بازدید 5852

فوت ۱۰ نفر به دلیل تب کریمه کنگو در کشور

کد خبر: ۸۰۴۰۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹ 30 May 2018

معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از فوت 10 نفر به دلیل تب کریمه کنگو در کشور خبر داد و گفت: 10 درصد این بیماران حتی با وجود درمان خوب و مناسب جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش فارس، محمود نبوی در ارتباط با خبری که در شبکه‌های اجتماعی در مورد فوت یک نفر به دلیل تب کریمه کنگو در بندرعباس منتشر شده است، اظهار داشت: تا این لحظه در این مورد گزارشی به من واصل نشده است ولی به طور کلی هر ساله تعدادی مرگ در این زمینه به وقوع می‌پیوندد.

وی افزود: افرادی که مبتلا به تب کریمه کنگو می‌شوند ممکن است 10 درصد آنها با درمان خوب نیز فوت کنند و افراد بدون درمان نیز در 50 درصد احتمال مرگ آنها وجود دارد.

معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: متأسفانه هر ساله تعدادی در کشور به دلیل تب کریمه کنگو از دست می‌دهند که امسال تا کنون 10 مورد بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ تب خون‌ریزی‌ دهنده‌ ویروسی کریمه‌ کنگو (CCHF)، یک بیماری مشترک بین انسان و حیوانات به شمار می‌رود.

این بیماری در اصل مخصوص حیوانات است؛ طیف گوناگونی از حیوانات شامل حیوانات وحشی و اهلی مثل گوسفند، بز و گربه قابلیت میزبانی ویروس تب کریمه را دارند. بیماری CCHF در بیشتر مواقع توسط کنه منتقل می‌شود که همه‌گیری بالایی هم دارد.

شش ماه اول سال و در طول گرمای هوا، شرایط مناسبی برای رشد این ویروس به‌حساب می‌آید. خوشبختانه با تشخیص به‌موقع این ویروس می‌توان فرد مبتلا را به‌طور کامل درمان کرد و تمام داروهای آن در کشور موجود است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان