بازدید 8292
گزارش بازار سکه و ارز؛

سکه تمام دوباره وارد کانال ۳ میلیون تومانی شد/ نرخ ۱۷ ارز در بانک مرکزی افزایش یافت

بازار آزاد ارز و سکه در ادامه روند صعودی روز یکشنبه، امروز نیز با افزایش قیمت همراه بود؛ افزایش قیمتی که باعث شد تا سکه تمام طرح جدید پس از سوم تیرماه، دوباره از مرز سه میلیون تومانی عبور کند و در کانال جدید قیمت گذاری شود. همچنین دلار آمریکا که پیش از این در محدوده 8 هزار تومانی خرید و فروش شده بود، امروز در سطح 8100 تومانی ارزشگذاری شد.
کد خبر: ۸۱۳۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۰ 02 July 2018

سکه با سیگنال افزایشی دلار، دوباره وارد کانال ۳ میلیون تومانی شدبازار آزاد ارز و سکه در ادامه روند صعودی روز یکشنبه، امروز نیز با افزایش قیمت همراه بود؛ افزایش قیمتی که باعث شد تا سکه تمام طرح جدید پس از سوم تیرماه، دوباره از مرز سه میلیون تومانی عبور کند و در کانال جدید قیمت گذاری شود. همچنین دلار آمریکا که پیش از این در محدوده 8 هزار تومانی خرید و فروش شده بود، امروز در سطح 8100 تومانی ارزشگذاری شد.

به گزارش تابناک اقتصادی، نرخ انواع سکه در بازار آزاد تهران، امروز با روند افزایشی همراه بود. به طوری که سکه تمام طرح قدیم نسبت به روز یکشنبه، ۷۵ هزار تومان گران‌تر و با قیمت ۲,۸۱۰,۰۰۰ تومان معامله شد. این سکه در بیشترین حالت به نرخ ۲ میلیون و ۸۳۰ هزار تومان نیز رسید. همچنین هر سکه تمام طرح جدید در حال حاضر، ۳,۰۰۸,۰۰۰ تومان قیمت گذاری شده که نسبت به نرخ پایانی روز یکشنبه، ۱۶ هزار تومان گران‌تر است. این سکه نیز در بیشترین حالت، به ۳ میلیون و ۴۶ هزار تومانی هم رسید.

هر نیم سکه بهار آزادی نیز با رشد ۴۵ هزار تومانی نسبت به روز قبل، به قیمت ۱,۴۶۰,۰۰۰ تومان فروخته شد. همچنین هر ربع سکه بهار آزادی نسبت به نرخ پایانی روز یکشنبه، ۱۲ هزار تومان گران‌تر شد و به نرخ ۷۶۵ هزار تومان رسید.

هر سکه یک گرمی نیز در معاملات سومین روز هفته، ۴۲۱,۵۰۰ تومان ارزشگذاری شد. همانند روز قبل، روند افزایشی نرخ سکه حکایت از تأثیر منفی اظهارت نماینده مردم گلپایگان در مجلس دارد. زیرا علی بختیار در گفت وگو با ایسنا گفته بود ما در یک طرح به دنبال این هستیم تا بتوانیم در بازار وضعیت عرضه و تقاضا را تنظیم کنیم.

وی با اشاره به نحوه واگذاری سکه‌های پیش فروش شده بر اساس این طرح، بیان کرده بود: در این طرح به هر کس که سکه پیش خرید کرده باشد، تنها ۱۰ سکه به او واگذار می‌شود و مابقی پولش برگردانده می‌شود. حال این اظهارات باعث شده است که فضای بازار منتظر عرضه سکه‌های پیش خرید شده نباشد و عرضه در مقابل تقاضای بازار، بازهم کمتر باشد و شاهد افزایش قیمت سکه باشیم.

همچنین در این باره، محمد کشتی‌آرای، عضو اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر به ایسنا گفت: با توجه به طرحی که درباره واگذاری سکه‌ها در حال بررسی و اقدام است مبنی بر اینکه به ثبت‌نام کنندگان تعداد بالای سکه فقط ۱۰ قطعه سکه داده شود، تقاضا برای خرید فیزیکی سکه افزایش پیدا کرده است. وی در پاسخ به چگونگی روند قیمت طلا و سکه در روز‌های آینده گفت: عوامل متعددی روی قیمت تاثیرگذار است و با توجه به قیمت ارز و عرضه و تقاضا این مباحث قابل پیش‌بینی نیست؛ به همین دلیل هم حتی برای یک ساعت آینده نمی‌توان قیمت سکه و طلا را پیش‌بینی کرد. اما با توجه به افزایش قیمت طلا و سکه به مردم توصیه می‌کنیم از واحد‌هایی داد و ستد کنند که دارای مجوز باشند و از خرید طلا و سکه از واحد‌های غیرمجاز خودداری کنند.

اما امروز خبر‌های رسیده از بازار آزاد ارز حکایت از روند افزایش در شروع فعالیت بازار داشت. به طوریکه دلار آمریکا با افزایش قیمت اندک نسبت به روز یکشنبه، در محدوده ۸۱۰۰ تومانی در بین دلالان معامله شد. این در حالی است که نرخ درهم امارات به عنوان ارز اثرگذار بر قیمت دلار آمریکا در بازار آزاد داخلی، امروز با اندکی کاهش به رقم ۲۲۴۵ تومان رسید. برابری ثبات دلار به درهم در عدد۶۷/ ۳، ارزش درهم به ریال در میان معامله‌گران از اهمیت زیادی برخوردار است، چون با توجه به آن، ارزش دلار به ریال را می‌توان تخمین زد.

اما پس گذشت ساعاتی از فعالیت بازار آزاد ارز و با نزدیک شدن به پایان فعالیت بازار، خبر‌های رسیده حکایت از افت نرخ یورو و پوند انگلیس دارد. به طوری که بر اساس این گزارش، هر یورو با افت ۱۵۷ تومانی نسبت به نرخ پایانی روز قبل، به رقم ۹۵۶۷ تومان رسیده است. همچنین هر پوند انگلیس در بازار امروز، با کاهش ۱۸۷ تومانی همراه شده و در پایان فعالیت بازار امروز، به قیمت ۱۰۸۰۰ تومان فروخته شده است.

نرخ ۱۷ ارز در بانک مرکزی افزایش یافت

بر اساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای امروز (دوشنبه یازدهم تیرماه) با ۱۵ ریال افزایش نسبت به روز یکشنبه ۴۲ هزار و ۶۲۵ ریال قیمت خورد. همچنین نرخ هر پوند انگلیس با ۹۲ ریال کاهش نسبت به روز یکشنبه ۵۶ هزار و ۱۸۶ ریال و هر یورو نیز با ۱۰۴ ریال اُفت در مدت مشابه ۴۹ هزار و ۷۰۳ ریال ارزش‌گذاری شد.

براین اساس، هر فرانک سوئیس ۴۲ هزار و ۹۸۲ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۷۵۴ ریال، کرون نروژ ۵ هزار و ۲۲۰ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۶۷۲ ریال، روپیه هند ۶۲۳ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۶۰۷ ریال، دینار کویت ۱۴۰ هزار و ۸۹۴ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۳۵ هزار و ۱۵ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۸ هزار و ۴۲۲ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۴۳۳ ریال، ریال عمان ۱۱۰ هزار و ۸۵۸ ریال و دلار کانادا ۳۲ هزار و ۳۷۹ ریال قیمت خورد.

همچنین نرخ راند آفریقای جنوبی ۳ هزار و ۱۰۳ ریال، لیر ترکیه ۹هزار و ۲۷۵ ریال، روبل روسیه ۶۷۷ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۷۱۱ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۸۳ ریال، لیر سوریه ۸۳ ریال، دلار استرالیا ۳۱ هزار و۴۷۵ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۳۶۷ ریال، دینار بحرین ۱۱۳ هزار و ۳۶۴ ریال، دلار سنگاپور ۳۱ هزار و ۲۴۲ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۷۰۱ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۸ هزار و ۷۳۲ ریال تعیین شد.

نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۸۳۹ ریال، دینار لیبی ۳۱ هزار و ۴۷ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۴۲۶ ریال، یکصد بات تایلند ۱۲۸هزار و ۷۹۴ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۵۵۲ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۸ هزار و ۱۴۴ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۲ هزار و ۵۲۳ ریال، افغانی افغانستان ۵۸۲ ریال، روبل جدید بلاروس ۲۱ هزار و ۴۵۷ ریال، منات آذربایجان ۲۵ هزار و ۵۸ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۶۵۵ ریال و بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۶۸ ریال ارزش‌گذاری شد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۳
سکه تا پایان سال وارد کانال ۱۵ میلیون تومان خواهد شد و این کار باعث خواهد شد که تمام بدهی های دولت به سازمان ها شرکت ها و کارپندان و باز نشستگان به صفر تقلیل یابد و پس از آن ظرف سه ماه کاهش قیمت خواهد داشت و در کانال ۵ میلیون تومان تثبیت خواهد شد
بازم بگين حباب، فلان مسول ميگه حباب ايشالا روزهاي اينده شاهد كاهش قيمتها هستيم بعد روزاي اينده ك ميياد سير صعودي داشته، دوباره ميگن با سياستهاي جديد شاهد كاهش قيمتها خواهيم بود، ولي ميبيني خبري نيست، حرفهاي شما حبابه
اقتصاد مملکت دستی دستی بعد از سالها آرامش ( و البته رکود ) بخاطر بیخردی و ناکارامدی وارد وحشتناکترین و سنگین ترین تورم طول تاریخ شد و دولت همچنان در خواب زمستانی و فقط ایراد سخنرانی پشت تریبون
تحریم ها اثر مخرب خود را از همین الان گلوی مردم را بشدت می فشارد سکه دلار ارز ......وای چه آشفته بازاری است زندگی ما ،امروزمان از دیرزمان بدتر است،
مشکل از قیمت دلار بازار آزاد هست که باید پایین بیاد نه اختلاف قیمت ارز ، قیمت دلار در بازار آزاد باید نزدیک به 4200 باشه که نیست این باز چطور تک نرخی هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کسانی که دامنه و فضای اینترنتی باید دلار بپردازند از کجا باید دلار بیاروند
اینا حبابه. مردم سکه نخرن چون ضرر میکنن. از بابت دلار هم خیالشون راحت باشه.
برق ما دو روزه داره میره و هر دفعه 5ساعت.محله ما در میدان آزادیه.بچه چندماهم تو خونه از گرما عین ماهی له له میزنه.برق هم که میره پمپ خونه هم از کار میافته آب هم نداریم.هیچ کدوم از تلفن های اداره برق هم پاسخگو نیستن .لطفا پیگیری کنید مسئولین که خوابند.
دولت خودش باعث تمام گرونی ها است..............
تقبل الله..
فردا مسولا میان میگن سکه 400تا500 حباب داره خخخ
گرانی سکه و ارز و سایر کالاها همش زیر سر خود دولته داره با این کار کسری بودجه اش رو جبران میکنه .
اگر زبده ترین کارشناسان دنیا جمع میشدند نمیتوانستند این بلاها را سرمان بیاورن یعنی اگر انسان در خواب دوباره خواب میدید باورش نمیشد.....
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر