بازدید 41605
نقدی به اظهارنظر اخیر رئیس‌جمهور درباره شرایط زندگی مردم؛

آقای روحانی! فشار از زندگی مردم کاسته نشده؛ احتمالا از چندبرابر شدن قیمت‌ها خبر ندارید؟!

یکی از اشکالات و ایرادات آقایان مسئول در کشور ما این است که بسیاری از آنان، سال هاست به بازارهای مختلف سری نزده اند و اطلاعی از قیمت ها ندارند. بسیاری از آنان خریدهایشان را تأمین شده از محلی یا توسط فردی می بینند و کوچک ترین اطلاعی از قیمت ها در شرایط بحرانی و غیر بحرانی ندارند. در چنین وضعیتی، نمی توان انتظار داشت که برآورد دقیقی از وضعیت قیمت ها و بازار توسط مسئولان ارائه شود.
کد خبر: ۸۰۴۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲ 03 June 2018

به گزارش «تابناک»، رئیس جمهور در این دیدار با بیان اینکه همه قبول داریم با مشکلات متعددی مواجه هستیم، تصریح کرد: «پرسش اینجاست چه کسی باید این مشکلات را حل کند. آیا رئیس جمهور یا دولت به تنهایی می‌توانند این مشکلات را حل کنند یا اینکه همه باید دست به دست هم دهیم تا بر مشکلات غلبه کنیم؟»

آقای روحانی از تجربه دولت قبلی و جاری شدن چنین مشکلاتی برای کشور مطلع بوده؛ پس باید سخنان گذشته را اصلاح کند و همین رویه را درباره مشکلاتی را که قبلا مردم با آن دست به گریبان بودند، ناشی از عملکرد دولت به تنهایی نخواند.

هنوز فراموش نکرده ایم که «حسن روحانی» در سال 92 مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و همچنین معضلات ارزی و مالی که دولت وقت دچار آن شده بود را ناشی از خودرأیی و عدم مشورت پذیری رئیس جمهور قبلی می دانست و تأکید داشت، در صورتی که دولت را در اختیار بگیرد، حتما برای مقابله با چنین مشکلاتی برنامه ریزی کرده و از بخش های مختلف مشورت خواهد گرفت.

 

آقای روحانی! فشار از زندگی مردم کاسته نشده؛ احتمالا از چندبرابر شدن قیمت‌ها خبر ندارید!؟

این در حالی است که پنج سال پس از تصدی جایگاه ریاست جمهوری توسط روحانی مشکلات اقتصادی تلخ سال 91 که ناشی از بهم ریختگی اقتصادی، افزایش نرخ ارز، گران شدن بی حد و حصر کالاها و همچنین احتکار در بسیاری از محصولات توسط بخش های مختلف بود، بازهم در سال 97 اتفاق افتاد و مردم را با مشکلات عدیده ای مواجه کرد؛ موضوعی که دولت گویا کوچک ترین برنامه ای برای رفع آن ندارد.

روحانی همچنین گفته: «اگر بناست تسلیم نشویم، باید یک ملت منسجم، متحد و شجاع را به دنیا نشان دهیم و صبر، مقاومت، انسجام، هماهنگی و هم‌صدایی را پیشه کنیم.» طبعا ملت ایران در شجاعت، مقاومت و تسلیم نشدن در برابر زور بارها امتحان خود را پس داده است که نمونه آن را می توان در انقلاب اسلامی و همچنین 8 سال دفاع مقدس به خوبی ملاحظه کرد؛ پس از این حیث جامعه و ملت ایران نمره عالی و ممتاز را می گیرند، اما در بحث انسجام، هماهنگی و هم صدایی باید شرایط مهیای چنین مقوله هایی باشد.

وقتی مردم وضعیت آقازاده ها، اختلاف و شکاف طبقاتی، بهره گیری برخی از مسئولان از رانت ها و ویژه خواری ها را ملاحظه می کنند و از طرفی جنگ قدرت را بین احزاب سیاسی مختلف می ببینند، اختلافات قوای مختلف را در تریبون های عمومی مشاهده کرده و کمترین تلاشی را از سوی مسئولان برای ایجاد وحدت و همدلی نمی بینند؛ چطور باید انتظار انسجام، هماهنگی و هم صدایی در بین مردم را داشت؟ هرچند در چنین وضعیتی بازهم اگر شرایط سختی پیش روی کشور قرار گیرد، می توان به مردم امید بیشتری داشت تا مسئولان!

نکته طلایی سخنان رئیس جمهور آنجایی است که می گوید: «قبول دارم که فشار در زندگی مردم همچنان وجود دارد، اما این فشار کاسته شده و مثل گذشته نیست.» انگار که آقای روحانی از مشکلات پیش روی مردم، یا خبر ندارد یا اینکه اخبار به درستی به او منتقل نمی شود. پیشنهاد می کنیم آقای رئیس جمهور سری به بازارهای مختلف بزند و از نزدیک واقعیت ها را مشاهده کند.

آقای روحانی اگر سری به بازار خودرو، بازار لوازم خانگی، بازار مواد غذایی، بازار طلا و ارز و ... بزند؛ شاید سخنش را اصلاح کند و بگوید، «معتقدم فشارها بر زندگی مردم چندین برابر شده، لذا تلاش خواهم کرد که افراد کم کار و خطاکار را در ایجاد چنین مشکلاتی برای مردم شناسایی کرده، آنها را از بدنه دولت خارج کنم و تمام تلاش دولت را بکارگیرم تا اوضواع و شرایط بهبود یابد!» انگار این میل مقایسه شرایط با عملکرد گذشتگان قرار نیست در دولت ها کم و یا اصلاح شود.

رئیس جمهور باید به گونه ای در این ارتباط سخن بگوید که این حس برداشت نشود که «تلاش دولت برای بهبود اوضاع و شرایط نیست، بلکه می خواهد شرایط موجود را حفظ کند!» چطور فروش نرفتن محصولات در بازارهای مختلف به بهانه افزایش نرخ ارز، دو برابر شدن قیمت خودرو و میدان داری و قیمت گذاری در این بازار توسط دلالان، افزایش بی سابقه قیمت طلا و سکه و نرخ نداشتن ارز در بازاری تحت عنوان «بازار سیاه» یا «بازار آزاد» و افزایش قیمت گوشت، تخم مرغ و قیمت هایی که هر روز در محصولات غذایی یک عدد را نشان می دهد را می توان «کاسته شدن از فشار بر زندگی مردم» خواند؟

یکی از اشکالات و ایرادات آقایان مسئول در کشور ما این است که بسیاری از آنان سال هاست به بازارهای مختلف سری نزده اند و اطلاعی از قیمت ها ندارند. بسیاری از آنان خریدهایشان را تأمین شده از محلی یا توسط فردی می بینند و کوچک ترین اطلاعی از قیمت ها در شرایط بحرانی و غیر بحرانی ندارند. در چنین وضعیتی نمی توان انتظار داشت که برآورد دقیقی از وضعیت قیمت ها و بازار توسط مسئولان ارائه شود.

عمده اظهار نظرهای مسئولان به ویژه در قوه مجریه بر اساس اعداد، آمار و ارقامی است که در اختیار آنان قرار می گیرد، لذا بسیاری از آنچه آنها در مورد وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم می گویند، منطبق بر واقعیت نیست و بلکه مطابق با عدد و رقم هایی است که توسط عده ای در اختیار آنان قرار می گیرد؛ بنابراین نمی توان نه در اظهار نظرها و نه در تصمیم گیری و تصمیم سازی ها بیان سخنانی نزدیک به واقعیت را انتظار داشت.

البته این سخن بدان معنا نیست که انتظار داشته باشیم وضعیت بازار با حضور مستقیم مسئولان در بازارهای مختلف رصد و مورد کنکاش قرار گیرد، اما بد نیست هر از گاهی چنین بازدیدهایی صورت بگیرد تا آنها هم از نزدیک در جریان آنچه مردم روزانه با آن سر و کار دارند، قرار بگیرند. این بازدیدها به مراکز و دستگاه های ناظر بر بازار هم پیشنهاد می شود؛ شاید از این طریق وظیفه ای فراموش شده توسط آنان یادآوری و احیا شود تا شاهد قیمت های متفاوت و عدد و رقم های عجیب و قریب در بازارهای مختلف نباشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۱۹۹
انتشار یافته: ۱۴۵
دوباره تحریم
پاسخ ها
میلاد حمیدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
اونایی که توان اداره کشور و کاستن مشکلات رو ندارن برن پی کارشون. مردم گناهی ندارن که بخوان گرفتار ایده ها و ارزش ها و تز های اونها بشن. این مردم تاوان چی رو باید پس بدن؟
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
ناگارامدی مسئولین هیچ ربطی به تحریم نداره. الکی به تحریم گره نزنید و آدرس غلط ندید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
کدوم تحریم برداشته شد که دوباره تحریم؟ فقط کذب بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
هشتاد درصد مشکلات ما داخلی است . تنها 20درصد خارجی است
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
استیو هنک اقتصاددان آمریکایی و استاد دانشگاه جان هاپکینز که به نظریه‌های اصلاحی‌اش در بازار ارزی ۱۴ کشور جهان از جمله ونزوئلا و روسیه معروف است نرخ تورم امروز ایران را بیش از ۷۸ درصد برآورد کرده است.

هنک با انتشار جدول تورم ایران در سال‌های اخیر، تورم واقعی را با تورم رسمی اعلام شده در ایران مقایسه کرده و نوشت: نرخ سالانه تروم ایران در تاریخ ششم ژانویه ۲۰۱۸، ۷۵.۵۵ درصد بوده است. یعنی ده برابر نرخ رسمی اعلام شده است.
به گزارش ایلنا، مرکز آمار ایران نرخ تورم در اسفندماه 96 را برای کل کشور 8.2 درصد، مناطق شهری به 8.1 درصد و مناطق روستایی به 8.8 درصد برآورد کرده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
ازاینکه به روحانی رای دادم مثل ... پشیمانم
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
تاوان مدیریت افراد ناکارامد
نمی دونم چرا توجه نمی کنید جناب آقای روحانی یه ایران دیگه رو میگن ما در ایران دیگری زندگی میکنیم رییس جمهور در ایران دیگر که خیلی بهتر هستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
آقای روحانی دقیقا با همین ایران خودمان هستند دوست گرامی، ولی خوب انکار سیاستی بو.ده است که از چند دهه پیش به کار گرفته می شد. در واپسین ماه های جنگ نیز یکی از مسلوان عقب نشینی های ایراد در جبهه ها را عاملی معرفی کرد که پیروزی نهایی را به ارمغان می آورد!!!! البته در بی خبری نسبی مسئلان یا در حقیقت بی اعتنایی آنها به عامه مردم هیچ شکی نیست ولی در جایی که نمی تواند کارنامه قابل ذکری ارائه دهد این کارها را می کند. ما دست کم دو دهه است که داریم می شنویم "آینده بسیار عالی و درخشان است" ولی هر روز صد رحمت به دیروز . البته در همان آغاز ریاست جمهوری روحانی یکی از مسئولان آشنا با ایشان اعلام کرد که روحانی در نهایت با قشر بالای بازاری وابسته است و دل در گرو منافع آنها دارد.
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
همه وعده ها و حرفهای این دولت از برجام تا ارزانی کذب ازآب درآمد ولی دریغ از یک عذرخواهی خشک خالی
من به سهم خودم نفرین می فرستم به کسانیکه در داخل کشور مسئول این گرانی ها و روزهای سخت و فشار اقتصادی هستند.
خدایا کمک کن از ایران بروم.
گفتند مردم نان خالي ندارند ، گفتند نان شيرمال بخورند.
منظور ایشان زندگی پزشکان بوده.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
لطفاً همیشه از عبارت"پزشکان متخصص" استفاده کنید. من پزشک (عمومی) هستم و چهار و نیم میلیون حقوق می گیریم. معادل 700 دلار! و کمتر از خیلی از اساتید دانشگاه
یک حلب روغن دیروز خریدم 285000 بعد این حرف
ها راباید شنید
تورم 8% اردیبهشت .دولت راستگویان
کمر همه شکسته.امکان نداره بری خرید زیر100تومن خرجت بشه.کسی فکر نمی کرد این آینده مون باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
به زودی موج خودکشی و قتل و جنایت در جامعه راه می افته و مسبب آن هم مسئولان هستند
بسیاری از مسئولین مملکت ونمایندگان مردم از گرانی ارزاق روزمره مردم خبر که ندارند بی اعتنا آن نیز می باشند ودل مردم را به نرخ دروغین تورم اعلامی خوش کرده اند و نمی دانند مردم تا طبقه حقوق بگیر از خرید یک کیلو گوشت در ماه درمانده اند .
سایت حامی قدرت و ثروت
برند كابينه در پنج سال يك لانه مرغ نساخت نتيجه دلال و محتكر مثل قارچ از منطقه پنج تهران سبز شدن و كل تهران تسري يافت و قيمت هاي خريد و اجارهتوهمي وكاذب چند برابر قيمت واقعي اعلام ميشود و اخر سر هم نارضايتي گسترده اجتماعي و واي مصيبتا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
اوضاع مسکن فاجعه به بار خواهد آورد... مسکن مثل گوشت و مرغ نیست که اگر گران شد کمتر بتوان خرید یا نخرید مسکن ساختار زندگی خانوده ها را به هم میریزد و دولت اصلا به این قضیه فکر نکرده
بهتره مسئولین در ماه یکی دو بار خودشان از بازار خرید کنند
تا نبض و فشار گرانی و فشار دستشون بیاد .
پاسخ ها
امیر
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
اتفاقا میدونن، چاره ای جز این ندارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
با حقوق و مزایایی که میگیرن اگه قیمت ها چند برابر بشه هم چیزی احساس نخواهند کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
از قیمت های خرید خبر ندارن!!!

قیمت های فروش کالا و خدمات رو که خودشون تعیین میکنند

مردم از شنیدن کذب خسته شده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
با حقوق میلیاردی کی متوجه می شوند
اره خب

وقتی موقع رای دادن صف صد متری باشه ! یعنی همه راضی اند دیگه! و همه چیز خوبه !
حالا یکم فشار رو بیشتر بشه اشکال نداره . یکم که طوری نیست ! مردم ما اهل مقاومت هستن

ربطی هم به اصول گرا و اصلاح طلب نداره
بد مردمی هستیم که اعراض میکنیم ! بزارید به کارشون برسن !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
درسته. تازه دوره بعدی رو پرشورتر حضور پیدا می کنیم.
کمر مردم زیر بارگرانیهای پی درپی خم شده اما آنچه تحمل مشکلات اقتصادی را سخت تر میکند انتشار آمار نادرست ازجمله نرخ تورم تکرقمی است که حقیقتا آزاردهنده است باملت روراست باشیدو به شعورشان احترام بگذارید!
قابل توجه اون 23 میلیون و 600 هزار نفری که به ایشون رای دادن.
رای غلط همینه دیگه. برای بار چندم از تابناک خواهشمندم که گزارشی رو در مورد ثروت
وزرا و رئیس جمهور و معاونینش تهیه کنه.
پاسخ ها
حیبب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
رای مردم غلط نبوده است دلیل این نابسامانی را همه می دانید دلواپسان آنقدر کارهایی کردند که برجام شکست بخوره که خورد و تحریم ها دوباره شروع شد
با تحریم وضع بهتر از این نمیشه آنهایی که در گذشته با سیاست نادرست کشور را به انیجا کشاندند باید حالا پاسخگو باشند.
برای مردم اصول و اصلاح طلب هر دو یکی هستند و هر دو هیچ وقت واقعا از مردم نبودند
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
و ثروت خیلی های دیگه .........
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
حالا خدا رو شکر به این رای دادیم! اگه به آن دیگری داده بودیم که وضع از اینم بد تر بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
بی کفایتی رو به برجام ربط ندین!!!
بعد از دوران سخت احمدی نژاد همه امید مردم به یک ثبات و بهبود نمیگم سریع ولی ارام وضع و زندگی مردم بود ولی در عمل هر روز بد تر از دیروز شد.هیچ عمل امیدوارکننده از سمت دولت و مسولین دیده نشد.هر خوشی مردم بهش فکر میکردند سریع از طرف مسولین به یاس تبدیل شد و در نهایت دوباره قیمت دلار پرواز کرد و دوباره هون شد که بود و ترس از روزهای سخت تر امید رو از زندگی حداقل من برده.روز به بروز درامدم کم میشه و روز به روز با شیب بالا هزینه های زندگیم داره زیاد میشه.الان مود تمدید قرارداد اجاره خونم هست و زمزه 30 تا 40 درصد افزایش رو از صاحب خونه دارم میشنوم.همه هزینه های زندگیم در حد 30 تا 40 درصد دارند زیاد مشوند.جالب اینجاست که هرجا که مربوط به خدمات دولتی هست در این مساله پیشتاز هم هست.چیکار کنم .به خدا قسم شب ها دیگه راحت نمیتونم بخوابم.دارم یواش یواش شرمنده زن و بچم میشم.البته همسرم توی این شرایط خیلی همراهم هستش ولی خودم میفهم که دستم خیلی تنگ شده.یه نفر بیاد یه کاری بکنه .دیگه یواش یواش دارم نسبت به ادم های خیلی پولدار حساس میشم.قبلا برام مهم نبود یه نفر خیلی پولدار بود ولی الان حساس شدم .نسبت به اونا حس بد پیدا کردم.از ساعت 9 صبح تا 11 شب میرم سر کار بدون استراحت.قبلا جمعه ها تا ظهر سر کار بودم الان تا 8 شب جمعه هم کار میکنم ولی باز درامدم کفاف زندگی رو نمیده.ماشینم رو فروختم و با موتور میرم و میام.یکی به من بگه چطوری بعضی ها سوار ماشین میلیاردی میشوند؟خونه های چند میلیاردی دارند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
این سوال شما سوال میلیون ها آدمه.
من فکر میکنم علاوه بر کسایی که با پارتی به جایی میرسن ،دلال خوب بودن و حروم و حلال رو نشناختن راز موفقیت است.
ما که هیچکدام رو نداریم محکوم به بدبختی هستیم.
بدبخت باشیم اما حروم خور و بلای جون مردم نباشیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
در این کشور اسلامی

هرکس وجدان و شرف داشته باشه و فرق حلال و حروم رو بفهمه اگر ورشکسته نشه شانس آورده و هرگز نمیتونه انتظار پیشرفت و موفقیت در کارو بارش رو داشته باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
این چیزی که می بینید نوعی نسل کشی است! نسل مردم فقیر باید از بین برود وگرنه آقازاده ها و نسل ثروتمندان الان در بهرتین وضعیت و با رفاه کامل در حال زندگی و تحصیل و بیزنس هستند و در موقع مناسب هم پستهای مملکتی را در اختیار میگیرند و البته در آن زمان دیگر از من و امثال من نشانی بر کره زمین نخواهد بود
مردم تو این ۵ سال ناکارمدی طیف اصلاح طلبکاران را خوب فهمیدند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
!نه که اصولگرایان خیلی کارآمدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
روحانی که اصلاح طلب نیست اصولگرای معتدل است از بد حادثه به ایشون رای دادیم
«قبول دارم که فشار در زندگی مردم همچنان وجود دارد، اما این فشار کاسته شده و مثل گذشته نیست.»
این فشار مخصوصا از چند ماه پیش تا کنون چندین برابر شده البته از بعضی فشارها کاسته و چند برابر به بعضی فشارهای دیگر افزوده شده است.
آقای روحانی ما به شما امید بسته بودیم ،شما در سیل حوادث چنان گم شدید که محو شدید و اثری از عملکردهای به موقع شما نیست.
البته شما و بقیه ی مسئولین بدانید که ما مردم تحمل فشارهای بیشتر از این را هم داریم ،باور نمیکنید؟قیمت اجناس ضروری را چند برابر امروز که خود چند برابر شده ی روز قبل است کنید و ببینید که هیچ عکس العملی نخواهیم داشت.دوباره اگر کسی بیاید و چند تا قول توخالی بدهد و شالی ،نواری ،چفیه ای و... را پرچم علم خود کند دوباره سر از پا نشناخته پای صندوق رای میدهیم.
واقعا خيلي متاسفم ، مسئولين ما با حرف زدن مردم رو سرگرم ميفرمايند فقط و فقط ، عملا اقدامي در جهت بهبود شرايط انجام نمي شود ، خواهش مي كنم از مديران لايق استفاده كنيد كه تعدادشون كم نيست فقط به گوشه كنارها رانده شده اند.
راست میگه دیگه ، مردم از این جا به بعد این همه بار گوشت و مرغ و ماهی که واقعا سنگین هم هستن، بلند نمیکنن و کلی از فشار به بدنشان کم میشه.
نقل می کنند مردم ایران نجیبند همیشه در صحنه اند. قهرمانند وصدها از این حرفها.....اما آقای روحانی. اینها فقط شعار ه. مردم بی تفاوتند بد اخلاقند عصبانیند. گرفتارند. اما نباید واقعیت را کتمان کرد حداکثر بیست درصدی که از بیت المال متنعم ومتنفع هستند... بله در صحنه هم هستند باید چاره ای اندیشید اگر دلتان برای ایران وایرانیان. می سوزد با شمرده شمرده. ولفظ قلم حرف زدن مشکلی حل نخواهد شد.
باسلام
چرا باید مردم عزیز ازارای دادن به اقای روحانی پشیمان شده باشند
مردم عزیزما میگویند چرا اقای روحانی قولهایکه دادعمل نکرد
چرا تورم
چرا دلارگران میشود به نزدیک 7هزارتومان
چرا تعرفه های گمرکی خودروها افزایش می یابد حتی دربرنامه اقای رشید پور قول دادند ولی عمل نکردند چه کسی دست دارد درافزایش تعرفه ها وخودروهای داخلی و وارداتی
چرا خودروهای داخلی هیچ ارگانی نظارت نمیکند یک شبه 10 میلیون 25 میلیون 40 میلیون گران میشود
چرا تمام ارزاق عمومی گران می شود
مردم چه باید بکنند
این هست جواب رای دادن مردم
آقای روحانی این ملت بزرگ شایسته برخوردصادقانه است کمرشان زیربارگرانی های پی درپی خم شده باگفتار صادقانه واعلام آمارهای صحیح اقتصادی به شعورمردم احترام بگذارید
ما که پوکیدیم. بقیه رو نمی دونم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
تو این یک سال گذشته به اندازه ده سال پیر شدیم!
به بازار سر هم بزنند تفاوتی ندارد چون اینقدر پول دارند که اجناس چند برابر هم بشود نگران نمیشن...
باید درآمد ماهیانه همه مسوولین با مردم یکسان بشه تا درک کنن...
نقد بسیار بجایی بود من خودم از رای دهندگان به اقای روحانی بودم اما بعد از گذشت پنج سال از دورران ریاست جمهوری بنظرم ایشان هیچ گونه برنامه ای برای خروج از بحرانهای جامعه ایران نداشته و تنها باعث فرصت سوزی و تعمیم بحران ها به سایر حوزه ها شده است البته شاید عده ای عنوان کنند که دولت هیچ کاره است ولی این جواب نادرستی است و باعث شانه خالی کردن از مسولیتها در موقع پاسخگویی توسط دولت شده است در صحت این مطلب ناتوانی در ترمیم کابینه را میشود شاهد اورد و موارد بیشمار دیگر.......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
اصلاح طلب ها برای فرار از مسئولیت هاشون همیشه همین رو میگن.که ما هیچکاره ایم!عحب!
واقعا چرا هر دولتی روی کار میاد به شعور مردم توهین می کنه چرا همش در حال نشون دادن این هستند که هیچ مشکلی نیست همه چیز در آرامشه و تورم هنوز یه رقمیه و من درست کار کردم اخه تا کی مردم ایرانو ... فرض می کنید
پاسخ ها
= /
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
تا وقتی که مردم ... باشن و برن رای بدن.
ديگه واقعا خسته شديم از اين همه خبرهاي نا اميدكننده ....
مثل اینکه این دوستان همشون از میوه فروشی محلشون فقط خرید میکنن
تمامی اجناس و خدمات مورد نیاز روزمره مردم هر روز در سکوت خبری مسولان درحال گران شدن است. چرا کسی پاسخگو نیست.
شاید مسئولان از گرانی اجاره مسکن، اقلام ضروری خانوار و ... خبر ندارند. لطفا از خواب بیدارشان کنید
سلام ، والا این سخنان بنظرمن جای تعجب دارد الان شک کردم یا من تو ایران نیستم یا ایشون !! من سند دارم هرکی خواست نشون میدم که مالیات که سال پیش بریده شده امسال دو برابر شده !! دولت تو این بازار خراب حداقل میتونه از بنگاه های کوچک اقتصادی حمایت کنه !!! با توجه به وضیعت ارز اصلا خرید و فروش نمیشه واقعا مالیات باید پرداخت بشه اما باید چیزی هم در بیاد یا نه ! ما ی مغازه کوچک داشتیم ی خانم سرپرست خانواده رو هم به عنوان فروشنده گذاشته بودیم خیلی کم در میامد ! فشار و تورم و کسادی بازار باعث شد شرمنده ایشون بشیم ..دوباره فشار بیشتر شده ..و خرید جنس نداشتیم دیگه یهو مالیات دو برابری تیر خلاص و در حال جمع کردیم منفی شدیم رسیدیم به ضرر دهی ! بهرحال این قضیه اصلا قابل هضم نیست تا انجایی که من میدونم همه چیز رفته بالا ایشون فکرکنم 4 سال دوم به فکرمردم نبودن و به فکر خودشون ودوستان بودند گویا از اوضاع کشور خبر ندارند !! بهرحال کاشکی این که اشون راست بگه ! امید تو این کشور برای زندگی به صفر رسیده
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
تو کشور ما مقامات یه چیز میگند و مسولین رده پایین تر یه کار دیگه.ریس جمهور و ریس سازمان مالیاتی میاد تو تلویزیون یه چیز میگه بعد میری اونجا خود کارمندای دارایی میگن ریس کل مالیاتاشتباه کرده گفته به ما که گفتن بگیرید بیشتر هم بگیرید!!!!
اقای روحانی وقتی صحبت میکنه مردم فکر میکنند که ایشان ریس جمهور یک کشور دیگه هستند ودر مورد یک کشور دیگر صحبت میکنند
تفاوت سیاستهای روحانی با احمدی نژاد اینست که در دوره احمدی نژاد فشار اقتصادی بیشتر روی طبقه ثروتمند و متمکن بود و بدلیل برخورداری این طبقه از اینترنت و شبکه های اجتماعی سر و صدای زیادی در جامعه داشت . ولی الان فشار روی طبقه های مستمند و ضعیف است و چون این طبقه به اینترنت و شبکه های اجتماعی برای بیان نظرات دسترسی ندارند، همه فکر میکنند فشار اقتصادی برداشته شده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
اون همه تخریب احمدی نژاد هم به خاطر فشاری بود که بر ثروتمندان وارد میکرد. من با او موافق نبودم و نیستم اما بارها و بارها افراد متمولی را دیدم که توهینهای تندی به او می کردند و حتی او را «بچه گدا» لقب داده بودند. این کسانی که الان مسئولیت را دارند همه شان سرمایه های کلان دارند و برایشان مهم نیست مردم بر اثر فشار اقتصادی له شوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
اره واقعا فشار رو قشر ثروتمند بود
من خودم به روحانی رای دادم و مدتهاست فهمیدم بزرگترین اشتباه زندگیم بوده و ارزو میکنم ای کاش دوباره احمدی نژاد برگرده حداقل اینجوری به گدایی نیفتاده بودیم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
مثبت دادم فقط به خاطر بزرگترين اشتباه زندگي...اما در مورد بازگشت احمدي نژاد منفي مي دم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
فکر میکنی اگه به اون یکی رای میدادیم وضعمون بهتر بود؟
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
باریک الله ـ دقیقا
متاسفانه ایشان و همکاران محترمشان در دولت ، چشمشان را بر روی واقعیات جامعه بسته اند و نقد پذیر نیستند . مطمئنا هر شخص عاقلی میداند که وضعیت اقتصادی جامعه و معیشتی مردم روز به روز بدتر میشود و فقر و تبعات آن در کشور رو به گسترش است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
تمام بدبختی های ما از تیم اقتصادی دولت است که به هر ضرب و زوری میخواد تزهای خودش را آزمایش کنه! مردم شدن موش آزمیشگاهی
آقای رئیس جمهور چشم و گوشش رابسته نه میخواهد ببیند و نه می خواهد بشنود و عاطفه اش هم دستخوش تغییرات مهمی شده که به حال مردم جامعه بی خیال و بی تفاوت شده و دغدغه ایی متوجه او نیست وگرنه دلیلی برای گفتن این حرفها وجودنداره
یادش بخیر...
احتمالا باید بریم از سر کوچه آقای رییس جمهور خرید...
این گران شدن ناگهانی ارز صرفا طبقه مرفه جامعه رو مرفه تر کرد ..در حالی که این گرتغییر در قیمت ارز در طول چند سال گذشته اگر اتفاق میفتاد احتمالا تاثیر کمتری در گرانی ایجاد میکرد..با این وجود بالا بودن ارز تنها راه برای بالا بردن سطح اشتغال و تولید درداخل است که ازخروج سرمایه غیرضروری هم جلوگیری خواهد کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
فاصله طبقاتی بسیار زیاد شده. هر کس پول بیشتری داره بیشتر میخورده!
مملکت کلا" ولش کردندد.چه وضعی است داروهای خاص بیماران نیست . تولید کننده میگه وضعیت دلار مشخص نیست مواد اولیه دارو نمیاد ما هم نمیتوانیم دارو را درست کنیم . قیمت مسکن روزانه بالا میره تا پارسال متری مثلا" 4 میلیون بوده الان متری 20 میلیون میگه !! قیمت میوه سرسام آور . قیمت خوراکی بالا. تو مملکت اگر کسی نمیتونه کاری کنه بره
یه لشگر یه میلیونی اگه نظم و اتحاد نداشته باشه از یه نیرو صد هزارتایی شکست میخوره مردم ایران به توصیه و تشویق اصلا گوش نمیدن و قوانین رو هم نهایت تلاششونو میکنن دورش بزنن
یه لشگر یه میلیونی اگه نظم و اتحاد نداشته باشه از یه نیرو صد هزا
اقا ایشون دیگه نیازی به رای مردم و اصلاح طلبها و اعتدالگراها و غیره و ذالک ندارند که بخواه توضیح بدن والا خودشون خیلی خیلی خوب میدونن که چه آشی واسه ملت پختن البته یه کم هم بدشانسی اوردن که ترامپ زئیس جمهور شد و زد زیر همه توافقات اما قطعا دیپلماتهای ما باید فکر اینجاش رو هم میکردن. نهایتا ملت دنبال آرامش اقتصادی و امنتیتی هستن و از این همه تنش خسته شدن.....
دوستان
اگر توان مالی دارید دنبال مهاجرت باشید چون زندگی فقط سیر کردن شکم نیست که همون رو هم با این شرایط خیلی ها نمیتونن انجام بدن.
الان طوری شده که شب که میخوابید صبح همه چی افزایش قیمت داره و هر لحظه ممکن یک بلایی سرتون بیاد.
دوستان
یک گیاه رو اگر در نمک زار بکارید خشک میشه اگر هم بگیره محصول نمیده. همون گیاه رو اگر در خاک خوب و آب و هوای خوب بکارید بهترین رشد و میکنه و بهترین محصول رو میده.
دوستان
تو رو جدتون در این شرایط وخیم و وحشتناک، دور بچه دار شدن رو خط بکشید. بچه داری مسئولیت بزرگیه و سرمایه کافی ، پول زیاد و لیاقت میخواد. فرزند داشتن فقط سیر کردن شکمش نیست و اون بچه میره بیرون و دوستاش رو میبینه و امکانات اونها رو و فردا شما را بازخواست میکنه و حق هم داره. ما فرقمون با حیوانات در داشتن قدرت تفکر و منطق هست اگر اینها را کنار بزاریم حتی از حیوانات هم پست تر هستیم. چون همون حیوان هم حداقل ها رو مثل آب و غذا رو برای بچه هاش تامین میکنه و تازه روش زندگی کردن رو هم بهشون یاد میده.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
فکر می کنی جاهای دیگه اینطوری نیست؟ فرانک سوییس و لیر ترکیه هم به شدت در سال جدید میلادی بی ارزش شدن. حدود 25 درصد ارزششون رو از دست دادن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
درود بر شما ـکمپین مهاجرت از ایران ـ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
اگه توان مالی داشتیم که رفته بودیم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
ما که دور همه چیز رو خط کشیده ایم! فقط مونده زندگی!!! که نمیدونیم چه کارش کنیم. ولی دور از شوخی وضعیت به قدری وخیم است که واقعا از شدت استرس و اضطراب شبها نمیتوانیم بخوابیم و هزار جو فکر و خیال به مغزمان هجوم می آورد
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
بله در ترکیه هم لیره 25 درصد افت داشته ولی اینجا با دلار 6500 تومن 70 درصد ارزش پول ملی کم شده. ضمنا در ترکیه ملت صف دلار وای نسادن چون خرید و فروش ارز به مقدار بالا نیاز به تایید داره نه مثل اینجا که میتونستی از صرافی هرچقدر میخوای ارز بگیری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
چی میگییییی!!!!
میخوای بری برو چکار ب بقیه داری,بقیه خودشون تصمیم میگیرن!
حتما قیمت ها در محله آقای روحانی افزایش پیدا نکرده
پاسخ ها
زرشک
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
زعفرانیه ؟
حتما قیمت ها در محله آقای روحانی افزایش پیدا نکرده
«قبول دارم که فشار در زندگی مردم همچنان وجود دارد، اما این فشار کاسته شده و مثل گذشته نیست.»
دقیقا بفرمایید کدوم فشار کاسته شده؟بله ما هم قبول داریم مثل گذشته نیست بلکه به مراتب بدتر هم شده . با این افزایش نرخ ارز و گرونی وگرونی وگرونی همه کالاها و خدمات چه فشاری کاسته شده؟
گرونی و امتناع از فروش چه از سوی تجار و کسبه وچه از سوی شرکتهای دولتی کاری خیانت بار محسوب میشه که ما به کرات شاهد ش بوده و هستیم .به انتظار افزایش نرخ ها از فروش کالا ها خودداری کردن و بازار رو ملتهب کردند. فشار اینهمه گرونی بر دوش مردم با درآمد پایینه وگرنه بازار و وابستگان به بازار به صورت شناور خودشونو با شرایط روز وفق میدن.
الان با این همه گرفتاری های مردم ،کدوم همدلی میتونه پول دارو وغذا و مسکن و کرایه و شهریه و... رو پرداخت کنه ؟این تازه مشکلات قشریه که درآمدی دارن.خانواده هایی داریم که هیچ در آمدی غیر از یارانه!ندارن. اونها با چه همدلی ای با مشکلاتشون کنار بیان؟
الان دقیقا آقای رییس جمهور میدونن در مورد کدوم مردم صحبت میکنن؟ شاید مشکل اصلی اینه که به جای صرف افطاری با مردم عادی ترجیح دادن در بین اهالی فیلم و تئاتر(هنر!)باشن؟
یعنی واقغا نمدونید اختیارات رئیس جمهور محدوده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
حداقل به عقل خودت احترام بذار. یه روزی امثال شماها برای اینکه روحانی رای بیاره هر کاری می کردید، حالا که ناکارامدی کرده اختیار نداشته!!!
احتمالا منظوزش جاهای دیگه است
اي كاش مردم داس پشت كليد را مي ديدند كه نديدند. حالا هم حق ماست در جهنمي كه دولت براي ما فراهم كرده زندگي كنيم.
تحریریه محترم تابناک من پیره مرد سردو گرم چشیده روزگار هستم ازقضا مسلمان وانقلابی علت عقب افتادگی کشورهای خاورمیانه بشرح ذیل میباشند 1 تعصب آئینی واینکه هر نحله فکری خودرا حق مطلق ودیگران را منحرف ودرمواردی مهدورالدم میداند 2 نفت وگاز وانرژیهای خدادادی که موجب تنبلی ملتها وطمع قدرتهای جهانی شده است ازهمه مهمتر جهل وخرافات حاکم برمنطقه میباشد درخاتمه بایستی عرض کنم که ماهم درایران بادرجاتی گرفتار این بیماریهای خاورمیانه میباشیم مثلا آقای روحانی فقیهی حقوقدان ودیپلمات است ولی عمرا کاراقتصادی نکرده است رقیبش هم همینطور بود ما مشکل موازی کاری وعدم پاسخگویی داریم تا این مشکلات حل نشوند اوضاع وخیمتر میشود
اینها همه چیز را با دلار حساب میکنند چون جیب همه شان دلار است آنموقع است که میگند همه چیز نسبت به سوئیس ارزان است . ولی مردم با ریال کم ارزش درامد دارند .
روحانی بروووووو!!! مچکریم
آقای روحانی آبروی نداشته احمدی نژاد رو خرید. ما همیشه بین بد و بدتر باید یکی رو انتخاب میکردیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
آبروی محمود الان هم چندین برابر عارف و جهانگیری است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
تا وقتی تن به انتخاب بین بد و بدتر بدهید وضع همین است که می بینید
من خودم 2 زار پول میاد دستم از حال افراد ضعیف بی خبر میشم وای به حال کسی که تو ویلای 60 میلیاردی زندگی میکنه.
پاسخ ها
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
و اینکه حاکمان باید همسطح مروم زندگی کنند یک ژست سیاسی نیست یک واقعیت هست.
سلام اقاي روحاني و امثال ايشون چند بار رفتن مايحتاج زندگيشونو خودشون خريد كنند چند بار مجبور بودن منزل مسكونيشونو بخاطر اجاره نشيني عوض كنند چند مرتبه نياز ارزي پيدا كردند و شخصا برا تامينش اقدم كردن ايشون قطعا نميتونن درك كنند ادم گرسنه در چه حس و حاليه بقول قديميا سوار از پياده خبر نداره سير از گرسنه
آقا سوال من این است که مگر آقای روحانی از وضعیت بحرانی کشور در سال 91 خبر نداشت که نامزد انتخابات شد؟ آیا برای رفع مشکلات برنامه داشت؟ وقتی کسی ادعا می‌کند که برای تمام مسائل کشور راه حل دارد و برنامه ریزی کرده دیگر چرا اینقدر از دولت قبل حرف می‌زند و گناه وضعیت فعلی را به گردن آنها می‌اندازد؟ مگر شما را به زور نامزد کردند که آقا طور خدا بیایید مشکلات را حل و فصل کنید.
دولت قبل رفت و تمام شد الان شما چه برنامه ای دارید؟ مشکل ما این است که جناحها برای به قدرت رسیدن تلاش می‌کنند نه برای خدمت کردن و الا حق این مردم مظلوم بیش از پیش پایمال می‌شود و متاسفانه هر روز که می‌گذرد مشکلاتشان بیشتر می‌شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
دمت گرم!
همه به سوره مبارکه نسا ایات ۹۸ تا ۱۰۲ مراجعه کنند ـ بر اساس این ایه یکان یکان ملت ایران باید اقدام به مهاجرت کنند در غیر این صورت مورد خشم خداوند قرار خواهیم گرفت ـ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
درود بر شما ـ کمپین خروج از ایران برای همیشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
کاملا با نویسنده محترم موافقم ـ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
مهاجرت تنها راه و محکم ترین پاسخ به مسولین می باشد ـ ما همه موافقیم
رئیس جمهور یک شخصیت مجازی است . کسی است که اشتباهی انتخاب شده .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
نه عزیزم ؛ رئیس جمهور یک پست اضافی است که برای سرگرم نمودن من و شما و بدبختانه توسط من و شما انتخاب می شود.
متاسفانه ما تو راي دادنامون به جاي منافع ملي؛ ب منافع حزبي و جناحي راي ميديم و در نهايت هم احزاب و جناح ها منفعتش رو ميبرن و ضرر و زيانش هم براي ملت ميمونه. روحاني و حزبش هم راي خودشو جمع كرده و دارن حالشو ميبرن و باز هم سر مردم بي كلاه موند
کفر پایداره ولی ظلم نه
مردم،در انتخابات مجلس به کسایی رای بدید که استیضاح رئیس جمهور رو تسهیل کنن.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
تمام امید من یکی به انتخابات مجلس و ارائه لیستی با نام استیضاح کنندگان هست. انشاالله که چنین لیستی درست کنند.
سالها برای ریاضت کم بود
وای به کسی که مسئول این گرانی شده است
دی وعده داد وصلم و در سر شراب داشت

امروز تا چه گوید و بازش چه در سر است
تیتتون رو عوض کنید، بزنید: زان شبی که وعده دادی روز بعد، میشمارم روز و شب را روز شب.
اقای روحانی اندک سرمایه من کارگر که برای خرید سقفی بالای سرم پس اندار کرده بودم به یک باره با گرانی ارز ارزشش نصف شد شما دلا رو 3500 تومان تحویل گرفتید و حالا 6500 تومان هم پیدا نمیشه برجام و فرجام شما
هیچ سود و منفعتی جز برای به عده خاص که در راس میباشند و از قبل باخبرند نداشته است
بیکاری بیمه نبودن گرانی خشکسالی سرطان تحریمهای فلج کننده...زودتر بمیریم تا زجرکش نشدیم
تابناک نظرم را درج نکنی دیگر هرگز پیام نمیدهم
متاسفانه مردم بین بازی بین اصولگرو اصلاح طلب دارن له میشوند مسئولین هم که عین خیالشون نیست چون از مردم نیستن برا همین درد مردم را درک نمیکنند اگر فقط و فقط یکماه مثل مردم زندگی میکردند متوجه اوضاع بد اقتصادی و بی برنامگی خودشون میشدند .
جناب آقای روحانی و دولت مردانش از وقتی بر سر کار اومدن غیر وعده و وعید چیزی نداشتند حال اگر کاری هم شده نباید منتی باشد چون وظیفه قانونی و عرفی و شرعی شون بوده که قسم خوردن بابت انجام ولی متاسفانه منتی میگذارند بخدا ما هم حق حیات داریم اقای روحانی
حقوق شهروندی چی شد
آقای روحانی بنده پدرم بیمار وپارکینسون دارد.خانه ای محقر برایش اجاره کرده وماهیانه مبلغ گزافی پرداخت می کنم.پول دارو وویزیت ماهیانه وی حدود هفتصد هزار تومان است.لطفا بفرمایید بنده با حقوق اداره کار چگونه هزینه خانواده خود وپدرم را پرداخت کنم.آقایان سران مملکت فکر می کنید بنده باید به اصولگرا رای دهم یا به اصلاح طلب .آقایان مردم زیر بار فقر وبدبختی دارن هر لحظه آرزوی مرگ می کنند .حتما شماها سری به ماهشهر وعسلویه زده اید وآن لوله های ورود به اسکله های صادراتی را دیده اید.معادن گل گهر وغیره راهم حتما مشاهده نموده اید.جوابتان چیست ؟
حالا كه هنوز چيزي نشده. مردم فهيم ايران قدرت تحمل بيشتر از اين را هم دارند.
آقای روحانی خوب میدانند که الان داخل بازار و جامعه چه خبر است و تمام اعضای کابینه و مشاورانش هم تمام این مشکلات و گرانی ها را مو به مو میدانند، مسئله اینجاست که بخش عمده این گرانی ها توسط دولت مکرمه برنامه ریزی شده و مجوز دارد به دلیل افت ارزش پول ملی ما و بخش دیگری هم سو استفاده کننده گان داخلی که به این بهانه گرانی ها را چند برابر تشدید میکنند،
دوستان اتفاقاتی که میبینیم نتیجه انتخاب هی خودمون هست
وقتی بین بد و بدتر یکی رو انتخاب میکنی معلومه شرایط بد میشه
یادتون باشه بین بد و بدتر کسی رو انتخاب نکنید تا مجبور بشن گزینه ی خوب بیارن
مسولين به خريد نمي روند از گوشت وبرنج و روغن مايحتاج خوراكي خبر ندارند از مسكّن وأب و هوا وماشين وكرايه ولباس ومدرسه وهزينه هاي دانشگاهي وخيابانها خبر ندارند از اب وبرق مجاني واخلاقيات مردم خبر ندارند هزينه هاي درماني واموزش رايگان قانون أساسي كشور هم بيخبرندازارز مسافرتي وغير مسافرتي وداووووو بيخبرند از تماشاي و اخبار بي بي سي ومن وتو وساير رسانه هاي بي سانسور وباسانسور هم خبر ندارند
سرکوچه ما که همه چیز ارزونه والا:)
به واالله ظلم باقی نخواهد ماند ـ این وعده الهی است ـ
ایشان دغدغه های دیگری غیر از فشار اقتصادی مردم دارند . نظیر مظلومیت اقیلتها ولی از بدبختی و فلاکت اکثریت چیزی نمیگوید و احتمالا ایشان به اقیلت ها بیشتر توجه دارد .
کاری از دست آقای روحانی بر نمی آید
اقا رییس جمهور گفته بودید شیب ملایم خواهد بود !!!
گفته بودید ارز نخرید و دلار 4800 را تکذیب می کردید !
گفته بودید کلید حل مشکلات کشور دست شماست !
گفته بودید دولت جای افراد نالایق نیست !
گفته بودید ....
رای دادن اشتباهه کلا
گوجه تو محله حسن اقا چند؟
پیشنهاد می شود سازمانهای نظارتی و عریض وطویل ازقبیل سازمان تعزیرات ،سازمان حمایت از مصرف کننده ونیز شورای رقابت که باری بردوش این ملت بوده واز بودجه عمومی ارتزاق می کنند را منحل نمایند تا بیش ازاین ایینه دق مردم نشوند
الان وضعیت کشور ما هم از شعب ابی طالب بد تره هم طولانی؟
گوشت کیلویی 60هزارتومان!!!!!!!!!!!!!

نگذارید انقلاب بدست مرفهین بی درد و فرصت طلبان بیفتد . امام خمینی ره
قیمت سکه طلا نزدیک به دو میلیون و دویست هزار تومان شده از قیمت یک میلیون پانصد در اوایل امسال اونوقت بانک مرکزی اقدام به حراج سکه با سر رسید یک ماهه و سه ماهه و ...کرد و سکه های یک ماهه رو تحویل داد این یعنی شود فوق فوق نجومی به کسایی که معلوم نیست کیا هستن خدا میدونه چه بشه..........
سلام هیس مردم ایران فریاد نمی زنند دوستان عزیز از کدام گرانی دارید صبحت می کنید گل بلبل هیس باز می خواهی بعد ۶ سال بگن مقصر دولت قبلی داداش هیس
خدایی همه چی رو ول کنیم این یکی رو کجای دلم جا بدم که هندونه رو کیلویی 600 خریدم تقریبا ده روز بعدش یعنی همین دیروز شده بود کیلویی 2500! این که دیگه دلال نداره وارداتی نیست .... چی بگیم آخه...
مقسر اصلی ما مردم هستیم که به عنوان مقران اصلی پای صندوق های رای حاضر می شویم و رای میدهیم یک کسانی رئیس جمهور شوند که خون مردم را به شیشه کشیده است. من دیگر ذای نمی دهم
دیگه رای دور دوم گرفته و خرش از پل گذشته.
مگه رئیس جمهور کاره ای هم هست؟
تا زمانی که مردم تو صف رأی گیری باشند وضعمان همینه عزیزم .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل