بازدید 4028

طرح آمریکا برای برچیدن برنامه‌هسته‌ای کره‌شمالی

کد خبر: ۸۱۳۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۶ 02 July 2018

مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت که واشنگتن برای برچیدن تسلیحات کشتار جمعی و همچنین برنامه های موشک بالستیک کره شمالی در عرض یکسال، برنامه ای تهیه کرده است.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز یکشنبه گفت که به باور وی، برچیدن بخش اعظمی از برنامه های تسلیحاتی کره شمالی در عرض یک سال قابل انجام است؛ هرچند که برخی کارشناسان می گویند به انجام رساندن این فرآیند ممکن است بیش از یکسال بطول انجامد.

بولتون در گفتگو با شبکه خبری «سی بی اِس» گفت که در صورت عملکرد شفاف و همکاری کامل پیونگ یانگ، واشنگتن برای برچیدن تسلیحات کشتار جمعی- تسلیحات شیمیایی، میکروبی و هسته ای- و همچنین برنامه های موشک بالستیک کره شمالی در عرض یکسال، برنامه ای تهیه کرده است.

وی گفت: «چنانچه آنها [پیونگ یانگ] پیشتر تصمیم استراتژیکی برای آن [برچیدن برنامه تسلیحاتی] گرفته باشند و همکاری جویانه عمل کنند، ما می توانیم بسیار سریع پیشرفت کنیم».

بولتون در ادامه افزود: «اساساً ما قادریم بخش اعظمی از برنامه [تسلیحاتی] کره شمالی را ظرف یکسال برچینیم».

مشاور امنیت ملی ترامپ همچنین به گفتگوی احتمالی و قریب الوقوع «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا با مقامات کره شمالی در مورد یک طرح پیشنهادی اشاره کرد.

روزنامه فایننشِل تایمز نیز گزارش داد که پمپئو قرار است طی هفته جاری از کره شمالی دیدن کند؛ خبری که وزارت خارجه آمریکا تاکنون آن را تأیید نکرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر