصوص احتمال فروپاشی نظام قانون محور تجارت چندجانبه هشدار دادند.

این نشست در شرایطی برگزار می شود که رسانه ها به تازگی از تهیه طرحی در کاخ سفید برای خروج از سازمان تجارت جهانی خبر داده بودند.

این طرح که پیش نویس آن منتشر شده است، واشنگتن را از شمولیت دو اصل مهم سازمان تجارت جهانی خارج می کند و به ترامپ اجازه می دهد که بدون کسب رضایت کنگره آمریکا، تعرفه ها را به دلخواه خود افزایش دهد.

کاخ سفید در ماه‌های گذشته تعرفه های سنگینی روی فولاد و آلومینیوم وارداتی وضع کرده و به تازگی هم از بررسی طرح مشابهی برای صنعت خودرو خبر داده است.

این اقدامات با واکنش تلافی جویانه کشورهای متحد و هم‌پیمان آمریکا مواجه شده و جهان را به سمت یک جنگ تجاری همه جانبه سوق داده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان