بازدید 15097

نماینده تهران: از موکلان خود خجالت می‌کشم

باید گفت، مشکل از آنجایی شروع شد که این‌ها آمدند یکباره نرخ سود سپرده را از ۲۰ درصد به ۱۰ درصد رساندند، حال آنکه برنامه ریزی برای آن نداشتند. دولت باید نخست چاله‌ای حفر و مسیر‌های سرمایه گذاری را پیدا می‌کرد و پس از آن نرخ سود بانکی را کاهش می‌داد؛ اما آن‌ها بدون برنامه ریزی، نرخ سود سپرده را کاهش دادند.
کد خبر: ۸۱۰۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۸ 24 June 2018

نماینده تهران: از موکلان خود خجالت می‌کشماختلاف قیمت خودروی تحویل کارخانه و بازار در ایران به ده‌ها میلیون تومان رسیده است؛ سکه در چهار ماه گذشته، افزایشی سه برابری داشته و از مرز ۳ میلیون تومان گذشته است؛ مسکن به قدری گران شده که خرید آن برای افراد عادی از رویا هم فراتر رفته است؛ بیشتر کالا‌های ضروری نیز قیمتشان هفته به هفته بیشتر می‌شود و هیچ کالایی نیست که در این روز‌ها افزایش قیمت نداشته باشد.

به گزارش «تابناک»؛ اما در شرایطی که کشور در بحران اقتصادی است، نایب رئیس مجلس به جای اظهارنظر در این باره، به صدا و سیما نامه می‌نویسد و از راه ندادن پویول به یک برنامه ورزشی گلایه می‌کند؛ رئیس جمهور به جای تشکیل ستاد بحران، راهی ارتفاعات توچال می‌شود و وزیر صنعت، به جای کنترل قیمت ها، دستور توقف واردات برخی کالا‌ها از جمله خودرو را می‌دهد که خود عاملی بر افزایش هرچه بیشتر قیمت کالاهاست.

نمایندگان مجلس نیز در این میان، فارغ از اوضاع اجتماعی مردم، در جلسه علنی از تفکیک وزارت خانه‌ها سخن به میان می‌آورند و برای خالی نبودن عریضه، از نمایندگان دولت دعوت می‌کنند تا در مورد اوضاع بازار توضیح دهند؛ اما در همین اقدام نصف و نیمه نیز مردم را نامحرم می‌دانند و جلسه غیر علنی برگزار می‌کنند و از هر یک نماینده هم که پس از جلسه سؤال می‌کنی، سری تکان می‌دهند و می‌گوید هیچی به هیچی و امیدی نیست...!

محمدرضا بادامچی، نماینده مردم تهران در گفتگو با تابناک در این باره اظهار داشت: جلسه غیر علنی امروز مجلس شورای اسلامی، دقیقا به این منظور تشکیل شد و نماینده دولت و معاون اول رئیس جمهور و وزیر صنعت نیز حاضر بودند تا فکری به حال آشفته بازار کنونی کنند.

این نماینده گفت: در این نشست، بحث‌هایی که شد، اینکه بتوانیم با همفکری خود، راهکاری برای آرام کردن اوضاع اقتصادی کشور پیدا کنیم، تا فشار بیش از این بر مردم وارد نشود. متأسفانه دولت آمریکا با بی حرمتی به قوانین جهانی و بیرون آمدن از توافق برجام، ما را با مشکلات ناخواسته بسیاری روبه رو کرد. ما شبانه روز در حال تعامل با مسئولان اجرایی و افراد تصمیم گیر هستیم و حتی هفته گذشته نیز پیش رهبری رفتیم و تلاش می‌کنیم، اوضاع را جمع کنیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: ما همه این مشکلات را به دولت گفتیم؛ اما نماینده اختیاری بیش از این ندارد و نمی‌تواند بیش از این در اجرائیات دخالت کند. ما فقط می‌توانیم جلوی زیاده خواهی‌های این‌ها را در همین حد بگیریم.

وی در پاسخ به این که تا کنون و در این دو سال چقدر توانسته اید اوضاع را کنترل کنید، گفت: این را شما باید بگویید. قدرت ما در همین حد است. ما به عنوان نماینده مجلس جلوی موکلان خودمان خجالت زده هستیم و نمی‌توانیم کاری کنیم. آنچه وظیفه نماینده است، وضع مقررات، پیگیری مطالبات و این دست موارد است که ما این کار‌ها را انجام می‌دهیم؛ اما مشکل اینجاست که وزیر و مدیران اقتصادی از جمله رئیس بانک مرکزی کوتاهی کرده و نمی‌توانند اوضاع را سامان دهند. این در حالی است که وضع ما اینقدر‌ها هم بد نبود!

وی در ادامه یادآور شد: مشکلات کنونی ما، مدیریتی و ضعف مدیریتی است. باید گفت، مشکل از آنجایی شروع شد که این‌ها آمدند یکباره نرخ سود سپرده را از ۲۰ درصد به ۱۰ درصد رساندند، حال آنکه برنامه ریزی برای آن نداشتند. دولت باید نخست چاله‌ای حفر و مسیر‌های سرمایه گذاری را پیدا می‌کرد و پس از آن نرخ سود بانکی را کاهش می‌داد؛ اما آن‌ها بدون برنامه ریزی، نرخ سود سپرده را کاهش دادند. مردم هم پول خود را بیرون کشیدند و این پول به بازار‌های دیگر مثل مسکن، سکه و ارز سرازیر شد و پول سرگردان برای کشور دردسر ساز شد. هم اکنون نیز کسی نمی‌تواند این مشکل را جمع کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۶۲
انتشار یافته: ۵۷
اگر انقدر خجل هستی پس استعفا بده و دلیلش را اعلام کن
پاسخ ها
محمد قاسمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
اینا یه سوال از رئیس جمهور نمی کنن و هر بار با یه طرحی سوال رو پس میگیرن
دیگه خجالت نداره
الان هم دیر نشده، نرخ سود بانکی بلند مدت رو 20 درصد و کوتاه مدت رو به 14 درصد افزایش بدهید، بخشی از این نقدینگی در سیستم بانکی باقی خواهد ماند و وارد دلار و طلا نمیشه.
پاسخ ها
جواد
| Switzerland |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
زمان آقای خاتمی رفته بودم بانک پارسیان در خیابان ...
دیدم سود سپرده 24 درصد بود پولم را از بانک مسکن به پارسیان منتقل و سپرده گذاری
کردم بعد زمان احمدی نژاد سود را کاهش دادند و 17 درصد شد من رفتم بانک سامان 17 درصد باز کردم در آخر دوره احمدی نژاد دوباره سود شده 24 درصد و رفتم بانک دی سپرده باز کردم روحانی هم دوباره سود را کم کرد و شد15 درصد احتمالا در آخر دوره روحانی نیز مجددا سود 24 درصد خواهد شد متاسفانه قوانین اقتصادی فقط برای یک در دوره 8 ساله نوشته و اجرا میشود و دولت ها و مجلس بلند مدت برنامه ریزی نمی کنند اگر بلند مدت برنامه ریزی می کردند میتوانستند هر سال فقط یک درصد سود را کاهش دهند و کاهش یک درصد سود به اقتصاد شوک وارد نمی کرد و مردم هم میدانستند از سال بعد یک درصد کاهش سود خواهند داشت ولیکن دولتمردان ما فقط به فکر 8 ساله خود هستند و می خواهند کشور را در 8 سال به دلخواه خود بگردانند
خیلی احساس شرمندگی میکنی و کاری ازت برنمیاد پس استعفا بده استععفا برای همین روزها هم هست جناب
اقای « تکرار» کجاست ؟!
ددلار بر ااسااس استناد علمی میزاان نقدیتگی بزابز۱۱ هزار تومان است و با رسیدن به این میزان ارام می گیرد و هیچ ارتباطی هم با تحریم و ترامپ ندارد. نتیجه تحریم و ترامپ از سال اینده در بازار بروز خواهد کرد ولی تا به حال نتیجه هنر وزیر سابق اقتصاد اقای طیب تیا و تیم اقتصادی دولت روحانی بوده که با بالا بردن سود موهوم بانکی به ۲۸ درصد و تورم ساختگی و دستوری تک رقمی تا انتخابات با چاپ پول و نقدیتگی برای تامین این سود های موهوم مقدمات فاجعه امروز را به وجود اوردند و برای ان مدال خدمت و سکه گرفتند و چون می دانستند این فاجعه در دور دوم سر باز خواهد کرد به بهانه عشق به کار دانشگاهی از وزارت و مسولیت شانه خالی کردند و حالا هم با بورس ۵ ستاره دولت مالزی در ام طرف اب دارند به علمی می افزایند که در زمان وزارت به بهای فاجعه امروز اقتصاد ملت ایران هر گز از ان استفاده نکردند.کاش وزرا ما برای ابادی خانه خود خانه های یک ملت را ویران نمی کردند. کاش
منبع
پاسخ ها
محمد قاسمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
نسبت نقدیگی به تولید ناخالص داخلی برای اولین بار تو تاریخ ایران به 110 درصد رسیده
این در تاریخ ایران ثبت میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
استناد علمی ان زیر ۷ تومان است جناب
ان هم با محاسبه نرخ تورم انباشته شده در ۵سال گذشته و هم چنین تورم کشور امریکا
لطفا متن الکی ننویسید
رضا
| United States of America |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
مطابق محاسبات دکتر ادیب اقتصاددان معاصر نرخ درست حدود ۸ هزار تومان است اما این نقدینگی مازاد صرف افزایش ۱۵۰ درصدی سطح دستمزدها در طول ۵ سال گذشته کمک های پوپولیستی به صندوق های بازنشستگی پرداخت یارانه نقدی مسکن مهر تحول سلامت و کمک به شرکت های ورشکسته دولتی که باید تعطیل می شدند شده است سود بانکی هم نتیجه این امر و دست اندازی به منابع بانک هاست و با گرانی دلارهم همه چیز سر جای اولش برگشت و قدرت خرید مردم نصف شد این قانون
علم اقتصاد است که با پول بی پشتوانه نمی شود رفاه و قدرت خرید ایجاد کرد
ناشناس
| Canada |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
جناب. استناد علمی ان این است که در ابتدای دولت روحانی قیمت دلاد ۳۵۰۰ تومان بود ولی نقدینگی ریال حدود ۴۵۰ هزار میلیارد تومان. ولی امسال نقدینگی به ۲۰۰۰ تریلیون تومان می رسد یعنی ۵ برابر ولی درامد ارزی کشور همان حدود سال ۹۲ است. البته ما برجام و افزایش صادرات نفت را داشتیم ولی به دلیل گاهش قیمت نفت ان افزایش تولید نفت منجر به افزایش زیاد درامد نشد پس افزایش قیمت دلار معادل افزایش میزان پول در کشود یعنی چهار تا ۵ برابر ۳۵۰۰ تومات کاملا علمی است و اگر غیر از این باشد باید به قانون جاذبه هم شک گرد. تازه کاهش درامد نفتی ناشی از تحریم نفتی ترامپ از سال دیگر خود را نشان خواهد داد.منبع
ناشناس
| France |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
حرف های شما درست، ولی نرخ واقعی دلار بین ۷ تا ۸ هزار تومان است.
باقی آن حباب است و قیمت به زودی به قیمت واقعی باز می گردد.
این حرف را قبل از انتخابات و زمانی که دلار ۳۵۰۰ بود هم میزدم ولی گوش شنوایی نبود.
امروز هم خرید نکنید، قیمت ها بر می گردد. ضرر می کنید.
تا کي مي خواهيد حسابهاي ارزي خود را انباشته کنيد خدا کند آمريکا ارزهاي آقازاده ها را مسدود کند اينها پول ملت ايران است. عده اي به نظام و انقلاب و مردم ضربه مي زنند و اصلا به فکر ملت و کشور نيستند فقط خودشان و حسابهاشان مهم است. ملت ديگر به شما اعتمادي ندارند
چه کسی مسئوال این شرایطه و به هیچکس پاسخگو نیست ؟!
نمایندگان محترم میتوانند طرح استیضاح وزرا و عدم کفایت رییس جمهور را به جریان بیندازند...
پاسخ ها
فرزند ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
عه نگو خجالت نمیکشی کاسب تحریم؟؟
اگر رئیس بانک مرکزی نمیتواند موثر باشد استعفا دهد. دولت را مجبور کنید ایشان را با شخصی کاردان جایگزین کند. از شهریور 96 سود بانکی را کاهش دادن و نقدینگی سرگردان وارد بخشهای دیگری شد که نباید میشد. مردم نگرانند آقای روحانی ، آقای روحانی، آقای روحانی
دشمنت شرمنده باشه، همون هایی که مانع از شفافیت پولی میشن.
نایب رئیس مجلس به جای اظهارنظر در این باره، به صدا و سیما نامه می‌نویسد و از راه ندادن پویول به یک برنامه ورزشی گلایه می‌کند؛ رئیس جمهور به جای تشکیل ستاد بحران، راهی ارتفاعات توچال می‌شود و وزیر صنعت، به جای کنترل قیمت ها، دستور توقف برخی کالا‌ها از جمله خودرو را می‌دهد که خود عاملی بر افزایش هرچه بیشتر کالاهاست.

اینها از اول هم مشغول همین کارها بودند. مگر جدید است؟
مردم به همین ها رای دادند. چرا انتظار نابجا دارید؟

ضمنا ازنا آگاهی برخی نمایندگان در مملکتم رنج می برم.
آقای نماینده، ریشه این مشکلی که امروز می بینید همین بوده که در شرایط رکود، بیست درصد سود پرداخت می شده. فکر می کنید این سود از کجا می آمده؟ فکر می کنید بی نهایت می شد این سود رو پرداخت کرد؟
افزایش بی پشتوانه نقدینگی برای این سودهای غیر منطقی و مخارج عجیب و غریب و غیر ضروری دولت باعث این وضع فجیع شده است و این چاله در مدت چندین سال کنده شده است. البته هر کس دیگری هم رییس جمهور می شد بالاخره با این چاله و این فنر مواجه می شد.
ذره ای هم به امریکا ربط ندارد.
سیف و تیم او در بانک مرکزی، ارزش پول ملی را نابود کردند. عده ای قلیل را به ثروتهای نجومی بادآورده رساندند و اکثریت مردم ایران را با گرانی و بی ارزش شدن سرمایه شان رها کردند.
خجالت نکشیدبر سر کسی که مسول این همه بدبختیهای مردم است وپاسخگو هم نیست فریاد بزنید ویا استعفا بدهید.
خوب چرا استعفا نمیدهید؟ والا باید استعفا بدید همه نماینده ها
با این همه مشکلات ک کشور و مردم برداشته امثال علی مطهری پیگیر کارلوس پویول هستن
پاسخ ها
جواد
| Switzerland |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
آقای مطهری گفته اند که حضور کارلوس پوپول برای نشاط مردم و جامعه ورزشی مناسب بود و حرف درستی هم زده اند
نماینده عزیز نگران نباش!!!؟؟؟ ما همه دست تو جیب هم کردیم؟؟؟!! دولتی ها هم با فراق بال و لباس ورزشی به هوا خوری رفته اند؟؟؟!! چون نه علمشو دارند و نه توان مدیریتی برای مهار گرانی افسار گسیخته؟؟؟!!! پس چه چیزی بهتر از بی خیالی و گشت و گذر در طبیعت؟؟؟!!! بزرگوار وقتی که شما هم قوانین هزار پیچ تصویب کردید و هزاران بند یه پای تولید کننده داخلی بستید و با مالیاتهای لجام کسیخته و قوانین تامین اجتماعی ویرانگر و... تولید کننده را به خاک سیاه نشاندید اکنون باید افسوس گذشته را بخوریم. برادرم در چنین وضعیتی بهتر است شما هم به گذر دشت و طبیعت بروید شاید فرجی حاصل شود.
راه حل مشکلات عملی کنید
خجالت نکشید عمل کنید
چه عجب یک نفر از سر منشا گفت. باید سیف رو برکنارکنند
قدرتتان در همین حد هست همه با هم‌استعفا بدید نکنه قدرت استعفا هم ندارید؟؟
خیلی ممنون لطف دارید.جبران کنیم ایشالا
همه مشکلات حاصل انباشت ضعف مدیریت درسال های گذشته است مسایل اقتصادی درگیر دخالتهای بیجا و غیر کارشناسانه افراد غیر مسول شده آقای نماینده نمی گوید چه کسانی در پایین آوردن نرخ بهره دخالت می کنند بدون اینکه عواقب آنرا در نظر بگیرند فقط می گویند بهره بانکی ربا است و ربا جنگ با خدا است این درست است ولی چگونه باید اجرایی شود قبول کنیم اقتصاد غربی ها از ما اسلامی تر است نرخ بهره بسیار کم است و این حاصل سالها کار و تلاش است و اقتصاد آنها کاملا علمی اداره می شود با آنچه اکنون بنام اقتصاد اسلامی مطرح می شود امکان اداره اقتصاد کشور وجود ندارد هنوز اقتصاد اسلامی مراحل ابتدایی خود را طی میکند و این وظیفه مشترک حوزه و دانشگاه است
خسته نباشید. واقعا زحمت میکشین
خجالت نکشید و استعفا بدهید
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
اگر استعفا بدهد پس حقوق 9 میلیونی رو کی بگیره ؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
داداش ۹ میلیون نیست ۳۳ میلیونه
مشكل اصلي تحريم هاي ترامپ هست و هيچ نيرويي ياراي مقابله با اون رو نداره حالا اين يكي باشه يا اون يكي خيلي فرق نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
شما هنوز نمی دونی مشکل بالا رفتن این چیزها چی هست
لطفا موردهای اقتصادی را به سیاست ربط ندهید
ببخشید.دولت وقتی طی چند سال فقط به برجام فکرمی کردنتیجه اش می شودسرخوردگی وبلبشور بازار.من بهتر از دولت می توانم اقتصاد را سر وسامان بدهم..مردم رااز نظامی که خود باجان ودل بوجود آوردند دل سرد نکنید . بس است چرابایستی قیمت دلار +سکه +مسکن+وتمام مایحتاج مردم بیسروسامان گران شود؟؟؟؟؟چه کسی جز دولت می تواند جلوی این نابسامانیهارابگیرد که نمی گیرد؟؟؟؟؟
دولت حجم بالایی از بدهی به ریالی داره که به خاطر اون داره طلا و دلار رو گرون می

کنه. والا چرا سکه های پیش فروش رو سریعتر به بازار نمیاره؟
بهمن و اسفند سال گشته دولت دوتا طرح گذاشت که در دو هفته 240 هزار ملیارد

جذب طرح سود 20 درصد شد و فقط 10 هزار میلیارد جذب پیش فروش سکه. . پس

صرفه و سیاست دولت اینه که تورم بره بالا و از 240اون هزار ملیارد منفعت ببره و

فکر مردم و مجلس رو صرف اون 10 هزار ملیارد سکه بکنه.
:(
خدا به دادمان برسه باور نمیکنم رئیس جمهور رفته باشه توچال! ما دلمان به حال مردم و انقلاب میسوزه و کشور ما هم بشه مثل سوریه
در ایران خیلی ها مهندس می شوند و از کشور هم خارج می شوند. افراد با سطح هوش پایین مدیر می شوند. کافی است نگاهی به صحبتهای مدیر عامل توتالیتر بیندازید. در ایران هیچ شخصی در حد و اندازه او از لحاظ درک مدیریتی وجود ندارد. او خیلی ساده گفت که صرفنظر از درست یا غلط بودن تحریمهای آمریکا واقعیت این است که آمریکا صاحب قدرت اصلی اقتصادی دنیاست و ما باید از ایران خارج شویم. کال این صحبت را پیش بعضی مسئولان ببرید. اصلا متوجه نمی شوند که مدیر توچال چه گفته است. ما در حال سقوط به ته دره هستیم قبل از اینکه بسیار ضعیف شویم با آمریکا مذاکره کنید . این تنها راه نجات کشور است . این بسیار بسیار بسیار بسیار شریف تر از آن است که کشور به عراقی دیگر تبدیل شود. تابناک منتشر کن.
تازه فهمیدی جناب نماینده
تعیین دستوری نرخ بهره بانکی سرانجامی بهتر از این آشفته بازار ندارد تا موقعی که نفهمیم اقتصاد یک علم است و بزرگان علم اقتصاد بیخود سالها زحمت نکشیده اند وضع ما همین خواهد بود.
دریک روزکاری ودرزمانی که دلاراز۹۰۰۰ تومان هم عبورکرد آقای رییس جمهور تشریف بردندتله کابین !!!
به نظر میرسد که اگرنماینده ها ورییس جمهور استعفا بدهند همه چیز درست میشود این قدر بد احمدی نژاد را گفتید اوضاع خراب تر کردید وحلا قدر احمدی نژاد را بدانید درود بر احمی نژاد ودولت بهار که باید در بدر دنبال آن گشت فقر وفساد وبیکاری حاصل کار همین دولت است که مملکت را ویران کردند
البته اینکه اقتصاد ضعیف و لرزان ما تنها با چند تهدید رئیس جمهور آمریکا اینچنین در هم ریخته و آشفته شده، ارتباطی به نامه آقای مطهری درباره پویول ندارد. در کشور ما به غیر از اقتصاد، آشفتگیهای دیگری نیز وجود دارد که باید به آنها نیز پرداخت. ضمن اینکه اگر به محتوای نامه آقای مطهری درباره لزوم اقتدار رئیس سازمان صدا و سیما و ایستادگی ایشان در برابر تهدیدها و دستورات خارج از سازمان توجه شود، قطعا برخی مشکلات اقتصادی ما که ناشی از عدم شفافیت و اطلاع رسانی و سانسورهای خبری در صدا و سیما است نیز حل خواهد شد.
-- اول :همه میدانند که در جریان کاهش نرخ سود بانکی مجلس و دولت فریب سیستم بانکی را خوردند چون قرار بود همزمان با کاهش سود پرداختی به مردم سود تسهیلات اعطایی سیستم بانکی به مردم و تولید کنندگان نیز هم کاهش یابد ! این کاهش که صورت نگرفت دریافت تسهیلات بانکی بسیار سخت تر هم شده است .
_ _ دوم : هرچند کاهش نرخ سود بانکی باعث شد که پولها از بانکها خارج و در کانالهای دیگر به کار بیفتد ولی باز هم در این قضیه ملت سودی نبرد و همان نظام بانکی و سرمایه داران کلان با دلال بازی و بازی با دلار و سکه سودهای نجومی کسب کردند و باز سر ملت ماند بی کلاه !
_ _ سوم : هنوز هم دیر نشده دولت میتواند اینبار با معکوس عمل کردن برای جذب سرمایه های مردم نرخ سود را بالا ببرد و نرخ تسهیلات تولیدی را کاهش دهد و طی یک برنامه دهساله اعلام کند که هرساله مقداری از سود سپرده ها و تسهیلات کاهش پیدا میکند در این دهسال هم سرمایه های خرد و کوچک جذب بانک می شوند و هم تولید کننده براحتی به منابع مالی دسترسی ، و در دراز مدت همه میفهمند که سود در تولید است !
_ _ چهارم : وقتی یکبار هم ملت ببینند که امور به نفع آنها برنامه ریزی شده است باعث دلگرمی هم می شود .
قیمت های نجومی سکه و دلار و آشفتگی وضع اقتصادی دقیقا از زمانی شروع شد که دولت سود سپرده ها ی بانکی را نصف کرد و باعث خروج گسترده سپرده های مردم از بانکها و خرید دلار و سکه وخودرو شد .چرا دولت نرخ بهره بانکی را بالاتر نمیبرد تا دوباره این سیل نقدینگی به جای خرید دلار و سکه به بانکها برگردد .کاهش دستوری سپرده های بانکی برای عده ای خوب شده که با رانت بازی وامهای کلان گرفتند و دیگر هم پس نمیدهند.
خداوند بشما نماینده صادق خیر دهد / قولو الحق ولو بزیانه
حضرت علی کف دست برادرش ذغال گذاشت که فساد رو بهش بفهمونه اونوقت ما هم صادرات آقازاده با پول نفت و سرمایه مردم انقلابی!!!!! بدبخت به اروپا داره...با زهم بریم همگی با صدای بلند بگیم مرگ بر آمریکا...
حتما باید کشور مثل عراق نابود بشه بابا ول کنید دیگه همگی برید کنار
پاسخ ها
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
ارزش پول ملی عراق ۷برابر ماست و صادرات نفتش هم هر روز داره بیشتر میشه به لطف روابط خوب با آمریکا و تکنولوژی اروپا و آمریکا.گول تبلیغات رسانه میلی رو نخور در مورد عراق!قیمت همین ماشینای خارجی تو عراق یک سوم ایرانه
تقصیر احمدی نژاده
برادر کمی هم بهره بانک ها را کاهش دهید. بانک به اسم وام با بهره 18 درصدی می دهد. اما 6 درصد پول را نگه می دارد و در عمل بهره را به 23 درصد می رساند. تازه الکی فاکتور خرید کالا می گیرد تا وام دهد و ارزش افزوده و مالیات الکی هم بر گردن وام گیرنده است و با این حساب وام گیرنده تا 50 درصد سود به وامش پرداخت می کند. در این مملکت چه خبر است؟ چرا دولت زود نگران سود سپرده هست ولی نگران بهره وام نیست؟ آقا یی معنی ربا را به ما بیاموزد.
باید قبول کرد تهدیدهای ترامپ حداقل از نظر روانی کشور را دچار مشکل نموده نقدینگی زیاد و عدم کنترل بر خروج و ورود پول و فریز ننمودن پولهای کلان دلالان و عدم کنترل جامع بر خرید و فروش و عدم شفافیت و سیاست بازی و عدم درک درست شرایط منطقه و جامعه و عدم رصد کردن تخصیص منابع و رانت دولتی و شبه دولتی و احتکار به امید سوداگری و تضعیف پول ملی باعث گرانیهای اخیر گردیده است
مردم بدبخت شدن دیگه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل