بازدید 10777
نمایندگان در واکنش به زمزمه افزایش قیمت بنزین؛

افزایش قیمت بنزین در شرایط موجود به ضرر کشور است؛دولت هر جا کم می آورد، دست در جیب مردم می کند

باید راهکاری پیدا کرد تا منابع مالی مورد نیاز دولت، تأمین شود، ولی اینکه هر وقت اصطلاحا کم بیاوریم،اولین فشار متوجه مردم شود، پذیرفته است؟باید این موضوع بررسی شود آیا نمی توانستیم در انجام هزینه های دستگاه های اجرایی سه قوه، مقداری از ریخت و پاش سلطنت مآبانه جلوگیری کنیم؟
کد خبر: ۸۰۴۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵ 01 June 2018

افزایش قیمت بنزین در شرایط موجود به ضرر کشور است/ دولت هر جا کم می آورد، دست در جیب مردم می کندروزهاست مردم به رغم اینکه خبرهای کاهش تورم را از دولت می‌شنوند، همیشه این پرسش در ذهنشان پدید می‌آید که چرا پایین رفتن تورم را در زندگی روزمره خود احساس نمی‌کنند و چرا خبری از رونق کسب و کارشان نیست و چرا آنها به جای اینکه سر کارشان باشند، خانه نشین شده و به سیل بیکاران پیوسته‌اند.

به گزارش «تابناک»؛ حتی گزارش‌های بانک مرکزی هم به خوبی این را نشان می‌دهد که سفره مردم کوچکتر شده و فعلا هم خبری از رونق نیست. پای درد دل مردم هم که می‌نشینی، از کوچکتر شدن سفرهایشان گلایه دارند. آنها می‌گویند که سیاست‌های دولت، هیچ نمودی در زندگی شان ندارد و علاوه بر اینکه شمار بیکاران خانواده‌شان بیشتر شده، هزینه‌های زندگی هم بالا رفته و قدرت خرید آنها به شدت کم شده است.

با این همه، همیشه دولت ها دلایل مختلفی را برای بالا بردن قیمت ها عنوان می کنند و با سیاسی کردن اقتصاد و معیشت، باعث می شوند تا سیاست های اقتصادی آن گونه که باید، اجرا نشود و همین باعث می شود تا تبعات آن جامعه را درگیر کند.

اکنون با گذشت حدود یک سال از عمر دولت دوازدهم، باز هم خبر گرانی دیگری ذهن جامعه را نگران کرده است، به طوری که روز گذشته، حسین‌علی حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین شهر طی تذکری خبر داد، اخباری شنیده‌ایم، مبنی بر اینکه قرار است بنزین گران شود و دولت برنامه‌هایی برای این موضوع دارد.

وی اضافه کرد: آقای لاریجانی! ما با خبر شده‌ایم دولت قصد دارد بنزین را گران کند. به همین دلیل از شما می‌خواهیم ورود کنید، زیرا با توجه به شرایط اقتصادی، مسائل ارز و فشاری که بر مردم آمده، نباید چنین تصمیم نادرستی گرفته شود.

خبر گران شدن بنزین در شرایط اقتصادی کنونی باعث نگرانی جدی در میان مردم شده، چرا که تجربه نشان داده یکی از مؤلفه های کارآمد در بالا رفتن تورم در جامعه افزایش قیمت سوخت است و چنانچه قیمت سوخت دچار تغییر شود، قطعا تأثیر خود را در جامعه خواهد گذاشت و آثار تورمی زیادی به دنبال خواهد داشت.

عبدالرضا مصری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، در گفت و گو با تابناک با بیان اینکه نباید تصمیم های بودجه ای و اقتصادی با تصمیم و موقعیت های سیاسی آمیخته شود، ادامه داد: متأسفانه اقتصاد و بودجه کشور سیاسی است؛ به دلایلی مانند انتخابات در یک مقطع زمانی، افزایش قیمت حامل های انرژی صورت نگرفت، ولی اینکه بعد از انتخابات افزایش قیمت ها جبرانی لحاظ شود، به طور طبیعی مردم این موضوع را می فهمند و واکنش نشان می دهند.

نماینده کرمانشاه با اشاره به بحث حذف یارانه بگیران ادامه داد: جامعه این ظرفیت را ندارد که همزمان هم یارانه ها قطع و هم قیمت حامل های انرژی با افزایش روبه رو شود؛ بنابراین، در حال حاضر ظرفیت وارد کردن دو شوک همزمان به جامعه وجود ندارد.

مصری در ادامه با اشاره به تجربه افزایش قیمت حامل های انرژی، تصریح کرد: باید توجه داشت، پول مابه التفاوت رشد نرخ حامل های انرژی در آن سالی که قیمت حامل های انرژی افزایش قابل توجهی یافت، از دو ماه قبل به حساب مردم واریز و به مردم این اطمینان داده شد که پول این افزایش قیمت به مردم پرداخت می شود، ولی باز در آن شبی که قیمت بنزین افزایش یافت، بعضی از جایگاه های سوخت آتش زده شد.

نماینده کرمانشاه افزود: باید به میزان شوک پذیری جامعه توجه شود؛ حتی در برخی اوقات شوک روانی از بابت برخی اقدامات اقتصادی به مردم منتقل می شود.

مصری گفت: اینکه یارانه حدود 35 میلیون تن قطع شود و علاوه بر آن قیمت حامل های انرژی نیز با افزایش روبه رو می شود، به نظر بنده جامعه ظرفیت پذیرش دو شوک مذکور را ندارد؛ البته می توان از اشخاصی که مصرف بالاتری دارند، هزینه بیشتری گرفت.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس دهم شورای اسلامی افزود: اگر دولت قانون مربوط به یارانه ها را به درستی اجرا و در چهار تا پنج سال گذشته یارانه ثروتمندان را حذف می کرد، دیگر نیازی نبود بگویم یکباره یارانه حدود 30میلیون تن قطع می شود، حذف یارانه های نقدی نیازی به مصوبه مجلس ندارد و پیشتر در قوانین دایمی به دولت این اختیار داده شده که یارانه پردرآمدها را حذف کند.

مصری افزود: باید راهکاری پیدا کرد تا منابع مالی مورد نیاز دولت، تأمین شود، ولی اینکه هر وقت اصطلاحا کم بیاوریم، اولین فشار متوجه مردم شود، پذیرفته است. باید این موضوع بررسی شود آیا نمی توانستیم در انجام هزینه های دستگاه های اجرایی سه قوه، مقداری از ریخت و پاش سلطنت مآبانه جلوگیری کنیم؟

نماینده مردم کرمانشاه مجلس شورای اسلامی افزود: نباید هر وقت در زمینه منابع مالی کم بیاوریم از مردم کمک بخواهیم، چون مردم تحمل فشار اقتصادی بالا ندارند؛ بنابراین، باید راه حلی یافت تا به مردم و به ویژه جامعه روستایی، فشار اقتصادی وارد نشود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۷۷
انتشار یافته: ۲۸
آقایان اصولگرا و اصلاح طلب بلد نیستید ، بروید کنار ، آن هایی که بلدند بیایند . تعارف نداریم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
کجا برن از اینجا بهتر ملت به این بره گی و بردگی مادر گیتی نزاید دیگه براشون
کار بسیار خطرناکی است
پاسخ ها
یه نفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
چه خطری داره
همه ما مثل خانم باجی ها و خاله زنکها فقط غر میزنیم وحرافی میکنیم.مطمین باش ازاین بدترش را هم تجربه میکنیم
باز هم افزایش ؟!! اونهم قیمت بنزین ؟!!! اخه مگه میخوان به اتش گرانیها بنزین بپاشین ؟! چقدر دیگه صورتمونو باسیلی سرخ نگه داریم ؟! اقا بازار با تکان خوردن قیمت بنزین سر ملتو می بره !! همیشه علت ایجاد حباب قیمتها در بازار افزودن بی رویه بهای بنزین بوده .... اقا باز هم فوب خلیج فارسه مگه الان که دیگه ماده اولیه ارزانش داخلیه و تولیدش هم داخلیه پس دیگه چرا قیمتشو می برید بالا تا بهانه ای بشه برا صعود قیمتها ؟!!!
کم کم دارم به خیانت برخی عوامل در داخل نسبت به کشور و ملت مطمئنی میشم
گرانی ها و تورم بالاخره کار دستتان خواهد داد.
اجازه دهید مردم از خودروهای روز اروپا استفاده کنند گرانی بنزین پیشکش.
تعرفه واردات خودروهای استاندارد جهانی را بردارید.
ماشین های پر مصرف و بی کیفیت و تراکم جمعیتی بالا در شهرها و خیابان های غیر استاندارد و البته مسئولان با سواد و مسئوليت پذیر راهی که همیشه آسانتر است را انتخاب می کنند . افزایش قیمت بنزین خود زنی و خوردن قرص سیانور است .
احتمالا اول به ۴۰۰۰ تونن می‌رسونم بعد هزار تومان کم میکنند
مثل همیشه : به مرگ ......به تب......
افزایش بیش از 11 درصدی هزینه های آب را هم به این موضوع اضافه کنید
من پارسال یک کیلو برنج پاکستانی را 5000تومان میخریدم دیروز رفتم همان برنج با همان برند را کیلویی12000تومان خریدم به این شما میگین تورم 9درصد!!!!!!!!!دست بردارید از دروغ گفتن و توهین به شعور مردم کردن و دست در جیب مردم که دیگه هیچی توش نمانده. نمیگم دزدی و اختلاس نکنید یکم دزدی ها و اختلاس هایتان را کم کنید بسیاری از مشکلات مردم کم می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
قول میدم به روحانی رای دادی
مسئولان سال ها است که راهشان ، خانه شان، درآمد و دهکشان، مقصد سفرشان، مدرسه کودکشان، مدل اتوموبیلشان، بیمارستان و درمانگاهشان و خلاصه همه چیزشان را از مردم جدا کرده اند.
باز جای شکرش باقیه که جیب داریم و هر وقت کم میارن دست تو جیبمون میکنن.....
قیمت بنزین باید افزایش پیداکند، تا خیابان ها خلوت تر شوند دور دور کم شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
خواهر یا برادر عزیز
چرا خودتو به اون راه میزنی اونی که میاد دور دور با اون ماشین گرون قیمت واسش فرقی نداره بنزین چقدر گرون میشه

خدایا ما با کیا آخه شدیم 80 میلیون ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
برادر بزرگوار وقتی رانندگی بشه شغل بیش شصد درصد مردم به تور مداوم یا پاره وقت بخاطر گرانی ومخارج کمر شکن زندگی مجبور به مسافر کشی میشون ودنبال روزی ونداشتن کلان شهری مثل تهران به یه سامانه سرویس دهی عمومی این که میگی عده ای در حال دور دور کردن هستن جور در نمیاد
من کم کم دارم شک می کنم که انگار دولت خودش می خواد آشوب و اعتراض ایجاد کنه ؟؟
آخه در این وضع بد اقتصادی حرف از گرون کردن بنزین یعنی چه؟؟؟
تا حالا دولت روحانی می گفت به علت ثبات قیمت مسکن و سهم آن در سبد تعیین نرخ تورم « تورم کم شده است امسال که قیمت مسکن بیش از 30 ذرصد رشد داشته چگونه نرخ تورمشان هنوز تک رقمی است. لاید رییس کل بانک مرکزی و مرکز امار ایران این دولت هم از سر کوچه احمدی نزاد حرید می کنند. .
راهکار تامین هزینه دولت کاهش هزینه مدیرا ن اشرافی » کاهش سفرهای پرهزینه خارجی مقامات دولتی و نمایندگان مجلس است. این دولت ولخرج و اشرافی ده برابر این هم که درامد داشته باشد باز کم می اورد . در سال هزاران همایش و جشنواره پر هزینه و بی محتوا در کشور برگزار میشود که حذف انها هیچ خللی در امور ملت وارد نمی کند.
اصولا دست دولت در جیب مردم هست البته بطور دائم
روحانی هم به سرنوشت احمدی نژاد دچار میشه.
اشتباه نکنید اینا مسئول جیب خودشان هستن باید از یه جای درامدی باشه که بتونن جیبشان را پر کنن وفرزندان دلبند شان را برا تحصیلات به اروپا امریکا بفرستن واز جیب من وامثال من برا خودشان رفاه انچنانی دست وپا کنن همه چیز شان مجانی باشد برا سفر وگردش واین وسط مردم بدبخت باید تاوان برجام وپسا برجام را بدن ودولت الان فقط وفقط به فکر سرپا نگه داشتن اسکلت برجام هست تا به امریکا بفهماند ما برجام رو داریم اما افسوس ،از قهر وغضب الهی بترسید و به مردم پشت نکنید.....
دولت خیلی وقت است که دستش چه عرض کنم توی جیب مردم بلکه توی خون مردم است . دلسوزان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باور کنید مردم از تحریم های آمریکایی جنایتکار و غیره ... هیچ هراسی ندارند چرا که مردم ایران به این شرایط عادت کردند. ما زمان جنگ تحمیلی اصلا امکانات دفاعی آنچنانی نداشتیم همه می دانند اما همین مردم در مقابل آمریکایی متجاوز ایستادگی کردند اما اکنون کشور ما به پاس خون فرزندان شهیدش مثل تهرانی مقدم و تهرانی مقدم های دیگر توان بازدارندگی و دفاعی ما در خاور میانه حرف اول را می زند این را هم دشمنان ملت ایران بهتر می دانند وگر نه تابحال به ایران حمله می کردند.
به فرموده حضرت امام خمینی که خدایش رحمت ،آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند. اما باور کنید که عملکرد بعضی از مسئولان کشور که با زبان اظهار محبت و خدمت رسانی به مردم می کنند ولی در عمل با قلب های خودشان با مردم دشمنی ، این اعمال مسئولان مردم را ناراحت می کند نه تحریم های آمریکا
آقا جیب ما و جیب مسئولین نداره که، جیب ما همون جیب مسئولینه، دارن دست توی جیب خودشون میکنن، برای دست کردن توی جیب خودشون هم باید از شما اجازه بگیرند؟
خطر اصلی این است کهارزش ریال یک سوم شده است اما اصرار داریم قیمت های دولتی ثابت بماند ، اولین راه درمان پذیرش وجود بیماری است ، همین تثبیت مصنوعی قیمت هاست که باعث شده فاجعه به وجود آمده خود را نشان ندهد ،
قرار بود قیمت بنزین آزاد شود اما با دلار هفت هزار تومانی بازهم بخش اعظمی از پول ملت خرج یارانه بنزین می شود و سرمان را با قیمت ثابت بنزین زیر برف کرده ایم ، مجلس باید با طرح سه فوریتی دولت را موظف کند که طی یک برناه ده ساله قیمت دلار در بازار آزاد به هزار تومان کاهش پیدا کند ، شاهد هستیم که از وقتی قیمت دلار از هزار توامن فراتر رفت ، اقتصاد و تولید کشور از هم پاشیده است
چقد کنید دست از سر مردم بدبخت برمیدارید بیست هزار تومن خوبه ولی دیگه دست بردارید بیچارمون کردی روحانی
مگر قیمت آب وبرق. لبنیات. وحمل ونقل را گران گردند ملت مظلوم عکس العملی نشان دادند حالا بنزین را گران کنید هیچ نگران نباشید آب از آب تکان نخواهد خورد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار