بازدید 16468
گزارش بازار سکه و ارز؛

بازار سکه و ارز هفته را با روند کاهشی آغاز کرد/ دلار توان ماندن در نرخ‌های بالا را از خود نشان نداد

بازار ارز و سکه بر خلاف روز پنجشنبه با روند نزولی گذری شد، به گونه ای که نرخ سکه تمام تحت تأثیر کاهش نرخ ارز، به کانال ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی بازگشت و نرخ یورو و پوند انگلیس بیش از ۳۰۰ تومان ارزان‌تر معامله شده اند. به نظر می‌رسد که تصمیم جدید دولت، مبنی بر اینکه صادرکنندگان ملزم نیستند ارز خود را به بانک‌ها بفروشند و می‌توانند اظهارنامه صادراتی خود را در بورس تهران عرضه کنند، در روند آتی بازار ارز اثرگذار خواهد بود.
کد خبر: ۸۱۲۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۱ 30 June 2018

بازار سکه و ارز هفته را با روند کاهشی آغاز کرد/ دلار توان ماندن در نرخ های بالا را از خود نشان ندادبازار ارز و سکه بر خلاف روز پنجشنبه با روند نزولی گذری شد، به گونه ای که نرخ سکه تمام تحت تأثیر کاهش نرخ ارز، به کانال ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی بازگشت و نرخ یورو و پوند انگلیس بیش از ۳۰۰ تومان ارزان‌تر معامله شده اند. به نظر می‌رسد که تصمیم جدید دولت، مبنی بر اینکه صادرکنندگان ملزم نیستند ارز خود را به بانک‌ها بفروشند و می‌توانند اظهارنامه صادراتی خود را در بورس تهران عرضه کنند، در روند آتی بازار ارز اثرگذار خواهد بود.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ در پایان معاملات اولین روز کاری بازار آزاد ارز و سکه، شاهد روند کاهشی نرخ انواع سکه و ارز نسبت به پایان هفته قبل، بودیم. بر این اساس، قیمت سکه تمام طرح قدیم با کاهش ۱۲۵ هزار تومانی نسبت به نرخ پایانی روز پنج شنبه، به قیمت ۲,۷۲۵,۰۰۰ تومان فروخته شده است. هرچند نرخ این سکه، تا رقم ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان هم امروز پیش رفت. همچنین نرخ سکه تمام طرح جدید، در اولین روز هفته، ۲,۸۶۲,۵۰۰ تومان قیمت گذاری شده است که نسبت به روز پنجشنبه، ۵۷ هزار و ۵۰۰ تومان ارزان‌تر شده است. نرخ سکه تمام طرح جدید در بیشترین و کمترین قیمت‌های امروز به ترتیب، ۳,۰۰۷,۵۰۰ و ۲,۸۴۰,۰۰۰ تومان به ثبت رسیده است.

هر نیم سکه بهار آزادی نیز با افت ۶۰ هزار تومانی به رقم ۱,۴۳۰,۰۰۰ تومان رسید و ربع سکه بهار آزادی در معاملات امروز ۷۵۰ هزار تومان ارزشگذاری شد که این رقم نسبت به روز پنج شنبه، ۵۰ هزار تومان ارزان‌تر محاسبه شده است. همچنین هر سکه یک گرمی نیز با افت یک هزار تومان به رقم ۴۲۴ هزار تومان رسید.

در حال حاضر، به نظر می‌رسد که بازار سکه و فعالان این بازار، تحت تأثیر معامله اوراق سکه قرار گرفته اند. تصمیمی که توسط بانک مرکزی گرفته شده و قرار است با ایجاد بازار ثانویه دارندگان سکه پیش فروش که با هفت سررسید آن را خریداری و در اختیار دارند، قبل از موعد دریافت با تبدیل آن به اوراق سکه در بازار بورس معامله و به فروش برسانند.

اما امروز علاوه بر بازار سکه، خبر‌های رسیده از بازار آزاد ارز نیز حکایت روند کاهش نرخ انواع ارز در بازار دارد. به طوریکه بر اساس این گزارش، نرخ دلار آمریکا با سیگنال مثبتی که بازار ثانویه ارز گرفته است، نسبت به روز پنجشنبه، کاهش قیمت داشته و در کانال ۷۹۰۰ تومان معامله شده است. هرچند حجم معاملات بازار ارز به ویژه دلار آمریکا، این روز‌ها با کاهش نسبت به روز‌های قبل مواجه است. همچنین هر یورو با افت ۳۱۷ تومانی به رقم ۹۳۰۰ تومان و هر پوند انگلیس نیز با کاهش ۳۴۹ تومانی به رقم ۱۰۵۰۰ تومان رسیده است. هر درهم امارات نیز به عنوان ارز اثرگذاری بر نرخ دلار آمریکا در بازار داخلی، به افت ۷۵ تومان نسبت به پایان هفته گذشته، به قیمت ۲۱۷۰ تومان معامله شده است.

آنچه این روزها بیشتر از همه می تواند بر روند بازار ارز به ویژه نرخ دلار تأثیرگذار باشد، تصمیم دولت مبنی بر ایجاد بازار ثانویه ارز است. به طوریکه به نقل از ایسنا، بعد از التهابات در بازار غیررسمی ارز در کشور مسعود کرباسیان - وزیر اقتصاد - اعلام کرد که صادرکنندگان ملزم نیستند ارز خود را به بانک‌ها بفروشند بلکه می‌توانند اظهارنامه صادراتی خود را در بورس تهران عرضه کنند. به عنوان مثال اگر شخصی هزار دلار صادرات انجام داده باشد، این مقدار صادرات را باید در سامانه نیما ثبت کنند. اگر کالاهای صادرشده در حوزه پتروشیمی و فلزات نباشد، بانک مرکزی یک برگه به شخص صادرکننده می‌دهد که آن برگ قابلیت معامله در بورس تهران را دارد. بر این اساس می‌توان گفت که شخص صادرکننده می‌تواند آن برگه را از طریق بورس به شخصی که می‌خواهد واردات انجام دهد واگذار کند. نکته مهم این است که آن برگه در بورس با توجه به قیمت ارز در بازار آزاد و عرضه و تقاضا در بورس ارزش‌گذاری می‌شود.

افزایش نرخ دلار و پوند در بانک مرکزی

بانک مرکزی نرخ ۳۹ ارز را برای امروز اعلام کرد که براساس آن نرخ ۳۲ ارز از جمله دلار، یورو و پوند نسبت به روز پنجشنبه افزایش و قیمت ۵ واحد پولی دیگر کاهش یافت؛ نرخ لیر سوریه و یوان چین نیز ثابت بود. براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای امروز (شنبه نهم تیرماه) با ۲۰ ریال افزایش نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته ۴۲ هزار و ۶۱۰ ریال قیمت خورد.

همچنین نرخ هر پوند انگلیس با ۴۲۵ ریال افزایش نسبت به روز پنجشنبه ۵۶ هزار و ۲۷۸ ریال و هر یورو نیز با ۵۳۹ ریال رشد در مدت مشابه ۴۹ هزار و ۸۰۷ ریال ارزش‌گذاری شد.

براین اساس، هر فرانک سوئیس ۴۳ هزار و ۳۵ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۷۶۵ ریال، کرون نروژ ۵ هزار و ۲۳۱ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۶۸۲ ریال، روپیه هند ۶۲۳ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۶۰۳ ریال، دینار کویت ۱۴۰ هزار و ۷۳۴ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۳۵ هزار و ۵ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۸ هزار و ۶۲۰ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۴۳۲ ریال، ریال عمان ۱۱۰ هزار و ۸۱۸ ریال و دلار کانادا ۳۲ هزار و ۴۲۱ ریال قیمت خورد.

همچنین نرخ راند آفریقای جنوبی ۳ هزار و ۱۰۵ ریال، لیر ترکیه ۹هزار و ۲۸۹ ریال، روبل روسیه ۶۸۰ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۷۰۶ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۹۶ ریال، لیر سوریه ۸۳ ریال، دلار استرالیا ۳۱ هزار و۵۴۴ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۳۶۳ ریال، دینار بحرین ۱۱۳ هزار و ۳۲۴ ریال، دلار سنگاپور ۳۱ هزار و ۲۶۷ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۶۹۲ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۸ هزار و ۷۲۲ ریال تعیین شد.

نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۸۳۶ ریال، دینار لیبی ۳۰ هزار و ۹۰۲ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۴۳۸ ریال، یکصد بات تایلند ۱۲۹هزار و ۱۳۳ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۵۵۹ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۸ هزار و ۲۶۹ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۲ هزار و ۴۹۰ ریال، افغانی افغانستان ۵۸۲ ریال، روبل جدید بلاروس ۲۱ هزار و ۳۰۵ ریال، منات آذربایجان ۲۵ هزار و ۶۵ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۶۵۴ ریال و بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۶۷ ریال ارزش‌گذاری شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱۰
وااااای چه ارزان
جالب است که ریال ناگهان 100% سقوط کرد! حالا که 5% افزایش بها یافته خوشحال شدید انگار په اتفاقی افتاده است!؟!
سقوط سنگین دلار یورو و قیمت طلا نزدیک است
این توقف نرخ مقطعی است پس بهتر است دولت به فکر راهکارهای جذب نقدینگی باشد که بهترین آنها بالا بردن سود سپرده تا ۳۰درصد و صدور اوراق سرمایه گذاری و طرح هایی همچون مسکن اجتماعی و .... میباشد.
چند راه حل برای مهار تورم و کنترل نرخ دلار دارم که در آزمونهای قبلی تحریم هم جواب گرفته اند : افزایش نرخ سپرده کوتاه مدت به ۲۶ درصد و یکساله ۳۲ درصد و تشکیل تعاونی های مسکن با حمایت بانکها در قالب طرح مسکن اجتماعی و محدود کردن سفرها خارجی غیر ضرور به سالی یک بار. با تشکر
عجب سقوط وحشتناکی!!
آدم باورش نمیشه ظرف یکروز یعنی از صبح تا عصر اینقدر قبمت پایین بیاد. خدا بداد اونهایی که دلار ذخیره کردن برسه.
هنوز تحریمهای آمریکا شروع نشده وفقط خبرش پخش شده ازآبان ماه مشخص خواهدشد مدعیان اقتدارچه توانی در مقابل دلار واقتصادکشورخواهندداشت
بازار مسکن وارد رکود شد سری به بنگاه معاملات ملکی بزنید!
بازار ماشین های خارجی که رکود صددرصد!
بزودی این بلا سر بازار گوشی و خودرو های داخلی هم میاد.
شایعه افزایش سود سپرده بانکی باعث کنترل موقتی نرخ دلار شده.
برای قضاوت درموردمسیرحرکتی ارزهنوزخیلی زوداست ازکاهش اندک قیمت ارزبخاطرامیدواهی به fatf و بسته حمایتی اروپازیادذوقزده نشویدوتا۴نوامبرصبرکنید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر