بازدید 11360
لزوم واقع‌بینی مسئولان در خصوص مشکلات کشور؛

مشکلات واقعی داریم و دشمن هم برای تشدید شرایط جدی است/ باید واقعیت‌ها را به مردم گفت و از آنها کمک خواست

در این شرایط حفظ انسجام داخلی، وحدت بین همه گروه های سیاسی، اجتناب از پیش بردن منویات جناحی و تخریب رقیب به بهانه ایجاد مشکلات در کشور، شناسایی نقاط ضعف و تلاش برای برطرف کردن آن، هماهنگی قوای سه گانه و مهمتر از همه صادق بودن مسئولان با مردم و در میان گذاشتن مشکلات با آنها و کمک خواستن از مردم برای رفع مشکلات و عبور از این شرایط، جزو اقدامات مهمی است که بخش های مختلف قوای سه گانه و حاکمیت باید آن را در دستور کار خود قرار بدهند؛ حتما با این اقدامات تلاش دشمن مثل چهل سال گذشته ناکام خواهد ماند.
کد خبر: ۸۱۱۵۵۹
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۹ 26 June 2018

«علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی امروز در همایش سراسری قوه قضاییه با صراحت بیشتری نسبت به سایر مسئولان پیرامون شرایط و وضعیت کشور اظهار نظر کرد. او به وضعیت فعلی و شیطنت‌هایی که علیه کشور اتفاق می‌افتد، اشاره نموده و گفته است: «استراتژی دشمن دو مؤلفه دارد؛ یکی ایجاد تنگنای اقتصادی برای مردم و دوم آشفته‌سازی در داخل کشور.»

به گزارش «تابناک»؛ اشاره رئیس قوه مقننه به تلاش های دشمنان جمهوری اسلامی برای تحت فشار قرار دادن کشور و بحرانی نشان دادن وضعیت در داخل است. او به اتفاقات دیروز بازار تهران اشاره داشته و گفته: «شاهدیم که از این حوادث غوغایی در رسانه‌هایشان به راه انداختند و معلوم است که سناریویی در کار است، البته بسترهایی برای آن وجود دارد که برای هر سه قوه حائز اهمیت است و باید مورد توجه‌شان باشد و نکته سخت‌افزاری نیز وجود دارد که ما از آن مطلع هستیم که چه می‌خواهند بکنند.»

لاریجانی بر لزوم مقابله به مثل با اقدامات علیه جمهوری اسلامی اشاره کرده و با تأکید بر اینکه ما باید بدل استراتژی که دشمن برای ما در نظر گرفته است را استفاده کنیم، خاطرنشان کرده است، «تنها مقاومت و استقامت حلال مشکلات نیست و باید در این شرایط مشخص کنیم که برای مقابله با استراتژی دشمن چه برنامه‌ای داریم؛ یعنی اگر قرار است آنها در کشور آشفته‌سازی در حوزه اقتصاد ایجاد کنند، سازوکاری فراهم شود که مانع آن شویم.»

وی با اشاره به اینکه در دولت اقداماتی در حوزه اقتصادی و مقابله با آشفته‌سازی در این حوزه صورت گرفته، اما کافی نبود، تصریح کرد: «رهبری در این زمینه هشدار خردمندانه‌ای دادند و دستور به تشکیل شورایی با حضور سه قوه دادند و فرمودند این شورا هر تصمیمی بگیرد مورد حمایت ایشان است. همچنین در جلسه‌ای که با نمایندگان داشتند توصیه‌های خوبی در زمینه توجه به محرومین داشتند که همگی باید مورد توجه سه قوه قرار گیرد.»

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقاط ضعفی که خودمان برای استفاده دشمن از آن نشان داده ایم، موضوع رشد نقدینگی در کشور را یادآور شده و عنوان کرده است «قبول دارم که دشمن به دنبال مسأله‌سازی در کشور است؛ اما باید نقایص خود را هم ببینیم و در جهت رفع آن کار کنیم، چون تا زمانی که ارز به بازار می‌دادیم مشکل رشد نقدینگی واضح نبود، ولی وقتی ارز کمتر شد، این مشکل به سکه و بعد از آن به مسکن و خودرو رسید؛ پس باید موضوع را از ریشه حل کنیم و آقای سیف و مسئولان اقتصادی در این زمینه راهکار ارائه دهند. اگر رشد نقدینگی را به سمت تولید و آبادانی سوق دهیم مخرب نخواهد بود، اما اگر با وجود رشد نقدینگی اقدامات لازم صورت نگیرد در وضعیت اقتصادی کشور مشکل ایجاد می‌شود.»

لاریجانی با اشاره به اینکه عده‌ای از مسئولان مشکلات اقتصادی را فقط به خاطر مسائل روانی می‌دانند، تأکید کرده: «البته مسائل روانی مطرح است اما فقط به آن منتهی نمی‌شود. سرمایه‌های خوبی در بخش های حکمرانی و مردمی داریم، امروز باید به سمت آن برویم که بستر اختلافات را کاهش دهیم و زمینه را برای کار مردم فراهم کنیم.»

نگاه و تحلیل «علی لاریجانی» در خصوص شرایط کشور را می توان نسبت به سخنان سایر مسئولان نزدیک تر به واقعیت ارزیابی کرد. استراتژی دشمن را تشریح و اهداف مورد نظر آنان را تبیین کرد. رئیس مجلس به لزوم و چگونگی مقابله با این اقدامات اشاره کرده و همچنین ضعف ها و نقاط افتراقی که در داخل باعث بهره گیری دشمنان علیه کشور شده را برشمرده است.

در تحلیل لاریجانی از شرایط و فضای کشور و همچنین اقداماتی که دشمن در جهت ایجاد مشکل در داخل از آن بهره می برد به خوبی عنوان و تأکید شده که اگر بخواهیم مشکلات امروز را صرفا مبتنی بر دلایل روانی و غیر واقعی ارزیابی کنیم، این رویکرد نوعی خامی کردن است، که البته متأسفانه طی ماه های اخیر بخشی از مسئولان به ویژه دست اندرکاران اجرایی در دولت همین تحلیل نادرست را از مشکلاتی که پیش روی ملت قرار گرفته است، ارائه کرده اند.

باید بدانیم که امروز درباره بسیاری از امورات کشور به ویژه در حوزه اقتصادی مشکل داریم و دشمن هم برنامه ریزی جدی برای سوء استفاده از این شرایط، تشدید کردن مشکلات و در نتیجه به ثمر رساندن اهداف شومی که این بار برای کلیت «ایران» نه فقط جمهوری اسلامی، یک حزب یا جناح یا افراد خاص را در بر گیرد، است که «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان هم به صراحت این مسأله را اخیرا مورد اشاره قرار داده است.

در این شرایط، حفظ انسجام داخلی، وحدت بین همه گروه های سیاسی، اجتناب از پیش بردن منویات جناحی و تخریب رقیب به بهانه ایجاد مشکلات در کشور، شناسایی نقاط ضعف و تلاش برای برطرف کردن آن، هماهنگی قوای سه گانه و مهمتر از همه صادق بودن مسئولان با مردم و در میان گذاشتن مشکلات با آنها و کمک خواستن از مردم برای رفع مشکلات و عبور از این شرایط، جزو اقدامات مهمی است که بخش های مختلف قوای سه گانه و حاکمیت باید آن را در دستور کار خود قرار بدهند؛ حتما با این اقدامات تلاش دشمن مثل چهل سال گذشته ناکام خواهد ماند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۴
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۰۸
خیلی ممنون تابناک. حرف حسابی زدی.
جناب آقای لاریجانی وضع اقتصادی مردم به شدت خرابه .شما از بی پولی درکی دارید؟
از قدیم گفتن جیک جیک مستونت بود فکر زمستونت بود....
یعنی اون موقع که حالشو میبردین مگه شما به فکر مردم بودین که حالا توقع یاری دارین....؟؟؟؟؟!!!!
حرفهای لاریجانی را مردم کوچه و بازار هم می‌توانند بزنند،دوران گفتار درمانی تمام شده،وقت عمل است...شاید برای عمل کردن هم دیر شده باشه.
لطفا در مورد کمک مردم کمی توضیح دهید که چه کار کنند؟
تا شریعتمداریها را داریم احتیاج به هیچ دشمنی نداریم
متاسفانه دیگه خیلی دیر شده
از آن هایی که میایارد میلیارد دزدیدند و راست راست راه می روند و در ویلاهای ییلاقات لم می دهند و برای مردم هیچ حقی حتی برای امور شخصی قائل نیستند کمک بخواهید. مردم دیگر بنیه کمک ندارند.
رفع مشکلات مردم افزایش یارانه هاست در غیر این مردم تورم رو تحمل نمیکنن فورا یارانه ها افزایش دهید .
والا مسوولین اگر از ریخت و پاششون دست بردارند اوضاع اینقدر خراب نمیشد.
صحبتها و سخنرانیهای مسوولین همش شده یه قلمبه حرفها
ﻧﻤﻴﺸﻮﺩ ﻓﻘﻄ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﻣﺸﻜﻼﺕ ﺭﻓﺖ ﺳﺮ ﻭﻗﺖ ﻣﺮﺩﻡ.
تا حالا گل و بلبل مملکت برای مسئولان بود حالا که همه زیر گیوتین هستند مردم باید کمک کنند.
عجب
تابناک تو خودت از بدترینها هستی
دشمن؟
از مردم کمک خواست !!!!!!!
تا کی می خواین توهم بمونین؟
واقیعت این است که اصلاح طلبان کشورداری بلد نیستند..
امروز بروید برای مذاکره و معامله با آمریکا، که بهتر از فرداست.
یعنی انتظار دارین که مردمی که با گشت ارشاد و خیلی کارهای دیگه دولت مساله دارند بیان کمک دولت؟
مردم مگه میتونن کمکی بکنن ؟! هر وقت اعتراضی هم میکنن میشن عامل اسرائیل و آمریکا !!
ولی شما میتونین به مردم کمک کنین ، و اون هم اینکه برید کنار همین .
سناریو نیست واقعیت هست زندگی و کسب و کار مردم نامشخص هست نمیتونن رو هیچی حساب کنن داغ میکنن میبندد و سر و صدا میکنند اخه تا سرو صدا نشه کسی به فکر نمیافته که مشکل جدی هست چرا همه چیز را زودی امنیتیش میکنند انگار همه چی روبراه بوده و اینها الکی ریختن بیرون
دوبرابر شدن قیمت اجناس را چرا به دشمن میبندیم بی کفایتی و فساد اقتصادی(م.ب یا س.ش)و ... مسبب آن است که کسی کاری بکارشان بصورت حقیقی ندارد؟
مشکلات فعلی فقط به دلیل بی تدبیری تیم اقتصادی دولت و سودجویانی که ارز ۴۲۰۰ دریافت گرفته اند می باشد و هیچ ارتباطی به دشمن خارجی ندارد. دشمن جدی و واقعی کشور مردم در داخل هستند لذا آدرس اشتباه ندهید
کاش که به امریکا باج ندادید به کشورهای دیگه هم نمیدادید بخاطر اینکه به امریکا باج ندید به چند کشور باج دادید؟
باسلام من هم یک پیشنهاد برای مسئولین دارم شما یی که حقوق های ده بیست سی میلیونی می گیرید مگر شر ایط کشور خاص نیست شما هم می تونید نصف حقوقه تون رک به بیت المال برگردانید واموالی که از صدقه سری این نظام وانقلاب بدست آوریدید نصف این اموال رو به بیت المال بدهید تاصرف فقرای جامعه برسه واین مردم رو دل گرم کند ممنون از شما به امید روز هایی که مشکلات رو باهم تقسیم کنیم
اگر روحانی و لاریجانی مردند و به فکر مشکلات مردم هستند استعفا دهند تا افراد لایق و توانمند سر کار بیایند
اميدوارم اين مشكلاتي كه به كشور تحميل ميشه طوري نباشه كه قشر ضعيف جامعه استخوانهاشون خرد بشه واقايون حالشو ببرن
دولت دوم احمدی نژاد چپ راست اصول گرا اصلاح طلب

شخصیت ها بنام و رسانه های هر دو طیف

زمینه ی تحریم فراهم کردن با تضعیف و نامشروع کردن دولت مردمی

حالا یدفعه دست ب دست هم دهیم...که چی بشه؟ مسولین بخورن در خیال اسوده

بگن ۶ ماه صبر کنید ..۶ ماه بعد بگن باز صبر کنید

مردم زیر فلاکت لح بشن؟


در اخر از تابناک میخوایم تیتر سالهای ۸۹ تا اواسط ۹۲ صورت وار در یک صفحه قرار بدن
در مسایل اقتصادی تمام کشور ها دشمن هم هستند ولی راهکار دارند که در بحران نیفتند شما دراین چند دهه چکار کردید نمونه هم چین و اروپا چین وامریکا وغیره.......
خودت هم جزئ مشکلات این کشوری.
یکی از مشکلات اصلی این کشور تقسیم مسئولیت ها و پست ها بر اساس رابطه فامیلیه.
سلام ایا مادر جنگ یک صدا ویک رنگ نبودیم با دست خالی مستقیما با یک کشور قدرت مند نظامی وغیر مستقیم با 38 کشور دنیا جنگیدیم وپیروز شدیم حالا بزرگترین مشکل ما عدم اتحاد است
نه که قبلش گل و بلبل بود
یک اختلاس کم بشه مشکلات حل میشه
مشکل واقعی مسئولان بی مسئولیت هستند
در اینکه مسئولان باید با مردم حرف بزنند و آنها را در جریان همه چیز قرار بدهند شکی در آن نیست .
اما یک سوال
چرا مسئولان همیشه زمانی که به بن بست می رسند و توانایی حل مشکلات را ندارند ، با مردم می خواهند حرف بزنند ؟
که چی نکنه یارانه باید حذف بشه
باشه
واقعیت اینه که مدیران مملکت تواناییه اداره امور رو ندارند
اصلا نگران نباشید انتخابات بعدی به نامزد اصولگرا رای بدید حتما همه چی درست میشه یه ذره دیگه هم تحمل کنید
آقای لاریجانی تا کی مشکلات را به گردن خارج از کشور می اندازید؟
متاسفانه بخش بزرگ راه حل در گفتار و عمل مسئولین دیده نمی شود.
اونی که واقع بین باید بشه و هر چه سریعتر تغییر جهت بده یکی دیگه است!
قسمت نظر ها را هميشه براى همه مقالات باز بزار.
برادر من آدرس غلط ندهيد
برادر من آدرس غلط ندهيد
چه عجب
مردم خودشان به حقیقت پی بردهاند
با سلام. یکی از مسایلی که خارجیها و ایرانیهای ساکن خارج به شدت از آن پرهیز میکنند همکاری به هر شکل با گروههای مسلح یا سابقا مسلح است . تاثیر بسیار بدی در پرونده های مهاجرتی و یا در رزومه آنها دارد . به نظر من با استخدام وکلای معتبر بین المللی از مسعود و مریم رجوی به عنوان گروه سرتاپا مسلح تر....و ری....ستی شکایت کنید حتی اگر به نتیجه نرسید داشتن پرونده در دادگاههای بین المللی چیزی است که آنها به شدت میترسند . حتی با نامه نوشتن به مسیولین و پارلمانترهای خارجی که برای شرکت در مراسم تیر ماه منافقین با گرفتن پول دعوت شده اند میشود آنها را با سابقه کثیف اینها آشنا کرد . بسیاری از آنها منافقین را به عنوان نیروی دموکراتیک میشناسند و واقعا شناخت درستی از اینها ندارند . بخصوص که سوابق خرابشان را هم از اینترنت پاک کرده اند . کاری که وکلای مبرز بین المللی میتوانند بکنند هرگز من و امثال من که خودمان به شدت از قوانین مهاجرتی میترسیم نمیتوانیم بکنیم . اعضای جدا شده از منافقین و هر کسی که به هر شکلی از اینها انتقاد کند آنچنان لجن مالش میکنند که خواه ناخواه سست میشوند . لطفا این پیام را جدی بگیرید چون ما اینجا میبینیم که مسیله منافقین جدی است با پولهای بسیار زیادی که خرج میکنند و داشتن روحیه بینهایت خیانتکارانه مورد تایید عربستان و اسرا...ل و بقیه
مسولان با مفسدین مقابله واقعی کنند مردم خودشان به کمک می آیند.
مردم هیچ اعتمادی به مسعولین ندارند
به مردم واقعیت ها را باید گفت ... واقعیت ها
مگه واقعیت جز این است که ارز نداریم پول نداریم مدیریت هم نداریم . خوب اینو ما مردم میدونیم . چرا هی اصرار دارید بیان بگن !!!! اصلا گفتن ، مگه درست میشه ؟؟؟
خجالتم خوب چیزیه
بله دقيقا
اههههههه، واقعاً، مردم؟؟؟؟؟؟
چرا اختلاس ها و رانت ها و سفر های خارجه مال مسئولینه و مصیبت ها مال مردم ؟
هعیییی خدا هی...
مردم مسئولان رو اصل مشگل میدونند و نه حتی بخشی از مشگل!!
من واقعا متاسفم
بلی! آقای لاریجانی کاملا درست فرمودند!
یکی از راهها می تواند این باشد که دولت سایت یا سامانه ای ایجاد کند و پیشنهادهای صرفه جویی را از همه مردم جمع آوری کند
چقدر می خواین از دشمن بگین.
از مردم كجا كمك ميخواهيد ؟ايران ؟!
مهمتر از همه صادق بودن مسئولان با مردم ?????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
دولت جواب مردم رو در مورد کمک به دولت میدونه.
مردم ؟ آقای لاریجانی با همه احترامی که برای شما قائلم . متأسفم که بگویم ما همان مردمی هستیم که برخی معتقدند ما هیچ حقی نداریم و بزرگتر هایمان باید خیر و صلاح ما را تشخیص دهند .
برای چی باید وحدت داشت ؟
چرا اینقدر دشمن سلزی می کنید
با تهدید نمی توان مشکلات را حل کرد
من این مردم رو جریان ساز نمی بینم و مقصر در سرنوشت خود می دانم.
پس ازمردم کمک میخاید

به به
دکتر چه عجب مردم رو قابل دونستین
آیا آن ۴٪ هایی که آقای قالیباف گفتند ،که اکنون هر چقدر ،دلار ،وسکه ،وخودرو ،ومسکن را عرضه کنند یکجا میخرند ،و احتکار میکنند ،و بخشی را ، از کشور خارج میکنند ،، حاضر هستند سرمایه های خود را به دولت بعنوان قرضه بدهند ؟
از مردم یا ازنجوم بگیرها کمک میخواین
حتی اگه دلار صد هزار تومن هم شد باز هم مردم باید تحمل کنن
حکومت و دولتی می تواند از مردم کمک خواهد که از قبل صادق بوده باشد.
بایداز مردم کمک خواست؟ دیگه دیر شده عزیزم.
دشمنان ما هم قسم شده‌اند
وقت است جهاد اکبر کنیم
موشکول نه موشکولی نداریم
کمک گرفتن از مردم برای عبورازبحران حرف درستی است. اما مگرماچقدرتاکنون برای نظرات مردم ارزش قائل شدیم که توقع همراهی مردم را داشته باشیم
واقعیت؟؟؟کدوم واقعیت؟؟؟
معلوم نیست ؟؟؟؟
جاده یکطرفه !!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بهترین زمان برای استعفای آقای روحانی و سپردن زمام امور به مخالفین fatf می باشد . این جماعت را باید به حال خودشان رها کرد تا نتیجه حرکاتشان را ببینند .
مردم مشکلات را میدانند و البته راه حل ها را.
خیلی توی این چند ساله به مردم حال دادید حالا کمک هم میخواهید
ما مشکل نداریم حباب داریم .
تنها راه الان بجای ماشین های گشت ارشاد ماشین های تعزیات را با ارم و یک قاضی با احکام فوری در خیابانها بچرخند و مردم مستقیم شکایات خود را تحویل و در اسرع وقت بویژه در استانها رسیدگی شود
مردم به دولت اعتماد ندارند!
هیچکی کاری نکنه هیچکی حرف نزنه???!!!
فقط و فقط با یک اقدام تلاش دشمنان ناکام خواهد ماند ...
آن هم روشنگری برای مردم است ....
چه واقعیتی؟
برای حل مشکلات بایست به دنبال راه حل واقعی رفت
وقتی ک چیک چیک مستونتون بود فکر زمستونتون نبود .!
باي باي
اقا جان ملت هم واقعیتها را می داند وهم مشکلات را ولی بخداونی خدا قسم دیگر بریدیم
چرا از مردم کمک می خواهید
بخصوص نرخ واقعی تورم را
راستی از"توچال" ببخشید "توتال" چه خبر؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
آقاي لاريجاني ديگه ديره
چهارشنبه 6 تیر
روند سقوط بورس با بیش از 1000 واحد کاهش (تاساعت10صبح) همچنان ادامه دارد . همه فروشنده اند !
تنهاراه حل اين است که تمام دزدان رواعدام کنن
هیچ مسئولی پاسخگو نیست..
متاسفانه باید گفت کمک خواستن از مردم فایده ای ندارد
وقتی دقت می کنی می بینید که هر کشوری که دچار جنگ خارجی شده ابتدا از درون دچار جنگ و اختلافات بوده بنابراین الان باید احاد مردم و گروه های سیاسی برای حل مشکلات وحدت ملی رو حفظ کنن به خاطر خودمون و نسل آینده مون
مردم خوب ميدانند مشكلات را . بايد بخودشان حقايق را بگويند ولي متاسفانه نه زباني در كار است و نه گوشي .
اقاي لازيجاني وقتي برادر من 3 ميليون وام ازدواج را با 1 سال دوندگي نميتونه بگيره عمرا بياد از شماهاحمايت كنه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار