بازدید 13469
پیمانه اقتصادی؛

از «معرفی ارزشمندترین برندهای خودروسازی جهان» تا «عقب نشینی شرکت دایلیم کره جنوبی از همکاری با ایران»

این پیمانه تیتر‌هایی همچون بیش از ۴۷ میلیارد تومان هزینه برای واردات بیش از ۴ هزار تن کاغذ سیگار، پراید قبلا ۵۶ سکه قیمت داشت الان ۱۳ سکه، افزایش نسبی قیمت نفت علیرغم افزایش تولید نفت خام آمریکا، واکنش امانوئل مکرون به تصمیم جدید کاخ سفید، مشاور ترامپ: فشار تجاری بر چین ادامه می‌یابد، سکه تمام طرح جدید حدود ۷ درصد گران‌تر شد، دلار بانک مرکزی 65 ریال گران تر شد و بانک هایی که حتی یک میلیون تومان هم وام قرض الحسنه نمی دهند را در بر دارد.
کد خبر: ۸۰۴۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۲ 02 June 2018

از «معرفی ارزشمندترین برندهای خودروسازی جهان» تا «عقب نشینی شرکت دایلیم کره جنوبی از همکاری با ایران»پیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کنیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون بیش از ۴۷ میلیارد تومان هزینه برای واردات بیش از ۴ هزار تن کاغذ سیگار، پراید قبلا ۵۶ سکه قیمت داشت الان ۱۳ سکه، افزایش نسبی قیمت نفت علیرغم افزایش تولید نفت خام آمریکا، واکنش امانوئل مکرون به تصمیم جدید کاخ سفید، مشاور ترامپ: فشار تجاری بر چین ادامه می‌یابد، سکه تمام طرح جدید حدود ۷ درصد گران‌تر شد، دلار بانک مرکزی 65 ریال گران تر شد و بانک هایی که حتی یک میلیون تومان هم وام قرض الحسنه نمی دهند را در بر دارد.

بیش از ۴۷ میلیارد تومان هزینه برای واردات بیش از ۴ هزار تن کاغذ سیگار

بر اساس آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی دوازده ماهه سال ۹۶ نشان می‌دهد که در این مدت بیش از ۴ هزار و ۳۳ تن کاغذ سیگار به شکل رول و لوله از کشور‌های مختلف جهان وارد ایران شده است. بنا بر واردات این حجم کاغذ سیگار به کشور، ۱۴ میلیون و ۲۹ هزار و ۵۶۱ دلار ارز از کشور خارج شد که بالغ بر ۴۷ میلیارد و ۷۶۷ میلیون و ۲۴۶ هزار و ۳۹۸ تومان در آمار گمرک به ثبت رسیده است.

گفتنی است کاغذ سیگار از ۱۲ کشور جهان از جمله اتریش، اسپانیا، چین، آلمان، سوئیس، امارات متحده عربی و هنگ کنگ وارد ایران شده است. در این میان اولین و بزرگترین صادرکننده کاغذ سیگار به ایران کشور اتریش با صادرات بیش از ۶۵۱ تنی این محصول بوده است که درآمد ۴ میلیون و ۱۲۶ هزار و ۸۸۶ دلاری را به خود اختصاص داده است. بعد از اتریش، کشور اسپانیا بالغ بر ۱۱۸ تن کاغذ سیگار به ایران فروخته است و درآمد ۳ میلیون و ۸۹۰ هزار و ۲۹۳ دلاری را کسب کرده است. همچنین کشور چین با صادرات بیش از ۷۳۶ تن کاغذ سیگار به کشور درآمد یک میلیون و ۷۵۹ هزار و ۶۳۴ دلاری را به خود اختصاص داده است. در این میان امارات متحده عربی در ۱۲ ماهه سال ۹۶ بالغ بر ۵۲۷ تن کاغذ سیگار به کشور صادر کرده است که براساس آن درآمد یک میلیون و ۵۹۳ هزار و ۱۸۴ دلاری را به همراه داشته است. /میزان

معرفی ارزشمندترین برندهای خودروسازی جهان

مؤسسه پژوهشی کانتار میلوارد براون رده‌بندی سالانه ارزشمندترین برندهای جهان را منتشر کرد. در این رده‌بندی تویوتا برای ششمین سال پیاپی پرارزش‌ترین برند خودرو شناخته شد. ارزش برند تویوتا با افزایش ۵ درصدی نسبت به سال گذشته، به مبلغ ۳۰ میلیارد دلار رسید. پس از آن مرسدس بنز با پیشی گرفتن از بی‌ام‌و در جایگاه دوم قرار گرفت و بی‌ام‌و هم سوم شد. پیتر والش مسوول ارزیابی برند این موسسه گفت: «به‌طور کلی تویوتا برندی بسیار قابل اعتماد است و در صنعت خودرو نماد کیفیت و ارزش محصول به‌شمار می‌آید. عرضه محصولات شاسی‌بلند پرطرفدار هم در جایگاه کنونی تویوتا بی‌تاثیر نبوده است. خودروهای شاسی‌بلند هنوز هم در بازار بسیار پرطرفدار هستند و حس قدرت و ایمنی را به دارندگان خود القا می‌کنند.» شرکت مرسدس شاهد افزایش ۹ درصدی ارزش برندش بود که به ۲۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار رسید. ارزش برند بی‌ام‌و هم با افزایش ۴ درصدی به ۲۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار رسید.

پراید قبلا ۵۶ سکه قیمت داشت، الان ۱۳ سکه

عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شواری اسلامی با اشاره به اینکه قطعه سازان باید بتوانند متناسب با افزایش قیمت مواد اولیه قیمت محصولات خود را افزایش دهد، به خانه ملت گفت: با افزایش قیمت قطعه قطعا قیمت خودرو با تغییر مواجه می‌شود، در گذشته قیمت خودرو پراید با قیمت 56 عدد سکه بهار آزادی برابری داشت اما در حال حاضر قیمت این خودرو معادل 13 سکه بهار آزادی است. سیدجواد حسینی‌کیا با بیان اینکه قیمت آلومینیوم در مقایسه با سال گذشته 70درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: باید بخشی از قیمت‌ها به‌صورت متناسب افزایش پیدا کند و از سوی دیگر هزینه‌های سربار تولید کاهش داشته باشد تا بتوانند یکدیگر را پوشش دهند و افزایش قیمت‌ها محسوس نباشد.

افزایش نسبی قیمت نفت علیرغم افزایش تولید نفت خام آمریکا

روز جمعه قیمت آتی نفت خام برنت نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز پنجشنبه ۱۷ سنت افزایش یافت و بشکه ای ۷۷.۷۳ دلار در بازار معامله شد. همچنین معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با افزایش ۲ سنتی بشکه ای ۶۷.۰۶ دلار صورت گرفت. از دلایل افزایش قیمت نفت در روز گذشته می توان به افزایش قابل توجه تولید نفت آمریکا و انتظار بازار این محصول در خصوص افزوده شدن بر میزان عرضه ی نفت توسط اوپک اشاره کرد. 

واکنش امانوئل مکرون به تصمیم جدید کاخ سفید

«امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه شامگاه پنجشنبه (به وقت محلی) در تماس تلفنی با همتای آمریکایی خود، تصمیم کاخ سفید برای افزایش تعرفه‌ واردات فلزات را «غیرقانونی» خواند و از تدارک پاسخی تلافی‌جویانه «به شیوه قاطع و مناسب» خبر داد. مکرون گفت که از دیدگاه او، این اقدام «اشتباه» بوده است و با دامن زدن به «ملی‌گرایی اقتصادی» در نهایت همه را متضرر می کند. وی ساعتی قبل در همین رابطه در جمع خبرنگاران گفته بود: تصمیم جدید دولت آمریکا به هر صورت اشتباه است؛ چرا که برای رسیدگی به عدم توازن های فعلی در عرصه بین‌المللی، بدترین شیوه یعنی ملی‌گرایی اقتصادی را برگزیده است. مکرون ادامه داد: ملی‌گرایی هم یعنی جنگ؛ این همان اتفاقی است که در دهه 30 رخ داد. /خبرگزاری فرانسه

مشاور ترامپ: فشار تجاری بر چین ادامه می‌یابد

مشاور امور اقتصادی 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا گفت که فشارهای اقتصادی و تجاری بر چین برای گرفتن امتیازات بیشتر ادامه خواهد یافت. این اظهار نظر به دنبال آن صورت گرفت که دولت آمریکا اعلام کرد تعرفه 25 درصدی را تا یک ماه دیگر روی 50 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از چین اعمال خواهد کرد. همزمان آمریکا گفته است که این بخشی از فشارهاست و از این پس محدودیت های شدیدتری روی سرمایه گذاری شرکت های چینی در آمریکا بویژه در بخش های فنی پیشرفته و صنایع در نظر گرفته خواهد شد. 'لری کودلو' مشاور ارشد امور اقتصادی رییس جمهور آمریکا تصریح کرد که آمریکا می خواهد شرکت های این کشور سهم اکثریت را در سرمایه گذاری روی طرح ها، شرکت ها و کارخانه های مشترک با چینی ها در چین بدست آورند. شینهوا

سکه تمام طرح جدید حدود ۷ درصد گران‌تر شد

هفته گذشته هر سکه تمام طرح جدید همانند سکه طرح قدیم با افزایش همراه شد. به طوری که بهای نقدی این سکه با جهش 119 هزار تومانی معادل 5.84 درصد همراه شد و از سطح 2 میلیون و 36 هزار تومانی روز پنج شنبه سوم خرداد به رقم نقدی دو میلیون و 155 هزار تومانی پنج شنبه دهم خردادماه رسید. 

از «معرفی ارزشمندترین برندهای خودروسازی جهان» تا «عقب نشینی شرکت دایلیم کره جنوبی از همکاری با ایران»

طلا جهانی پایین مرز ۱۳۰۰ دلار ماند

قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار آسیا تحت تأثیر نگرانی‌ها نسبت به وقوع جنگ تجاری جهانی که ارزش قوی دلار و آمار اقتصادی مثبت آمریکا را تا حدودی جبران کرد، ثابت ماند. هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جمعه بازار سنگاپور تغییر چندانی نداشت و به ۱۲۹۸.۲۹ دلار رسید. در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۲۹۸ دلار رسید. 

دلار بانک مرکزی 65 ریال گران تر شد

بر اساس اعلام نرخ های رسمی ارز توسط بانک مرکزی، در طول شش روز فعالیت بازار رسمی ارز در طول هفته ای که گذشت، نرخ رسمی دلار آمریکا با رشد 65 ریال از سطح 42090 ریال روز پنجشنبه سوم خرداد ماه به رقم 42155 ریال پنجشنبه دهم خرداد رسید. باید یادآور شد که نرخ دلار رسمی پس از آنکه از 21 فروردین ماه امسال با نرخ 42 هزار ریال به عنوان تنها قیمت رسمی دلار توسط معاون اول رئیس جمهور اعلام شد، از روز دوشنبه (سی و یکم اردیبهشت ماه ۹۷) 5 ریال تغییر کرد و به نرخ 42050 ریال رسید.

تداوم روند کم‌نوسان «تسه»ها در بازار اوراق مسکن

اوراق تسهیلات مسکن اسفند95 (تسه9512) پس از دو هفته نزولی، رشد هفتگی 2/ 1 درصدی را ثبت کردند. از ابتدای فروردین حبس بازه‌ای «تسه»ها در سطح 60 تا 66 هزار تومان رقم خورد. با وجود این، شاهد تشدید نوسانات بازار مسکن تهران پس از رکود معاملاتی در اسفند و فروردین بودیم. رشد تقاضای سرمایه‌گذاری با رشد پول و کاهش شبه‌پول از سه‌ماه سوم سال ۹۶ یکی از عوامل حمایت از مسکن است. به این ترتیب با وجود افت ۲ درصدی میانگین قیمت مسکن در فروردین تهران، در اردیبهشت رشد ۲/ ۸ درصدی میانگین قیمت مسکن نسبت به فروردین و رشد ۸/ ۳۴ درصدی نسبت به اردیبهشت سال گذشته رقم خورد. در منطقه ۵ رشد ۵/ ۵۳ درصدی نسبت به سال گذشته رقم خورد. با توجه به پایین بودن قدرت خرید متقاضیان واقعی مسکن، کاهش سهم متقاضیان واقعی مسکن در شرایط کنونی می‌تواند تشدید شود. /دنیای اقتصاد

ژاپن موافق قطع ناگهانی واردات نفت از ایران نیست

دیسوکه هیروتا، معاون شرکت نفت و گاز متی در حاشیه کنفرانسی در آذربایجان، چشم انداز کاهش واردات نفت ژاپن از ایران را بی اهمیت شمرده بود، چیزی که اتحادیه نفت این کشور اعلام کرده بود، از ماه اکتبر اتفاق می‌افتد. وی خاطرنشان کرد، ژاپن در اوایل دهه گذشته، معافیتی از تحریم‌های ایران از آمریکا و اتحادیه اروپا دریافت کرده بود. وی گفت: به واردات حدود ۱۷۰ هزار بشکه نفت از ایران ادامه دادیم و اکنون به واردات از ایران در این سطح ادامه می دهیم...ما به ادامه واردات فکر می کنیم تا معافیت از آمریکا بگیریم تا بتوانیم این مقدار از واردات از ایران را حفظ کنیم. وی با اشاره به اینکه موضع آمریکا نیاز به شفافیت دارد، گفت: شرکت‌های ژاپنی نمی‌خواهند واردات از ایران را به صورت ناگهانی قطع کنند. وضعیت در دولت آمریکا به صورت چشم‌گیری هر روز در حال تغییر است. اکنون ما در حال جمع آوری اطلاعات هستیم و ارتباط با دولت آمریکا را حفظ می کنیم. ما به ادامه واردات نیاز داریم و برای حفظ واردات از ایران نیاز به اطلاعات و ارتباط با دولت ایران داریم. بر اساس آمار شرکت متی، ژاپن در سال مالی ۱۸-۲۰۱۷ به طور متوسط روزانه ۱۶۵ هزار و ۴۸۱ بشکه نفت از ایران خریده است که ۲۸ درصد کمتر از مدت مشابه سال پیش از آن است. واردات نفت از ایران ۵.۲ درصد کل واردات نفتی ژاپن را تشکیل می‌دهد. به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، خریداران نفت ایران تا ۴ نوامبر فرصت دارند تا به قراردادهای خود پیش از اعمال مجدد تحریم‌ها علیه بخش نفت، انرژی، کشتیرانی و بیمه ایران پایان دهند. /مهر

بانک ها حتی یک میلیون تومان هم وام قرض الحسنه نمی دهند

حسینعلی حاجی دلیگانی، با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر ارائه تسهیلات 10 تا 20 میلیون تومانی قرض الحسنه برای برخی موارد خاص، گفت: بانک ها حتی یک میلیون تومان هم وام قرض الحسنه ارائه نمی دهند، چه برسد به 10 تا 20 میلیون. عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، افزود: اگر بانک ها 5 میلیون تومان وام پرداخت می کنند 18 درصد سود می گیرند، لذا هیچ بانکی وام قرض الحسنه  10 تا 20 میلیون تومانی به مردم پرداخت نمی کند. وی با اشاره به نیاز برخی خانواده ها به وام قرض الحسنه، ادامه داد: برخی خانواده ها برای رهن خانه خود به 5 میلیون تومان وام نیاز دارند، اما هیچ بانکی به صورت قرض الحسنه این وام را پرداخت نمی کند. /خانه ملت

عقب نشینی شرکت دایلیم کره جنوبی از همکاری با ایران

گزارش خبرگزاری کره جنوبی حاکی است، دایلیم شرکت بزرگ کره ای که سال ها با ایران همکاری داشته است یک قرارداد دو میلیارد دلاری در زمینه همکاری های نفتی و پالایشگاهی با ایران را لغو کرده است. شرکت 'دایلیم اینداستریال' پیشتر اعلام کرده بود برنده قراردادی به ارزش 2.3 تریلیون وون (1.9 میلیارد دلار) برای گسترش تاسیسات پالایشگاهی در اصفهان شده است. این شرکت در ارتباط با لغو قرارداد خود، گزارشی به مرکز خدمات نظارت مالی نوشته و شرکت پالایشگاه نفت اصفهان را هم در جریان قرار داده است 'دایلیم' نگرانی از تحریم های آمریکا را علت لغو این سرمایه گذاری و قرارداد اعلام کرده است. گزارش حاکی است، شرکت 'هیوندایی' کره جنوبی نیز در حال بررسی قرارداد خود با «شرکت سرمایه گذاری اهداف» ایران به ارزش 3 میلیارد و 800 میلیون دلار برای ساخت یک مجتمع پالایشگاهی است این قرارداد بزرگترین قرارداد شرکت 'هیوندایی' با یک کشور خاورمیانه است، این شرکت اظهار امیدواری کرده است بتواند به قراردادش پایبند باشد. دایلیم اینداستریال که یک شرکت ساخت و ساز بزرگ در کره جنوبی است، پیشتر تأیید کرده بود که نامه برنده شدن در قرارداد بهبود و توسعه تأسیسات پالایشگاه نفت اصفهان را دریافت کرده است و قرارداد مذکور هم مارس سال 2017 امضا شده بود. طبق اعلام دایلیم، این یکی از بزرگترین پروژه های ساخت و ساز در ایران است که تاکنون یک شرکت کره ای برنده آن شده است. قیمت سهام دایلیم بدنبال انتشار این خبر در آن زمان 2.66 درصد افزایش یافت و به 84900 وون رسید. دایلیم بزرگترین شرکت کره جنوبی در بخش ساخت و ساز در ایران است و نخستین قراردادش در ایران به سال 1975 برمی گردد. این شرکت ده ها پروژه ساخت و ساز به ارزش 4 میلیارد و 550 میلیون دلار در ایران اجرا کرده است. /ایرنا

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۱
تو شرکت های ارزشمند خودرو سازی جای ایران خودرو و سایپا خالیه، با محصولات این دو شرکت ، در عرض دو ثانیه از فرش به عرش میتونید سفر کنید
خب عزیز دلم شما که میفرمایید پراید قبلا 56 سکه ارزش داشت الان 13 سکه داداش گلم اولا اون موقع هم پراید بیشتر از 5 سکه ارزش نداشت یه جورایی گرانفروشی بود دوما الان هم اندازه همون 5 سکه ارزش نداره چون تکنولوژیش مال 40 سال پیشه مثل اینکه من بیام بگم تلوزیون سیاه سفید دهه شصت تولید کنم به اندازه چند برابر ال ای دی الان بفروشم بعد بگم پلاستیک و آلومنیم گرون شده عشقم خودتون رو اصلاح بفرمایید زشته اینقدر مردم رو اذیت نکنید خدا خیرتون بده
یعنی الان پراید باید صدوبیست میلیون باشه:-)
در گذشته قیمت خودرو پراید با قیمت 56 عدد سکه بهار آزادی برابری داشت اما در حال حاضر قیمت این خودرو معادل 13 سکه بهار آزادی است

خدايا آخه ما به كيا راي داديم اي خدا ؟؟؟ همون گذشته قيمت طلا 600 دلار تو انس بود نه 1400 تعرفه خودرو 75 نبود 30 بود.نرخ ارز هم اين نبود
مردم دارن له میشن
من‌حیث المجموع آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
به حضرت عباس قسم 5 سکه هم ارزش نداره تازه اگر اینو ببرید اروپا یا آمریکا مفتی بهشون بدین و 56 سکه که هیچ 560 سکه هم هدیه بهشون بدین و خواهش هم کنین از ترس جونشون اصلا محاله که سوار بشن.
اصلا نباید رای داد ادمهای نااگاه چه حرف هایی میزنن
2
به نظر من قیمت پراید باید همان 56 سکه بشود.
مثلا ایران وکره با هم شروع به خودرو سازی کردند حالا اونا شدن خودرو ساز بین المللی ما همان مونتاژ کار سابق شاید هم بدتر تابناک جون نظرمو انتشار بده ببین ملت همه موافق من هستند
لطفا سکه ر و گرون کنید اینطوری پراید ارزونتر میرسه دست ملت
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها